Lähettäjä:
Pastilli_pekuVanha kunno magneetti temppu
Enne oli kaikki paremmi, jopa viikset
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
Pastilli_pekuSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2018-02-04 16:53:16
+5296
<maggarasoosi> +5 RR
Ei toimis nykyään, liikaa muovia autoissa. :D
Aika: 2018-02-04 18:11:22
+13574
<N-Iron> +5 RR
mnasjoo, paskat. Nykyautoissa rautaa on enemmän kuin mitä sen ajan autojen kokonaispaino oli. Esim. Full-size luokan "Ford T" painoi vain 540–750 kg.
Kommentit (48)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Mighty> Snub Pollard filmissä It's a gift: https://www.youtube.com/watch?v=czpnKHRRXwQ
<MikeJK> s01144 Nykyautot on sellasia, että niissä painaa jo ajotietokoneiden softat toistakymmentä kiloa
<toimisuatana> s01144 N-Iron te oisitte varmaan tosi mainiota kaljotteluseuraa.
<N-Iron> s01144 1) kuinkas se tieto on vanhaa? Kun katson ikkunaan, näen paljon vanhempiakin autoja kuin 2011. Vai ostaako nykyään insinöörit joka vuosi uusimman auton markkinoilta? 2) "vastaväittäjä väittää että ei tiedä rosteria mikä ei ole magneettinen." - valetta. Sanoin etten tiedä ei-magneettistä ei-rosteri teräslaatua. 3) Kevytmetallit ei voi mitenkään sisältyä "teräs" - kategoriaan, ne ovat erikseen. Vai erotatko sittenkaan itse mitkä ovat teräs, metalli ja rauta ihan käsitteenä?
<s01144> N-Iron Itse en ees jaksa esittää linkkejä, jos vastaväittäjä väittää että ei tiedä rosteria mikä ei ole magneettinen. Se kertoo että ei voi edes käyttää googlea mistä katsoa ihan perusfaktoja, ja mistä se johtuu. Kaikki väitteeni löytyy kun etsii, ei tartte multa kysellä!
<s01144> N-Iron En ole koskaan hyväksynyt että autossa on tuo määrä terästä nykyään alkuunkaan, kuten sanoin, vanhaa tietoa? Ja jos on, niin teräs käsittää paljon erilaisia seoksia. Ja sanoin että joo, tuskin lienee satoja kiloja rosteria kuitenkaan, mutta yhteensä muiden kevytmetallien kanssa yms varmasti on, mutta mikä se on, satoja? onko se kaksi, kolme.. neljä? Ei sulla ole oikein väitettä ja mie en enää jaksa. Tyhmän kanssa on mahdoton väitellä. Ainut fakta mitä olet itse esittänyt myös on joku linkki, mikä on 7 vuotta vanha.
<N-Iron> s01144 - en oikein löydä johdonmukaisuutta. Jos hyväksyt sen että autossa 800+ kiloa terästä, kiistät kuitenkin että autossa olisi satoja kiloja rosteria, jäljelle jää vähintään 600+ kiloa magneettistä terästä. Niin, missä on pointisi? Vai pitäisikö minun hylätä löytämäni tieto (ja maalaisjärjen samalla) koska kryptisella nimimerkilla esiintyvä insinööri kirjoitti että "paskat" :)
<s01144> N-Iron ja kyllä, riemurasian äänet kommenteissa on ehdottomasti leuhottamisen aihe. Se tekee kaikesta totta ja miehestä miehen, anteeksi edes kun epäilin :D haha
<s01144> N-Iron Voi kun tuollaisista olisi tilastoja. Sinäkin hait tilastosi netistä, ja se oli varmaan aika nopea haku, sekö tekee siitä totta? Eli kaikki netisssä on totta? Ja kuten sanoin, se kertoo vaan kaikista teräksista, ja oli vuodelta 2011. Eli tässä teollisuudessa ikivanha. Oma kokemus, tieto ja faktat tekee paljon, kun jaksaa ehtiä ja kokeilla. Kuten yksittäisiä asioita teräksestä, kokeile hakea vaikka Stainless steel magnetic. Ja sit mieti miten se voisi olla mahdollista, kun kerta olet tutustunut metallurgiaan ;)
<N-Iron> s01144, "opkommentti tekee sen että kuka on kuka :D" - One million lemmings can't be wrong.
<N-Iron> s01144 "Tilastojesi mukaan autot sisältävät sen 800+ kg terästä, joka ei mitenkään erottele mitä terästä, mikä magneettista ja mikä ei. " - No kerro sitte mitä ei magneettistä terästä siina 800+ kilossa voi olla niin paljon? Satoja kiloja tarvitaan että väite voi kumota. Kierretäänkö taas kehää?
<s01144> N-Iron Vau, vai topkommentti tekee sen että kuka on kuka :D haha, kiitos tästä, illan naurut! :D Kutsu sinä sitä miksi haluat niin se ei tee siitä totta, mutta kyse oli alunperin vaan siitä että kun puhutaan raudasta niin ei puhuta teräksestä, ja sen jälkeen se meni johonkin sellaiseen mihin toinen keskustelijoista ei selkeästi osannut sanoa mitään järkevää :) Tilastojesi mukaan autot sisältävät sen 800+ kg terästä, joka ei mitenkään erottele mitä terästä, mikä magneettista ja mikä ei. Joten sitä väitettä et voi tehdä. Mutta joo, autot nykyään painavempia kyllä, sitä en kiellä! Yötä! :)
<s01144> N-Iron, Joo, annan sulle yhden, missä kyl kirjoitin väärin! Suurimman osan on liioiteltu, suuren on osan on oikein, koskien noita sähköjuttuja. Mutta en jaksa oikeasti esittää faktoja aiheesta, mikä on niin helpoo selvittää itse, että osa rostereista on todellakin ei magneettisia ja se että niitä käytetään autossa.
<s01144> Moe Szyslak Ja en ole sanonut että satoja kiloja rosteria, tai jos olen, niin pahoittelen. Tarkoitin että yhteensä muovien yms muiden kevytseosten kanssa. Ja kyllä, terästä käytetään enemmän ja terässeoksia, ja niiden määrä edelleen yksilöllisesti vallitsevin asia mitä autoissa käytetään, mutta edelleen vähenemässä. Tähän vaikuttavat säännösten muutos, johon vaikuttaa juuri autojen sähköistäminen jne. Mutta kyse oli raudasta, ja tästä lähti alunperin tää koko "vitsi" jne liikkeelle..
<N-Iron> s01144, tarkoitan faktoja (semi-luotettavat lähteet) jotka tukisivat väiteettäsi, esimerkiksi tätä: "Ja suurin osa painosta koostuu elektroniikasta, kuten turvallisuuslaitteista."En usko että IRL olisit purkaamassa autoa magneetin kanssa ja punnitsemassa osia. Voit toki heittää esimerkkejä massiivisia rosteriosia. Muovi ei kiinnostaa, se on kokonaismassassa laskettu jo pois, jättäen 800+ kiloa rautaa (ai niin, terästä ;) )
<Moe Szyslak> s01144, jos DeLoreania ja joitain yksittäisiä autoja ei lasketa, niin missään autossa ei kyllä ole satoja kiloja rosteria. Valtaosa autojen koreista tehdään edelleen ihan tavallisesta teräksesta kuten jo T-Fordin aikaan, muiden materiaalien käyttö rajoittuu hinnan vuoksi yksittäisiin osiin kuten konepeltiin tai takaluukkuun ja autot joiden koko kori on tehty muusta ovat harvassa. Vaikka nykyautoissa olsikin suhteessa vähemmän terästä kuin ennen, on sitä autojen lisääntyneen painon takia silti määrällisesti enemmän kuin T-Fordien aikaan.
<s01144> N-Iron kyllä, edelleen. Autoissa on satoja kiloja terästä ja muovia mihin ei magneetti tartu. Ruostumaton teräs on edelleen terästä, mutta kaikki teräs ei ole ruostumatonta. Ja kuten sanoin, en väitä että kaikki teräs olisi ruostumatonta, kun ei ole. En ymmärrä viestiäsi :D
<s01144> N-Iron Faktat, mistä? Siis siitä että tiedän että osa rostereista ei ole magneettisia, ja osa on, riippuen kemiallisista ominaisuuksista tai miten sitä kyseistä materiaalia on käsitelty? Löytyy googlesta ja youtubesta videoo. Vai siitä että niitä käytetään autoissa, niin se on ihan sellainen että kun tiedän kun olen kokenut ihan IRL. Se että etsin sulle googlesta jotain ei osoita muuta kun että osaan etsiä googlesta jotain, kun sieltä voi tälläistä etsiä kuka vaan missä vaan. Kuten sanoin, että eikun kokeilee. Ei siis lasketa -99 corollaa tähän mukaan, vaan nykyautot.
<s01144> N-Iron, mitä lingvistiikalla on tekemistä tiettyjen asioiden faktojen kanssa?
<s01144> N-Iron En ole missään vaiheessa puhunut ei rosterista joka ei olisi magneettinen? Ja monet kun käyttää jääkapin ovissa magneetteja..Ja en käsittääkseni ketään ole solvannut! Ja näitähän teräslaatuja on monia, ja käyttökohteita. Kuten auton lyhistyvissä rakenteissa, korin osissa, jopa alustassa.
<s01144> N-Iron, Vau, et varmaan googlettanut juuri austeniittia ja ferriittiä, vai oletko näitä katsonut esim mikroskoopilla, ja osaat sanoa miten ne muodostuu? Ironista (heh) on että mies jolla nimessä sana Iron, väittää että englanniksi sana Steel on rautaa. Miten tässä voi enää väitellä, kun tällästä laatua tulee. Väitteesi oli yksi googlella etsitty laskelma, johon meni 10 sekuntia. En lähdettä jaksa tähän etsiä missä määrät tms tulevat ilmi, tälläistä tuskin on. Rosteria on olemassa sekä sellaista mihin magneetti tarttuu ja ei tartu, jos ei usko, jääkaapista käteen ja kokeilee :)
<s01144> herald Totta, sori siitä. Ei näitä itsekään jaksa katsella täällä.
<herald> s01144 N-Iron Näihin varmaan oma chatti suomi24 puolella.
<s01144> N-Iron, Ps. Ever heard of iron?
<s01144> N-Iron, ja siihen, että olenko auton konepeltiä aukaissut. Monesti, ja niistäkään ei kaikki ole ollut peltiä! Ajattele! Mut joo, autot on aika tuttuja ihan noin töiden puolesta.
<s01144> N-Iron, menikö kommentti että teilläpäin ollaan tyhmiä tunteisiin? Rauta ja teräs on eri asia..? Jos et tätä tiedä, en edes ala kanssasi väittelee. Sanonta amerikan rauta ei liity tähän mitenkään, se että jostain on tehty sanonta ei tee asiasta faktaa. Oravaa tuskin vituttaa jos käpy onkin jäässä. Ja et ilmeisesta saanut kiinni vitsistä, mihin tartuin, ja toisekseen kun kyseessä oli magnetismiin viittaava asiaa, niin siksi alunperin tartuinkin. Ja kyllä, autoissa on satoja kiloja terästä ja muovia, mihin ei magneetti tartu. En väitä että kaikki olisi rosteria, jota myös monenlaista.
<eagIe> Ennen giffit toimi, ei enää nykyään
<VeikkoVälikäsi> Eikös tuolle tulisi äkki-stoppi kaivonkannen kohdalla?
<s01144> N-Iron, teilläpäin ollaan vissiin sit tyhmiä? ;) Mut ei siin, kaikki inssivitsit on kuultu, ei enää hetkauta, voi jo myöntää osan. Kauhee mulkku meillon kaikilla.
<s01144> N-Iron, puhuit raudan määrästä, ja itse ainakin erotan raudan, metallin ja teräksen eron jo ihan käsitteenä. Mutta olenkin insinööri, minun pitää nussia pilkkua tälläisissä asioissa.. :(
<s01144> N-Iron, Rauta ja teräs kaksi eri asiaa, artikkelisi viittasi edelleen teräksen määrään. Tähän lasketaan myös mukaan ruostumattomat teräkset, joista osa edelleen ei magneettisia. Valurautaa ei nykyään juuri autoissa käytetä, jossa myös aivan erilainen raudan määrä seoksessa kun moderneissa teräksissä. Ja artikkeli/laskelma vuodelta 2011, jonka jälkeen asiat muuttuneet huomattavasti sähköautojen jatkuvan painonnousun takia, jonka vuoksi alumiinin yms käyttäminen lisääntynyt huomattavasti.
<N-Iron> s01144, proof or GTFO.http://www.steelonthenet.com/files/automotive.html "Our Consultants estimate that the weight of a typical passenger vehicle is ~1440kg. Of this, ~75% is metal (including iron, steel, aluminium, magnesium, copper and zinc) - with steel itself weighing some 830kg."
<s01144> N-Iron, paskat. Nykyautoissa ei todellakaan ole rautaa niin paljon, vaan erilaisia kevytmetalliseoksia, mistä kaikki eivät ole magneettisia. Ja suurin osa painosta koostuu elektroniikasta, kuten turvallisuuslaitteista.
<MizoB> HUH! Hyvä ettei ottanu vetoa auton etupuolelta, olis pian rullannu alle.
<slerbahuuli> Ennen oli magneetitkin rautaa ja miehillä oli viikset hiio-hoi!
<N-Iron> mnasjoo, paskat. Nykyautoissa rautaa on enemmän kuin mitä sen ajan autojen kokonaispaino oli. Esim. Full-size luokan "Ford T" painoi vain 540–750 kg.
<pininfarina> Mopoautot eivät ilmeisesti olekaan uusi keksintö.
<Ressumies> Problem, officer?
<Nokipannukahvi> Ennen vanhaan asidikaasuja utilisoivat transportatiiviset omavoimaismobiilit sisälsivät vähemmän muovia.
<mnasjoo> Kyseisen tempun onnistumistodennäköisyys olisi nykyään hyvin alhainen johtuen vähentyneestä metallin määrästä moottorin voimalla toimivissa nelirenkaisissa ajoneuvoissa.
<WoofBear78> Rieti-kissa Äsken oli kaks kertaa peräkkäin sun kommentti. Tai sit oon vaan enemmän sekasin ku luulinkaan.
<Velfran> Ei toimisi enää nykypäivänä.
<Rieti-kissa> WoofBear78 Mitäää?
<WoofBear78> Rieti veti tuplat
<Rieti-kissa> Ihan liikaa on muovia autoissa, toimis ei nykyään :D
<Kyoushiro> Autoissa on ihan liikaa muovia, ei toimis nykyään :D
<maggarasoosi> Ei toimis nykyään, liikaa muovia autoissa. :D
<alaas13> ei toimis enää, autoissa on liikaa muovia :D
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu