Lähettäjä:
ArabKonttilaiva
Lähettäjä: Arab
Otsikko: Konttilaiva
Hakusanat: läpivalaisu, konttilaiva, leikkaus, läpi, nähdä, sisään, vene, paatti,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2017-07-05 09:50:24
+118079
<lask90>
Kaikkien noiden konttien seassa on se pienenpieni paketti, joka tulee jostain Kiinan perähikiältä parissa päivässä, kaikki järjestelyt toimii, ja sitten se jää suomessa matkalle koska postin alihankkija jättää muutaman kuukauden postit jakamatta. https://yle.fi/uutiset/3-9705105
Aika: 2017-07-05 10:01:06
+70670
<Jussi>
Pyhä vittu! Laivoissa on ruumat!!
Aika: 2017-07-05 09:33:04
+19411
<Galaka>
Voi minun jumalani, en voi kirjaimellisesti hengittää D:
Aika: 2017-07-05 09:23:26
+37942
<PeterNorth>
Tetris on hyvin vahvana tässä.
Aika: 2017-07-05 12:13:37
+11559
<|spödrlö|>
lask90 Töissä tämän huomaa hyvin siit et teet haet rahotuspäätöksen ja se menee läpi alle 3sekunnissa täytät paperit ja viet saman päivän postiin nii kestää jumalauta 3 arkipäivää et se on päätyny sinne rahotusyhtiölle. Keskittyis nyt postikin jakaan sitä postia ja jättäis ne nurmikon leikkaamiset muille.
Kommentit (41)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<OoC> Dink30000000 kiitos lähteestä. Se tosin on vuodelta 2009. :) Mutta totta on että nuo laivat kuluttaa paljon polttoainetta. Mutta jos niiden hyötykuorma huomioidaan, niin niiden tuottamat päästöt on käsittääkseni pienemmät kuin muilla kuljetusmuodoilla. Kyllähän se olisi kiva jos niillä olisi päästöjen "pesu" järjestelmät, että ne pienenisivät. Ja ne rikkipäästöthän siinä on aika pahat. Koska polttoaine on paskaa. Suosittelen perspektiivin laajentamisen vuoksi tutustumaan tähän: https://www.quora.com/Is-it-true-that-the-15-biggest-ships-in-the-world-produce-more-pollution-than-all-the-cars
<Dink30000000> OoC http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1229857/How-16-ships-create-pollution-cars-world.htmlSori että kesti. Nyt vasta katsoin, onko kukaan viitannut missään muhun..
<DCreat1onO> Hyi vittu! Painajaisia! Konttilaivojen loputtomia ruumia lastattavana... T: entein ahtaaia, konttilaivain lastaaia
<|spödrlö|> simeooni b to c.
<simeooni> |spödrlö| ootko b to b vai b to c myynnissä töissä?
<k0likk0> I AM THE CAPTAIN NOW
<pikkumusta> sattanen eihän ne rekat ole siellä laivassa mukana, pitäis latoa ne peräkkäin suomen halki ja mitattais niitten pituus. tiu tauna.
<sattanen> Ooc Kiitos, että korjasit. Erohan ei suuren suuri ollut, vain 2189 TAU:ta. Jotta saisimme tämän mitättömän eron ymmärrettävään muotoon, käännetään se puoliperävaunurekoiksi. 1 TAU = 6 metrin kontti. Yksi rekka ottaa kaksi tuollaista ja on pituudeltaan 16m. Tuo OOOC Hong Kong paatti ottaa 11 kilometriä pitkän rekkajonon verran kontteja enemmän kyytiin, kuin MSC Osacr. PS: Jos kaikki OOOC HK:n kontit pannaan rekkajonoon, jono on reilun 107 km pitkä. 107 km on matka Kemistä Ouluun. Yhdessä laivassa!
<HarajukuKawaii> lask90 oliko vittu pakko linkata! En lue koskaan uutisia ku ne alkaa vaan vituttamaan, kuten tämä mikä pisti silmään heti https://yle.fi/uutiset/3-9704040
<PeterNorth> OoC Hyvä hyvin herraksi oletettu kuvalehtimietiskelijä, arvostan rationaalista ja analyyttistä suhtautumistanne keskusteluumme ilman liipasimoitumista. Toivoisin samanlaista esimerkillistä asiat asioina -lähestymistapaa myös muualle päin maailmanlaajuista, lukemattomien aliverkkojen muodostamaa tietoliikenneverkkoa. Kesäterveisin, sinisen nimimerkin alkuperäisen tarkoituksen mukaiseksi identifioituva, aikuisviihdetähden ulkoasun allekirjoittaneen mielestä hauskahkon leikkisästi omaksunut henkilö. P.S. Annoin hyvin ansaitut ylöspäin osoittavat peukalot mukavan keskustelumme kommenteillesi.
<|spödrlö|> lask90 Rahoituskuoret menee ykköspostina ja pitäis lajitella aina saman vuorokauden aikana mut paskanmarjat. Meilläkin on suorat yhteyshenkilöt jotka vastaa OP:sta puhelimeen ku joudutaan soitteleen et onks ne kirjekuoret nyt teillä siellä pöydillä tjsp. Esimerkkinä myyt keskiviikkona varastosta uuden auton ja teet rahoitushakemuksen. Hakemus hyväksytään ja tilaan rahoitusyhtiöltä auton paperit että saat asiakkaalle auton luovutettua samalla viikolla. Joka kerta menee luovutus seuraavalle viikolle kun ne vitun kirjekuoret ei ole kerinny perjantaihin mennessä Lempäälästä Tampereelle.
<OoC> Dink30000000, noi on aina niitä väitteitä joittenka tueksi kaipaisi jotain tilastoja ja lähteitä...
<Lar> What if I told you, there is no boxes.
<lask90> pikkumusta tämä oli minulle uutta tietoa. Silti usein kuulee, että ulkomaillakin homma skulaa hyvin, koska heidän hommiin vaikuttaa se, kuinka hyvin paketti on perillä. Posti taasen saa itse määritellä hinnat ja näköjään alihankkijatkin miten haluaa...
<lask90> |spödrlö| ohos, nopeaa palvelua. Minä aloitin tammikuussa tilitoimistossa, ja postittelin laskuja. Lähetin myös epähuomiossa yhden kirjeen yritykseen, jota hallinnoimme itse, mutta postilla meni viisi päivää postittaa kirje sinne mistä se oli lähtenytkin, eli toimistoomme.
<puruskai> Atlantin ylipurjehduksessa on kuulemma kaksi kolarivaaraa 1. Törmääminen valaaseen 2. Törmääminen merikonttiin. Näin kertoi kaverini joka purjehti edes takaisin joku vuosi sitten.
<Dink30000000> 16 isointa rahtilaivaa saastuttaa yhtä paljon kuin kaikki maailman autot. Jotain miettimistä...
<OoC> PeterNorth, hyvä herra keittiöpuotilaksi oletettu matemaatikkohahmo filosofiakuumeesta, hienoa että selvensit aikaisemman matemaattisen suorituksen perustaa. Haluaisin myös itse tarkentaa sen verran että kuvassa näkyvät kontit siis ovat valtaosalta näitä 40jalkasia. Herraksi oletettu Garbanzo mainitsi kyllä kommentissaan "iso merikontti", mutta koska tätä ei ole mitoilta ilmoitettu, ja "iso" on suhteellinen käsite, emme voi olla varmoja että minkä kokoisesta kontista puhutaan. Mukava että pidät iteraktiostamme. Yst. terv. Hyvin herraksi oletettu mietiskelijä ja tuumailija
<pikkumusta> lask90 eikös kiinanpojat ja kansalaiset lähetä niitä aina ylimääräisiä ja niitä myydään sieltä laivan varastoista ennen kun laiva on edes satamassa.
<Mursunet> Aikamoinen paino tuolla alimmassa täytyy olla. Kyllähän tuolla konttimäärällä jo muutaman tavaran ja ihmiskaupan uhrin kuljettaakin.
<torakka88> Kuinkahan korkealla on tämän tekijän järjen painopiste?
<|spödrlö|> lask90 Töissä tämän huomaa hyvin siit et teet haet rahotuspäätöksen ja se menee läpi alle 3sekunnissa täytät paperit ja viet saman päivän postiin nii kestää jumalauta 3 arkipäivää et se on päätyny sinne rahotusyhtiölle. Keskittyis nyt postikin jakaan sitä postia ja jättäis ne nurmikon leikkaamiset muille.
<PeterNorth> OoC Hyvä herraksi oletettu OoC, arvioin konttimäärän ylimmän kuvan mukaan, kuten viestissäni ensimmäisinä sanoina ilmaisin. Laskelmani perustui myös suoraan oletetun hra Garbanzon kysymykseen, joskin hänen kysymyksensä jätti avoimeksi, mitä laivaa hän tarkoitti. Mukava kuitenkin saada interaktiota aikaan. Yst. terv. Jukka Puotilan hahmo Kummeli Kultakuumeesta.
<OoC> sattanen, kävin googlailemassa, ja oikeassa olit. Tuo näkyy valmistuneen tänä vuonna tuo honkki konkki laiva. Hullua kun maailmassa ei edes ole kovin montaa satamaa joihin noi mahtuu... :/
<OoC> PeterNorth, Herra keittiömatemaatikkofilosofi laski täyspitkien konttien mukaan, eli 40jalkasilla konteilla (n.12m). Konttilaivojen kapasiteetti lasketaan 20 jalkasten (n.6m) konttien mukaan. Eli kerro tuloksesi kahdella. Ja siks toisekseen, tossa on kahden eri konttilaivan kuvat. t: tieteen kuvalehden tilaaja ja google-fu keskitason taitaja
<Khylläns> lask90 Kaikkien noiden konttien seassa on se pienenpieni paketti, joka tulee jostain Kiinan perähikiältä parissa päivässä, kaikki järjestelyt toimii, ja sitten se jää suomessa matkalle koska postin alihankkija jättää muutaman kuukauden postit jakamatta. https://yle.fi/uutiset/3-9705105Kyllä ne helevatan mainokset ja postiset löyti tuostakin huolimatta tiensä laatikkoon
<PeterNorth> Garbanzo Ylimmän kuvan veneeseen menee suunnilleen 20 konttia peräkkäin, 15 vierekkäin ja varmaan keskimäärin 14 päällekkäin. Yht. 4200 laatikkoa. Riippuu tietty, ovatko kaikki kontit samankokoisia vai onko puolikkaita tai muun kokoisia.T: keittiömatemaatikkofilosofi
<OoC> Garbanzo, Tommosen isomman konttilaivan valmistaminen maksaa jonku 185 miljoonaa. Eli 1000€ hinnalla tolla laivalla tarttis seilata melkeen 8 kertaa satamasta satamaan (karkeasti laskettuna) että pelkän laivan kustannukset tulee katettua. Sit on palkat, polttoaineet, satamamaksut, ahtaajillekin menee siitä konttimaksusta osa, jne jne... Kyl ne varmaan tienaa, ei kai ne muuten tota tekis, mutta...
<OoC> sattanen, mielenkiintoista. Just uusimmassa tieteen kuvalehdessä kerrottiin että MSC Osacr on suurin konttilaiva, ja siihen mahtuu 19 224 kontia...
<Asuban> Kenelle toi tuli yllätyksenä?
<testo_jolle> Sitä tuota tavaraa liikkuu muuten maailmalla aika uskomattoman paljon!
<Jussi> Pyhä vittu! Laivoissa on ruumat!!
<sattanen> Suurimpaan konttilaivaan (OOCL Hong Kong) mahtuu 21,413 kappaletta 6 metrin kontteja.
<lask90> Kaikkien noiden konttien seassa on se pienenpieni paketti, joka tulee jostain Kiinan perähikiältä parissa päivässä, kaikki järjestelyt toimii, ja sitten se jää suomessa matkalle koska postin alihankkija jättää muutaman kuukauden postit jakamatta. https://yle.fi/uutiset/3-9705105
<Mulqwist> Noin sitä sutta ja sekundaa roudataan tänne....
<Garbanzo> Ison merikontin toimitus kiinasta suomeen, ja vielä sisämaahan, maksaa 1000€. Tuon kun kuulin, tuntui edulliselta, mutta jos jokaisesta kontista maksetaan laivan omistajalle tuo tonni (unohdetaan maakuljetuksen osuus) niin kertyyhän tuosta melkoinen summa rahtaajalle. Montakohan konttia tuossakin laivassa on?
<rautahuilu> Nyt sain tietää miten nuo pysyvät tasapainossa.
<pul1ukko> Täynnä kiinalaisia fidget spinnereitä
<Galaka> Voi minun jumalani, en voi kirjaimellisesti hengittää D:
<PeterNorth> Tetris on hyvin vahvana tässä.
<einoleinopee> On muuten vähän tavaraa
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu