Lähettäjä:
VastarantaTyrrell P34 F1-auto
Kilpa-ajoissa insinööripuolen säännöt kertovat rajoitukset auton tehoille, moottorille yms. pienintä yksityiskohtaa myöten. Insinöörit yrittävät sitten pelata näiden sääntöjen puitteissa. Yksi keino sääntökirjojen katsomiseen on se, että mitä ne EIVÄT kiellä tai rajoita ja lähdetään siitä. Tässä on 6-renkainen Tyrrell P34 joka voitti F1 osakilpailun vuonna 1976.
Lähettäjä: Vastaranta
Otsikko: Tyrrell P34 F1-auto
Kuvaus: Kilpa-ajoissa insinööripuolen säännöt kertovat rajoitukset auton tehoille, moottorille yms. pienintä yksityiskohtaa myöten. Insinöörit yrittävät sitten pelata näiden sääntöjen puitteissa. Yksi keino sääntökirjojen katsomiseen on se, että mitä ne EIVÄT kiellä tai rajoita ja lähdetään siitä. Tässä on 6-renkainen Tyrrell P34 joka voitti F1 osakilpailun vuonna 1976.
Hakusanat: Tyrrell, p34, f1, formula, kuusi, rengasta, kilpa, ajo,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2021-11-18 14:24:54
+6381
<jesse_nassu> +5 RR
Silloin vielä kun autot oli autoja ja miehet miehiä. Keke oli nortti huulilla vielä lähtövaloissa ja James Hunt just ja just alle promillerajan. Ei ollu HANS-tukia eikä Halo turvakaaria.
Aika: 2021-11-19 11:32:46
+127863
<testo_jolle> +5 RR
Viimeisin paljastunut "huijaus" on ehken se Ferrarin polttoaineputki. Tankista saa virrata vain tietyn verran polttoainetta moottorille. Näin rajoitetaan tehoa yms. Virtausmittari oli heti tankista lähdettäessä. Ferrari keksi että tehdään tarpeeksi iso letku ennen moottoria jota voi käyttää puskurivarastona polttoaineelle. Mutkissa ladataan sitä ja sitten kun suora aukeaa niin laitetaan reilummin polttoainetta moottoriin. Näin saatiin kierrettyä sääntöä. FIA ratkaisi asian laittamalla juuri ennen moottoria toisen mittarin. Ferrari hyytyi siihen sillä ja seuraavalla kaudella. Vettelin aikana.
Kommentit (17)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<kalleki> toivoisin formula kilpailua jossa nuo "hölmöt" rajoitukset olisi poistettu. ja kunhan auto on nuopea ja turvallinen.
<RuudolF> Mun sierra voittaan ton
<Kapa53> jesse_nassu Tämä. Minkä esimerkiksi James Huntin alkoholismi on nykyään sellainen asia, mistä nykynuoriso ei ota vaikutteita? Pullamössöt.
<tuuhee> Williams:lla taas oli neljä vetävää pyörää takana, tosin sillä ei ajettu yhtään kisaa. https://f1i.com/wp-content/uploads/2017/06/DBPf_Q0XkAA5A_A.jpg
<testo_jolle> Viimeisin paljastunut "huijaus" on ehken se Ferrarin polttoaineputki. Tankista saa virrata vain tietyn verran polttoainetta moottorille. Näin rajoitetaan tehoa yms. Virtausmittari oli heti tankista lähdettäessä. Ferrari keksi että tehdään tarpeeksi iso letku ennen moottoria jota voi käyttää puskurivarastona polttoaineelle. Mutkissa ladataan sitä ja sitten kun suora aukeaa niin laitetaan reilummin polttoainetta moottoriin. Näin saatiin kierrettyä sääntöä. FIA ratkaisi asian laittamalla juuri ennen moottoria toisen mittarin. Ferrari hyytyi siihen sillä ja seuraavalla kaudella. Vettelin aikana.
<testo_jolle> jesse_nassu Saattoi se Hunt olla joskus vähän ylikin promillerajan.
<PeterNorth> On siinä renkaiden lisäksi vanteetkin.
<Ärmät> Ralli puolella Toyota teki vuonna 1995 ehkä nokkelimman huijauksen koko rallin sääntöhistoriassa, virittelemällä turbon saamaan sallittua enemmän ilmaa. Tästä seurasi tosin seuraavan vuoden kilpailukielto.
<Garbanzo> Aika paljon katsellut juurikin F1 videoita, miten siellä on sääntöjä aina kierretty. Sen kummemmin linkittämättä, niin jos kiinnostaa, niin voi katsella. Nerokkaita juttuja.
<jukorte> Tuon Tyrrellin jälkeen seuraavalle kaudelle tuli Lotus 78 jossa oli harjat kyljissä. Se oli niin hyvä että pesi sillä harjallaan kaikki muut sekuntikaupalla per kierros.
<-Juki85-> jesse_nassu On Räikkönenkin maininnut julkisesti aika-ajoissa ajamisesta darrassa. Herkkänä ja epävarmana sitä antaa kaikkensa ja johtaa yleensä paljon parempiin tuloksiin.
<Tripla_J> Ja noitten autojoen turvallisuus oli mallia et aja seinöön noin 150 km / h tai enemmän niin varma kuolema
<Nokturnal> nykyään voittaa se joka polvistuu syvimmälle ja saa vähiten rangaistuksia
<jesse_nassu> Silloin vielä kun autot oli autoja ja miehet miehiä. Keke oli nortti huulilla vielä lähtövaloissa ja James Hunt just ja just alle promillerajan. Ei ollu HANS-tukia eikä Halo turvakaaria.
<morte74> Tuolla voi kurwailla
<onzir> Clever!
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu