Quantcast

Lähettäjä:

Arab Arab

Konttilaiva

aika kova kulutus. erikoisia lukuja muutenki

4.6 / 5 (95 ääntä)

Konttilaiva - aika kova kulutus. erikoisia lukuja muutenki

Julkaistu: 19.9.2016 09:21

2.5K

Lähettäjä: Arab Arab

Otsikko: Konttilaiva

Kuvaus: aika kova kulutus. erikoisia lukuja muutenki

Hakusanat: konttilaiva, kulutus, iso, emma, maersk, ship,

4.6 / 5 (95 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2016-09-19 09:33:29

+7964

<Sedai69>

Wärtsilän moottori! Ja kulutus ei ole kovin suuri kun ottaa huomioon kuinka monta konttia tuohon mahtuu: 6275 litraa / 15000 konttia => 4 dl polttoainetta per tunti (tai noin 40-50 km)

219

Aika: 2016-09-19 10:11:26

+14992

<TinQQ>

Kyseessä siis maailman suurin 2T dieselmoottori. Tekniseltä nimeltään RTA-96. 96 tulee männän halkaisijasta senttimetreinä. Valmistaja Wärtsilä ja tekniikka käytännössä Sulzer -yhtiön peruilta. T: Wärtsiläläinen

180

Aika: 2016-09-19 09:26:20

+4068

<MaalaisEinari>

Tuota moottoria ei taida saada läpinäkyvällä pytynkannella?

139

Aika: 2016-09-19 09:25:53

+1377

<Klyysi>

Tuossa kuitenkin suurin konttialus: Maersk Mc-Kinney Möller. Tämä Emma tuli merellä vastaan ja aluksi luulin sitä saareksi. Piti oikein kartalta varmistaa, että mikäs saari täällä keskellä merta on.

107

Aika: 2016-09-19 10:35:27

+14992

<TinQQ>

Noissa isoissa 2T koneissa on käytännössä aina CPP potkuirit, eli "säätösiipipotkurit" ja akseligeneraattori. Merellä ollessaan kone käy vakiokierrosta ja pyörittää potkurin lisäksi samalla shaftilla akseligenua tehden sähköä laivan (ja konttien) käyttöön. Vauhtia säädellään potkurin lapojen kulmaa säätämällä. Tällä saavutetaan paras hyötysuhde kun moottori jauhaa optimoitua kierroslukua 24/7. Satamaan tullessa on yleensä olemassa aux-kone, jolla saadaan satamasähköä. Jos laiva kuljettaa kylmäkontteja, saattaa olla ettei pääkonetta edes sammuteta kun kylmäkontit vaatii valtavan määrän sähköä.

44

Kommentit (31)

Piilota OFF-Topic keskustelu

21.09.2016 13:37

<ynkkä> 10 tonni/kontti. mitenhän tuoki kannattaa

20.09.2016 18:07

<Yoko-W> Maerskilla on nykyään isompiakin aluksia, Triple-E luokassa. Mm. 2013 valmistunut M/V Mærsk Mc-Kinney Møller

20.09.2016 04:55

<Bleet> Sitten se on täynnä jotain lippiksiä ja muovikrääsää. D:

20.09.2016 00:42

<Stormstrider> olisivat sen verran saaneet skarpata että olisi saanut 256 tonnia enemmän kantavuutta...

19.09.2016 23:55

<aivåpää> Vähän kyllä epäilyttää tuo miehistön määrä 13. Mutta kaipa siellä on sen verran teknologiaa ettei miehiä tarvitse enää niin paljoa.

19.09.2016 23:31

<Mr_Swell> Asiarasia 5/5!

19.09.2016 22:07

<valtakunta> TinQQ ihan näppärä dieselkäyttöinen vaakakaplan.

19.09.2016 17:37

<maapu> Wärtsilässä on kerran viikossa yt:t, joten näitä moottoreita valmistaa vuoden päästä enää noin viis tyyppiä.

19.09.2016 17:36

<windosrmagistus> tuo 55 kilsaa tunnissa on aika jäätävä nopeus tuon kokoiselle kapistukselle

19.09.2016 17:34

<tuuhee> Olisi hauska nähdä minkälaista turboa tuonne on laitettu.

19.09.2016 17:22

<Oles> Tuolla vois olla kuumottavaa pelata Monstrumia.

19.09.2016 16:26

<epifyte> Just aloin kattomaan Captain Phillipsiä. sama laiva perskele!

19.09.2016 16:10

<japsu-> ai ekan matkan hinta oli 145 miljoonaa? vai häh?

19.09.2016 15:07

<Pchia> On se hieno laite, tollasta kun oisin n 5v, tai nyttenkin, katsomaan menisin

19.09.2016 13:56

<Morfiinikani> VeikkoVälikäsi Enkä ihmettele. Vedessä kulkeminen on niin paljon helpompaa, että suhteessa maa- tai lentoliikenteeseen, kuljetuksen hinta per kilo per kilometri on hyvin paljon pienempi.

19.09.2016 13:50

<Hajuste> Hieno, mutta ei tuo 15 000 konttia oikeasti ikinä kuljeta. Se on vain konttilaivan mitta. Selvästi suurin osa konteista on tuplakokoisia, 40-jalkaisia, eli kuljetettujen konttien määrä jää alle 10 000.

19.09.2016 13:30

<Jdääm> Klyysi Mullakin tuli kerran vastaan yks Emma joka oli yhtä iso! Hyhyh

19.09.2016 12:51

<magyarman> 109K hevosta. :D

19.09.2016 12:50

<343> Insinööritoimisto Riemurasia taas tykittää menemään :D

19.09.2016 11:44

<VeikkoVälikäsi> Konttikuljetuksessa on ylikapasiteettia tällä hetkellä esim. Eteläkorealainen Hanjin Shipping on kusessa. http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2016/09/19/rahtijatti-alkaa-leikata-palauttaa-isoja-laivoja/20169697/12

19.09.2016 11:44

<Vepsi> Henry Jay konemestari, sähkömestari, laivasähkömies, korjausmies, moottorimies, kokki, matruusi, ja varmaan on useampi perämieskin tuo kumminkin kulkee 24/7 merillä. Ja kaippa siellä luotsikin saatta olla.

19.09.2016 11:43

<käyttäjä> Isoimmissa, mannertenväliseen liikenteeseen tehdyissä laivoissa on lähes aina kiinteälapainen potkuri, koska se on polttoainetalouden kannalta parempi. Vaihteita ei yleensä ole, eipä ole niin paljon hajoavia osia. Jos haluaa pakittaa, pitää kone sammuttaa, ja käynnistää käymään väärinpäin. Satamassa manoveraus on vaikeaa, mutta sitä varten on hinaajia. Miehistö on todennäköisesti: Päällikkö, yliperämies, 2.perämies, 3.perämies, konepäällikkö, 1.konemestari, 2.konemestari, pursimies, kokkistuertti, kaksi moottorimiestä, kaksi kansimiestä. Ihan noin kovaa tuo ei kyllä ainakaan lastissa kulje.

19.09.2016 11:30

<Treuho> Pääsispäs tuonne

19.09.2016 10:35

<Rofloplex> Somalimerirosvo tuonne

19.09.2016 10:35

<TinQQ> Noissa isoissa 2T koneissa on käytännössä aina CPP potkuirit, eli "säätösiipipotkurit" ja akseligeneraattori. Merellä ollessaan kone käy vakiokierrosta ja pyörittää potkurin lisäksi samalla shaftilla akseligenua tehden sähköä laivan (ja konttien) käyttöön. Vauhtia säädellään potkurin lapojen kulmaa säätämällä. Tällä saavutetaan paras hyötysuhde kun moottori jauhaa optimoitua kierroslukua 24/7. Satamaan tullessa on yleensä olemassa aux-kone, jolla saadaan satamasähköä. Jos laiva kuljettaa kylmäkontteja, saattaa olla ettei pääkonetta edes sammuteta kun kylmäkontit vaatii valtavan määrän sähköä.

19.09.2016 10:20

<Jukkaz> Tollanen moottori käynnistetään paineilmalla. Rahtilaivan moottori voi käydä kuukausia putkeen ja sammutetaan vain huoltojen ajaksi. Pitkissä seisahduksissa ja huolloissa voidaan sähkö ja lämpö tuottaa apukoneella.

19.09.2016 10:11

<TinQQ> Kyseessä siis maailman suurin 2T dieselmoottori. Tekniseltä nimeltään RTA-96. 96 tulee männän halkaisijasta senttimetreinä. Valmistaja Wärtsilä ja tekniikka käytännössä Sulzer -yhtiön peruilta. T: Wärtsiläläinen

180
19.09.2016 09:55

<Jalamanteri> Litra jaettuna kontilla on desilitra kihihih xP

19.09.2016 09:33

<Sedai69> Wärtsilän moottori! Ja kulutus ei ole kovin suuri kun ottaa huomioon kuinka monta konttia tuohon mahtuu: 6275 litraa / 15000 konttia => 4 dl polttoainetta per tunti (tai noin 40-50 km)

219
19.09.2016 09:26

<MaalaisEinari> Tuota moottoria ei taida saada läpinäkyvällä pytynkannella?

139
19.09.2016 09:25

<Klyysi> Tuossa kuitenkin suurin konttialus: Maersk Mc-Kinney Möller. Tämä Emma tuli merellä vastaan ja aluksi luulin sitä saareksi. Piti oikein kartalta varmistaa, että mikäs saari täällä keskellä merta on.

107

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Konttilaiva

20 965 katselukertaa

Konttilaiva kiipelissä

27 124 katselukertaa

Konttilaivan seilaus

23 114 katselukertaa

Konttilaiva halki

25 200 katselukertaa

Konttilaiva

38 576 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.