Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
JYLPPY-GALLERIA ETUSIVU Jylppy-Galleria on yksi suosituimmista Riemurasian osioista, joka sisältää hulvattovia mediatiedostoja, kuten ajankohtaisempia kuvia, videoita, tekstejä sekä äänitiedostoja.
<HemmoP>Mitenhän tuo laitetaan käyntiin? Aluksi pitäisi olla ahtoja...
-1
17.01.14 19:19
<PenZon>Ei tää nyt mitenkään mullistavasti eroo kakstahdeista. Kyllä niistäkin saa paljon voimaa ahtamalla kun vaan lisää pakoventtiilin.
0
17.01.14 11:39
<tuutio>Moottorinahan tää ei oo mitään uutta Junkers kasaili dieselillä toimivia masiinoita jo 30- luvulla ja britit teki Napier Deltan sodan jälkeen.
1
16.01.14 12:04
<Jake_Regan>Jos tuosta tekisi diesel-käyttöisen, niin ei tarvitsisi edes sytytystulppia. Muuten tuo voisi toimia parhaiten moottoripyörissä, missä liikutettavan massan määrä on huomattavasti pienempi kuin autossa, joten polttoainetehokkuuteen voidaan panostaa huoletta, vaikka teho tai vääntö kärsisivätkin.
0
15.01.14 21:18
<Kanakotka>Osaa väkertää helvetin monimutkaisen insinööripulman, muttei osaa puhua siitä itse. Hienoa.
0
15.01.14 15:29
<herald>Smulgero Näin o. Itteeki pisti silmään toi 2-tahtisuus. Voi näyttää hyvältä paperilla ja paremmalta animaationa, mut siihen se jääki.
2
15.01.14 12:26
<thirvi>Hyvä idea? Ja vitut. Polttomoottorissa ei ole mitään hyvää. Ehkä 100 vuotta sitten olis kannattanu, mutta nyt on jo myöhäistä.
-3
15.01.14 09:32
<Smulgero>Nykymoottoreissa muuttuvat imu- ja pakonokat ovat "se juttu". Tuossa et voi mitenkään muuttaa imu- tai pakoaukon avaamisaikaa, koska toimii samaan tyyliin kuin 2-tahdin kaasujen poisto. Eli ei tule kannattamaan.
-1
15.01.14 01:16
<Miket>hyvä idea ja jos saadaan toimimaan niin kyllä siitä saadaan hiottua parempi aikaa päälle
0
15.01.14 00:35
<Valkoinenkuolema>50% vähemmän osia, 50% halvempi tehdä, ekologisempi ja vain 100% kalliimpi suomessa kuin normimoottori sitten joskus ^^
<Saksoboy>Itteä mietityttää juurikin noitten ulompien kiertokankien pituus, määrä ja siitä johtuva massa joka on selkeästi pienempi kuin sisempien mäntien liikkuvien osien massa.
Kuluminen on myös ongelma kun moottorityyppinä on ilman venttiiliä toimiva malli jolloin mäntä liikkuu kokoajan imu- ja pakoaukkojen yli.
<Flysa>Tuossa ylemmässä kuvassahan näkyy nuo ulompien mäntien kiertokanget. Jotenkin kiertävät tuolta reunoilta ja kiinnittyvät kampiakseliin.
Mielenkiintonen projekti kyllä! Sikana tehoa pieneen tilaan?
1
14.01.14 13:04
<testo_jolle>Mielenkiintoinen sinällään. Lyhyempikin video olisi riittänyt. Mutta muutama kysymys heräsi. Mitenkä toteutetaan käytännössä ulompien mäntien kiertokanget? Varsinkin jos on useampi mäntä rivissä. Kuinka iso/leveä on moottori? Kuinka estetään mäntien kuluminen vain toiselta puolelta. Joka on "ongelmana" esim. boxer-moottoreissa. Meneekö osa voimasta toisen männän työntämiseen? ...Mutta toisaalta tuossa saattaisi olla vääntöä hyvin jos se toinen mäntä ei syö voimia.
-1
14.01.14 12:58
<saippuarobotti>Ovat saaneet jopa Stephen Hawkingin kertomaan moottorista, nice.
Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
Kommentointiin liittyvät säännöt
Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa.
On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.
Haluatko siirtyä Riemurasian mobiiliversioon?Kyllä / Ei
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2014-01-14 12:58:46
+663
<saippuarobotti>
Ovat saaneet jopa Stephen Hawkingin kertomaan moottorista, nice.
Kommentit (17)
<HemmoP> Mitenhän tuo laitetaan käyntiin? Aluksi pitäisi olla ahtoja...
<PenZon> Ei tää nyt mitenkään mullistavasti eroo kakstahdeista. Kyllä niistäkin saa paljon voimaa ahtamalla kun vaan lisää pakoventtiilin.
<tuutio> Moottorinahan tää ei oo mitään uutta Junkers kasaili dieselillä toimivia masiinoita jo 30- luvulla ja britit teki Napier Deltan sodan jälkeen.
<Jake_Regan> Jos tuosta tekisi diesel-käyttöisen, niin ei tarvitsisi edes sytytystulppia. Muuten tuo voisi toimia parhaiten moottoripyörissä, missä liikutettavan massan määrä on huomattavasti pienempi kuin autossa, joten polttoainetehokkuuteen voidaan panostaa huoletta, vaikka teho tai vääntö kärsisivätkin.
<Kanakotka> Osaa väkertää helvetin monimutkaisen insinööripulman, muttei osaa puhua siitä itse. Hienoa.
<herald> Smulgero Näin o. Itteeki pisti silmään toi 2-tahtisuus. Voi näyttää hyvältä paperilla ja paremmalta animaationa, mut siihen se jääki.
<thirvi> Hyvä idea? Ja vitut. Polttomoottorissa ei ole mitään hyvää. Ehkä 100 vuotta sitten olis kannattanu, mutta nyt on jo myöhäistä.
<Smulgero> Nykymoottoreissa muuttuvat imu- ja pakonokat ovat "se juttu". Tuossa et voi mitenkään muuttaa imu- tai pakoaukon avaamisaikaa, koska toimii samaan tyyliin kuin 2-tahdin kaasujen poisto. Eli ei tule kannattamaan.
<Miket> hyvä idea ja jos saadaan toimimaan niin kyllä siitä saadaan hiottua parempi aikaa päälle
<Valkoinenkuolema> 50% vähemmän osia, 50% halvempi tehdä, ekologisempi ja vain 100% kalliimpi suomessa kuin normimoottori sitten joskus ^^
<TB303> tjtjtjtjtjtjtjtjtjtj
<Saksoboy> Itteä mietityttää juurikin noitten ulompien kiertokankien pituus, määrä ja siitä johtuva massa joka on selkeästi pienempi kuin sisempien mäntien liikkuvien osien massa. Kuluminen on myös ongelma kun moottorityyppinä on ilman venttiiliä toimiva malli jolloin mäntä liikkuu kokoajan imu- ja pakoaukkojen yli.
<1917> Kuinka tuohon saadaan dellorton tuplat.
<Flysa> Tuossa ylemmässä kuvassahan näkyy nuo ulompien mäntien kiertokanget. Jotenkin kiertävät tuolta reunoilta ja kiinnittyvät kampiakseliin. Mielenkiintonen projekti kyllä! Sikana tehoa pieneen tilaan?
<testo_jolle> Mielenkiintoinen sinällään. Lyhyempikin video olisi riittänyt. Mutta muutama kysymys heräsi. Mitenkä toteutetaan käytännössä ulompien mäntien kiertokanget? Varsinkin jos on useampi mäntä rivissä. Kuinka iso/leveä on moottori? Kuinka estetään mäntien kuluminen vain toiselta puolelta. Joka on "ongelmana" esim. boxer-moottoreissa. Meneekö osa voimasta toisen männän työntämiseen? ...Mutta toisaalta tuossa saattaisi olla vääntöä hyvin jos se toinen mäntä ei syö voimia.
<saippuarobotti> Ovat saaneet jopa Stephen Hawkingin kertomaan moottorista, nice.
Uusimmat Foorumin viestit