Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
JYLPPY-GALLERIA ETUSIVU Jylppy-Galleria on yksi suosituimmista Riemurasian osioista, joka sisältää hulvattovia mediatiedostoja, kuten ajankohtaisempia kuvia, videoita, tekstejä sekä äänitiedostoja.
Autopajoilla kaikenmaailman skylinejen virittäjät on kyl yleensä aika viksuja kavereita. Tehokkaassa autossa on otettava huomioon esimerkiks bensalinjoja suunnitellessa auton kiihtyvyys. Koska rajussa kiihdytyksessä bensalinjoissa oleva bensa pyrkii taaksepäin, aivan kuten ihminenkin, täytyy pumpussa olla tarpeeks jerkkua että se ruoka riittää koneelle myös täyskaasukiihdytyksessä. :> Vaikka paperilla laskis et pumppu A riittää hyvin teoriassa, voi se käytännössä kovassa kiihdytyksessä olla liika pieni. :>
<Axl82>Hyvää kesää hybridi-miehille vaan. Hieman isommalla hiilijalanjäljellä mennään.
0
20.04.16 15:35
<jepjep666>Junttilandia Top Fuel dragsterit ajavat 1000ft. Muut luokat 1/4 mailia. Top Fuel autoja Suomessa ei ajetakkaan kun Alastaron EM-kisoissa.
0
20.04.16 00:47
<cray-z-man>Tämähän on varmaanki sitä volkkarin vähäpäästöistä tekniikkaa.
0
20.04.16 00:17
<Jojel>Muistan jostain lukeneeni, että 8000hv top-fuel hörppää noin t-lusikallisen menovettä per työtahti per sylinteri. Lisäksi pelkästään sen moottorin remmiahtimen pyöritys hörppää ~700hv.
-2
20.04.16 00:03
<Junttilandia>jepjep666 Suomessa taitaapi olla se 1/4 maili matkana.. Jenkeissä käyttää tuota 1000 jalkaa matkana..
0
19.04.16 22:53
<Nauraja>armeijan GAZ vei litran kilometrillä, ei paljoa jää
0
19.04.16 22:37
<Hupsis ukko>Ottakaa huomioon että tämä on vaan yhden sylinterin kulutus ja yleensä niitä on 8 näissä topfueleissa
-4
19.04.16 19:12
<Axl82>Nitro dragsteri kuluttaa saman verran hetkellisesti kuin 747 Jumbo nousukiidossa maksimikuormalla.
1
19.04.16 18:46
<Saksoboy>Niin ja ilmeisesti video simuloi yhden sylinterin kulutusta, ja yleensä noi dragsterit on 8 sylinterisiä.
2
19.04.16 18:05
<Temehi>Eikös ne huippuluokan dragsterit myös tankata silleen että eivät montaa metriä yli tarvittavan edes pääse, ettei räjähdä moottori
0
19.04.16 16:48
<miikel>jepjep666 Kyllä ne huimasti mäskiä ottaa. Noin 45litraa menee nimittäin itse kiihdytyksessä metanoli/nitrometaani seosta. Tähän huimaan polttoaineen kulutuksen vaikuttaa tehon lisäksi semmoinen seikka, ettei tuollaisessa moottorissa ole vesikiertoa/syyläriä ollenkaan niinkuin normaali henkilöautossa. Moottoria jäähdytetään syöttämällä polttoainetta koko ajan sylintereihin. Kun normaali henkilöautossa suuttimia avataan vaan tarvittavaksi ajaksi. Suuri osa polttoaineesta palaa pakoputkistossa/sieltä ulos tullessaan.
1
19.04.16 16:40
<miikel>Jonttee Harmi kun en saa tähän kuvaa liitettyä. Itse virittänyt 740volvon ikivoimakkaan 100hp moottorin tuottamaan yli 500hp tehoa penkissä. Tällä ajettu koko viime kesä ja sen jälkeen kone purettu varmistukseksi. Ei karstaa missään. Polttoainetta syötetään ilmanmassan suhteessa. Jos sinne ei anna happea, ei myöskään polttoainetta mene liikaa. Tämän lisäksi afr suhde voidaan säätää eri kuormituksille erilaiseksi. Seos on rikkalla ainoastaan sillon kun kaasuläppä selällään ja menohalut pyrkii ulos.
2
19.04.16 16:00
<Moe Szyslak>jepjep666, ei tuo vielä mitään. Saturn V -kuuraketin ensimmäisen vaiheen jokaisessa moottorissa oli 55000 hv turbiini pyörittämässä polttoainepumppuja
0
19.04.16 15:11
<jepjep666>WolfensteinETrox Bensapumpusta tuli mieleen artikkeli muistaakseni tästä autosta (tai jostain toisesta maanopeusennätystä yrittäneestä) https://fi.wikipedia.org/wiki/Bloodhound_SSC. Autossa oli voimanlähteenä 5.7L V8 jonka tehtävänä oli ainoastaan pyörittää bensapumppua :D
1
19.04.16 13:48
<WolfensteinETrox>Autopajoilla kaikenmaailman skylinejen virittäjät on kyl yleensä aika viksuja kavereita. Tehokkaassa autossa on otettava huomioon esimerkiks bensalinjoja suunnitellessa auton kiihtyvyys. Koska rajussa kiihdytyksessä bensalinjoissa oleva bensa pyrkii taaksepäin, aivan kuten ihminenkin, täytyy pumpussa olla tarpeeks jerkkua että se ruoka riittää koneelle myös täyskaasukiihdytyksessä. :> Vaikka paperilla laskis et pumppu A riittää hyvin teoriassa, voi se käytännössä kovassa kiihdytyksessä olla liika pieni. :>
10
19.04.16 12:48
<Lecimx>Vähän vähemmän taitaa mennä nykysellä 3l Volvo s80 mut vanhalla autolla 4l V6 Exploreri kyllä veti varmaan pikkasen enemänkin.
0
19.04.16 12:35
<jepjep666>Alastarolla EM-kisoissa taisi selostaja mainita top fuel dragsterin kuluttavan 100 litraa polttoainetta yhdellä vedolla. Siis burnout + 305 metriä.
Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
Kommentointiin liittyvät säännöt
Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa.
On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.
Haluatko siirtyä Riemurasian mobiiliversioon?Kyllä / Ei
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-04-19 12:09:51
+4256
<_Cj_>
Volvokuski samaistuu :D
Aika: 2016-04-19 12:35:36
+15542
<jepjep666>
Alastarolla EM-kisoissa taisi selostaja mainita top fuel dragsterin kuluttavan 100 litraa polttoainetta yhdellä vedolla. Siis burnout + 305 metriä.
Aika: 2016-04-19 13:48:41
+3538
<WolfensteinETrox>
Autopajoilla kaikenmaailman skylinejen virittäjät on kyl yleensä aika viksuja kavereita. Tehokkaassa autossa on otettava huomioon esimerkiks bensalinjoja suunnitellessa auton kiihtyvyys. Koska rajussa kiihdytyksessä bensalinjoissa oleva bensa pyrkii taaksepäin, aivan kuten ihminenkin, täytyy pumpussa olla tarpeeks jerkkua että se ruoka riittää koneelle myös täyskaasukiihdytyksessä. :> Vaikka paperilla laskis et pumppu A riittää hyvin teoriassa, voi se käytännössä kovassa kiihdytyksessä olla liika pieni. :>
Aika: 2016-04-19 11:08:58
+12469
<tuuhee>
Ei nuo kyllä bensaa käytä; nitrometaania tai metanolia.
Kommentit (25)
<Axl82> Hyvää kesää hybridi-miehille vaan. Hieman isommalla hiilijalanjäljellä mennään.
<jepjep666> Junttilandia Top Fuel dragsterit ajavat 1000ft. Muut luokat 1/4 mailia. Top Fuel autoja Suomessa ei ajetakkaan kun Alastaron EM-kisoissa.
<cray-z-man> Tämähän on varmaanki sitä volkkarin vähäpäästöistä tekniikkaa.
<Jojel> Muistan jostain lukeneeni, että 8000hv top-fuel hörppää noin t-lusikallisen menovettä per työtahti per sylinteri. Lisäksi pelkästään sen moottorin remmiahtimen pyöritys hörppää ~700hv.
<Junttilandia> jepjep666 Suomessa taitaapi olla se 1/4 maili matkana.. Jenkeissä käyttää tuota 1000 jalkaa matkana..
<Nauraja> armeijan GAZ vei litran kilometrillä, ei paljoa jää
<Hupsis ukko> Ottakaa huomioon että tämä on vaan yhden sylinterin kulutus ja yleensä niitä on 8 näissä topfueleissa
<Axl82> Nitro dragsteri kuluttaa saman verran hetkellisesti kuin 747 Jumbo nousukiidossa maksimikuormalla.
<Saksoboy> Niin ja ilmeisesti video simuloi yhden sylinterin kulutusta, ja yleensä noi dragsterit on 8 sylinterisiä.
<Temehi> Eikös ne huippuluokan dragsterit myös tankata silleen että eivät montaa metriä yli tarvittavan edes pääse, ettei räjähdä moottori
<miikel> jepjep666 Kyllä ne huimasti mäskiä ottaa. Noin 45litraa menee nimittäin itse kiihdytyksessä metanoli/nitrometaani seosta. Tähän huimaan polttoaineen kulutuksen vaikuttaa tehon lisäksi semmoinen seikka, ettei tuollaisessa moottorissa ole vesikiertoa/syyläriä ollenkaan niinkuin normaali henkilöautossa. Moottoria jäähdytetään syöttämällä polttoainetta koko ajan sylintereihin. Kun normaali henkilöautossa suuttimia avataan vaan tarvittavaksi ajaksi. Suuri osa polttoaineesta palaa pakoputkistossa/sieltä ulos tullessaan.
<miikel> Jonttee Harmi kun en saa tähän kuvaa liitettyä. Itse virittänyt 740volvon ikivoimakkaan 100hp moottorin tuottamaan yli 500hp tehoa penkissä. Tällä ajettu koko viime kesä ja sen jälkeen kone purettu varmistukseksi. Ei karstaa missään. Polttoainetta syötetään ilmanmassan suhteessa. Jos sinne ei anna happea, ei myöskään polttoainetta mene liikaa. Tämän lisäksi afr suhde voidaan säätää eri kuormituksille erilaiseksi. Seos on rikkalla ainoastaan sillon kun kaasuläppä selällään ja menohalut pyrkii ulos.
<Moe Szyslak> jepjep666, ei tuo vielä mitään. Saturn V -kuuraketin ensimmäisen vaiheen jokaisessa moottorissa oli 55000 hv turbiini pyörittämässä polttoainepumppuja
<jepjep666> WolfensteinETrox Bensapumpusta tuli mieleen artikkeli muistaakseni tästä autosta (tai jostain toisesta maanopeusennätystä yrittäneestä) https://fi.wikipedia.org/wiki/Bloodhound_SSC. Autossa oli voimanlähteenä 5.7L V8 jonka tehtävänä oli ainoastaan pyörittää bensapumppua :D
<WolfensteinETrox> Autopajoilla kaikenmaailman skylinejen virittäjät on kyl yleensä aika viksuja kavereita. Tehokkaassa autossa on otettava huomioon esimerkiks bensalinjoja suunnitellessa auton kiihtyvyys. Koska rajussa kiihdytyksessä bensalinjoissa oleva bensa pyrkii taaksepäin, aivan kuten ihminenkin, täytyy pumpussa olla tarpeeks jerkkua että se ruoka riittää koneelle myös täyskaasukiihdytyksessä. :> Vaikka paperilla laskis et pumppu A riittää hyvin teoriassa, voi se käytännössä kovassa kiihdytyksessä olla liika pieni. :>
<Lecimx> Vähän vähemmän taitaa mennä nykysellä 3l Volvo s80 mut vanhalla autolla 4l V6 Exploreri kyllä veti varmaan pikkasen enemänkin.
<jepjep666> Alastarolla EM-kisoissa taisi selostaja mainita top fuel dragsterin kuluttavan 100 litraa polttoainetta yhdellä vedolla. Siis burnout + 305 metriä.
<_Cj_> Volvokuski samaistuu :D
<tuuhee> Ei nuo kyllä bensaa käytä; nitrometaania tai metanolia.
<Vepsi> Niin ja tuo on vieläpä pelkästään yhen sylinterin kulutus.
<banjosaurus> aikalailla samalainen meikäläisen golffissa :/
Uusimmat Foorumin viestit