Valmetilla hommat hoituu.
Talvisia askareita ajalta ennen työturvallisuuden keksimistä.
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Talvisia askareita ajalta ennen työturvallisuuden keksimistä.
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-01-08 11:54:24
+21586
<KaYhKo>
Perkele ku nää mallit tulis takasi käyttöön. Ei ollu sähkövimpaimet hajjoomassa. Polttoaine kulutuskin vähäinen.
Aika: 2016-01-08 16:11:02
+456
<Grov3>
Valtion Metalli 5/5
Aika: 2016-01-08 12:43:45
+1388
<spoil>
ei ihme että joka pihassa on melkee rattori ku tällasia mainoksia ollu
Aika: 2016-01-08 11:54:43
+7070
<tommitus>
Nyt rupes tekee miel.
Aika: 2016-01-09 00:12:46
+11315
<Genedz>
"Traktori talliin ja hevoset pataan." -Valmet (c)
Kommentit (25)
<WolfensteinETrox> Toi jään sahaaminen kyl kylmäs :D Tohon liukastut kun jäällä on vähän vettä, vaihtuu roiskeet punasiks
<hekokaivuri> EiSaatana Juu nykyään lähestulkoon kielletään kaikki oma soveltaminen. Ja kun aattelee tuolla videon valmetilla hoidettiin tilan työt jossa peltoa ehkä keskimäärin 10 hehtaaria . Nyt ei ole tavatonta että hehtaareja sadan tienoilla ja parhailla ylikin. Kyllä siinä ei kevät toukotöihin riittäs.
<Ponuvaan> Kaverin Valmetti 60 luvulta lähtee vielkäkin käymään -20C ilman lämmitystä, mutta se on aina omanlaisensa rituaali, kun välillä sammuttaa koneen, että lämpiää tasasesti ja lähtee käymään pytty kerrallaan.
<utarex> tuolloin oli vuodenaikana nimeltä kesätalvi
<Nauraja> isä osti nostalgia mielessä 2-pyttysen zetorin,kyllä sillä lumitöitä tekee
<Genedz> "Traktori talliin ja hevoset pataan." -Valmet (c)
<EiSaatana> Miettikääpä nykyään mainosta jossa valmistaja suorastaan kehottaa käyttäjää "pieniin nikseihin" ja "löytämään uusia käyttötarkoituksia" :D Mutta se on paskaa että ennen olisi kaikki ollut paremmin. Kyllä vituttaisi maatalon isäntää vaihtaa nykyvalmetti lämmitetyllä/ilmastoidulla hytillä tuollaiseen.
<OoC> Suomessa länkytetään kilpailukyvystä ja sen semmosesta, mutta ei Suomessa kannattaisi mihinkään palkkakilpailuun lähteä, vaan laatukilpailuun. Suomessa kuuluisi valmistaa laatuvehkeitä, joita myydään kovemmalla hinnalla maailmalle. Silloin saa ne palkatkin olla korkeammat, kun on ammattitaitoisia immeisiä töissä, ja laatu maksaa.
<General Lee> Perkele kun ei paskakaan haise samalta kun ennen vanhaan
<gtxx> Smulgero, vain protomallin runko on tykinpiipusta tehty. Muissa ihan tylsästi ainesputkea
<Tasavirta> Rupes tekee mieli ostaa tommone :D
<Smulgero> Sodan jälkeen oli tykin putkia jäljellä, joten tuo runko on tehty ositain niistä.
<shadowman666> ei tuolla hyvin metä hommi tehtä jää kiinni lumeen tiiän kun olen ajannut 1950 valmetilla ne ei oo nelivetoja
<Venomi> Papalla oli just tommonen traktori, sillä pääsin alle 5-vuotiaana ajeleen. :D
<Grov3> Valtion Metalli 5/5
<fretu> Oon enempi Foortti-miehiä, punanen on tyttöjen väri-
<shadow_fi> Valmet 5/5
<THT> joskus mietittiin että heinäseipäiden tekeminen on aika työlästä hommaa kun muutamat tarvittiin hääkyltin pitimiksi. Mutta en kyllä välttämättä menisi lumihangessa metrisen sirkkelinterän vieressä seipäitä pyörittelemään.
<Mandula> Nykyään nössötkin uskaltaa tehdä miesten hommia, koska työturvallisuus.
<TheSupervisor> On kyllä meidänkin David Brownille (saman mallinen kun Mummo Ankalla aikoinaan) kesät talvet edellenkin käyttöä, nimenomaan puu- ja auraushommissa. Ja sillon tällön saa naapurin isännän auton noukkia sillä ojasta.
<spoil> ei ihme että joka pihassa on melkee rattori ku tällasia mainoksia ollu
<tommitus> Nyt rupes tekee miel.
<KaYhKo> Perkele ku nää mallit tulis takasi käyttöön. Ei ollu sähkövimpaimet hajjoomassa. Polttoaine kulutuskin vähäinen.
Uusimmat Foorumin viestit