Quantcast

Lähettäjä:

Arab Arab

Painopisteen tärkeys peräkärryssä

4.8 / 5 (154 ääntä)

Julkaistu: 4.10.2016 13:41

2.5K

Lähettäjä: Arab Arab

Otsikko: Painopisteen tärkeys peräkärryssä

Hakusanat: auto, peräkärry, juoksumatto, pienoismalli, painopiste, lastaus, lasti, heittelehtii, perä, edessä, takana,

4.8 / 5 (154 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2016-10-04 14:10:33

+9599

<Japqe>

Tää oli hyvä ja opettavainen. Seuraavaks video kuorman sidonnasta.

252

Aika: 2016-10-04 14:11:50

+5402

<kigqli>

jahas, ajais ojaan

161

Aika: 2016-10-04 13:47:59

+4410

<Raoul Duke>

Jahas, vatkais munaa.

118

Aika: 2016-10-04 13:45:42

+19987

<Kahvi Addikti>

Jahas, keittäis kahvia.

74

Aika: 2016-10-04 16:16:38

+5778

<BokeLai>

Penskana olimme sukutilallamme isäni kanssa. Katselimme vierestä kun isosetäni lastasi lautakuormaa peräkärryyn. Isäni sanoi sedälle, että älä saatana tee noin takapainoista kuormaa tai käy vielä huonosti. Matemaatikon ylpeydellä isosetäni sanoi rakennusmies isälleni, että älä tule vanhempiasi neuvomaan. Seuraavan kerran kun näimme isosetäni vaimon hän sanoi että oli viittä vailla etteikö opel vectra ollut kotimatkalla ojassa kun kärry nosti takapyörät autosta ilmaan. Setä ei ole ikinä kehdannut myöntää tapahtunutta

71

Kommentit (28)

Piilota OFF-Topic keskustelu

24.07.2017 21:59

<jaege> BokeLai Tarkastihan se laski, jos ei ojaankaan mennyt.

10.10.2016 11:36

<Tonny> BokeLai ei perkele lautakuormalla ja peräkärryllä saa auton takarenkaita ilmaan.

09.10.2016 19:06

<SirJakkuson> -peetu Okei. Mulla on sitten vanhentunutta tietoa. Hyvä tietää. :)

05.10.2016 22:30

<zzpazi> Been there, done that. Tampereen Starkilla ei ollut tiettyä kattopaneelia, piti hakea koko yläkerran satsi Hämeenlinnasta. Törkeä takapainoinen ylikuorma. Motarilla ei ilennyt ajaa hitaampaa kuin muut. Jossain kohtaa se sitten alkoi vipattaa, auton perä pomppi puolelta toiselle. Viimeinen virhe olisi ollut hidastaa. Onneksi oli etuveto. Painoin kaasun pohjaan, kuorma oikeni, ja sitten vasta hel-ve-tin varovainen hidastus. Paneelit on nykyään kodin katossa eikä Akaan ojassa.

05.10.2016 14:50

<Riggee> harmi että ei havainnollistettu mitä etupainosella kuormalla tapahtuu... onneksi itellä on käytössä varsinaiset perävaunut, nii ei oo kuorman painopisteellä niin suurta merkitystä..

04.10.2016 23:30

<rubicon> Jahas, Hitler 5/5.

04.10.2016 22:23

<MösjööTipsu> Juu suurimmassa osassa noista ostokärryistä on paperiaisat popniiteillä kiinni, et en kumminkaan tekis enempää aisa painoo, mitä alempana ohjeistettiin

04.10.2016 21:37

<tuuhee> Ja sitten "olennaiseen", aika harvassa Mustang:ssa on peräkoukkua.

04.10.2016 21:17

<Jylder> Uh, kun muistelen niitä kuormia silloin kun tätä torppaa rakennettiin...

04.10.2016 19:20

<Esa-Nahka> Jahas..

04.10.2016 19:19

<torwald90> Älkää sitten lastatko liian aisapainoiseksi, etenkin liukkaalla mutkatiellä ajamisesta tulee jännää kun auton perää alaspäin painava aisa keventää ohjaavia eturenkaita.

04.10.2016 17:53

<-peetu> SirJakkuson Suomessa pitää lastata peräkärry hieman aisapainoiseksi. "Aisapaino saa olla enintään 25 kg tai 4 % kytkentämassasta. Suurempi näistä on määräävä. Eli jos peräkärry painaa 1 500 kg, sen painosta enintään 60 kg saa kohdistua vetokoukkuun. Toisaalta aisapainoa pitää aina olla. Jos aisapaino on negatiivinen, eli aisa hyppää ylös, kun poliisi avaa vetopään, niin sakkoa tulee."

04.10.2016 17:10

<Wiskibasso> Mollemmat tavat on väärin. Oikea tapa on lastata keskelle kärryä niin, että paino jakaantuu.

04.10.2016 17:00

<Kaalijäätelö> Hei! En ole enää ainut joka plussaa kahvi ukkoa :D

04.10.2016 16:55

<räppänä> Aisapaino.

04.10.2016 16:28

<SirJakkuson> Hyvä video, mutta huvittavasti suomessa peräkärryä ei saa lastata sillä tavalla, että siinä olisi aisapainoa. Eli kärry pitää lastata sillä tavalla, että kaikki paino tulisi akselin kohdalle tasaisesti. Taidanpa kyllä jatkossa lastata peräkärryn hieman aisapainoiseksi.

04.10.2016 16:16

<BokeLai> Penskana olimme sukutilallamme isäni kanssa. Katselimme vierestä kun isosetäni lastasi lautakuormaa peräkärryyn. Isäni sanoi sedälle, että älä saatana tee noin takapainoista kuormaa tai käy vielä huonosti. Matemaatikon ylpeydellä isosetäni sanoi rakennusmies isälleni, että älä tule vanhempiasi neuvomaan. Seuraavan kerran kun näimme isosetäni vaimon hän sanoi että oli viittä vailla etteikö opel vectra ollut kotimatkalla ojassa kun kärry nosti takapyörät autosta ilmaan. Setä ei ole ikinä kehdannut myöntää tapahtunutta

04.10.2016 16:15

<The_Dew> Jahas, kommentois mediaa.

04.10.2016 16:04

<ultraohut> Miksihän muuten munan vatkaamisen jälkeen alkaa tekemään kovasti mieli kahvia? Pakko kait se on nousta ylös keittelemään.

04.10.2016 15:41

<rambo007> Jep ja eikun 5.6 metristä painekyllästettyä lankkua yksiaisaisen kyytiin

04.10.2016 15:35

<jukorte> Nyt oli hyvä demonstraatio aisapainon merkityksestä.

04.10.2016 15:06

<testo_jolle> Muistakaa tämä kun lastaatte niitä ukilta lainattuja peräkärryjä!

04.10.2016 14:47

<heh heh> Hyvä tietää 5/5

04.10.2016 14:11

<kigqli> jahas, ajais ojaan

161
04.10.2016 14:10

<Japqe> Tää oli hyvä ja opettavainen. Seuraavaks video kuorman sidonnasta.

252
04.10.2016 13:51

<BetBet> Näyttäis vielä miten niiden kanssa peruutetaan.

04.10.2016 13:47

<Raoul Duke> Jahas, vatkais munaa.

118
04.10.2016 13:45

<Kahvi Addikti> Jahas, keittäis kahvia.

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Oikeinkirjoituksen tärkeys

17 562 katselukertaa

Asioiden tärkeysjärjestys

33 168 katselukertaa

Äänestämisen tärkeys

37 443 katselukertaa

Asiat tärkeysjärjestykseen

43 364 katselukertaa

Tärkeyslaitos

24 850 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.