Koenigsegg Agera RS
Rikkoo Bugattin nopeusennätyksen
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Rikkoo Bugattin nopeusennätyksen
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2017-11-29 18:17:28
+8064
<Mulqwist>
Helvetin pitkä suora menis varmaa päivä ku omalla micralla tota nilkka suorana taittas.....
Aika: 2017-11-29 01:20:35
+12469
<tuuhee>
bäkä Mitä ihmeellistä siinä on, jos painaa kaasun pohjaan vasta myöhemmin? Varmaan turvallisuudesta on kyse, en minä ainakaan haluaisi ottaa riskiä renkaan hajoamisesta. Renkaat varmaan hieman rasittuu noissa nopeuksissa, joten turhaa rasittaa tai lämmittää renkaita heti aluksi maksimaalisella kiihdytyksellä.
Aika: 2017-11-29 00:53:11
+1942
<LordMach>
Kun tiputtaa vauhdin takaisin 200km/h vauhtiin, niin näyttää aika matelulta.
Aika: 2017-11-29 01:22:52
+479
<Lamuzuicca>
-jaakk0 Juurikin siitä syystä ennätyksessä huomioon otetaan huiput samaalla pätkällä molempiin suuntiin ja niistä keskiarvo.
Kommentit (30)
<tuuhee> spoil Amiksen olen minäkin käynyt, mutta määritelmä amis taisi olla kyseessä?
<spoil> tuuhee amikset ei tajuu
<jonza55> Parin markan kohdalla vasta laittaa kaasua enempi :D
<Jellona22> sampu No näinhän se varmaan on nyt kun asiaa hetken mietti. Parin oluen jälkeen eilen tuntu vaan höpöltä niin kävin sitten tommosta tänne kirjottaan.
<sampu> Jellona22 Höpö höpö itsellesi. Top gearissa, kun ajettiin bugatilla nopeusennätys, niin sanottiin ettei renkaat kestä sitä vauhtia kuin 15 minuuttia ja että nopeutta rajoittaa nimenomaan renkaat. Varmaan huomasit kuinka rauhallisesti tämä myös hiljensi vauhtiansa Jopa rauhallisemmin kuin kiihdyttäessä ja siihen on ihan syy. Kyllä ei noilla kumeilla paljon nakkia poltella tai tehdä mitään muutakaan tuon ajon lisäksi. Noissa nopeuksissa renkaisiin kohdistuu aivan älyttömiä voimia. Dragsterissa taas on täysin erilaiset renkaat ja dragsterit ajavat sen 5 sekuntia ja hiljentävät varjojen avulla.
<qggq> Tarkastakaa nyt helvetti niitä videoita
<tuuhee> Jellona22 Ei taida olla virallisesti noille nopeuksille mitoitettuja renkaita. Vertaat nyt muutaman sekunnin rasitusta pitkään ja kovavauhtiseen ajoon, tuskin ovat tietäkään puhdistaneet. On tosiaan arvelua, mutta ei se rengaspaineiden liiallinen nousukaan hyvää tee ominaisuuksille, tietysti paineita voi laskea ennen lähtöä. Rasitukseenkaan en ole perehtynyt. Renkaiden kuluminen myös pudottaa huippunopeutta.
<Jellona22> tuuhee ai sori sulla oli useampi kommentti, meinasin vaan tota renkaan säästelyä. Varmaan renkaat on tuohon vauhtiin suunniteltu kun vaikkapa dragsterin kumit kestää aika rajuja lähtöjä lämmitysten kans. Tää on vaan mutuilua nyt, niinku vissiin tuo sun säästelykommenttikin?
<tuuhee> Jellona22 Jos tuo koskee Ford GT:tä niin ihan mahollista saavuttaa 500km/h, kun nyt meni ennen jarruvarjon avausta 476,26km/h ja vielä oli yksi vaihde jäljellä.
<Jellona22> tuuhee höpö höpö
<vinku4> Lamuzuicca Niinhän tuo minustakin pitäisi olla, mutta tässä videossa ainakin omaan silmään näyttää, että ajettiin sama pätkä, samaan suuntaan, kahdesti. Vertaa 0:08 vs 3:35
<SquareBS> Kyllä, Neljä ja puolsataa on jo melko reilu vauhti Suomen koneteille.
<tuuhee> Mastersaimon Tämä voisi vaikka pystyäkin, kun maililla menee jo yli 470km/h, mutta eihän tuo täysin vakio ole. https://www.youtube.com/watch?v=wQXrO0caBRY
<Kreck> Tuo kiihtyy yhtä nopeaa 200km/h - 400km/h ku mun vw golf 0km/h - 100km/h
<piran> Tuo olis hyvä kauppakassi Australiaan. Ehtis hyvin käydä töiden jälkeen "lähikaupassa"(200km päässä) ja kotiin sapuskanlaittoon.
<-Maiden-> siis vääristääkö linssi niin paljon, että näyttäis menevän kokoajan loivaan alamäkeen?
<Mulqwist> Helvetin pitkä suora menis varmaa päivä ku omalla micralla tota nilkka suorana taittas.....
<Prawler> Hyvä vauhtiskoeuden demonstraatio. Auto tuntuu menevän hitaasti lopussa ku nopeutta on vielä reippaasti yli 200km/h.
<peena> Kiva peli mutta Keski Suomessa aika vähän tuollaisia suoria jolla voisi täysiä revitellä.
<Mastersaimon> Nyt alkaa vitunmoinen vääntö et kuka vetää ekana 500kmh rikki :D
<VeikkoVälikäsi> Ajokohan tuo vakiona? Siis ettei ole ovensaumat teipattu umpeen yms. vilunkia
<fcsherpa> En nyt liikaa aikaa uhrannut huippujen tuijottamiseen, mutta sain 437.7 kmh ja 457.5 kmh eli ka 447.6 kmh. Pitääkö paikkansa? Aika haipakkaa.
<Lamuzuicca> -jaakk0 Juurikin siitä syystä ennätyksessä huomioon otetaan huiput samaalla pätkällä molempiin suuntiin ja niistä keskiarvo.
<tuuhee> bäkä Mitä ihmeellistä siinä on, jos painaa kaasun pohjaan vasta myöhemmin? Varmaan turvallisuudesta on kyse, en minä ainakaan haluaisi ottaa riskiä renkaan hajoamisesta. Renkaat varmaan hieman rasittuu noissa nopeuksissa, joten turhaa rasittaa tai lämmittää renkaita heti aluksi maksimaalisella kiihdytyksellä.
<LordMach> Kun tiputtaa vauhdin takaisin 200km/h vauhtiin, niin näyttää aika matelulta.
<bäkä> Ihme vekotin ku kiihtyy hitaasti 300km/h ja sit vasta lähtee?
<-jaakk0> Jos en ihan väärin videota tulkinnut niin näytti vähän helvetin pitkältä alamäeltä
Uusimmat Foorumin viestit