Konttilaiva myrskyssä
0:15 hyvin joustaa.
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
0:15 hyvin joustaa.
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2014-06-09 19:28:53
+1143
<voipojux>
Ja siis 35 asteen kallistus aika reippaalla nopeudella tuntuu ensi kertaa laivassa oikeasti siltä että nyt menee muuten koko laiva ympäri, lähtee jalat alta jos ei pidä jostakin kiinni. Öljytankit ovat sen verran leveitä ja tankit täynnä uivat sen verran syvällä, että ne pitää kallistaa 90 asteeseen tai jopa yli, ennen kuin menevät kokonaan ympäri. :P
Aika: 2014-06-09 19:25:43
+1143
<voipojux>
Mä oon ollut öljytankilla about samanlaisessa kelissä. Ekaa kertaa vähän kuumottaa, kun lattia kallistuu 0-30-0-30 eli yhteensä 60 astetta(ja kaikki kama mikä ei ole vedetty kiinni, lentää pitkin vittuja, mm. 50kg posliinia, puoli tonnia kuntosalipainoja, hyllyittäin mappeja ja 20k? edestä työkaluja pitkin lattioita), sen jälkeen kun tajuaa ettei paatti ehkä kaadukaan ja kaikki rojut on saatu kiinni, on homma vähän aikaa helvetin jännää, mutta lopulta se keikkuminen lähinnä vituttaa. Suurin kallistuskulma oli tosiaan 35 astetta paapuuriin ja suurin mitattu tuulennopeus 55m/s, pohjanmerellä. :P
Kommentit (15)
<Jallikka> voipojuxin kommenttien keskinäinen taistelu herruudesta.
<Niska00> Olin joskus ruottinlaivalla ja keikku niin vitusti koko laivan että meinas siinä hutikkapäissään alakaa pelottaan.. Mutta ei maha olla mittään tähä verrattuna :D
<Janos> mut jokatapauksessa se torstainen hernekeitto on ongelmallinen muputtaa kun vähän keinuttaa ^_^
<Janos> voipojux Aluksen tyyppi, rakenne ja lasti tietty vaikuttaa vakavuuteen josta lasketaan gz käyrä. Se kohta missä gz käyrä kohtaa nollapisteen ei alus enää oikene vaan jää siihen asentoon, jos se menee negatiiviseksi niin jatkaa kaatumista. Ihan 90 asteesta ei kuitenkaan puhuta vaan käyrä kohtaa nollapisteen usein 40-50 asteen kohdilla. sen jälkeen kannattaa vetää ejectiä :) Näin siis jos lasti ei päääse liikkumaan, ja nestelasteille on laskettu oma vapaan nestepinnan kerroin.
<Jukkaz> Junttilandia Ehkä jotain 20-25mm. Sit on 1-2m kaksoispohja, eli tankkitila, joka turvaa laivaa pienemmissä karilleajoissa tai törmäyksissä. t: toinen telakkamies
<Junttilandia> Triviaali kysymys.. Kuinka paksu ruotsin laivojen pohjat on? t: entinen telakkamies..
<kdcob> 0:00-2:31, hyvin repostaa.
<treme> Jos se ei joustais, niin se menisi poikki.
<voipojux> Ja siis 35 asteen kallistus aika reippaalla nopeudella tuntuu ensi kertaa laivassa oikeasti siltä että nyt menee muuten koko laiva ympäri, lähtee jalat alta jos ei pidä jostakin kiinni. Öljytankit ovat sen verran leveitä ja tankit täynnä uivat sen verran syvällä, että ne pitää kallistaa 90 asteeseen tai jopa yli, ennen kuin menevät kokonaan ympäri. :P
<voipojux> Mä oon ollut öljytankilla about samanlaisessa kelissä. Ekaa kertaa vähän kuumottaa, kun lattia kallistuu 0-30-0-30 eli yhteensä 60 astetta(ja kaikki kama mikä ei ole vedetty kiinni, lentää pitkin vittuja, mm. 50kg posliinia, puoli tonnia kuntosalipainoja, hyllyittäin mappeja ja 20k? edestä työkaluja pitkin lattioita), sen jälkeen kun tajuaa ettei paatti ehkä kaadukaan ja kaikki rojut on saatu kiinni, on homma vähän aikaa helvetin jännää, mutta lopulta se keikkuminen lähinnä vituttaa. Suurin kallistuskulma oli tosiaan 35 astetta paapuuriin ja suurin mitattu tuulennopeus 55m/s, pohjanmerellä. :P
<Friday> Tulis kyllä varmaan jännäkakka, koska joskus ruotsinlaivan heiluminenki on jo liikaa. Tosin se voi olla myös omasta päästä kiinni siellä.
<klaus_banzer> Maanantaiaamu ja krapula tuonne.
<valtakunta> Tänään meillä on ruuaksi keittoa. Se on jo valmiiksi katettu lattialle.
<Surprise> Ui hemmetti kun ois siistii päästä tuollaiseen kyytiin! :3
<d(^-^)b> Ton 0:15 takia matkustajalaivoilla ei ole käytävät suoria.
Uusimmat Foorumin viestit