Nosturi nurin
Tela-alustaiselle nosturille sattuu pienehkö vahinko.
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Tela-alustaiselle nosturille sattuu pienehkö vahinko.
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2018-07-04 10:37:35
+5598
<rammer>
pitikin sattua viimeisenä työpäivänä.
Kommentit (22)
<arskafin> Raik Kyllä minusta erittäin vahvasti haisee ettei tiedä mitään koko alasta tuo Oye .Ja jos hän myöntää että omalla työmaallaan olisi noin räikeitä rikkomuksia niin hänen kuuluu laittaa asiaa eteenpäin.Eikös se ole jo rikollista antaa töiden jatkua niin että siellä vaarannetaan työntekijöitä?
<Jemen> Raik "Ite näin rakennusalan työnjohtajana" aloitti Oye tarinansa, lasken kyllä pätemiseksi tuon. Myönsi samaan hengenvetoon, että edes työnjohtajia - eli häntä - ei kiinnosta onko asiat tehty kunnolla. Voisin kuvitella, että pitäisi hieman enemmän kiinnostaa vastaavien laitosten käytössä myös turvallisuus. Saadaan sitte hassuja videoita Rasiaan, kun kolisee Suomessakin. Toivottavasti ei ketään satu pahasti
<Raik> arskafin mistä sinä tiedät muiden tietämisistä. Oye vain kertoi miten leväperäisestä asioita hoidetään eikä alkanut pätemään niinkun sinä.
<arskafin> asioista.Ottakaa ammattimiehiä töihin älkääkä vitun vuokrafirmojen juustopäitä tai suomen kieltä taitamattomia äijiä.Nykyään nostureissa näkee ohjaamoon vatupassin ja tukijalkojen paineet.Uusissa koneissa ei paljoa avaimella enää käännellä ohituksia.Ottakaa siis firmoja töihin missä kunnon kalustoa ja jättäkää pikkuset juoppofirmat väliin.Jos sulla tulee jotaa kysyttävää nosturialasta nii kerron erittäin mielelläni asioista sinulle lisää.
<arskafin> Oye siis olet työnjohtajana rakennusalalla eli SINÄ et tiedä Vittujakaan nosturihommista muutakuin paperilla.Itse 17v ajanut nostureilla eikä mitään suurempaa ole tapahtunut.Teen aina pystytystarkastuksen ja kyllä siihen tulee aina kuljettajan allekirjoitus sekä työnjohtajan/työntekijöiden edustajan nimi.Yleensä asiakas vastaa nostopaikasta ja hänellä pitää olla käsitys maaperästä.Jos huonoa maata niin sitten isoja teräslevyjä alle.Vino nostoja tulee koska sinun alaiset asennusmiehet eivät saatana osaa kiinnittää kuormia oikein eikä aina vaan jaksa olla huomauttamassa saatanan samoista
<Oye> Nämä tietysti vain pienemmissä kohteissa, laivatelakat ja suuremmat yhtiöt joissa tehdään enemmän ja isompia nostoja, kyllä pitää varmaan huolen näistä asioista paremmin.
<Oye> Talvella maa jäätyy ja sulaa -> nosturia ei kukaan (ei edes kuski) tarkasta ja se saattaa olla vaikka kuinka vinossa (kyljessä on molemmilla puolilla "vatupassi"). Kuski saattaa liikutella taakkaa ilman kenenkään merkkiä (kerran meinasi tulla 9,5tn parvekelaatta 4.kerroksesta alas rytinällä). Ketään ei kiinnosta (edes työnjohtajia) taakan painopiste joten suuri osa elementtinostoista on ns. vinonostoja -> toiseen ketjuun kohdistuu lähes kaikki rasitus ja ketjuja ei tarkasta juuri kukaan. Että kyllä täällä Suomessakin osataan, ihme ettei ole sattunut mitään useammin.
<Oye> Ite näin rakennusalan työnjohtajana ja nostureiden sekä taakkojen laskennan kanssa toimiessa voisin sanoa pari sanaa: Levykuormamittaus maksaa = Vastaava mestari päättää että "kyllä se maa kestää 90tn." Nosturin pystytyspöytäkirja täytetään monesti nostojen jälkeen jos aikaa jää, kaikkiin kohtiin rasti (yleensä vaan viiva läpi kaikista kohdista) ja nimi alle. Ite kyllä en mielelläni laita nimeä siihen vaan annan kuskin tehdä sen, koska hänhän sen nosturin pystytti. "Jaksaako nostaa noin kauas?" -"otan rajat pois niin eiköhän." Jatkuu...
<asphyx> Onkohan työturvallisuusvalvonnan ja insinöörien ja työukkojen koulutuksen taso jotenkin verrannollinen tällaisten tapaturmien määrään?
<epetti> Kusikohan urakka?
<Lehtone> jackson Näyttäis vastapainonippu vähän ohkaselle 1000 tonnin nostoon. Ite myös jokusen kuukauden olin kiinnittämässä 250 tonnin laiturielementtejä 750 tonnin koneeseen.
<jackson> oon ollu ite vieressä ku tommonen nostaa. nostokykyä joku 1 200 000kg
<herald> Timberit tulee 1:00 kohalla.
<Taco> ei vittu mikä ulvonta. Turvat kiinni ja votkulit auki.
<Mulqwist> Milläs toi sotku siivotaan...?
<Javapa> Italialaista rakennuslaskentaa
<rammer> pitikin sattua viimeisenä työpäivänä.
<palovamma> Nyt sinä rikoit sen
<polle500> voi vjenäjä, voi vjeljet
<dd1> jaa se kaatu tonne päin!
Uusimmat Foorumin viestit