Lähettäjä:
ArabKonttilaiva
aika kova kulutus. erikoisia lukuja muutenki
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
ArabSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-09-19 09:33:29
+7964
<Sedai69>
Wärtsilän moottori! Ja kulutus ei ole kovin suuri kun ottaa huomioon kuinka monta konttia tuohon mahtuu: 6275 litraa / 15000 konttia => 4 dl polttoainetta per tunti (tai noin 40-50 km)
Aika: 2016-09-19 10:11:26
+14992
<TinQQ>
Kyseessä siis maailman suurin 2T dieselmoottori. Tekniseltä nimeltään RTA-96. 96 tulee männän halkaisijasta senttimetreinä. Valmistaja Wärtsilä ja tekniikka käytännössä Sulzer -yhtiön peruilta. T: Wärtsiläläinen
Aika: 2016-09-19 09:26:20
+4068
<MaalaisEinari>
Tuota moottoria ei taida saada läpinäkyvällä pytynkannella?
Aika: 2016-09-19 09:25:53
+1377
<Klyysi>
Tuossa kuitenkin suurin konttialus: Maersk Mc-Kinney Möller. Tämä Emma tuli merellä vastaan ja aluksi luulin sitä saareksi. Piti oikein kartalta varmistaa, että mikäs saari täällä keskellä merta on.
Aika: 2016-09-19 10:35:27
+14992
<TinQQ>
Noissa isoissa 2T koneissa on käytännössä aina CPP potkuirit, eli "säätösiipipotkurit" ja akseligeneraattori. Merellä ollessaan kone käy vakiokierrosta ja pyörittää potkurin lisäksi samalla shaftilla akseligenua tehden sähköä laivan (ja konttien) käyttöön. Vauhtia säädellään potkurin lapojen kulmaa säätämällä. Tällä saavutetaan paras hyötysuhde kun moottori jauhaa optimoitua kierroslukua 24/7. Satamaan tullessa on yleensä olemassa aux-kone, jolla saadaan satamasähköä. Jos laiva kuljettaa kylmäkontteja, saattaa olla ettei pääkonetta edes sammuteta kun kylmäkontit vaatii valtavan määrän sähköä.
Kommentit (31)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<ynkkä> 10 tonni/kontti. mitenhän tuoki kannattaa
<Yoko-W> Maerskilla on nykyään isompiakin aluksia, Triple-E luokassa. Mm. 2013 valmistunut M/V Mærsk Mc-Kinney Møller
<Bleet> Sitten se on täynnä jotain lippiksiä ja muovikrääsää. D:
<Stormstrider> olisivat sen verran saaneet skarpata että olisi saanut 256 tonnia enemmän kantavuutta...
<aivåpää> Vähän kyllä epäilyttää tuo miehistön määrä 13. Mutta kaipa siellä on sen verran teknologiaa ettei miehiä tarvitse enää niin paljoa.
<Mr_Swell> Asiarasia 5/5!
<valtakunta> TinQQ ihan näppärä dieselkäyttöinen vaakakaplan.
<maapu> Wärtsilässä on kerran viikossa yt:t, joten näitä moottoreita valmistaa vuoden päästä enää noin viis tyyppiä.
<windosrmagistus> tuo 55 kilsaa tunnissa on aika jäätävä nopeus tuon kokoiselle kapistukselle
<tuuhee> Olisi hauska nähdä minkälaista turboa tuonne on laitettu.
<Oles> Tuolla vois olla kuumottavaa pelata Monstrumia.
<epifyte> Just aloin kattomaan Captain Phillipsiä. sama laiva perskele!
<japsu-> ai ekan matkan hinta oli 145 miljoonaa? vai häh?
<Pchia> On se hieno laite, tollasta kun oisin n 5v, tai nyttenkin, katsomaan menisin
<Morfiinikani> VeikkoVälikäsi Enkä ihmettele. Vedessä kulkeminen on niin paljon helpompaa, että suhteessa maa- tai lentoliikenteeseen, kuljetuksen hinta per kilo per kilometri on hyvin paljon pienempi.
<Hajuste> Hieno, mutta ei tuo 15 000 konttia oikeasti ikinä kuljeta. Se on vain konttilaivan mitta. Selvästi suurin osa konteista on tuplakokoisia, 40-jalkaisia, eli kuljetettujen konttien määrä jää alle 10 000.
<Jdääm> Klyysi Mullakin tuli kerran vastaan yks Emma joka oli yhtä iso! Hyhyh
<magyarman> 109K hevosta. :D
<343> Insinööritoimisto Riemurasia taas tykittää menemään :D
<VeikkoVälikäsi> Konttikuljetuksessa on ylikapasiteettia tällä hetkellä esim. Eteläkorealainen Hanjin Shipping on kusessa. http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2016/09/19/rahtijatti-alkaa-leikata-palauttaa-isoja-laivoja/20169697/12
<Vepsi> Henry Jay konemestari, sähkömestari, laivasähkömies, korjausmies, moottorimies, kokki, matruusi, ja varmaan on useampi perämieskin tuo kumminkin kulkee 24/7 merillä. Ja kaippa siellä luotsikin saatta olla.
<käyttäjä> Isoimmissa, mannertenväliseen liikenteeseen tehdyissä laivoissa on lähes aina kiinteälapainen potkuri, koska se on polttoainetalouden kannalta parempi. Vaihteita ei yleensä ole, eipä ole niin paljon hajoavia osia. Jos haluaa pakittaa, pitää kone sammuttaa, ja käynnistää käymään väärinpäin. Satamassa manoveraus on vaikeaa, mutta sitä varten on hinaajia. Miehistö on todennäköisesti: Päällikkö, yliperämies, 2.perämies, 3.perämies, konepäällikkö, 1.konemestari, 2.konemestari, pursimies, kokkistuertti, kaksi moottorimiestä, kaksi kansimiestä. Ihan noin kovaa tuo ei kyllä ainakaan lastissa kulje.
<Treuho> Pääsispäs tuonne
<Rofloplex> Somalimerirosvo tuonne
<TinQQ> Noissa isoissa 2T koneissa on käytännössä aina CPP potkuirit, eli "säätösiipipotkurit" ja akseligeneraattori. Merellä ollessaan kone käy vakiokierrosta ja pyörittää potkurin lisäksi samalla shaftilla akseligenua tehden sähköä laivan (ja konttien) käyttöön. Vauhtia säädellään potkurin lapojen kulmaa säätämällä. Tällä saavutetaan paras hyötysuhde kun moottori jauhaa optimoitua kierroslukua 24/7. Satamaan tullessa on yleensä olemassa aux-kone, jolla saadaan satamasähköä. Jos laiva kuljettaa kylmäkontteja, saattaa olla ettei pääkonetta edes sammuteta kun kylmäkontit vaatii valtavan määrän sähköä.
<Jukkaz> Tollanen moottori käynnistetään paineilmalla. Rahtilaivan moottori voi käydä kuukausia putkeen ja sammutetaan vain huoltojen ajaksi. Pitkissä seisahduksissa ja huolloissa voidaan sähkö ja lämpö tuottaa apukoneella.
<TinQQ> Kyseessä siis maailman suurin 2T dieselmoottori. Tekniseltä nimeltään RTA-96. 96 tulee männän halkaisijasta senttimetreinä. Valmistaja Wärtsilä ja tekniikka käytännössä Sulzer -yhtiön peruilta. T: Wärtsiläläinen
<Jalamanteri> Litra jaettuna kontilla on desilitra kihihih xP
<Sedai69> Wärtsilän moottori! Ja kulutus ei ole kovin suuri kun ottaa huomioon kuinka monta konttia tuohon mahtuu: 6275 litraa / 15000 konttia => 4 dl polttoainetta per tunti (tai noin 40-50 km)
<MaalaisEinari> Tuota moottoria ei taida saada läpinäkyvällä pytynkannella?
<Klyysi> Tuossa kuitenkin suurin konttialus: Maersk Mc-Kinney Möller. Tämä Emma tuli merellä vastaan ja aluksi luulin sitä saareksi. Piti oikein kartalta varmistaa, että mikäs saari täällä keskellä merta on.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu