Quantcast

Lähettäjä:

Arab Arab

Konttilaiva

4.1 / 5 (72 ääntä)

Konttilaiva

Julkaistu: 5.7.2017 09:13

2.5K

Lähettäjä: Arab Arab

Otsikko: Konttilaiva

Hakusanat: läpivalaisu, konttilaiva, leikkaus, läpi, nähdä, sisään, vene, paatti,

4.1 / 5 (72 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2017-07-05 09:50:24

+118079

<lask90>

Kaikkien noiden konttien seassa on se pienenpieni paketti, joka tulee jostain Kiinan perähikiältä parissa päivässä, kaikki järjestelyt toimii, ja sitten se jää suomessa matkalle koska postin alihankkija jättää muutaman kuukauden postit jakamatta. https://yle.fi/uutiset/3-9705105

320

Aika: 2017-07-05 10:01:06

+70670

<Jussi>

Pyhä vittu! Laivoissa on ruumat!!

212

Aika: 2017-07-05 09:33:04

+19411

<Galaka>

Voi minun jumalani, en voi kirjaimellisesti hengittää D:

157

Aika: 2017-07-05 09:23:26

+37942

<PeterNorth>

Tetris on hyvin vahvana tässä.

63

Aika: 2017-07-05 12:13:37

+11559

<|spödrlö|>

lask90 Töissä tämän huomaa hyvin siit et teet haet rahotuspäätöksen ja se menee läpi alle 3sekunnissa täytät paperit ja viet saman päivän postiin nii kestää jumalauta 3 arkipäivää et se on päätyny sinne rahotusyhtiölle. Keskittyis nyt postikin jakaan sitä postia ja jättäis ne nurmikon leikkaamiset muille.

40

Kommentit (41)

Piilota OFF-Topic keskustelu

14.07.2017 02:32

<OoC> Dink30000000 kiitos lähteestä. Se tosin on vuodelta 2009. :) Mutta totta on että nuo laivat kuluttaa paljon polttoainetta. Mutta jos niiden hyötykuorma huomioidaan, niin niiden tuottamat päästöt on käsittääkseni pienemmät kuin muilla kuljetusmuodoilla. Kyllähän se olisi kiva jos niillä olisi päästöjen "pesu" järjestelmät, että ne pienenisivät. Ja ne rikkipäästöthän siinä on aika pahat. Koska polttoaine on paskaa. Suosittelen perspektiivin laajentamisen vuoksi tutustumaan tähän: https://www.quora.com/Is-it-true-that-the-15-biggest-ships-in-the-world-produce-more-pollution-than-all-the-cars

13.07.2017 22:19
11.07.2017 09:54

<DCreat1onO> Hyi vittu! Painajaisia! Konttilaivojen loputtomia ruumia lastattavana... T: entein ahtaaia, konttilaivain lastaaia

10.07.2017 09:57

<|spödrlö|> simeooni b to c.

08.07.2017 19:37

<simeooni> |spödrlö| ootko b to b vai b to c myynnissä töissä?

08.07.2017 16:15

<k0likk0> I AM THE CAPTAIN NOW

07.07.2017 19:10

<pikkumusta> sattanen eihän ne rekat ole siellä laivassa mukana, pitäis latoa ne peräkkäin suomen halki ja mitattais niitten pituus. tiu tauna.

07.07.2017 00:32

<sattanen> Ooc Kiitos, että korjasit. Erohan ei suuren suuri ollut, vain 2189 TAU:ta. Jotta saisimme tämän mitättömän eron ymmärrettävään muotoon, käännetään se puoliperävaunurekoiksi. 1 TAU = 6 metrin kontti. Yksi rekka ottaa kaksi tuollaista ja on pituudeltaan 16m. Tuo OOOC Hong Kong paatti ottaa 11 kilometriä pitkän rekkajonon verran kontteja enemmän kyytiin, kuin MSC Osacr. PS: Jos kaikki OOOC HK:n kontit pannaan rekkajonoon, jono on reilun 107 km pitkä. 107 km on matka Kemistä Ouluun. Yhdessä laivassa!

06.07.2017 14:51

<HarajukuKawaii> lask90 oliko vittu pakko linkata! En lue koskaan uutisia ku ne alkaa vaan vituttamaan, kuten tämä mikä pisti silmään heti https://yle.fi/uutiset/3-9704040

06.07.2017 12:20

<PeterNorth> OoC Hyvä hyvin herraksi oletettu kuvalehtimietiskelijä, arvostan rationaalista ja analyyttistä suhtautumistanne keskusteluumme ilman liipasimoitumista. Toivoisin samanlaista esimerkillistä asiat asioina -lähestymistapaa myös muualle päin maailmanlaajuista, lukemattomien aliverkkojen muodostamaa tietoliikenneverkkoa. Kesäterveisin, sinisen nimimerkin alkuperäisen tarkoituksen mukaiseksi identifioituva, aikuisviihdetähden ulkoasun allekirjoittaneen mielestä hauskahkon leikkisästi omaksunut henkilö. P.S. Annoin hyvin ansaitut ylöspäin osoittavat peukalot mukavan keskustelumme kommenteillesi.

06.07.2017 12:13

<|spödrlö|> lask90 Rahoituskuoret menee ykköspostina ja pitäis lajitella aina saman vuorokauden aikana mut paskanmarjat. Meilläkin on suorat yhteyshenkilöt jotka vastaa OP:sta puhelimeen ku joudutaan soitteleen et onks ne kirjekuoret nyt teillä siellä pöydillä tjsp. Esimerkkinä myyt keskiviikkona varastosta uuden auton ja teet rahoitushakemuksen. Hakemus hyväksytään ja tilaan rahoitusyhtiöltä auton paperit että saat asiakkaalle auton luovutettua samalla viikolla. Joka kerta menee luovutus seuraavalle viikolle kun ne vitun kirjekuoret ei ole kerinny perjantaihin mennessä Lempäälästä Tampereelle.

06.07.2017 11:16

<OoC> Dink30000000, noi on aina niitä väitteitä joittenka tueksi kaipaisi jotain tilastoja ja lähteitä...

06.07.2017 00:49

<Lar> What if I told you, there is no boxes.

05.07.2017 22:12

<lask90> pikkumusta tämä oli minulle uutta tietoa. Silti usein kuulee, että ulkomaillakin homma skulaa hyvin, koska heidän hommiin vaikuttaa se, kuinka hyvin paketti on perillä. Posti taasen saa itse määritellä hinnat ja näköjään alihankkijatkin miten haluaa...

05.07.2017 22:10

<lask90> |spödrlö| ohos, nopeaa palvelua. Minä aloitin tammikuussa tilitoimistossa, ja postittelin laskuja. Lähetin myös epähuomiossa yhden kirjeen yritykseen, jota hallinnoimme itse, mutta postilla meni viisi päivää postittaa kirje sinne mistä se oli lähtenytkin, eli toimistoomme.

05.07.2017 21:45

<puruskai> Atlantin ylipurjehduksessa on kuulemma kaksi kolarivaaraa 1. Törmääminen valaaseen 2. Törmääminen merikonttiin. Näin kertoi kaverini joka purjehti edes takaisin joku vuosi sitten.

05.07.2017 21:42

<Dink30000000> 16 isointa rahtilaivaa saastuttaa yhtä paljon kuin kaikki maailman autot. Jotain miettimistä...

05.07.2017 16:59

<OoC> PeterNorth, hyvä herra keittiöpuotilaksi oletettu matemaatikkohahmo filosofiakuumeesta, hienoa että selvensit aikaisemman matemaattisen suorituksen perustaa. Haluaisin myös itse tarkentaa sen verran että kuvassa näkyvät kontit siis ovat valtaosalta näitä 40jalkasia. Herraksi oletettu Garbanzo mainitsi kyllä kommentissaan "iso merikontti", mutta koska tätä ei ole mitoilta ilmoitettu, ja "iso" on suhteellinen käsite, emme voi olla varmoja että minkä kokoisesta kontista puhutaan. Mukava että pidät iteraktiostamme. Yst. terv. Hyvin herraksi oletettu mietiskelijä ja tuumailija

05.07.2017 16:59

<pikkumusta> lask90 eikös kiinanpojat ja kansalaiset lähetä niitä aina ylimääräisiä ja niitä myydään sieltä laivan varastoista ennen kun laiva on edes satamassa.

05.07.2017 16:48

<Mursunet> Aikamoinen paino tuolla alimmassa täytyy olla. Kyllähän tuolla konttimäärällä jo muutaman tavaran ja ihmiskaupan uhrin kuljettaakin.

05.07.2017 13:56

<torakka88> Kuinkahan korkealla on tämän tekijän järjen painopiste?

05.07.2017 12:13

<|spödrlö|> lask90 Töissä tämän huomaa hyvin siit et teet haet rahotuspäätöksen ja se menee läpi alle 3sekunnissa täytät paperit ja viet saman päivän postiin nii kestää jumalauta 3 arkipäivää et se on päätyny sinne rahotusyhtiölle. Keskittyis nyt postikin jakaan sitä postia ja jättäis ne nurmikon leikkaamiset muille.

05.07.2017 11:30

<PeterNorth> OoC Hyvä herraksi oletettu OoC, arvioin konttimäärän ylimmän kuvan mukaan, kuten viestissäni ensimmäisinä sanoina ilmaisin. Laskelmani perustui myös suoraan oletetun hra Garbanzon kysymykseen, joskin hänen kysymyksensä jätti avoimeksi, mitä laivaa hän tarkoitti. Mukava kuitenkin saada interaktiota aikaan. Yst. terv. Jukka Puotilan hahmo Kummeli Kultakuumeesta.

05.07.2017 10:36

<OoC> sattanen, kävin googlailemassa, ja oikeassa olit. Tuo näkyy valmistuneen tänä vuonna tuo honkki konkki laiva. Hullua kun maailmassa ei edes ole kovin montaa satamaa joihin noi mahtuu... :/

05.07.2017 10:34

<OoC> PeterNorth, Herra keittiömatemaatikkofilosofi laski täyspitkien konttien mukaan, eli 40jalkasilla konteilla (n.12m). Konttilaivojen kapasiteetti lasketaan 20 jalkasten (n.6m) konttien mukaan. Eli kerro tuloksesi kahdella. Ja siks toisekseen, tossa on kahden eri konttilaivan kuvat. t: tieteen kuvalehden tilaaja ja google-fu keskitason taitaja

05.07.2017 10:31

<Khylläns> lask90 Kaikkien noiden konttien seassa on se pienenpieni paketti, joka tulee jostain Kiinan perähikiältä parissa päivässä, kaikki järjestelyt toimii, ja sitten se jää suomessa matkalle koska postin alihankkija jättää muutaman kuukauden postit jakamatta. https://yle.fi/uutiset/3-9705105Kyllä ne helevatan mainokset ja postiset löyti tuostakin huolimatta tiensä laatikkoon

05.07.2017 10:27

<PeterNorth> Garbanzo Ylimmän kuvan veneeseen menee suunnilleen 20 konttia peräkkäin, 15 vierekkäin ja varmaan keskimäärin 14 päällekkäin. Yht. 4200 laatikkoa. Riippuu tietty, ovatko kaikki kontit samankokoisia vai onko puolikkaita tai muun kokoisia.T: keittiömatemaatikkofilosofi

05.07.2017 10:24

<OoC> Garbanzo, Tommosen isomman konttilaivan valmistaminen maksaa jonku 185 miljoonaa. Eli 1000€ hinnalla tolla laivalla tarttis seilata melkeen 8 kertaa satamasta satamaan (karkeasti laskettuna) että pelkän laivan kustannukset tulee katettua. Sit on palkat, polttoaineet, satamamaksut, ahtaajillekin menee siitä konttimaksusta osa, jne jne... Kyl ne varmaan tienaa, ei kai ne muuten tota tekis, mutta...

05.07.2017 10:16

<OoC> sattanen, mielenkiintoista. Just uusimmassa tieteen kuvalehdessä kerrottiin että MSC Osacr on suurin konttilaiva, ja siihen mahtuu 19 224 kontia...

05.07.2017 10:14

<Asuban> Kenelle toi tuli yllätyksenä?

05.07.2017 10:11

<testo_jolle> Sitä tuota tavaraa liikkuu muuten maailmalla aika uskomattoman paljon!

05.07.2017 10:01

<Jussi> Pyhä vittu! Laivoissa on ruumat!!

212
05.07.2017 09:59

<sattanen> Suurimpaan konttilaivaan (OOCL Hong Kong) mahtuu 21,413 kappaletta 6 metrin kontteja.

05.07.2017 09:50

<lask90> Kaikkien noiden konttien seassa on se pienenpieni paketti, joka tulee jostain Kiinan perähikiältä parissa päivässä, kaikki järjestelyt toimii, ja sitten se jää suomessa matkalle koska postin alihankkija jättää muutaman kuukauden postit jakamatta. https://yle.fi/uutiset/3-9705105

320
05.07.2017 09:46

<Mulqwist> Noin sitä sutta ja sekundaa roudataan tänne....

05.07.2017 09:45

<Garbanzo> Ison merikontin toimitus kiinasta suomeen, ja vielä sisämaahan, maksaa 1000€. Tuon kun kuulin, tuntui edulliselta, mutta jos jokaisesta kontista maksetaan laivan omistajalle tuo tonni (unohdetaan maakuljetuksen osuus) niin kertyyhän tuosta melkoinen summa rahtaajalle. Montakohan konttia tuossakin laivassa on?

05.07.2017 09:37

<rautahuilu> Nyt sain tietää miten nuo pysyvät tasapainossa.

05.07.2017 09:36

<pul1ukko> Täynnä kiinalaisia fidget spinnereitä

05.07.2017 09:33

<Galaka> Voi minun jumalani, en voi kirjaimellisesti hengittää D:

157
05.07.2017 09:23

<PeterNorth> Tetris on hyvin vahvana tässä.

05.07.2017 09:21

<einoleinopee> On muuten vähän tavaraa

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Konttilaiva

28 901 katselukertaa

Konttilaiva kiipelissä

27 124 katselukertaa

Konttilaivan seilaus

23 114 katselukertaa

Konttilaiva halki

25 200 katselukertaa

Konttilaiva

38 576 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.