Porsche 919 evo Nordschleife:lla
Näin käy kun unohdetaan autoa koskevat säännöt ja otetaan "hieman" vapauksia.
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Näin käy kun unohdetaan autoa koskevat säännöt ja otetaan "hieman" vapauksia.
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2018-07-04 11:45:03
+5269
<eitoimirec>
200 markkaa mutkaan jossa tavikset ei uskalla ajaa paljon yli 50 :D
Aika: 2018-07-04 08:04:24
+24947
<slerbahuuli>
Tämä on puhtaasti sairasta nopeutta. Menee kyllä ihan tolkuttoman kovaa.
Aika: 2018-07-04 07:57:43
+12469
<tuuhee>
Kyseisellä autolla on myös ajettu Spa:ssa rataennätys, siis nopeammin kuin viime vuonna F1:llä.
Kommentit (14)
<tuuhee> clifftop1 Ei se tietokone kuskia korvaa, vaikka kytkintä ei tarvi polkea tai vaihdekeppiä hämmentää. Niki varmaan sanoisi, että ei ajanut 60-luvulla F1:llä ja se koppa oli ohutta alumiinia.
<Moe Szyslak> tuuhee, pistetään tilannepäivitystä. Nyt viime viikonloppuna ajetun F1-kisan jälkeen tilanne on "normalisoitunut" ja ennätys on nyt taas F1:n hallussa. Eipä silti, tuon Porschen kierrosajalla oltaisiin kuitenkin oltu aika-ajojen toisessa osiossa neljännellä sijalla (kolmannessa satoi vettä, joten nopeimmat ajat ajettiin toisessa osiossa). Huikea vehje siis joka tapauksessa.
<clifftop1> Mitäs toi nyt on? Tietokone hoitaa melkein kaiken. Enemmän vaatii ajaa 60-luvun F1:llä ilman siipiä, fläppivaihteita, pelkkä lasikuitukoppa "suojana". Kysykää vaikka Nikiltä. Nopeahan tuo on, sitä ei voi kieltää
<JEEhova> Kahen litran oohoocee turbokolmosenkautta nelosenpuhaltimella sierra jättää sen.
<tuuhee> Anaboli_O Ei ne koneet nyt niin iso ongelma ole, mutta jos laitetaan vaikka aktiivijousitus ja 70 ja 80-luvun tyyliin kunnon maaefekti niin pito on hieman eri, jolloin kasvaa myös suoranopeudet, mutta etenkin nopeudet mutkissa ja sitten jos jotain hajoaa... Kustannukset on ollu yksi suuri syy, tosin nykyiset koneet ei varmasti ole mitään halpoja valmistaa ja kehittää. Meni näköjään hieman pätemisen puolelle, kun moottoriurheilu on aiheena varsin mielenkiintoinen.
<Anaboli_O> Niin jos F1 olis jatkanu 90 luvun alun viitoittamalla tiellä, niin ne olis ihan tajuttomia vehkeitä nyt 25 vuotta myöhemmin. Mutta niitten on ollu pakko rajoittaa niitä koneita, turvallisuus ja muista syistä.
<tuuhee> asphyx Helposti saisi formulaan lisää vauhtia, mutta ei tuokaan Possu kierrä kuin reilu 8000rpm. Ei se koneen koko vaan mitä siitä saadaan irti, miten ajettavissa se on ja miten se saadaan tiehen välitettyä. Rataennätys menee Spa:ssa uusiksi tänä vuonna aika-ajoissa, jos ei sada vettä. Rajoitin voi olla noilla paikkeilla, mutta käytännössä eivät edes kierrätä noin korkeelle, kun säännöt asettaa liikaa rajoituksia. 70-luvun alussa oli 917/30, jossa oli kisassakin 1100hv ilmajäähdytteisenä, aika-ajoissa yli 1500hv. 80-luvulla 1,5 litran koneesta ottivat myös järettömiä lukemia formuloissa.
<asphyx> tuuhee Ota kuitenkin huomioon että F1-autoissa vain 1,6l turbo 15k kierroslimitillä. Jos ne naurettavat rajoitukset otettaisi pois, nähtäisiin jotain paljon hienonpaa.
<tuuhee> Kahden litran kone turbolla (720hv) ja loput sähköllä (440hv), ei kaikki hybridit ole tehty ekoautoiksi, no onhan tuossa 1160hv.
<eitoimirec> 200 markkaa mutkaan jossa tavikset ei uskalla ajaa paljon yli 50 :D
<erhu> aikamoinen luotto, että auto pysyy tiellä :|
<slerbahuuli> Tämä on puhtaasti sairasta nopeutta. Menee kyllä ihan tolkuttoman kovaa.
<tuuhee> Kyseisellä autolla on myös ajettu Spa:ssa rataennätys, siis nopeammin kuin viime vuonna F1:llä.
Uusimmat Foorumin viestit