Onko normibensalla ja paremmalla bensalla eroa?
Fifth Gear testaa bensiinien eroja
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Fifth Gear testaa bensiinien eroja
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-05-20 12:12:02
+19
<Luciphage>
Ja jokainen ottaa päivittäisessä ajossa autostaan kaikki mahdolliset tehot irti? Keskikulutuksen testaus olisi paljon parempi testi.
Aika: 2016-05-20 14:50:10
+5598
<rammer>
Screw eikös juuri näin uudet autot toimi. ne säätää itseään jatkuvasti. etenkin turbo autoille bensalaadulla ja octaaniluvulla on hyötyä. vapari ei saa hyödynnettyä samaa.
Kommentit (13)
<Kiljutron> rammer Flexifuel-autot toimivat ainakin noin.
<WTF> Tonny En tiedä onko syy autossa, tankin koossa vai jalassa, mutta eiköhän tuokin löpö ole suunnattu jollekkin hybridikikkareille joilla saadaan puristettua vielä se viimeinen desi tai kaksi kulutuksesta pois. Jos täydellä tankilla ajaa vain 400km niin on varmaan ihan sama mitä tervaa sinne sen auton tankkiin työntää :DD
<joonas112> sehän idea noissa isompi oktaanisissa polttoaineissa että ne kestää enemmän puristuspainetta/lämpöä ennen kuin tulee puristussytytys eli nakutus.paremman nakutuskestävyyden takia paremmissa polttoaineissa voidaan lisätä sytytysennakkoa,puristuksia tai vaikkapa ahtopainetta joilla saadaan lisää tehoa
<Kheldaur> Ah, fifth gear. Ajoneuvoksen jälkeen ehdottomasti se ärsyttävin auto-ohjelma.
<Muzku87> Testiin valitun moottorin puristussuhde 10,5:1 toiminee moitteetta matalammallakin oktaaniluvulla. Kilpakoneissa, joita ei olekaan tarkoitettu jokapäiväiseen käyttöön, puristussuhde voi lähennellä 15:1 näissä menee jo 95okt. männät. Mazda tekee poikkeusta, sillä on 14:1 uusissa bensakoneissa... Sama firma teki dieselkoneen samoilla puristuksilla, mikä on jo jokseenkin harvinaisempaa.
<Daylightdies> Nää on niitä tehoja mitkä tuntuu korvien välissä
<{^^}> Oleellisempaa olisi tietää vaikutukset bensan kulutukseen ja voimayksikön käyttöikään. Vaikka ero löpöjen välillä ei olisikaan suuri, niin toisaalta isompioktaanisten hintakin on vain n. 5% enemmän.
<rammer> Screw eikös juuri näin uudet autot toimi. ne säätää itseään jatkuvasti. etenkin turbo autoille bensalaadulla ja octaaniluvulla on hyötyä. vapari ei saa hyödynnettyä samaa.
<Tonny> Ajoin juuri tankillisen Shellin uutta Fuelsave- bensaa joka on "Kehitetty viemään pitemmälle" Ajan tankillisella n. 440 km ajotyylistä riippuen. Turbomoottori imasee reilusti kun painaa kaasun pohjaan, joten ajaisin varmaan enemmänkin jos malttaisin, mutta juuri äsken kotiin tullessani bensavaroitus piippasi ja tripissä oli 420km. Eli eipä juuri vaikuta mitenkään tuo.
<Luciphage> Ja jokainen ottaa päivittäisessä ajossa autostaan kaikki mahdolliset tehot irti? Keskikulutuksen testaus olisi paljon parempi testi.
<keke67> vicki on kyllä sexy miliffi....
<Varv4s> jos tehoja haluaa nii sekaa vähä diiseliä bensan sekaan, mutta vaarana on se että kone keittää
Uusimmat Foorumin viestit