Lähettäjä:
ArabZheng Hen ja Christopher Columbuksen laivat
Kiinalaisella He:llä on tuo isompi.
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
ArabSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2017-03-31 11:43:12
+19411
<Galaka>
No kiinalaiset tuntien tiedätte varmaan mitä tuo laivan koko kompensoi.
Aika: 2017-03-31 11:47:42
+15491
<Jake_Regan>
Yksi maailman mahtavimmista merivalloista päätti upottaa laivastonsa. Mongolien kurmuttaminen oli tärkeämpää kuin uusien merireittien löytäminen. Jos joku halusi käydä kauppaa mahtavan Kiinan kanssa, niin sai myös käyttää omia laivojaan ja suojata itse reittinsä. Kiina ei tarvinnut mitään.
Aika: 2017-04-01 08:05:12
+394
<eninxis>
Columbus rantautui Karibiaan Haitille ja palattuaan hän kertoi että ihmiset ovat tosi ystävällisä ja ihania. Eivätkä ymmärrä sotaa. Jos hän saisi muutaman miehen mukaansa seuraavalla reissulla hän voisi saada heidät tekemään mitä ikinä haluais. Hän palasi Haitille 1500 miehen voimin , kidutti ja poltti ihmisiä elävältä jumalan nimissä. Katkoi intiaanien kädet kirveellä ja tappoi vauvat ottaen kiinni jaloista ja hakkaamalla ne kuoliaaksi vasten kiviä. Intiaaneja syötettiin koirille ja tapettiin huvin vuoksi ja 10 vuotiaita tyttöjä kerättiin raiskattavaksi. Loput intiaanit myytiin orjiksi
Aika: 2017-03-31 11:47:08
+4477
<Goron>
Ylläpito. Miten helvetti tästä mobiiliversiosta on tullut näin tynkä aikaisempiin versioihin verrattuna? Seuraavaan mediaan siirtyminrn on nyt paskempi ja googlen täsmähaku hyppii miten sattuu ruudussa.
Kommentit (38)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Harakka> Kolumbuksen kipot oli kickstarter-rahoituksella
<WarMouse> Hehe, nyt kompensoidaan koolla, hehheh..
<eninxis> Columbus rantautui Karibiaan Haitille ja palattuaan hän kertoi että ihmiset ovat tosi ystävällisä ja ihania. Eivätkä ymmärrä sotaa. Jos hän saisi muutaman miehen mukaansa seuraavalla reissulla hän voisi saada heidät tekemään mitä ikinä haluais. Hän palasi Haitille 1500 miehen voimin , kidutti ja poltti ihmisiä elävältä jumalan nimissä. Katkoi intiaanien kädet kirveellä ja tappoi vauvat ottaen kiinni jaloista ja hakkaamalla ne kuoliaaksi vasten kiviä. Intiaaneja syötettiin koirille ja tapettiin huvin vuoksi ja 10 vuotiaita tyttöjä kerättiin raiskattavaksi. Loput intiaanit myytiin orjiksi
<Cremaster> Ei se koko vaan miten sitä käyttää
<subaruduke> jokseenkin kömpelön näköinen tuo kinuskien hökötys. Oli kiinalaisilla kyllä saman tyyppisiä, mutta epäilen tässä nyt tuota kokoluokkaa. Todisteitakaan ei ole muita kuin isältä pojalle siirtyneet kertomukset ja ylilyöntejä täynnä olevia "historian kertomuksia".
<torakka88> maksamakkara tuosta https://youtu.be/GkRPcwXghgk?t=1329
<maksamakkara> pepeplus hyvin mahdollista, sitä yksityiskohtaa taas emme tiedä kuuluuko kunnia kiinalaisille. Meillä on vain summittainen käsitys ajasta milloin niitä alkoi ilmestyä maailman merille. Siitä kuka ne kehitti vielä vähemmän. Itse arvioisin että sen on kehittänyt joku muu aasian rannikkovaltio ja enemmän mereen sidoksissa oleva esim, indoneesia, filippiinit tai vaikka japani. Sillä ei loppujen lopuksi kai ole suurtakaan merkitystä. Olisin itseasiassa pettynyt jos siellä päin maailmaa ei olisi keksitty mitään uniikkia, eteenkin kun eurooppa on niin pieni ja välimatkatkin merellä hyvin lyhyitä.
<pepeplus> maksamakkara Länsimaalaiset pöllivät kyllä ideoita kiinalaisten dzonkeista eikä päinvastoin. Ne oli aikanaan merikelpoisempia kuin länsimaalaisten alukset. Dzonkeilla pystyy luovimaan paremmin purjetyypin ansiosta ja niillä pystyi suurempiin lasteihin.
<windosrmagistus> kiinalaiset osas tuon overkill-rakentamisen
<maksamakkara> jatkuu. mikään ei ole kohillaan. Runko on liian suuri purjeiden tuottamaan voimaan. Purjeiden kiinnitys ja käsittely ei myöskään näytä kovin vakuuttavalta. Runko ei ole kovin aerodynaaminen ja haittaa jo tuulen vastuksenkin takia laivan käsittelyä.
<maksamakkara> Merikelpoisuuden kyseenalaistan siitä huolimatta onko tarina totta (varmaan 90% todennäköisyydellä totta) tai legendaa. Verratkaa nyt noitakin kahta keskenään. Tuo santa maria, vaikka onkin alkeellinen, niin se on silti valmis ja toimiva laiva. Purjeiden koko, kiinnitys ja käsittely ovat kehityskaaren kokeneita ennen tuohon lopputulokseen päätymistä. Samoin kuin laivan rungon aerodynaaminen muotoilu ja oikea koko purjeisiin nähden. Santa mariassa tuulen voima jakaantuu tasaisesti köysiin ja laivan runkoon, mastot on vain tuki keppejä. Tuo kiinalainen laiva taas on kuin lasten lelu..
<PEMM> ( Kiinalaiset siis väittävät rakentaneensa 1400 luvulla suurempia purjelaivoja puusta kuin mitä länsimaissa kyettiin rakentamaan 1900 luvulla teräksestä )
<maksamakkara> Balkken Juu, olen itsekin lukenut aiheesta aikoinaan (varmaan tieteen kuvalehdestä), en muista vaan jostain syystä juuri mitään. Veikkaan että syynä on se, että koko homma jäi aika tyngäksi. Sen muistaisin että eivät menneet esimerkiksi niin pitkälle kuin hyväntoivon niemi. Arabian rannikolla ja afrikan itä rannikolla pyörivät ja tietenki intian. En muista löysivätkö edes austraalia tai uutta seelantia. Oliko homma rannikkoja seuraten seilailua ja tapahtuiko sitä edes, koska saman tiedon olisi saanut kalastajilta ja kauppiailta. Pitäisi katsoa joku dokumentti verestääkseen muistiaan.
<PEMM> Jos Kiinalaisilta kysyy, niin avaruuteenkin menivät jo 2000ekr. ;)
<salko> Suomalaiset Arto ja Seppo ylittivät Atlantin 4,3 metrisellä veneellä. http://www.is.fi/matkat/art-2000001118207.html?nomobile=4
<__Miki__> Väitetään että kiinalaiset ylittivät myös tyynenvaltameren, yli 70 vuotta aikaisemmin kuin Kolumbus: http://historianet.fi/tutkimus/tutkimusmatkat/eunukin-matkat
<torakka88> Tuolla toisella voi paremmin kuljettaa Kiinalaista riisiä eli Kriisiä. Conqistadorien kullittelu aika syntyi 16th vuosisadan vaihteessa. Espanjan tytöt alko paukuttaa ja Isabella I meni naimisiin Ferdinand V of Aragonin kanssa näin yhdistäen Espanjan valtion. Isabella oli hieman katolilainen maksaen Columbuksen touhut ja siinä sivussa synnytti organisaation nimeltä Inkvisitio. Äiteen tyttöhän sitten meni laivalla Britteihin kuningattareksi. Homma ei onnistunut ja kunkku lievästi pöpi Henry8. Synnytti tytön josta tuli Mary ja Queen (Bloody)Mary lopulta. 3. Sukupolvea Espanjan naisia. REPENT!
<lask90> Vaikkei kolumbuksen alus aikaansa nähden kovin pieni ollutkaan, niin aika hurjalta tuntuisi lähte moisella jollalla ylittämään atlanttia. Varsinkaan kun ei ollut mitään varmuutta siitä, että mitä toisella puolella on tai onko mitään.
<Balkken> maksamakkara Sen verran merikelponen, että niihin aikoihin kun Portugalin merenkäynti rajoittu Pohjois-Afrikan rannikoille Zheng Hen laivasto pyöri Arabianmerellä. Ja kuten tosiaan mainittu, niin Kiinan keisarista alkoi laivaston ylläpitäminen tuntua toissijaselta sen jälkeen kun mongolit ottivat kyseisen herran panttivangiksi. Lienee jotain traumoja jäänyt vapauduttuaan.
<mara mara> Kiinahan oli tuolloin maailman mahtavin valtio, ja esimerkiksi laivasto oli suurempi kuin koko euroopalaisilla valtiolla yhteensä, mutta kiinalaiset ylpeyttään sulkeutuivat muulta maailmalta, kunnes länsimaat ottivat sen kiinni ja vähän imperialismin hengessä alistivat
<Juk3s> SaKoz Ei ollut mitään järkevää ideaa. Ajattelin, että ilmoitan kopioimalla hänen tekstinsä, että olen samaa mieltä hänen kanssaan tästä asiasta, mutta olen pahoillani jos aiheutin hämmennystä tällä.. Ajattelin olla sellainen Humourman.. Pyydän anteeksi Galaka
<Tridon> Eihän se koko... Pääsivätkö kiinalaiset Amerikkaan, häh?
<Rosak> Niin siis, onko tästä laivan koosta jotain muuta todistetta, kuin tarinat ja legendat?
<Maisteri Mauseri> Joo, mutta toi kinuski meni tunnettuja merireittejä pitkin Afrikkaan, Kolumbus sentään yritti etsiä eri merireittejä Intiaan.
<maksamakkara> Kuinkahan merikelpoinen tuokin hökötys oli. Mietin vaan, että se yleinen tarina, että upottivat laivastonsa, niin se kuulostaa kyllä enemmänkin selitykseltä, kuin joltakin mitä oikeasti tapahtui. Tai vähintään niin että tarina ei ole koko totuus. Itse veikkaisin että kohtasivat eurooppalaisia, (vaikka tiesivät kyllä heistä aiemminkin). Huomasivat että pitävät etäisyydestä euroopan ja kiinan välillä ja eivät ainakaan itse helpoita sen kaventumista.
<MunkkiPchia> Jake_Regan Ei kyllä siltä näyttänyt kun britit tulivat sinne
<jukorte> Juk3s "No kiinalaiset tuntien tiedätte varmaan mitä tuo laivan koko kompensoi." Sitä että Zheng He oli kastroitu eunukiksi ja oli uskonnoltaan muslimi?
<SaKoz> Juk3s onko sulla joku pointti Galakan kommentin kopioinnissa sanasta sanaan?
<Tonny> Pun_Cala olisko internetistä?
<Juk3s> No kiinalaiset tuntien tiedätte varmaan mitä tuo laivan koko kompensoi.
<Chris P Bacon> Missäköhän mittakaavassa noi pienoismallit on tehty?
<Pun_Cala> Galaka: Hmm mistä tiedät kiinalaiset noin hyvin?
<SaKoz> Toinen löys amerikkaan, toinen ei.
<Jake_Regan> Yksi maailman mahtavimmista merivalloista päätti upottaa laivastonsa. Mongolien kurmuttaminen oli tärkeämpää kuin uusien merireittien löytäminen. Jos joku halusi käydä kauppaa mahtavan Kiinan kanssa, niin sai myös käyttää omia laivojaan ja suojata itse reittinsä. Kiina ei tarvinnut mitään.
<risulaine> En ihmettelisi vaikka kiinalaisten laiva olisi tuo pienempi, miehistö kuitenkin kymmenkertainen.
<RedTerror> Nice boat
<Goron> Ylläpito. Miten helvetti tästä mobiiliversiosta on tullut näin tynkä aikaisempiin versioihin verrattuna? Seuraavaan mediaan siirtyminrn on nyt paskempi ja googlen täsmähaku hyppii miten sattuu ruudussa.
<Galaka> No kiinalaiset tuntien tiedätte varmaan mitä tuo laivan koko kompensoi.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu