Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
JYLPPY-GALLERIA ETUSIVU Jylppy-Galleria on yksi suosituimmista Riemurasian osioista, joka sisältää hulvattovia mediatiedostoja, kuten ajankohtaisempia kuvia, videoita, tekstejä sekä äänitiedostoja.
Reverse thrust. Toi on tarkoitettu laskeutumisen jälkeen jarruttamiseen eikä pitäis käyttää alle 60 kts. nopeuksissa. Joskus tolla oli tapana lumisadekelillä putsata moottori mahdollisesta lumesta mutta Air floridan syöksyminen Potomac- jokeen joskus 80- luvulla aiheutui osittain juurikin tuosta reverssien käytöstä ennen nousua. Ei käytetä koska A: se kuluttaa polttoainetta - ei siis kannattavaa yhtiöille b: Aiheuttaa kovia ilmavirtauksia ja sitä kautta vaaraa ihmisille koneen lähellä. c: se vaati siis isomman varoalueen koneen ympärille eikä nykyajan asemilla ole tilaa sille. portit lähekkäin
<jepjep666>SirMaha Kyllä reverssit on about kaikissa suihkuturbiinikoneissa ehkä ihan pieniä business jettejä lukuunottamatta. Sitten on esim. A380 jossa neljästä moottorista kahdessa on reverssit. Ja siis peruuttaminen ei ole päätarkoitus vaan kiitotiellä jarruttaminen laskeuduttaessa. Osa potkuriturbiinikoneista pystyy myös peruuttamaan kääntämällä lapojen kulmaa mutta jarruttamiseen ne on tarkoitettu.
0
11.04.17 09:52
<SirMaha>Onkohan tota ominaisuutta muissa ku (AA) md80 koneissa? En oo meinaan ikinä nähny livenä, tai edes kuullut peruuttavasta lentokoneesta.
0
06.04.17 20:43
<jepjep666>Taitaa reverssit useimmissa koneissa suunnata melko vähän työntövoimaa eteenpäin, enimmäkseen sivulle. Ei taida esim. A320 pystyä edes peruuttamaan reversseillä eikä ainakaan kannata kun moottorit on matalalla siipien alla ja imevät vaan turhaan hiekkaa, pikkukiviä yms. roskia moottoreihin platalta.
-1
06.04.17 20:42
<Tonny>Reverse thrust. Toi on tarkoitettu laskeutumisen jälkeen jarruttamiseen eikä pitäis käyttää alle 60 kts. nopeuksissa. Joskus tolla oli tapana lumisadekelillä putsata moottori mahdollisesta lumesta mutta Air floridan syöksyminen Potomac- jokeen joskus 80- luvulla aiheutui osittain juurikin tuosta reverssien käytöstä ennen nousua. Ei käytetä koska A: se kuluttaa polttoainetta - ei siis kannattavaa yhtiöille b: Aiheuttaa kovia ilmavirtauksia ja sitä kautta vaaraa ihmisille koneen lähellä. c: se vaati siis isomman varoalueen koneen ympärille eikä nykyajan asemilla ole tilaa sille. portit lähekkäin
9
06.04.17 20:17
<peena>Tosi kätevä varuste jos menee laskeutuminen pitkäksi niin voi peruttaa ja kokeilla uudestaan
2
06.04.17 19:34
<qaaz>Ei vit'' mä oon aina luullu et se traktori ku pukkaa ton taaksepäin. Noi sit osaa peruuttaa itsekin!
Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
Kommentointiin liittyvät säännöt
Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa.
On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.
Haluatko siirtyä Riemurasian mobiiliversioon?Kyllä / Ei
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2017-04-06 20:42:24
+32071
<Tonny>
Reverse thrust. Toi on tarkoitettu laskeutumisen jälkeen jarruttamiseen eikä pitäis käyttää alle 60 kts. nopeuksissa. Joskus tolla oli tapana lumisadekelillä putsata moottori mahdollisesta lumesta mutta Air floridan syöksyminen Potomac- jokeen joskus 80- luvulla aiheutui osittain juurikin tuosta reverssien käytöstä ennen nousua. Ei käytetä koska A: se kuluttaa polttoainetta - ei siis kannattavaa yhtiöille b: Aiheuttaa kovia ilmavirtauksia ja sitä kautta vaaraa ihmisille koneen lähellä. c: se vaati siis isomman varoalueen koneen ympärille eikä nykyajan asemilla ole tilaa sille. portit lähekkäin
Aika: 2017-04-06 19:34:33
+4677
<qaaz>
Ei vit'' mä oon aina luullu et se traktori ku pukkaa ton taaksepäin. Noi sit osaa peruuttaa itsekin!
Kommentit (7)
<jepjep666> SirMaha Kyllä reverssit on about kaikissa suihkuturbiinikoneissa ehkä ihan pieniä business jettejä lukuunottamatta. Sitten on esim. A380 jossa neljästä moottorista kahdessa on reverssit. Ja siis peruuttaminen ei ole päätarkoitus vaan kiitotiellä jarruttaminen laskeuduttaessa. Osa potkuriturbiinikoneista pystyy myös peruuttamaan kääntämällä lapojen kulmaa mutta jarruttamiseen ne on tarkoitettu.
<SirMaha> Onkohan tota ominaisuutta muissa ku (AA) md80 koneissa? En oo meinaan ikinä nähny livenä, tai edes kuullut peruuttavasta lentokoneesta.
<jepjep666> Taitaa reverssit useimmissa koneissa suunnata melko vähän työntövoimaa eteenpäin, enimmäkseen sivulle. Ei taida esim. A320 pystyä edes peruuttamaan reversseillä eikä ainakaan kannata kun moottorit on matalalla siipien alla ja imevät vaan turhaan hiekkaa, pikkukiviä yms. roskia moottoreihin platalta.
<Tonny> Reverse thrust. Toi on tarkoitettu laskeutumisen jälkeen jarruttamiseen eikä pitäis käyttää alle 60 kts. nopeuksissa. Joskus tolla oli tapana lumisadekelillä putsata moottori mahdollisesta lumesta mutta Air floridan syöksyminen Potomac- jokeen joskus 80- luvulla aiheutui osittain juurikin tuosta reverssien käytöstä ennen nousua. Ei käytetä koska A: se kuluttaa polttoainetta - ei siis kannattavaa yhtiöille b: Aiheuttaa kovia ilmavirtauksia ja sitä kautta vaaraa ihmisille koneen lähellä. c: se vaati siis isomman varoalueen koneen ympärille eikä nykyajan asemilla ole tilaa sille. portit lähekkäin
<peena> Tosi kätevä varuste jos menee laskeutuminen pitkäksi niin voi peruttaa ja kokeilla uudestaan
<qaaz> Ei vit'' mä oon aina luullu et se traktori ku pukkaa ton taaksepäin. Noi sit osaa peruuttaa itsekin!
Uusimmat Foorumin viestit