autot ja anti lag
rip headphone users
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
rip headphone users
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2014-09-03 16:52:01
+44149
<PenZon>
Kun säädetään moottorinohjaus syöttämään ylimääräistä polttoainetta kierrosrajoitinta vasten tai vaihdetta vaihdettaessa tämä ylimääräinen polttoaine palaa pakosarjassa. Palamisesta syntyvä räjähdys pitää turboahtimen kierrokset korkealla ja siten ahtopaineen yllä. Tubon pyörintänopeuden putoaminen silloin kun moottoria ei kuormiteta paljon on ongelma, etenkin suuremmilla ahtimilla. Jos ahdin joudutaan kiihdyttämään pienestä nopeudesta työhön, tämä johtaa viiveeseen siitä hetkestä kun kaasua painetaan siihen kun moottori saavuttaa täyden vääntömomenttinsa. Ilmiötä nimitetään yleisesti
Aika: 2014-09-03 16:53:32
+44149
<PenZon>
"turbo-lagiksi". Kun moottorin antama teho riippuu ahtopaineesta, saadaan moottori antamaan paljon tehoa jo aikaisessa vaiheessa kun turbo pyörii jo valmiiksi täydellä teholla.
Aika: 2014-09-04 12:37:06
+267
<MaZa1981>
Saattaa siinä Kauko katsastusmies raapia kuulaansa, kun pakokaasupäästömittarit on lentänyt läpi hallin seinästä.
Aika: 2014-09-04 09:17:24
+7620
<shoon>
Minäkin haluan tuollaisen leppoisan perhe-Audin, joka kuulostaa tykistökeskitykseltä.
Aika: 2014-09-03 20:27:17
+1108
<2slow4motion>
jackson Tolla ajattelulla kaikki hauska on Suomessa hyödytöntä....
Kommentit (26)
<Gerbilizer-> Mikko84 tossahan vasta katalysaattori pysyy puhtaana ku sitä liekitetään jatkuvasti, ei tarttee kosanilla vetää katalysaattoria punaseks saati sit irrottaa sitä auton alta. :D
<kuuutio> eikös tuo e30 1192hp ole sama mikä oli virittäjissäki?
<Mikko84> Säälin noitten autojen katalysaattoreita.
<Käytännöllistytteliä> Aikamoista. Mut miettikääpä sitä, että 20-30 vuoden päästä kun akkuteknologia on vähän nykyisestä kehittynyt, niin joku sähkövehje vetää tehoissa kaikkien noiden ohi ja pieni suhina vain kuuluu... tosin semmoista ei kukaan halua kun ei kuulu pum pum pum.
<tontolos> paska softa ku fuel catti paukuttaa
<JEP^^> maza1981, suomessa yllättäen anti-lag kielletty.
<KaYhKo> Olipa hölmö kohta tuo "Llets see that again" Paskan audin paska kiihdytys.
<FlizzerX> https://www.youtube.com/watch?v=X8vSCzaTywg&list=UUCMM67KgG-70Wk_pVnGWX6w Parempaa suomesta!
<Kanakotka> Paskat mikään anti lagi, vaan huono venttiilinajotus. Kyllä vaikka 30heppasen rutkunkin saa syöksemään tulta kun kusee sen ajotuksen kanssa.
<hulluesa> ja naapurit valittaa sarjatuli-aseista
<MaZa1981> Saattaa siinä Kauko katsastusmies raapia kuulaansa, kun pakokaasupäästömittarit on lentänyt läpi hallin seinästä.
<shoon> Minäkin haluan tuollaisen leppoisan perhe-Audin, joka kuulostaa tykistökeskitykseltä.
<WeThePeople> toi e30 m5 koneella on suomesta, ollu virittäjät-ohjelmassa :o
<2slow4motion> jackson Tolla ajattelulla kaikki hauska on Suomessa hyödytöntä....
<jackson> mihinkä tarvii noin monta heppaa. suomessa aivan hyödyttömiä
<PenZon> "turbo-lagiksi". Kun moottorin antama teho riippuu ahtopaineesta, saadaan moottori antamaan paljon tehoa jo aikaisessa vaiheessa kun turbo pyörii jo valmiiksi täydellä teholla.
<PenZon> Kun säädetään moottorinohjaus syöttämään ylimääräistä polttoainetta kierrosrajoitinta vasten tai vaihdetta vaihdettaessa tämä ylimääräinen polttoaine palaa pakosarjassa. Palamisesta syntyvä räjähdys pitää turboahtimen kierrokset korkealla ja siten ahtopaineen yllä. Tubon pyörintänopeuden putoaminen silloin kun moottoria ei kuormiteta paljon on ongelma, etenkin suuremmilla ahtimilla. Jos ahdin joudutaan kiihdyttämään pienestä nopeudesta työhön, tämä johtaa viiveeseen siitä hetkestä kun kaasua painetaan siihen kun moottori saavuttaa täyden vääntömomenttinsa. Ilmiötä nimitetään yleisesti
<JuumoK> Launch cotrol, saadaan auton optimi väännöt lähtöön. Esim Turbo saadaan oikealle/sopivalle kierokselle pyörimään jotta ei tuu sitä turbolagia. Lähtö käytännössä onnistuu niin että sinulla on kaasupohjassa ja vaihde silmässä. mitään muuta sinun ei tarvii lähtöön tehdä kun repäistä kytkin ylös ja sit mennään. Eli se rajoittaa kierokset tietylle alueelle ja katkasee syöttöjä, jonka takia se paukkuu tolleen.
<Smulgero> Tällä siis saadaan turbo pyörimään jo auto paikoillaan, joten lähdössä ei sitten tule turbo lagia kun tarvittaisiin ahtopainetta. Mutta suurin osa noistakin tehty ihan varmasti vain tuon äänen ja liekkien takia.
<Strikerz0r> miks noista kuuluu tollaset rynkky äänet?
<_Cj_> En kuollut.
<[Keijo]> Seuraavaksi nokivasara edition. Oh wait..
Uusimmat Foorumin viestit