Kimi vs Fernando
Peter Windsorin ja Rob Wilsonin analyysi Kimistä ja Alonsosta
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Peter Windsorin ja Rob Wilsonin analyysi Kimistä ja Alonsosta
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2014-03-10 17:20:06
+13099
<JuumoK>
Kimi-mediaa. Instant 5/5.
Kommentit (17)
<GyRo> mun mielestä tää sarja sais huikeen buustin jos siellä fia tekis seuraavat muutokset: renkaanvaihto ei pakollista. kisaan tuodaan tasan yksi rengasseos. jokainen auto pitää lähteä kisaa TÄYDELLÄ TANKILLA. yhtä leveät, ja nykyistä leveämmät etu ja takarenkaat. kahdet turbot ja pakoputket. polttoaineseoksen säätäminen kisan aikana kielletty. etusiipi vastaamaan ennen 2009 sääntöjä. 2 ja 3 kerros diffuusorit sallitaan. drs siiven voi avata milloin vaan. sähkömoottorien käytölle ei aikarajaa (nyk 30sek)
<maksamakkara> GyRo mainitsin luistoneston juuri siksi että se on kielletty. sen piilottaminen autoon kisan ajaksi ei ole monimutkainen juttu. ja olen tietoinen kaikista syistä miksi tämä suuntaus on otettu. kulujen vähentäminen, autojen kasvavan maksiminopeuden pienentäminen turvallisuuden takia, tavallisiin autoihin hyödyllisen tekniikan kehittäminen, polttoaineen kulutuksen vähentäminen jne. lajin pitäisi tästä huolimatta olla ennekaikkea äärirajojen autourheilua.
<Atikki> Näissä uusissa voimanlähteissä on paljon enemmän vääntöä kuin aikaisemmin. Myös tehoa on jonkin verran enemmän. Aerodynaamista pitoa on vähennetty ja renkaat ovat kestävämmät. Nämä yhdessä aiheuttaa sen, että suoranopeudet ovat kasvaneet aika paljon ja kaarrenopeudet laskeneet. Tästä johtuu heikommat kierrosajat, mutta mielestäni uudet säännöt tuo enemmän esille kuskien välisiä eroja ja viihdyttävämmät kilpailut. Kimille nämä säännöt on kuin tehty. Mitä tulee bensan säästämiseen, Bottas kertoi Bahrainin kisasimulaation jälkeen ettei joutunut ajamaan säästeliäästi. Kaikkien aikojen kausi!?
<GyRo> kiitos korjauksesta
<tuutio> Joo eli tuo 100kg bensaa on noin 140 litraa ja maksimi polttoaineen massavirta 100kg/h. Pelkän V6 tuottaman tehon on arvioitu olevan jossain 600hv tienoilla ja se yhdistetty teho on sitten jotain 750hv+ eli aika samoissa mennään kuin viime vuonna
<GyRo> syy siihen miksi näitä tyhmiä sääntöjä on nykyään niin paljon on se että FIA koittaa keinotekoisesti luoda enemmän kilvanajoa ja rajoittaa isojen tallien ylivoimaa, koska niillä on varaa kehittää sellasia osia mihin pikkutalleilla ei ole. FIA näkee pikkutallit sarjan tulevaisuutena, asiana jolla sarja pysyy pystyssä. valitettavasti nää säännöt on johtanu lähinnä päinvastaseen. isot tallit kulutta ihan kyrpänä rahaa pikkukohtiin jotta niistä saatais revittyä kaikki irti ja keinotekoisuus on johtanu renkaiden ja polttoaineen säästelyyn. aika kertoo ottaako sarja paremman suunnan, toivottavasti.
<GyRo> maksamakkara, luistonestoa, tai mitään kuskia auttavia laitteita ei ole ollut sitten kauden 2007. aika-ajoissa vielä nykyäänkin ajetaan niin kovaa kun lähtee ja erot on jopa pienempiä kun 90 luvulla, tosin nykysääntö joka määrää että nopeimman kierroksen renkailla joutuu alottamaan kisan, on johtanut siihen että viimeisessä osiossa vedetään se yks kierros jos sitäkään. tämä on täksi kaudeksi korjattu siten että tiimit saa ekstra setin renkaita jos lähtevät heti session alussa radalle. tosin joutuvat edelleen starttaamaan niillä nopeimman kierroksen renkailla. jatkuu...
<Miket> GyRo, bensaa saa olla 100kg eikä litraa, koska paino on vakio, mutta tilavuus ei
<maksamakkara> puhuin siis viime vuosien renkaista, jotka kestivät kymmenisen kierrosta ja sekin oli hissuttelemalla ajamista. onko se nyt edes jotain taitoa että joku kyseinen auto säästää renkaita paremmin. hyvänä esimerkkinä on maldonadon williamsilla ajama voitto parin vuoden takaa. renkailla tai luistonestolla aikaan saatu aivan varmasti. eikö muka ysärillä kun taisteltiin sekunnin sadasosista aikaajoissa kertonut taidosta. missä on taito kun formula autolla ei ajeta täysillä.
<GyRo> minäpäs vähän selvennän ny tänne: tänä kautena ei ole enää kersiä, vaan n.700hp tuottava hybridi "voimayksikkö". bensamoottori on 1.6L v6 joka saa pyöriä 15000rpm asti. kersin on korvannut ERS joka tuo 30sek per kierros, autoon 160 heppa lisää, turboon ja moottoriin kiinnitetyin sähkömoottorien kautta. bensaa saa olla tankissa KISAAN 100L ja bensaa saa kuluttaa 100L/tunti. nää moottorit kärsii kaikilla vielä lastentaudeista, niinku kärsi v8 ja v10 aikanaan. autojen vauhti oli testien alussa lähellä gp2 mutta kauden lopussa ovat jo viime kauden tasolla varmasti.
<Pint> Finnish tribal grunt?
<Cremaster> Niin, ja Alonso on mulkku
<Cremaster> maksamakkara toisin sanoen taidolla on enemmän sijaa.
<Gerhard Rihmakallo> 1:15 nenä photoshopattu. näkee pikseleistä
<Mortalomena> maksamakkara polttoaineen määrääkin vähennettiin oliko se 30% eli ei ne voi ajaa edes kaasu pohjassa. Renkaitahan on aina joutunut säästelemään, ei ne koskaan ole koko kisaa kestäny
<maksamakkara> vähän pelottaa että uudet autot on gp2:sia hitaampiä ja turboina kunnon pierusirkusia. ennustan että joku töhö voittaa mestaruuden kun ajetaan hiljaa autoilla jotka on vielä keskeneräisiä. siihen kun vielä lisätään rengas sirkus, eli et voi ajaa täysillä että renkaat kestää. :(
<JuumoK> Kimi-mediaa. Instant 5/5.
Uusimmat Foorumin viestit