Marcus Grönholm testaa VW Polo R WRC:tä
Rallin MM-sarja kokee ensi vuodeksi merkittäviä sääntömuutoksia, jotka tulevat näkymään ja kuulumaan. Uusiin menopeleihin tulee lisää tehoa n. 70hv, ja kun samalla massaa pienennetään ja aerodynaamisia ominaisuuksia parannetaan, autojen nopeudet kasvavat.
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-07-30 19:12:30
+1811
<pampula80>
nopia kääntyminen tos 1,15 kohdal =D
Aika: 2016-07-30 20:16:42
+16840
<qggq>
Kyllä ainakin minun mielestä näyttää ja kuulostaa ihan hienolta
Kommentit (24)
<Muzku87> ihana tuo anti-lagin suhina
<RaDeon> Ilmeisesti näissä muuttuu nyt se imuilman kuristin 30mm >> 36mm jolla päästään johonkin 400hp tienoille. Aerodynamiikkaa parannetaan myös
<GyRo> 20:48 ja kaljat vielä kaupassa. 1:15 "ei widdu lompakko jäi!"
<Jaltsi> 1:49 kohdassa soi epävireinen trumpetti
<Gismo2> Rallia nähnytkään
<tatepillari> Lohwa ei se yksi pakoputki vielä niinkään vauhtiin vaikuta mutta se moottorille imetään ilmat mehupillillä rupee vaikuttaan.
<Lohwa> Vain yksi pakoputki, ei voi kulkee kovaa.
<zaxa> valtakunta Eikös ensi kaudelle taas formuloistakin tehdä paljon nopeampia. mm. 8cm leveämmät renkaat=paljon enemmän pitoa. Isommat siivet=paljon enemmän pitoa. Toki leveämmät renkaat tarkoittaa että pitkillä suorilla kuljetaan hitaammin, johtuen vierintävastuksesta, ja renkaan yläpinnalla olevasta ilmanvastuksesta. Muistaakseni kuitenkin polttoaineen maksimimäärääkin nostetaan 5%, 100kg --> 105kg, joka mahdollistaa enemmän tehoa käytettäväksi kisan aikana.
<iJöpötin> Kiihotuin noista äänistä :)
<Pikipää> Nyt on melko muikeet äänet :)
<slerbahuuli> Jännä että muutetaan "rajumpaan" suuntaan. Jokunen vuosi sitten kun siirryttiin 2-litraisista WRC-autoista 1.6-litraisiin ja samalla elektroniikkaa karsittiin todella rajusti, oli pääsyynä nopeuden alentaminen ja auton halventaminen. Nyt nämä 1.6:set ovat taas nopeampia kuin 2-litraiset, joten jännä jos niitä edelleen nopeutetaan. Nuo nimittäin menevät jo niin saatanan kovaa, että väärässä paikkaa kivi --> ihmisen reaktioaika ei riitä. B-ryhmäläiset oli todella hienoja, mutta hitaita (kömpelöitä, kankeita ja vaikeita ajaa).
<Tikrutin> pampula80 Se oli vastaantulija
<piran> 1:14 Ai vittu se kahvinkeitin.
<RaDeon> Se on hyvä, että sääntöjä muutetaan, kilpailu pysyy tasaväkisenä ja tallit joutuvat kehittämään tekniikkaa eteenpäin, joka taas on koko autoteollisuuden hyväksi.
<valtakunta> Ai, rallin puolella kulkupelejä muutetaan kisasempaan suuntaan ja formuloiden puolella kalusto muutetaan vanhojen mummojen kauppakasseiksi.
<c|4udio> B-ryhmähän oli se kovimmista kovin eli sama kuin WRC nykyään. Kyllä ne pienempien luokkien autot näyttää edelleen aika paljon tuotantoautoilta.
<Munapersepaviaani> Ilmasella siis.
<Munapersepaviaani> Saako rallia enää katottua mistään?
<epetti> Komiat pörinät ja suhinat :P
<qggq> Kyllä ainakin minun mielestä näyttää ja kuulostaa ihan hienolta
<keaikaloine> Mites noin matala korisarja suoriutuu kuoppasilla sorateillä? Tokihan sitä koko vekotinta nostetaan mutta näyttää silti enemmän rata-autolta.
<pampula80> nopia kääntyminen tos 1,15 kohdal =D
<Vepsi> Ennen ralliautot sentään näytti tuotanto autoilta. Jos B-ryhmäläisiä ei lasketa.
Uusimmat Foorumin viestit