Lentämistä Dragon Ladylla kauniissa maisemissa jopa 70 000 jalan korkeudessa
Lockheed U-2 oli 1950-luvulla kehitetty yhdysvaltalainen tiedustelulentokone ja se U-2 on edelleen käytössä Yhdysvaltain ilmavoimissa versiona U-2S.nnU-2 ja ufot: CIA on paljastanut ufoharrastajien pyhiinvaelluskohteen Area 51:n U-2-koneiden testialueeksi. U-2 lensi korkeammalla kuin muut silloiset koneet, jopa noin 18 kilometrin korkeudessa, ja ne heijastivat auringonvaloa vielä kun pimeä oli laskeutunut ja erottuivat siten kirkkaina yötaivaalla.nnVaikea lennettävä: Lennot eivät olleet vaarattomia: kaksi lentäjää kuoli ja kolmas onnistui pelastautumaan ennen koneen maahansyöksyä. Helmikuussa 1956 Robert Everettin U-2 syttyi palamaan Nevadassa. Hän laski koneen 30 000 jalkaan (10 000 metriin) ja hyppäsi. 17. syyskuuta 1956 Howard Kerry kuoli koneensa murskautuessa sadan kilometrin päässä tukikohdasta Saksan liittotasavallassa. Huhtikuussa 1957 Robert L. Siker kuoli koneen törmätessä maahan Nevadassa. Bruce Grant menetti 30 kilometrin korkeudessa tajuntansa ja kuoli Vuonna 1962 CIA:n alun perin 20 koneesta oli jäljellä vain seitsemän.
Kommentit (7)
<OoC> but I still haven't found what I'm looking for...
<Pops_> Tuolla ylhäällä sitä ollaan ihan up yours.
<aatee1> c|4udio, takana tulevassa autossa on toinen pilotti, joka ohjeistaa U-2 lentäjää laskeutumaan. Tämä koska U-2 on reilusti normaalia konetta hankalampi laskeutua.
<piran> Neukut pudotti ohjuksella yhen tuommosen 1960. https://fi.wikipedia.org/wiki/U-2-vÄlikohtaus
<c|4udio> Tietääkö joku tuon laskeutuessa perään kiihdyttävän auton funktion, pelastusautoko?
<weikka> 70 000 jalkaa = n 21km eli kyllä se aika korkealla on. mutta eikös se joku hypännyt 40km kentään?
<__-AxU-__> truth is out there, yes it is the U-2.
Uusimmat Foorumin viestit