Moottoripyörä onnettomuuksia
oli sielä yks mönkijäki
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
oli sielä yks mönkijäki
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-08-10 11:42:42
+2367
<Noselik>
Tästä ainakin voi oppia että risteyksiin kannattaa ajaa sellaista vauhtia että niihin on mahdollisuutta pysähtyä ja että ei kannata luottaa siihen että autoilija näkee sut automaattisesti.
Kommentit (14)
<-byge> Tässäkin suurin osa vaan on oman tyhmän perseilyn tuotosta. Järki päähän liikenteessä saatana!
<miksa-85> Jonnet on heti painamassa miinusta kun ei mopedeissa riitä tehot keulia. Varsinaisia mielensä pahottajia. Kyllä se teidänkin aika joskus vielä koittaa kokeilla kunnon super motoo niin huomaatte ettei tarvi ruveta riuhtoon tangosta.
<uvracha> 6:57 right word amen...
<uvracha> Be careful in traffic please and peace...
<Askila> Ittekkin olin just kolarissa moottoripyörällä.. Auto lähti sivu parkista eikä huomannu.. Huvittaa kun autoilija oli enemmän paniikissa kun minä siin tilanteessa.. Viikko kepeillä meni, mut sanoin autoilijalle että ei mua haittaa, vahinkoja sattuu.. Eniten vitutti se kun joku sivullinen ehdotti et raahataan mut pois tieltä (kun en päässy itte pystyyn).. JOS ois lanne murtunu/niskat menny niin se raahaus ois mut tappanu/tehny pysyvää vahinkoo..
<PenZon> joita on asennettu niin moottoripyörävalmistajien toimesta kuin jälkiasennuksenakin. Jollei vaimentajaa löydy ja woblaus iskee, on fiksuinta höllätä kaasua ja pitää hellästi kiinni tangosta ohjaten kevyesti omalla painopisteellä. Jos ottaa kiinni niin kovaa kuin kykenee niin lopputulos on todennäköisesti hyvin pitkälle videota muistuttava.
<PenZon> sattanen MaxMess Koska kasipyöräisten eutupyörän tuenta on tarkoituksellisesti suunniteltu itsekeskittäväksi (pyörä ohjaa suoraan jos päästät irti), tulee lieveilmiönä tarpeeksi suuressa nopeudessa luontainen oskillaatio jossa ohjausgeometria saattaa pienekin tönäisyn jälkeen luontaisesti yliohjata ja automaattisesti korjata yli takaisin ja niin edelleen. (Speed wobble) Tämä nopeus riippuu ohjausgeometriasta, etupyörän massasta, kulkuneuvon massasta, siitä miten kovaa kuljettaja yrittää ohjata ja niin edelleen. Tätä ohittamatonta ilmiötä korjaamaan on suunnitelu ohjausiskuvaimentimia
<miksa-85> Kohta 2:30 miksi tarvii ruveta riuhtoon tangosta vaikka äänestä päätellen kyseessä on 4t pyörä. Omassa exc 450 riitti et väänsi vaijerin kireelle niin johan mentiin
<marssiIainen> 2:37 HU! HA!
<MaxMess> sattanen veikkaisin, että osu johonki kuoppaan, jonka seurauksena tuo sattui. Sama voi tapahtua esim. elukkaan törmätessä. Ohjausiskari on keksitty nimenomaan ehkäisemään tuollaista ja omastakin kyykystä sellainen löytyy - vakauttaa ajamista muutenkin, kuin kuopissa tai kolareissa. Ehkä iskareidenkin kunto voi asiaan vaikuttaa?
<sattanen> Miten voi prätkässä alkaa yhtäkkiä ohjaustanko vispaamaan oikealta vasemmalle ja takaisin? Iskarit paskana? Kyseinen ilmiö näkyy kohdassa 1:52
<Noselik> Tästä ainakin voi oppia että risteyksiin kannattaa ajaa sellaista vauhtia että niihin on mahdollisuutta pysähtyä ja että ei kannata luottaa siihen että autoilija näkee sut automaattisesti.
<eitoimirec> Oliko taas melkein 99% tapauksissa oma vika.
<Wuku> Vaikka kaatuiluvideo olikin niin voi vittu että alko vituttaan kun ei ite pääse ajeleen. koko talven puunailin crossiani tallissa ja kun kesä tuli niin helvetti eikös siitä hukkunu kipinä johonkin. ENKÄ ymmärrä missä vika. -.-
Uusimmat Foorumin viestit