Lähettäjä:
mustalaisnaamioValoisa tulevaisuus
Lähettäjä: mustalaisnaamio
Otsikko: Valoisa tulevaisuus
Hakusanat: valoisa, tulevaisuus, diesel, generaattori, sähköauto, lataus,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2020-01-23 15:17:04
+76630
<thirvi> +5 RR
pomes Päästöjen leikkaaminen ja elintason kasvattaminen on mahdollista kun siirretään tuotanto Kiinaan, Puolaan yms.. ja sitten syyttävällä sormella osoitellaan "miksi saastutatte niin helvetisti".
Aika: 2020-01-23 15:13:52
+37597
<MikkoP> +5 RR
Onneksi bensa ei koskaan lopu kesken.
Aika: 2020-01-24 08:29:41
+1006
<MSM> +5 RR
Mitäs sitten, jos dieselillä ladattaisiinkin sähköautoa joskus? Ensinnäkin näin ei tehtäisi kuin erittäin harvoin, joten asia on joka tapauksessa yhdentekevä. Toisekseen diesel voi olla myös biodieseliä, esimerkiksi jätteistä tehtyä Neste MY dieseliä. Järki käteen nyt.
Kommentit (46)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<jepjep666> juonu jatkuu: trafimaksut tippui 380e->149e, vakuutusmaksut nousi vähemmän kun trafimaksut tippui. Katsastaa ei tarvitse ensimmäiseen neljään vuoteen. Vanhaa autoa piti vähän väliä olla korjaamassa jolloin siihen upposi joka kerta satasia minimissään. Omaan käyttöön totesin, ettei tarvi paljon laittaa kuukaudessa autoiluun lisää, niin saan ajaa aivan uudella autolla. Hyvä hankinta ollut tuollainen plugari. Sähköllä on myös todella mukava ajella. Vääntää hyvin, äänetön, tärinätön ja halpaa. 55km latauksella ja riittää usein kahden arkipäivän ajoonkin. Bensa mahdollistaa pitkät matkat.
<jepjep666> juonu Oletko laskenut huolella ladattavan hybridin hankinnan? Itsellä vanha-auto oli 2004 vuodelta. Tankkauksista mitattuna yli 40 000km otannalla kulutus omalla ajolla hyvin tasan 10L/100km. Nyt 2019 vuoden ladattavalla hybridillä ajeltu vasta talvikuukausina jolloin bensamoottori pyörii vähintäänkin osan aikaa tyhjäkäynnillä lämmitystä varten, niin silti kulutus toistaiseksi 3,5L/100km. Uskon tuon laskevan tuosta kesää kohden. 6,5L/100km säästöä eli n. 10 euroa. Ajan sen 1500km kuussa keskimäärin jolloin säästän 150e/kk,
<Manketor> ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Kehitys ei ole kehittynyt yliluonnollista tahtia ilman minun panostusta ja ymmärrystä asiaan! Kaikki uus on perseestä eikä toimi! Mä oon kotona seurannu tätä hommaa eikä tuosta tule mitään! Miksi ne ees yrittää!? ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
<pikkumusta> Saastutetaan vitusti että joku vihree saa tuntee tyydytystä ajaessaan egologisesti aurinkosähköllä tuotetulla sähköllä. Mihinkään tälläset vaikuta, onpahan taas syy verottaa köyhiä nokivasaroilla kulkevia. kiitos vitusti sääntösuomi.
<jackson> Jollain pitää tehdä rahaa. Jos ei tehdä käy näin https://en.wikipedia.org/wiki/Stanley_Meyer%27s_water_fuel_cell
<Important> J. Sipilällä on ratkaisu kaikkiin ongelmiin, tähänkin.https://www.iltalehti.fi/autot/a/2015042119555264
<L_A_G> Joku ei ole tajunnut ladata sähkö-autoa ja tiepalvelu tulee generaattorin kanssa niin että autoon saadaan tarpeeksi latausta että se pääsee turvallisesti latauspisteelle. Tuosta hörönaurujen vetäminen on sama kun väittäisi että ei bensa-autoissa ole mitään järkeä kun näkee tiepalvelun täyttämässä autoa bensa-kanisterista niin että pääsee turvallisesta asemalle täyttämään.
<Vaapukkahillomies> Kyllä Kouvolaankin pitäisi saada latausasema
<Oye> Sitä odotellessa, että noihin saa minuutissa 700km toimintasädettä. Silloin alkaa olla jo järkeä noissa sähkövehkeissä.
<WalkingPoopGenerator> Onko se sitten parempi kun joutuu koko ajan olemaan riippuvainen niistä maista jotka tuottavat öljyä? Kyllä sähköauto on tulevaisuus tuosta epäonnistuneesta kuskista huolimatta. Ehkä bensaa voi kuitenkin käyttää hätätilanteissa (siis ambulansseissa, paloautoissa jne.).
<shippard> Jos polttas jokaisen repostin mikä tänne tulee nii ajais ainaki vuoden sillä energiamäärällä.https://www.riemurasia.net/kuva/Typera-tulevaisuus/219608
<juonu> Suomessa oli aikaansa edellä olevat biodiesel-innovaatiot jo 20v. sitten. Homma tapettiin verotuksella. No kyllä siinä keksijä rikastui, mutta innovaatiot vietiin ulkomaille. Nyt kun teknologia on monikansallisten yhtiöiden hallussa, niin hiljalleen homma alkaa valua kuluttajille, kun voitot valuu oikeisiin taskuihin. Akkutemppuilut on ongelman siirtoa, vaikka joihinkin kohteisiin homma voisi toimiakin. Pistokebensakehybridi toimisi itselläkin, mutta hankinta ei olisi mitenkään taloudellisesti perusteltua.
<timco> Xemat Myös Audi eTron saa vetää max. 1800kg kärryä.
<MSM> thirvi, annatko ymmärtää, että päästöjen leikkaaminen ei olisi mahdollista muutoinkin? Kun Suomi aikoinaan rakensi nykyiset ydinvoimalat, päästötkin romahtivat. Elintaso ei, koska kyseiset ydinvoimalat tuottavat erittäin edullista sähköä. Jos nykyiset ydinvoimalat olisivat hiilivoimaloita, Suomen hiilidioksidipäästöt olisivat 40 % korkeammat. Olkiluoto 3 tulee tuottamaan enemmän sähköä kuin kaikki fossiiliset polttoaineet yhteensä, vieläpä turve mukaanlukienkin. Toimivia ratkaisuja siten on.
<Hurttila> juonu Hyvä pointti, mutta ei se tarkoita, että tulos ei pitäisi paikkaansa. Ainoastaan, että siihen pitää suhtautua terveen kriittisesti. Jos löydät asiasta toisen luotettavamman testin, niin laita linkkiä jakoon.
<MSM> Kuvassa näkyy kylläkin Powerbank-tyylinen ratkaisu, eikä polttonesteellä toimiva generaattori. Täällä video tuotteesta: https://www.youtube.com/watch?v=GhzuATpzQgA&feature=youtu.be
<MSM> Mitäs sitten, jos dieselillä ladattaisiinkin sähköautoa joskus? Ensinnäkin näin ei tehtäisi kuin erittäin harvoin, joten asia on joka tapauksessa yhdentekevä. Toisekseen diesel voi olla myös biodieseliä, esimerkiksi jätteistä tehtyä Neste MY dieseliä. Järki käteen nyt.
<realtaste> Xemat Ei ole, myös model 3 saa hinata 750kg kärryä. Ja vaikkei saisikaan, niin miten hän oli 'siinä mielessä oikeassa' jos se on kuitenkin sallittua? :D
<Xemat> realtaste Tesla Model X SUV onkin ainoa sähköauto tällä hetkellä jolla voi virallisesti hinata peräkärryä. herald on siinä mielessä oikeassa. Akkuteknologia ei vain ole vielä siinä mallilla, jotta sähköautoilla pystyisi kärryä hinaamaan ilman, että pitäisi pysähtyä lataamaan tämän tästä.https://www.youtube.com/watch?v=S4W-P5aCWJs
<juonu> Hurttila, aika yllättävä tulos sähköautoyhdistyksen puolueettomassa kokeessa.
<KooMiggo> https://youtu.be/SCvYBBwwVrk?t=3148Tuosta voitte käydä kattomassa oikeasti hyvän puheenvuoron autoilun tulevaisuudesta. Ja ihan suomeksi :D
<Repostmies> Repost
<Sienimise> Jos jätetään ilmastoargumentointi sikseen ja mietitään kuinka paljon sähköautoilla on potentiaalia kehittyä verrattuna polttomoottoriautoihin, niin en kyllä näe polttomoottorille enää tulevaisuutta. Polttomoottoriauto on mun mielestä kehityskaarensa lopussa ja sähköauto tulee olemaan korvaava teknologia.
<realtaste> Hurttila Ei sun tarvi muutakuin kopioida ja liittää toisen nimi > < merkkeineen. april7 Niin voisi ja jos kyseessä olisi tesla, niin se vielä lataisi itseään hinauksen aikana :d https://www.youtube.com/watch?v=RaGVoB4Zn-Y
<Hurttila> jesse_nassu, puhuinko jotain energiantuotannosta? (ps. miten täällä kommentoidaan suoraan toisille käyttäjille? :D)
<jesse_nassu> Hurttila, mites se energiantuotanto nyt Euroopassa tapahtuukaan?
<realtaste> herald Kyllä saa. https://www.riemurasia.net/kuva/Teslan-virtapankki/221100
<herald> Sähköautollahan ei saa hinata peräkärryä juuri tästä syystä. Mietenkiintosta, jos Tesla truck pääsee euroopassa myyntiin. Aggregaatti lavalle ja menoksi, näin maailma pelastuu :)
<Hurttila> jesse_nassu samat sanat :)https://insideevs.com/news/336627/tesla-model-s-charged-by-diesel-generator-more-efficient-than-ice-w-video/
<Frop> Sähköautot ovat pahasta luonnolle, idea toki hyvä mut kehitystä vielä kaivataan... oikeastaan vaan akkuteknologian osalta. Tällä hetkellä paras ympäristöteko autoilijalle on siirtyä polkupyörään lyhyillä matkoilla, julkiseen pidemmillä jos vaan mahdollista tai sitten konvertoida vanha tai ostaa uusi auto joka toimii kaasulla.
<makkekk> "Sähköautot eivät pelasta maailmaa, mutta ne pelastavat autoilun sitten kun maailma pelastetaan."
<jesse_nassu> Hurttila, kannattaa nyt vähän miettiä ennen kuin kirjoittelee ihan mitä sattuu.
<juonu> Noista leluautoista kuitenkin koituu päästöjä valmistuksessa yllin kyllin. Lisäksi pitää valmistaa oikeita autoja, peräkärryjä, polttoainesäiliöitä ja agregaatteja, jotta leluautot saadaan elvytettyä kun ne muutaman kymmenen kilometrin toimintasäteellään hyytyy sinne tänne. Ja luonnollisesti joku vetoaa sähkömoottorin hyötysuhteeseen.
<Hurttila> .. ja silti tuon sähköauton hyötysuhde on parempi, kuin polttomoottoriautolla.
<Hugaali> Vedettävä diesel-aggregaatti kiinni sähköauton vetokoukkuun, aggregaattiin polttoöljyä, ja laillinen menopeli on valmis.
<Hugaali> "Harva muistaa, että vielä vuonna 1990 Suomen kasvihuonekaasupäästöt oli noin 71 miljoonaa tonnia ja vuonna 2017 "enää" 55 miljoonaa tonnia."- Me ollaan nimenomaan oltu tyhmiä sinisilmäisiä mallioppilaita ja tehty noin, vaikka kukaan ei ole vaatinut. Jos ei olisi tehty mitään, nyt saataisiin tuo 22% lasku tehtyä edullisesti. Vielä parempi, että tuo taso olisi nyt PALJON korkeammalla, jolloin sen pienentäminen olisi helppo ja halpaa. Mehän luvataan vaikka pienentää 22%, jolloin 71->55 on helpompi kuin 55->43.
<april7> Niin siis voisihan tuon sähköauton käsittääkseni hinatakin pois? Nestettä polttavan auton tankkaus käy toki nopeammin! Parkkiruudussa näyttäisi olevan, niin melko normaalia varmaan tulevaisuudessa. Itse ottaisin kyllä PHEV lataushybridin jos olisi varaa uuteen autoon, niin olisi ihan sama pääseekö lataamaan ja itseasiassa jos bensakin loppuisi voisi sitten sähköllä ajaa tankille, nerokasta!
<kaljaviina> käy samaten kun diesel autojen kans... ei oo pitkä kun valtion suunnalta huikittiin että ostakaa dieseleitä ja kas kummaa hetken päästä dieselin litra hinta olikin samassa kun 95... muttakun ollaan lammas kansaa niin ei täälä mihinkään kunnon yleislakkoon mennä
<pomes> thirvi Juu, on sulla pointtia, aihehan on monisyinen. Mutta ihan oikeasti samaan aikaan (1990-2017) sähkön kulutus on kasvanut, autojen määrä lisääntynyt ja ennen kaikkea vienti ulkomaille kasvanut huikeasti, meillä on paljon teollisuutta Suomessakin - ja esim parempi BKT kuin ranskalaisilla (ostovoimakorjattuna). Tässä maassa tehdään hyvin asioita verratttuna muihin.
<MösjööTipsu> thirvi Aivan. Perään todetaan, että miksi minun pitäisi, kun ei kiinalaisetkaan. Miksi kiinalaisten pitäisi, kun en minäkään. Kas siinä pölhö pulma. Mutta on myös totta, että tekniikan pitää kehittyä jotta ihmiset omaksuvat sen itselleen. Nyt se koetaan suomessa lähinne pakottamiseksi. Olet huono ihminen, jos et omista sähköautoa ja asetetaan jotain mahdottomia aikarajoja ilmaston nimissä. Nykyaikana yksinkertaisimmistakin asioista saadan kyllä kohtuuttomia sotkuja aikaan.
<thirvi> pomes Päästöjen leikkaaminen ja elintason kasvattaminen on mahdollista kun siirretään tuotanto Kiinaan, Puolaan yms.. ja sitten syyttävällä sormella osoitellaan "miksi saastutatte niin helvetisti".
<MikkoP> Onneksi bensa ei koskaan lopu kesken.
<pomes> Harva muistaa, että vielä vuonna 1990 Suomen kasvihuonekaasupäästöt oli noin 71 miljoonaa tonnia ja vuonna 2017 "enää" 55 miljoonaa tonnia. Pointti on se, että me ollaan Suomessa nostettu elintasoa ja leikattu samaan aikaan päästöjä. Eli se on mahdollista muuallakin. Ja ei pidä luulla, että suuret maat tekis sen ekana vaan kyllä me pienet maat joudutaan tekemään se ekana ja maksamaan se hinta. Samaan aikaan esim typen oksidi päästöt on yli puolet pienemmät ja mulle kelpaa kyllä raikkaampi ilma täällä.
<gilette> Samaan aikaan kun hallitus yrittää "kannustaa" kansalaisia hankkimaan uutta sähköautoa, se nostaa sähkön kulutus sekä siirtomaksuja.
<thirvi> Joo.. infrastruktuuri ja muu tekniikka on vielä hieman kesken sähköautojen suhteen. Mutta on kai sitä bensa-autoistakin polttoaine loppunu josku joltakin kesken matkan. Olisko tolle pitäny joku jatkojohto vetää lähimmältä latauspisteeltä?
<OsKuukkeli> Voin olla väärässä mutta eikös aggregaatit oo energiatehokkaampia ku auton moottorit ku ei tarvi miettiä voimansiirtoa yms? Toisaalta vittuako minä tiiän, en oo kauhean sivistyny polttomoottoreiden tai sähkötekniikan saralla. Valaiskaa joku pöljää.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu