Lähettäjä:
KrillingVolvon ennustukset vuodelta 1994
Kaverin kanssa keskusteltiin autojen prototyypeistä ja hänelle tuli mieleen ,että oli säilyttänyt vuodelta 1994 Volvon esitteen, missä oli tämä prototyyppi esitelty. Varsin hyvin osunut ennustukset oikeaan tässä prototyypissä lähes parinkymmenen vuoden takaa. Verrokkina kuvassa vuoden 2011 s40.
Lähettäjä: Krilling
Otsikko: Volvon ennustukset vuodelta 1994
Kuvaus: Kaverin kanssa keskusteltiin autojen prototyypeistä ja hänelle tuli mieleen ,että oli säilyttänyt vuodelta 1994 Volvon esitteen, missä oli tämä prototyyppi esitelty. Varsin hyvin osunut ennustukset oikeaan tässä prototyypissä lähes parinkymmenen vuoden takaa. Verrokkina kuvassa vuoden 2011 s40.
Hakusanat: auto, prototyyppi, ennustus, sähkö, moottori, hybridi, insinööri, volvomies,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2014-05-14 15:18:44
+6464
<Maginot>
Olisi vielä lentävät autot, kuuhotellit, robottipalvelijat ja toimiva kommunistinen järjestelmä.
Aika: 2014-05-14 15:23:52
+2709
<bazubab>
Volvo on hyvä auto
Kommentit (42)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<MizoB> Prototyyppi ei ole ennustus vaan osa suunnitelmaa
<Blackened> Huomatkaa navigaattori. http://oldconceptcars.com/1930-2004/volvo-ecc-1992/
<supertaneli> Helppo ennustaa kun hybriditeknologia on ollut olemassa vuosia, viherhipit ja taantuma on saaneet nyt nämä kaupaksi. Helvetin hyvä ja kerrankin vihreistä on ollut hyötyä!
<Jupe81> http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/volvo-s80-1566_7.jpg
<Jupe81> http://www.automobilesreview.com/pictures/volvo/v70-2005/wallpaper-01.html
<Jupe81> On kyllä lähempänä vanhaa v70 tai s80
<ojrask> Oi niitä aikoja kun turbiini oli vielä turpiini.
<DVNO> S60 nyt kuitenkin lähempänä...
<Aamaxu> Molemmat on auton näköisiä.
<nonameno> Onhan tuo nyt aivan erilainen. Ei näytä ollenkaan samalta nuo autot.
<Antti27> No ei tuo volvon korin ennustaminen nyt niin vaikeata ole, sama kenkälaatikko ollut aina ja tulee olemaan!
<H_T> turpiini 5/5
<Soke Akana> 0/5 koska volvo ja hirveän ruma paskakasa.
<el savior> Ihmiskunnan kehitys olisi järjettömästi pidemmällä jossei olisi tätä nykyistä typerää patenttilainsäädäntöä, jos joku keksii jotain mullistavaa niin sille laitetaan patentti suojaksi eikä kukaan pysty kehittämään mitään eteenpäin
<samppa91> Aikaa kun Volvolla keksittiin käyttää autojen piirrustuksissa muutakin kuin suorakulmaa.
<Huilivilli> Tässä pitää tietää että volvolla oli nykynen S60 jo valmiina -94
<The Chosen> "lähes parinkymmenen vuoden takaa". Tajusin, että täytän tänä vuonna 20....
<VeikkoVälikäsi> S-sarjalainen kyllä mutta ei volovolta vaan MERSULTA!!!
<vyily> Turpiini, haluan.
<sipulikassi> Ihan sama asia ko ite ennustan että tulen 17 vuoden päästä vetämään käteen
<Paheksu> Enemmän tuo proto näyttää vanhalta S80 ja S60 mallilta. S80 on valmistettu jo vuodesta -98 asti, joten ei tuo 4 vuoden päästä proton esittelystä tuotantoon tullut malli mitään ennustajan lahjoja tarvitse ollakseen saman tyylinen.
<wheel_spin> Chrysler kehitti turpiinimoottoria (vrt. lentokone) autokäyttöön jo 60-luvulla ja aivan valmiiksi, toimivaksi tuotteeksi asti. Moottorilla oli monia etuja verrattuna perinteiseen mäntämoottoriin, mutta loppukädessä tuotantopäätös kuopattiin koska jälleenmyynti-ja huoltoverkosto rakentui jo perinteisille malleille. Huutava vääryys että ei päässyt tuotantoon. Jos tekniikka vähänkään kiinnostaa ni kannattaa perehtyä, mielenkiintoinen stoori.
<vonge> Mitkähän olivat saabin ennustukset vuonna -94?
<Aappan> mutta missä on itsestään sitovat kengännauhat?
<meSOOlame> minäpä ennustan että hörppään tämän lauseen jälkeen kahvia. ohoh, ennustin täysin oikein, uskomatonta!
<vnslkd> @ronti, varmaan se helppous yhdistää tuo hybridimoduli, jos sitä sellaiseksi voi kutsua, mäntäkoneelle suunniteltuun autoon mäntäkoneen jatkoksi on puoltanut näiden nykyisten hybridiautojen suosiota. Generaattorimalli vaatinee kuitenkin vielä nykyisellä akkuteknologialla kohtuu kookkaan akuston jollainen vie tilaa ja se tarvitaan edes jonkinlaisen hyödyn saamiseksi, koska hyötysuhteet sähkömoottorin käyttämiseksi pelkällä mäntäkoneella ilman akustoa eivät ole vielä tarpeeksi hyviä tavallisen voimansiirron syrjäyttämiseen. Tämä siis ihan omaa mutuilua, pitäisi tutustua aiheeseen tarkemmin.
<elbac> vähä niinkuin nokia ennustuksissa...kaikki ennustukset ennakkona ja lappu luukulle.
<CBing> Tuhat vuotista valtakuntaa odottaen.
<Muikku89> Miksi suunnitella uusiksi kun kerran tehty? Sama pätee kaikkiin kanttimalleihin.
<Sirrus> jenroild & vnslkd, juu onhan noita muutamia, mutta ne on vasta hiljattain markkinoille tulleita. Hybridejä on sen sijaan tasaiseen tahtiin tullut jo vuodesta 96. Tuntuu et joka automallista Honda Jazzista BMW:n 7-sarjaan löytyy hybridiversio. Maalaisjärjellä olisi kuvitellut "generaattorimallin" yleistyvän enemmän. No, mene ja tiedä.
<Aprinboobsface> Ei tuu koskaan yleistyy tollanen
<keivei> Turpiini, anyone?
<Laitala24> Smuglu, teknologia niihin olisi jo, mutta matriarkaalisen salaliiton takia niitä ei saada tehdä. Sillä miehet eivät enää sen jälkeen olisikaan piparilla orjuutettavissa. Pleikkari ja Wow olivat jo tarpeeksi vakavia lipsahduksia tälle matriarkaaliselle hirmuhallinnolle.
<Nokturnal> jos hybridit ei vielä sytytä niin googlettakaa Toyota TS040
<vnslkd> @ronti käytetään em. Fiskerin lisäksi Opel Amperassa/Chevrolet Voltissa. Ei tosin dieselmoottoria, vaan ottomoottoria jolle on asetettu muutamia eri kierrosalueita vaaditun lataamisen mukaan.
<largehc> Turpiinikäyttöinen generaattori :D
<jenroild> ronti tuota ideaa käytetään hyvin pitkälti esim. myös Suomessa valmistetussa Fisker Karmassa
<Sirrus> Olen aikaisemminkin ihmetellyt miksei nykyisten monimutkaisten hybridiratkaisujen sijaan ole käytetty sähkömoottoria, jota lataisi jatkuvasti optimikierroksilla käyvä pieni dieselmoottori. Ei tarvittaisi vaihteistoja eikä polttomoottorin tehoalueella tai käytettävyydellä olisi juurikaan väliä, kun auton liikuttamisesta huolehtisi sähkömoottori. Just sayin.
<jenroild> Ensimmäinen tuotannossa oleva s40 oli vuosimallia 1995 ja on aika saman näkönen kun tuo 1994 prototyyppi. Ei mielestäni ulkomuodon perusteella ainakaan mikään meedio tarvitse olla että tietää miltä oma ensvuoden automalli suurpinpiirteen näyttää.
<Garbanzo> Ennen kuin katoin alempaa kuvaa, niin odotin S60 mallia, on mielestäni lähempänä. Mutta erittäin mielenkiintoinen media.
<bazubab> Volvo on hyvä auto
<Maginot> Olisi vielä lentävät autot, kuuhotellit, robottipalvelijat ja toimiva kommunistinen järjestelmä.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu