Quantcast

Lähettäjä:

Arab Arab

Jono matelee

4.6 / 5 (120 ääntä)

Jono matelee

Julkaistu: 15.9.2017 11:00

2.5K
Palkkio lähettäjälle: +100 RR

Lähettäjä: Arab Arab

Otsikko: Jono matelee

Hakusanat: liikenne, ruuhka, jono, matelee, lapua, seinäjoki, edessä, letka,

4.6 / 5 (120 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2017-09-15 11:26:55

+4598

<PandemicZ> +5 RR

Arab Tuo se on helvettiä Suomen autoilukulttuurissa, suorilla nelikaistaisilla moottoriteillä on 100km/h rajoitus (kuopio-varkaus esimerkiksi). Sen sijaan, että kritisoitaisiin nopeusrajoituksia keskitytään syyllistämään ja rahastamaan sen (kohtuullisia) rikkojia. Sitten taas jossain mutkaisella hiekkatiellä voi olla 80km/rajoitus, vaikka fysiikan lait estävät sen noudattamisen. Nähtävästi nopeusrajoituksia arvotaan jotenkin liikenteen määrän mukaan, mikä on aika hämmentävä peruste tehdä päätöksiä. Eikö nopeusrajoituksia kannattaisi säätää sen mukaan, missä vauhdissa tiellä on turvallista?

123

Aika: 2017-09-15 19:07:42

+43

<Jahu123> +5 RR

Omasta mielestä sekään, että katson kokoajan mittaria jotten ajaisi pienintäkään ylinopeutta ei paranna liikenneturvallisuutta. Varsinkin kameroiden läheisdessä ja paikoissa missä polisit kamerapakuinen yleensä päivystää tulee yleeensä vilkuiltua turhankin usein mittaristoon. Kaikki on pois liikenteen seuraamisesta.

21

Aika: 2017-09-15 17:29:58

+4598

<PandemicZ> +5 RR

jubs Hmh, olet varmasti oikeassa, epäilen kuitenkin ettei moottoritiellä 100 -> 120 nopeusnostolla ihan älyttömästi ole tien kuntoon vaikutusta (kun harvemmin niissä on jyrkkiä mutkia tai kuoppia). Ja vaikka olisikin, niin jos me ei yhteiskuntana kyetä ylläpitämään tieverkkoa, jossa on 10-20 km/h kovemmat nopeudet, niin onhan se nyt vittuperkele melko säälittävää :D

9

Kommentit (26)

Piilota OFF-Topic keskustelu

24.09.2017 23:24

<Makkarakuningas> Jahu123 Kommentoin vanhaan mediaan kun olen perässä.. Mutta totta puhut tuossa mittariin katsomisessa. Ajelen töiden puolesta välillä yhden tehtaan pihassa, jossa on rajoituksena 30km/h. Tiedän että nopeutta alueella valvotaan kameroilla. Jakavat huomautuksia ja pahimmissa tapauksissa kieltävät kuskeja ajamasta alueella. Pointti on, itse tarkkailen enemmän omaa nopeuttani kuin mitä edessä päin tapahtuu..

17.09.2017 12:25

<torakka88> PandemicZ Varmana arvaatkin että tässä aiheessa tieteellinen tutkimusmateriaali ei lopu 100,000 sivun kohdalla. Ehkäpä siellä taustalla on deduktiivinen tutkimukseen pohjautuva logiikka eikä lonkalta ammuttu yleistys? https://fi.wikipedia.org/wiki/Abduktiivinen_pÄÄttely --- https://fi.wikipedia.org/wiki/Charles_S._Peirce

15.09.2017 19:41

<maksamakkara> Jemen se on lähes joka vuotinen ongelma se rahan loppuminen kesken vuoden ja hallitus joutuukin sitten tekemään lisäbutjetin teiden hoitoon. Ne tiet on kuitenkin pakko huoltaa viimeistään sitten, kun alkavat olla vaarallisia. Tämän hetkinen talouskasvu on kyllä erittäin tervetullut tältäkin osalta.

15.09.2017 19:07

<Jahu123> Omasta mielestä sekään, että katson kokoajan mittaria jotten ajaisi pienintäkään ylinopeutta ei paranna liikenneturvallisuutta. Varsinkin kameroiden läheisdessä ja paikoissa missä polisit kamerapakuinen yleensä päivystää tulee yleeensä vilkuiltua turhankin usein mittaristoon. Kaikki on pois liikenteen seuraamisesta.

15.09.2017 18:49

<Halohjata> Seinäjoki mainittu torilla tavataan wuhuu

15.09.2017 17:29

<PandemicZ> jubs Hmh, olet varmasti oikeassa, epäilen kuitenkin ettei moottoritiellä 100 -> 120 nopeusnostolla ihan älyttömästi ole tien kuntoon vaikutusta (kun harvemmin niissä on jyrkkiä mutkia tai kuoppia). Ja vaikka olisikin, niin jos me ei yhteiskuntana kyetä ylläpitämään tieverkkoa, jossa on 10-20 km/h kovemmat nopeudet, niin onhan se nyt vittuperkele melko säälittävää :D

15.09.2017 17:25

<PandemicZ> Mauser91 Itsekin olen semmoiseen törmännyt, kuka hemmetti lie senkin keksinyt "Oho, liikenne on ruuhkaantunut, parhaiten siitä selviää tiputtamalla nopeuksia". Tällä logiikalla tietyöpaikkojen 30km/h rajoitukset ovat oikeita ruuhkanpoistajia.

15.09.2017 17:24

<Kapteeni Käsi> PandemicZ Tämä nopeusrajoitusten suoranainen palvominen on jotenkinlainen perversio suomalaisessa kulttuurissa. Olen vuosikausia ihmetellyt, miten päättäjiä ja viranomaisia aina kritisoidaan, mutta nopeusrajoitus on monelle asia, jossa luotetaan sokeasti heidän harkintakykyynsä.

15.09.2017 17:02

<Mauser91> PandemicZ Tiedän tien pätkän jossa on digitaalinen nopeusrajoituskyltti ja kun on ruuhkaisinta rajoitus on 60km/h ja muuten 80km/h

15.09.2017 16:03

<jubs> PandemicZ Ollaanpas hetken paholaisen asianajajana, jos mutka ajetaan samalla linjalla (ei sillä kaistalla hirveästi vaihtoehtoja ole) mutta kovemmalla nopeudella, tarvitaan siihen enemmän sivuttaisvoimia, jotka tulevat tien ja renkaan kontaktista. Eli kovempi vauhti = suuremmat voimat siirtyvät tiehen. Lisäksi kaikki töyssyt (isot ja pienet) siirtävät suurempia voimia sekä autoon että tiehen kovemmassa vauhdissa. =)

15.09.2017 15:40

<PandemicZ> JemenEipä kaikkea saa ajatella turvallisuuden kautta, 5km/h rajoitukset olisi tosi turvallisia, voitaisiin myös lenkkeilijöitä sakottaa kun juokseminen lisää todennäköisyyttä kaatumiseen ;) Nopeusrajoitusten nostaminen todennäköisesti toisi lisää onnettomuuksia. Mutta elämämme on balanssia turvallisuuden ja vapauden suhteen, kun toista lisää, toinen vähenee. Olen sitä mieltä, että ajonopeuksissa se balanssi on liikaa kallellaan turvallisuuteen tällä hetkellä.

15.09.2017 14:51

<noonseny> tosin siitä ei pääse mihinkään etteikö tuo väli olisi yhtä helvettiä...

15.09.2017 14:51

<noonseny> arabin turha böndestä puhua mitään... oot niin vitun mettästä lähtööösin :D :D

15.09.2017 14:49

<Jemen> PandemicZ Joihinkin paikkoihin voisi varmasti lyödä 120km/h lätkän satasen sijaan, mutta varmaan päättäjät ajattelee turvallisuutta enemmän. Ei se 20km/h lisäys ainakaan lisää liikenteen turvallisuutta.

15.09.2017 14:46

<Jemen> maksamakkara Tuohon teiden huoltoon pakko kommentoida se, että tänä kesänä on ainakin Keski-Suomessa laitettu uutta asfalttia aivan törkeät määrät. Vituttaa tietenkin nyt kun niitä tehdään, mutta valmiina niitä osaa arvostaa huomattavasti enemmän. Eli en ole huomannut tietöiden vähenemistä itse. Muualla en ole tänä kesänä liikkunut, niin ei voi siihen ottaa kantaa.

15.09.2017 14:05

<Deok> PandemicZ tuo on aikalailla totta :D täälläpäin yhellä kuppasella hiekkatiellä on 80km/h rajotus, mutta pitää olla melkonen Vatanen et sitä vauhtia kykenee ajamaa

15.09.2017 14:00

<PandemicZ> windosrmagistus Varmaan samoihin aikoihin kun enemmistö Suomen kansalaisita on tehneet viimeksi järkiperäisiä päätöksiä.

15.09.2017 13:40

<windosrmagistus> PandemicZ millon suomen päättäjät on viimeksi tehneet järkiperäisiä päätöksiä?

15.09.2017 13:34

<Ladusare> Jaa oliko räkä räikkönen menny keskeyttämään Seinäjoen vauhtiajoissakin?

15.09.2017 12:37

<PandemicZ> maksamakkaraEpäilen tuota. Miten nopeammin ajaminen voi kuluttaa enemmän tietä? Saman verran kumi ja nastat sitä tietä koskettaa vaikka ajaisi 10km/h tai 100km/h, ellei nyt auto ala leijumaan ilmassa jossain vauhdissa. Kovemmassa vauhdissa rengas vaan pyörii nopeammin, mutta ei se paikoillaan pyöri. Ainoa mikä voisi tietä enemmän kuluttaa olisi lisääntyneet äkkijarrutukset tai kiihdytykset, mutta epäilen ettei niitä nyt kauheasti voi tulla enempää (voihan niitä tulla hitaassakin vauhdissa yhtä lailla).

15.09.2017 12:06

<maksamakkara> Olen ymmärtänyt että vauhdin lisääntyminen kuluttaa teitä enemmän. Tähän kun lisätään se, että suomen teiden kunto on huonontunut rajusti vaikka nyt 90-luvusta ja syy tähän on se, että ei ole yksinkertaisesti rahaa huoltaa niitä. Asfaltoituja teitä ollaan jopa jouduttu muuttamaan takaisin sorateiksi. Tässä valossa ja jos tämä on osasyy asiaan, niin yksittäisen autoilijan ärsyyntyminen painaa hyvin vähän, kun vaakakupissa on koko suomen tie infrastruktuurin olemassaolo.

15.09.2017 11:47

<Lobo_Tomi_A> PandemicZ Tuolla on aika kattava selvitys nopeusrajoituksiin liittyen: http://www.kysy.fi/kysymys/mika-taho-paattaa-teiden-nopeusrajoituksista . Yllättävältä saattaa kuulostaa, että tavallisella tallaajallakin voi olla ainakin pientä sanavaltaa asiaan: "Nopeusrajoitusaloitteen voivat tehdä tienkäyttäjät, tienvarsiasukkaat, kunnat, yhdistykset kylätoimikunnat jne.". Sen sijaan nuo nopeusrajoitukseen vaikuttavat tekijät eivät tunnu käytännössä maanteillä toteutuvan kun melkein joka paikassa on sama 80 km/h riippumatta yhtään mistään tekijästä.

15.09.2017 11:26

<PandemicZ> Arab Tuo se on helvettiä Suomen autoilukulttuurissa, suorilla nelikaistaisilla moottoriteillä on 100km/h rajoitus (kuopio-varkaus esimerkiksi). Sen sijaan, että kritisoitaisiin nopeusrajoituksia keskitytään syyllistämään ja rahastamaan sen (kohtuullisia) rikkojia. Sitten taas jossain mutkaisella hiekkatiellä voi olla 80km/rajoitus, vaikka fysiikan lait estävät sen noudattamisen. Nähtävästi nopeusrajoituksia arvotaan jotenkin liikenteen määrän mukaan, mikä on aika hämmentävä peruste tehdä päätöksiä. Eikö nopeusrajoituksia kannattaisi säätää sen mukaan, missä vauhdissa tiellä on turvallista?

123
15.09.2017 11:15

<Arab> Ajoin joskus päivittäin tuota väliä, ja se on kyllä sellanen pullonkaula että huhhuh. Böndet ei osaa ilmeisesti ajaa peltoaukealla, joten rajoitus on vuoden ympäri vaan 80kmh. Heti lapuan jälkeen liikenne sujuu taas normaalisti, kun nopeus nousee sataan, samoin ennen seinäjokea.

15.09.2017 11:14

<porsimo69> Toinen auto jonon tekee.

15.09.2017 11:12

<gasolain> Samperi, sinäkö se olit kokoajan

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Ne tykkää jonottaa

12 060 katselukertaa

Jonossa ajo - kaistanvaihto

13 174 katselukertaa

Olette jonossa

14 573 katselukertaa

Bill Gates grillijonossa

24 870 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.