Lähettäjä:
ReservaMoottorin toimintaperiaate
Kuinka moottori todella toimii. Kuvassa erittäin havainnollisesti selitetty, että tyhmempikin ymmärtää. Joku nähnyt todella vaivaa.
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2013-09-06 15:24:56
+174845
<kido>
klikkaamalla kuvaa saatte myös animaatiot näkyviin tässä
Aika: 2013-09-06 15:25:48
+3995
<T45P4>
ei ehi lukemaan, suomen peli 21:30
Aika: 2013-09-06 15:42:06
+10368
<PannuMuna>
Nokturnal itse en tienny ja mielestäni tämä kuva oli hyvin kiehtova.
Kommentit (81)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Terrax> Ne joiden mielestä boxeri puuttuu ni kattokaas toi "flat four" tuolta ny kuitenki.
<Doni666> Niin paljon pikku virheitä. Bensiinimoottoreissa suuttimet tuuttaa sumun imukanaviin kanteen, ei suoraan palotilaan. Kaasuläppä puuttuu tuosta "imusarjasta". Optimaalinen seossuhde on n. 15:1 ILMAN ja bensiinin välillä. Kiehumispisteet kai olevinaan vapaassa ilmassa noilla jäähdytysnesteillä, vesipumppu tekee usean baarin paineen jolla kiehumispistettä nostetaan. Virranjakajia ei taida enää monessakaan moottorissa olla. Ja jos katalysaattori mainitaan niin olisi hyvä selittää miksi putkessa tarvitaan lambda-anturia..
<slerbahuuli> Seuraavaksi 2-t Diesel, sitten wankel ja viimeisenä syslerin kaasuturbiini...
<irou> ei oo 2tahdin toimintaperiaatetta :( petyin
<juippi10> Hydra- laitahan nyt sitä linkkiä/kuvaa voittoisista varttimailinvehkeistäsi, tai sinua siteeraten "tehonparantamis projekteja"
<HansJuergen> vitun tyhmät jenkit. t. bokserimoottori puuttuu.
<Jaakkima!> diesel on ainoa oikea moottoritekniikka.
<TB303> semmosta tietoa mitä jokaisen autoilevan pitäis _vähintäänkin_ tietää autosta
<Terrax> Noi asiat opittiin säihkyn kone- ja sähköopin tunnilla joskus 70-luvulla. Mutta kiitos kuitenkin.
<Pirihannu> Ei kerrottu kolmosenkauttanelosen hyrskyttimestä mitään 0/5 t:viiksihaivenmies
<Oikoja> Amishiakin kinosti. T: automies
<Bandalar> tästähän oppi jo jotain
<juippi10> Hydra- Epäilen aika vahvasti, että minulla on juurikin ko. alalta enemmän työkokemusta, mitä sulla ikää. Siinä 2 litran myllyssä on jokatapauksessa vähemmän vääntöä, mitä sulla ulostetta kalsareissa. Laitahan linkkiä siitä sun varttimailinvehkeestä, haluan nähä mihin se pysty :) Mitä kiertelin viime kesänä ko. tapahtumia en muista kyllä nähneeni haapajärvisiä radan puolella...
<Hydra-> juippi10 EiSaatana esimerkiksi siksi, että kyseinen moottori on japanilainen. Siellä otetaan enemmän tehoa ja huomattavasti paremmalla hyötysuhteella 2 litran koneesta neljällä sylinterillä, mitä jenkkiläiset saa 4 litran myllystä kasikoneella. Toisinsanoen vähän järkeä / paljon sylintereitä.... Just joo diipadaapa virtuaalituning 4evah. näyttää sulla olevan pikkusen soppa sekaisin tämän asian suhteen? paljonko siinä 2 oohooceessä on 1500rpm vääntöjä sitten kun se on niin "kehittynyt" ? idiootti
<Hydra-> ( Clopper> Other engineistä puuttu rotary ja boxer >:( ) ole hyvä ja katso uudelleen.
<Charlie69> Puuttuu kauertz engine ja sen johdannaiset http://www.youtube.com/watch?v=v_RyGXGPn5M
<Charlie69> Odottelen ensimmäistä pinkkiä kommenttia..
<juippi10> Juntas höpöhöpö - housuus on puristettu - argumenttis on inva
<Nyyttipoika> autot ei kiinnosta. siksi minulla on rahaa
<Brohoof> Tästä puuttuu kunnon vanha vanha kunnon paukku systeemi
<Juntas> juippi10 Paitti että joku Corveten C6 V8 400hp kone on vielä 300tkm jälkeen ehjänä. Kun sun 2.0l evo josta puristettu 300hp on tehty jo vähintää kaks koneremonttia.
<juippi10> EiSaatana esimerkiksi siksi, että kyseinen moottori on japanilainen. Siellä otetaan enemmän tehoa ja huomattavasti paremmalla hyötysuhteella 2 litran koneesta neljällä sylinterillä, mitä jenkkiläiset saa 4 litran myllystä kasikoneella. Toisinsanoen vähän järkeä / paljon sylintereitä
<DnW^> http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E
<DnW^> kahenlitran oohoosee turbo kolmosen kautta nelosen puhaltimella sierra jättää sen...
<EiSaatana> Miks tosta koneesta puuttuu 4 sylinteriä?
<Ozkari911> Klikatkaa kuva suuremmaks
<Häpykarvarousku> en tajubnu mitään: t känni
<Metabolic11> DOHC
<Joker Kung> R4 turbo
<Kerpe> Missä wankel-kone?
<nuke dukem> v2, v6, v8... Koska niiden toimintaperiaate on niin erinlainen toisiinsa verrattuna
<jofaception> Mulle on tutumpi tää one stroke cycle...
<spessuhessu> taidankin linkata tän muijalle. säästää tosi paljo selittelemistä kun joskus sattuu ihmettelemään jotain!
<Veli-pekka> Hydra- Kaikki eivät asu pohjanmaalla, kaikilla ei ole tallia tai työkaluja, ja kyllä itse tein edelliseen autoon kaikki remontit itse mitä 8v aikana tuli vastaan, mutta nyt ei ole kiinnostusta ja aikaa miettiä onko kaverin tallissa tilaa/hommailla varaosia yms.. menen tekemään sitä työtä missä itse olen hyvä tienaan rahat siitä ja annan niitten tehdä autoremontit kun tarve tulee ketkä sitä työkseen tekee.. tämä on myös yksi markkinatalouden hyviä puolia, itse ei tarvitse kaikkea tehdä.
<mrmacmonkey> Mä oisin halunnut tietää lisää sähkö moottoreista. Ja muutenkin nykyaikaisten autojen sähkövarusteluista. Kuten niistä sisään rakennetuista tietokoneista ja muusta vastaavanlaisesta. Omasta mielestä toi moottori on tylsän simppeli. Lisätietoa katalysaattorista: Niiden sisällä on joskus platina verkkoja jotka varmistaa että kaikki palamisen tuotteet on hiilidioksidia eikä monoksidia. Platinan hinta per 100g on ~3700€...
<Makke-> virranjakajia ei nyt ihaan vähään aikaan ole autoissa ollut. ihme ku ei oltu katkokan kärjistä tehty kuvaa
<Gatsby> Yritin näyttää naiselle tätä kuvaa. Ei ymmärtänyt,
<SonOfABit> eipä tuossa mitään uutta ollut, mutta niin hyvin tehty että 5/5.
<Tombbuli> V8 5/5
<Soke Akana> Kiitokset tästä, auttaa huomattavasti töissä. T: autokorjaamon työntekijä
<Jake_Regan> Lukeehan tuossa, että tuo esittää erittäin yksinkertaistettua ja pelkistettyä mallia. Toivottavasti joku tekee vielä Diesel-moottorista, sekä ahdetun mallin.
<6OgNtvefV1fTDm9B> Ei kiinnosta tämmöset, aika gayyy :D:D:D:
<Realistic> Tästä tulee jotenkin mieleen ne nettiauton ikuiset DOCH miehet, Double over cams head vai?? Olisko kuitenkin DOHC eli double over head cams (kaksi yläpuolista nokka-akselia), toiset ei vaan tajua vaikka se lukee ihan oikein siellä sierran takaluukun kannessa
<Tm1> Hyvä ja havainnollinen kuva, 5/5
<Tm1> Hyvä ja havainnollinen kuv
<kalupakki1> .. niistä ne on pienet autot tehty
<Kimble2> Sierran kone
<JJpaa> tä?
<makeki> boxeri nelonen
<nolla12> Noni nyt mä osaan korjata moottorin
<traanipallo> Aloitin lukemaan konetekniikkaa uli opistossa, eikä vois vittu vähempää kiinnostaa noi moottorit :D wat doned
<Rappis> ahdin?
<Hydra-> HarriHart, asun pohjois pohjanmaalla. Olen rakentanut/korjannut monen monituista moottoria niin 1,2,4,6,8 sylinterisiä moottoreita jo yli vuosikymmenen. Myös omia tehonparantamis projekteja on niin kireistä vapaasti hengittävistä rata-autoista kuin katukäyttöön/varttimailiin tehdyistä turbomoottoreista, joten voi sanoa että itsellä kokemusta on. Joten minun silmiin näyttää että suurin osaa kansalaisista pitää "ylijumalina" auton moottoreita ja vievät autojaan merkkihuoltoon. Siellä tämä samainen asia on ymmärretty jo kauan ennen sinun syntymääsi. Mutta jatka sinä virtuaali viritystä.
<Joojoo22> Niin paljon animaatiota että meni kone jumiin ko aukasin.
<kaukari> muutama tällainen kuva lisää ja voinkin sitten alkaa jo väsäilemään autoja
<Hydra-> ihmisillä on jokin ihmeen ja kumman tabu auton moottoriin, kuin se olisi jokin mystinen,valoa hehkuva möykky mihin kun kerran kosket, ei se enää toimi. 2/4-tahti moottorit kun eivät mitään rakettitiedettä ole.
<olpelu> Ei jaksa lukea, kävin lukion.
<Sirrus> Tulin korahdellen t. amis
<Finnlands Lebensraum> Tämä on rassismi dieselmoottoreita kohtaan.
<aropupu> Oli jopa tahdit oikein, ajateltu sekin.
<Esajuppeli> Jäähdytysneste joka jäätyy -12,9 asteessa 0.5/5
<Bargazuppel> Ois perkele pitänyt lukee top kommentti ensin.
<The_Dew> olipäs hyvä posteri. Mut en kyll edelleenkää tunnista luukun alta muuta ku moottorin....
<Muikku89> Hieman harhaanjohtavaa, mutta nykyään jäähdytysjärjestelmät on paineistettu. Näin vesi ei keitä 100 asteessa.
<VeikkoVälikäsi> amerikankotteroissa voi olla noin vanhanaikaista tekniikkaa
<thorstineitor> vajaatahtinen se olla pitää :D
<Tanhu-Pena> se ei ole mikään helvetin gasoline, vitun jenkit
<JääTee> suck, squeeze, bang and blow
<Moe Szyslak> Walop Siinähän se on isoinpana näkyvissä muiden yläpuolella.
<Az0> Other engine configurations, MISSÄ WANKEL?
<PannuMuna> Nokturnal itse en tienny ja mielestäni tämä kuva oli hyvin kiehtova.
<Reserva> Kiitos Kido, olis pitäny laittaa heti kuvaukseen, että kannattaapi klikata.
<Naamapaa> luulin et konepellin alla on pieniä afrikkalaislapsia jotka polkee pienillä kolmipyörillä ja siksi auto liikkuu
<Vim> Noniin. Nyt on teoria hallinnassa, joten ei muuta ku autokorjaamoa perustamaan! Kiitos rasia.
<rabadan> öö kannattaa Klikata
<T45P4> ei ehi lukemaan, suomen peli 21:30
<kido> klikkaamalla kuvaa saatte myös animaatiot näkyviin tässä
<Nokturnal> "how a car engine works....v-twin" plus kaikki tietää miten moottori toimii joten turhaa paskaa
<LionKing138> Ei mitään uutta.
<moilane> Clover, kyllä tuolta hyödyllistä nippelitietoa tälläiselle jokapaikan höylälle on, joka tietää sitä sun tätä, muttei paljoa mistään tietystä.
<pebblo> Tää oli kyllä hauska kuva. 5/5
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu