Unlimited Detail Real-Time Rendering Technology Preview 2011
Euclideonin kehittämä Unlimited Detail -grafiikkamoottori korvaa standardiksi peligrafiikassa tulleet polygonit yksittäisistä 'atomeista' koostuvilla pistepilvillä. Firman mukaan teknologialla pystyy tunkemaan neliömetrin kokoiselle alueelle pelissä 15 miljoonaa muunnettua polygonia ja tällä tavoin saadaan noin 100 000 -kertaisesti tarkempia yksityiskohtia.
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2011-08-02 14:28:59
+1824
<Kepponen->
Mitähän tommonen vaatii koneelta?
Aika: 2011-08-02 15:25:12
+8976
<Hahaa>
euclideon osakkeita voi ostaa mistä?!??!?!?!?
Aika: 2011-08-02 16:45:46
+11690
<Necrophobic>
Voi vittu että tuo äijä on vittumaisen kuulonen
Aika: 2011-08-02 14:45:23
+44149
<PenZon>
Yhtään ei selitetä että _miksi_ tuo ei syö julmetusti konetehoja.
Kommentit (55)
<vagineer> Tollasilta noi pelien pitäs näyttää mutta siinä on vaan se huono puoli että se syö paljon rahaa ja paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon aikaa...
<nakama> Siitä sit yrittää tekee animointia tuolla tekniikalla
<Nomad!> Kommenteista päätellen jotkut ei vaan tajua... Niitten uusi moottori käsittelee paljon niitä 1 objectina jolloin ne voi luoda paljon tarkempia objecteja. Nykyinen teknologia on jo varsin vanhentunutta mutta kellään ei ole ollut tarvetta parantaa sitä. koska tuolla avalla käsiteltyinä ne ovat niin samanlaisia niitä voidaan pakata toooodella paljon. vaikka minecraftin mappi mahtuu 14 megaan... mutta kun muuntelet sitä niin sen koko nousee paljon koska niitä osia ei voida enää pakata samalla tavalla
<nolp62> k.o. enginessä on vaan "pieni" vika, se ei pysty renderöimään animaatioita :D kyllähän tämä auttaa elokuvien taustoissa yms. mutta pelikäyttöön tätä ei voi ottaa käyttöön, ihan jo pelkän tilantarpeen takia
<paska-> ttu mitä paskaa
<Aapokana> Millonkoha Helsinki skannataan ja siitä tehdään GTA peli? Koska oon ootellu sellasta jo aika kauan :(
<_dem0_> Ei tuo voi olla kuin huijaus.. Missään vaiheessa ei kerrottu mitään toimintaperiaatteesta ja nuo videot ovat todnäk valmiiksi rendattuja, ei mikään nykyinen superkonekaan pystyisi käsittelemään tai tallentamaan tuommoisia määriä dataa..
<RonDosa> " <warfeiner> Joo o, mielestäni jo nyt on ihan hyvää grafiikkaa olemassa." Tuo on vaa efektejä, modelit on ihan perseestä silti.
<RonDosa> Tubbe: Kellä on maailmaassa 512 petaa kovotilaa? Jos tuo on tehty tolleen, niin miten se saadaan tuohon, jos se ei mahdu mihkään kovolle?
<RonDosa> JES Vihdoinki sitä 3d ruohoa mitä oon aina halunnu!!!
<Leijonakuningas> Notchin täytyy tehdä Minecraft 2 ton avulla :O
<Silakkaaa> Olipas tylsä video.
<Kisoa> Huhhuh, mutta tosiaan tarvittais luultavasti 100 00 kertaa tehokkaampia koneitakin!
<Divez> jaa tääläkin on näin paljon porukkaa jokka 100% uskoo indiepelintekijään joka teki yhden vokselikaivelu pelin. odottakaa nyt että joku oikea asiantuntija puhuu.
<Epäilijä> Minecraft 4ever
<ropootti> Ainahan tekniikassa hiomista riittää ja turhaa on huomisen teknologiaan omaan pöytäkoneeseensa suhteuttaa. Käsite "nykykone" on niin perhanan muuttuva, minkä ymmärtää jokainen muutamankin vuoden koneiden kehitystä seurannut. Ja onhan noita tapoja monia. Esim. voxelit ovat jo melko vanha juttu ja mm. Delta Forcessa oli maasto voxeleita ja talot yms. polygoneja. Tiedä vaikka tuolla uudella tekniikalla voisi korvata paljonkin sellaista mikä nyt tehdään polygoneilla.
<ropootti> Sanooko se tuossa kohdassa 00:24 että: "There is a better way to do computer graphics, which is use the medicines and scientists"? Joo on kyllä vittumaisen kuulonen äijä.
<yelworC> Notch sanoi, että tämä on kusetusta, joten uskon häntä.
<äh_läm> ainakin piratismi pienenee kun ei kellään pyöritä kone tuommosta :D
<munkkis4n> harmi vaan että pelit tehdään pelikonsolien tehojen pohjalta
<Mike86> Lisää keskustelua missä mielessä tuo tekniikka toimii/ ei toimi - http://news.ycombinator.com/item?id=2835383
<rambake> Hessu Hopo selostamassa
<Locane> Nice TROL
<Valkoinenkuolema> Mieto douchebag soundi tuolla juontajalla ... Mutta mielenkiintoinen tekniikka varmaan jos saavat sen toimimaan nykykoneilla. Toivossa on hyvä elää kunhan ei odota kummempia. Btw tuo saari näyttää ihan joltain minecraft mestalta paremmalla grafiikalla.
<TuBBe> To quote the video, the island in the video is one km^2. Let’s assume a modest island height of just eight meters, and we end up with 0.008 km^3. At 64 atoms per cubic millimeter (four per millimeter), that is a total of 512 000 000 000 000 000 atoms. If each voxel is made up of one byte of data, that is a total of 512 petabytes of information, or about 170 000 three-terabyte harddrives full of information. In reality, you will need way more than just one byte of data per voxel to do colors and lighting, and the island is probably way taller than just eight meters...
<Tömpsy> Mut tosiaan arvelluttaa miten noin tarkkaan polygonimassaan muka koneet.. pysyy mukana ._. varmaa tarvii sammuttimen tähä pc-paikan viereen ku eka peli tulee ulos tolla graffamoottorilla.
<Tömpsy> Ei tota demoa voi verrata valmiiseen peliin / Crysis 2... kuten se tossa sanoo, noi ei ole pelisuunnittelijoita, grafiikkavelhoja VAAN softwarenörttejä. Siis tollasella määrällä polygoneja joku nvidian ukko varmaan tekis niin hienon maailman et silmät tippus.
<] snakker [> ja vie muistia 900 teraa?
<GyRo> joku "notch" (ikinä kuullukkaan) väittää että on feikki ja näyttäs olevan ihan perusteitakin... no tää tuntuki liian hyvältä ollakseen totta.
<Agni> voi vaan kuvitella kuinka nopeasti iskee blue screeniä kun fysiikkamoottori rupeaa jylläämään tota ruohoa
<anzonix> http://notch.tumblr.com/post/8386977075/its-a-scam
<luqas> Tuohon vain valaistukset sun muut ja alkaa näyttämään jo melko hyvältä.
<Or3k4t> Taitaa olla huolella tehty mainoskampanja. Ei sen enempää.
<KoNnA82> feikki näkee pikseleistä !!!
<TapTT> Toivottavasti tästä todellakin tulee yksi osa tulevaisuuden pelejä. Toivottavasti myöskään tuo ei söisi aikaa itse pelin tarinalta ja pelimekaniikalta.
<epetti> Bloody screen! So real!
<mikkuri> njaa. vaikuttaa vaan voimakkaasti tesseloiduilta grafiikoilta
<lolo> 5-10v päästä tää mailma on jotaa vitun pelii kaikil jotku lasit pääs ja ne näkee semmosiin asiat ku haluaa xD
<Necrophobic> Voi vittu että tuo äijä on vittumaisen kuulonen
<warfeiner> Joo o, mielestäni jo nyt on ihan hyvää grafiikkaa olemassa. http://tinyurl.com/3bdo89h Lukekaapa toi läpi(suomenkielinen)
<Tapolako> kylläpäs uusi tekniikka näyttää...liikkumattomalta
<miljoo> jee.. tiedossa paskempia pelejä, joiten huonoutta peitetää paremmilla grafiikoilla \\o/
<c-Type> <Hirmulisko> <- Joskus GTA vice city näytti niin todelliselta. :/
<KillerJoe> Itse epäilen että pelimaailmassa ei paljoa tapahdu... Crysis 2 antoi odottaa hyvää laatua mutta kuinkas sitten kävikään.
<Radikaali> saas nähä mitä pelimaailmassa tulee tapahtumaan seuraavan 5-10v aikana.
<Hahaa> euclideon osakkeita voi ostaa mistä?!??!?!?!?
<zeibi> http://www.youtube.com/watch?v=KSvptZCJGyI 6 min eteenpäin selitetään miten toimii
<Behemotti> Jes. Seuraavaan Larry-peliin voi skannata oman naamansa.
<PenZon> Yhtään ei selitetä että _miksi_ tuo ei syö julmetusti konetehoja.
<unholy> Eiköhän tämä 10 vuoden päästä ala olla valmis.
<Kepponen-> Mitähän tommonen vaatii koneelta?
<Arhibba> Aika lupaavan näköst kyllä oli
<Hirmulisko> Ja sitä on aina ajatellu miten nykypelit näyttää niin todellisilt :D
Uusimmat Foorumin viestit