Lähettäjä:
kidoTyöhakemus EA:lle
Lähettäjä: kido
Otsikko: Työhakemus EA:lle
Hakusanat: työhakemus, dlc, electronic, arts, CV, sivut, maksaa, erikseen,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2015-04-23 13:46:03
+3523
<ropootti>
Bonthon Piratismilla ei ole tekemistä DLC:n kanssa. Ei pelejä wareteta vain siksi, että se on ilmaista. Moni on warettanut siksi, että se on nopeampaa ja helpompaa. Multa loppui waretus aika pitkälti Netflixin, HBO NOrdicin, Steamin ja Spotifyn myötä. Pelien kohdalla netistä ostamalla saa vielä suoraan ilman kikkailuja toimivan version, joten wareversio crackin asennuksineen on työläämpää. Maksan mielelläni hyvin toimivista tuotteista ja niin tekee moni muukin.
Aika: 2015-04-23 13:21:06
+80726
<pebblo>
Bonthon Silti esim. Rockstar gaming tahkoaa rahaa ilman DLC-rahastusta
Aika: 2015-04-23 13:38:04
+38979
<Cre4tive>
Bonthon Et sinä oikeasti voi olla noin tyhmä?
Aika: 2015-04-23 13:32:57
+12655
<Miket>
Bonthon on se gta v tahkonnu rockstarille rahaa ihan vitusti pc versiollaki
Aika: 2015-04-23 14:03:59
+80726
<pebblo>
ropootti Juuri näin. Ei sillä, etteikö warettaminen edelleen olisi helppoa, mutta paljon mieluummin annan sen rahan tekijälle kuin piratoin. Steamin alelaarista esim. uskaltaa välillä vähän kokeillakin, eikä niin harmita jos ei joku 5? peli ihan priimaa ollutkaan. Ainut tilanne, missä piratointia voisin tukea on, jos haluaa kokeilla jotain täysihintaista peliä ennen ostopäätöstä.
Kommentit (45)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<ropootti> LuarkW Ei DLC:t ole myynnin keinotekoista lisäämistä. Et ole perillä pelibusineksestä, eikä aasinsiltasi tunteelliseen ja mukavalveutuneeseen moraalikäsitykseen toimi, koska se ei tähän asiaan liity.
<LuarkW> ropootti, liiketoimintaa voi harjoittaa asiakasta kunnioittaenkin mutta myynnin keinotekoinen lisääminen kyseisellä keinolla on melko törkeää. Ja liiketoimintako on moraalin yläpuolella? kiitos tästä informaatiosta, tuhannet firmat huokaisivat helpotuksesta kun selvisi ettei esim. tuotanto halpatyömaissa joissa työntekijät ovat maaorjaakin huonommassa asemassa ole millään tavalla väärin tai edes arveluttavaa, onhan kyse pelkästään liiketoiminnasta joka on kaiken moraalin ja arvostelun yläpuolella. Esimerkkejä voisi keksiä lisääkin, mutta ymmärsit varmaan jo kuinka paskaa juuri jauhoit?
<ropootti> LuarkW Tuota kutsutaan liiketoiminnaksi, eikä tuossa ole kyse oikeasta tai väärästä, hyvästä tai pahasta, vaan pyrkimyksestä saada tuotteen myymisestä voittoa. Aivan kuten kaikessa liiketoiminnassa.
<LuarkW> Ei se Rockstar mikään pyhimys ole, PC-julkaisu yli vuoden konsoleita jäljessä ihan vain parempien myyntien takia / konsoliversioiden myynnin parantamiseksi, kaiken huipuksi vuoden lykkäämisen jälkeen PC-version hinta on edelleen sama kuin uudella pelillä.
<RuudBoy> EA Games, fucking up everything!
<Urho_Kekkonen> Hakemus oli varmaan jätetty tahalleen kesken niinkuin julkaistut pelitkin
<LordBhorak> Kuten ropootti sanoi, niin itsekin olen lopettanut warettamisen pelien osalta täysin Steamin myötä. Ja sielläkin kieltäydyn hommaamasta paskaa, kuten EA:n massatuontanteiset hypepelit kera vitusti DLC:tä... Pääasiassa ostelen indiepelejä ja tietty hommasin GTA V.
<TB303> 1. Tee hyvä peli 2. tee siitä modattava 3. Profit
<Kanakotka> Aslk täyttä paskapuhetta ja huhujen levittämistä. Pelistä ei tiedetä, eikä ole julkaistu lähes mitään konkreettista tietoa. Jos olet niin idiootti, että uskot satunnaisiin henkilöihin esim. redditissä, ei tarvitse vaivautua kommentoimaan tänne siitä.
<Kanakotka> pebblo Jaa, mitens esimerkiksi tämä? http://store.steampowered.com/app/110810/ Tai red dead redemptionin dlc:t? Tai max payne kolmosen dlc:t?
<Semirotta> *50$
<mikis-> Toi ois varmaan oikeestikki hyvä tapa päästä töihin tonne :D
<Allroundmma1> EA nyt on enää pieni paha verrattuna Ranskan saatanaan Ubisoftiin. Siellä johtoporrasta myöten lauotaan että PC pelaaminen on turhaa ja pelejä on turha optimoida. Sitten lykätään pihalle Assassins Creed Unity. Johan alko hiki karpaloa syntymään valkosipulikainalon otsalle ja höllättiin kravattia.
<korven_perkele> steam ei toimi. pakko warettaa
<ropootti> onzir Kyllä, se on aika helppoa ja hyvin helppoa niille joille se on entuudestaan tuttua. Steam on ihan yhtä helppo, pitkäaikaisessa käytössä vielä helpompi. Se ettet ala jostain maksamaan ei sinänsä asiaan liity, se on sellainen tekijä piratismissa mitä vastaan ei voi taistella ja mitä ei peliyhtiöt voi ratkaista. Etenkään kun warettaminen on yhtä vaikeaa kun punaisia päin käveleminen.
<onzir> ropootti Ei se kyllä edelleenkään ole yhtään sen työläämpää, heleppoa ku heinän teko! Minä en ala maksamaan 60 kymppiä jostain helvetin lyhyestä yksinpelikampanjasta. Moninpelit ostan. Ja vitut DLC:istä!
<harmis> Yleensä on huono tilanne, jos ennen pelin ilmestymistä on jo julkistettu DLC. Joissain tapauksissa (Witcher 3) hyväksyttävää, mutta yleensä törkeää rahastusta.
<Mikko84> "Cre4tive Bonthon Et sinä oikeasti voi olla noin tyhmä?" Onhan jotkut äännestäneet kokoomustakin vaikka kuinka räikeitä niitten teot oli kautensa aikana joten ei kai yksi alkukantainen piratismin vastustaja pitäisi yllättää ketään.
<Ekiih> Onneks on niin paha dota 2 riippuvuus, että ongelma ratkeaa jo itsestään. No money spent :D
<ropootti> torspo mä alotin kopioimalla c64-pelejä tupladekillä. Koska olin myöhemmin tiiviisti scenessä mukana, en koskaan alkanut keskimään jotain moraalisia oikeutuksia waretukselle, vaan pidin sitä ihan puhtaana varastamisena ilman omantunnontuskia. Kaikki waretuksen oikeutukseen tähtäävä selittäminen vain vitutti, ja vituttaa edelleen. Warettaminen loppui joskus ihan hiipumalla pois. Ehkä se nousee taas uusiin sfääreihin 3D-tulostuksen myötä, kun harrastusvälineitä voi alkaa printtailemaan joskus hamassa tulevaisuudessa. You wouldn't stees a car... ai mää vai?
<torspo> En tiedä sitten muista, mutta itse rupesin harrastamaan piratismiä starforce nimisen "kopiosuojan" takia
<ropootti> Allroundmma1 Hyvin puhuttu. 90-luvun valitusvirsiä oli juuri se, että "nykyään pelit on niin kalliita että on pakko warettaa", ja vasta-argumentointi oli tehokasta kun fundamentalistin käännyttäminen. Ei siis auttanut vaikka näytti C64:lle ostettuja pelejä 200mk hintalapulla.
<Yksittäismaakari> En tiedä, mikä on DLC ja patchit. Mutta onko sellaisia pelejä mitkä näitä vaatii sitte pakko ostaa/ pelata? Ite pelannu reilu 20 vuotta änäriä eikä kertaakaan ole tarvinnu ku maksaa peli ostohetkellä ja aina toiminu
<ropootti> Bonthon tietenkin piratismi on iso ongelma, se on ihan tosiasia.
<blugggg> Vain 5$? Kyllähän EA nyt yhden sivun pituisesta DLC tarinasta laskuttaa vähintään 20?.
<ropootti> DAI Aina on pelejä jotka ei julkaisun jälkeen toimikaan kunnolla. Ei se mikään normijuttu kuitenkaan ole, valtaosa toimii ihan ok. Kehitystä on tapahtunut valtavasti.
<Bonthon> ropootti Mutta kyllähän noi romuttaa markkinoita aika rajusti kun porukalle pitää tarjota kaikki ihan järjettömän pieneen hintaan että suostuisivat maksaa edes jotain. Se että käyttää jotain netflixiä tai Spotifyta tai ostaa pelit steamista 60-90% alennuksella ei tuo vittuakaan rahaa niille tekijöille :D. Ja tottakai löytyy väkeä ketkä suostuu maksamaan täysiäkin hintoja mutta kyllä noi toi ilmaiseksi lataaminen syö aika tuntuvan palan firman tuloista.
<Great> ropootti Kuvassa pitää tietää että EA:n pelit ei toimi kunnolla ennen kuin ostat ja patchaat koneen täyteen niitten DLC:t ja patchit. Ei välttämäti toimi siltinkään kunnolla.
<Allroundmma1> Pelien tuotanto kustannukset kasvaa kasvamistaan mutta pelien hinnat ovat pysyneet samoina jo ties kuinka kauan. Ennen tämän hetken uusimpien konsoleiden julkistamista eri pelistudiot ja julkaisijat ottivat puheeksi että pelien hintoja pitäisi nostaa. Tästä nousi kova kalabaliikki ja idea haudattiin nopeasti. Nyt niitä voittoja kerätään DLC:n avulla ja kuten näkyy se toimii. Esimerkkinä tämä Evolve peli. Sen kehittäjä tiimin jäsen sanoi suoraan että DLC on pakollinen koska pelin tuotot yksin ei ruoki hänen ja muiden tiimin jäsenten perheitä ja samalla kerää voittoa julkaisija 2K gamesille.
<FernandoSolo> DLC on ideana puhdasta kultaa... valitettavasti isot ja paskat firmat ymärsivät asian niin, että pelit voidaan vapaasti viipaloida jo etukäteen osiin jotka voidaan jälkeenpäin myydä ihmisille jotka siitä pelin "luurangosta" ovat jo täyden rahan maksaneet. Harvoin niihin DLChein nähdään edes vaivaa kuin nimellisesti ja sitten ihmetellään kun myynti ei vedä ja asiakkaista vituttaa. Sen siitä saa kun se tiimi "Ö" viimein lasketaan ulos sieltä kopiohuoneen papareivarastosta... samasta varastosta josta markinointipuolen perselävet ja ihminen joka selosti mitä "DLC" on isoille herroille.
<DAI> ropootti"Ei piratebay silti Steamia palveluna voita." Tämä oli sinun ainoa pätevä argumentti. Siksi se olikin ainoa, johon en puuttunut. Eihän siitä ole, kuin pari vuotta, kun pahin drm-aika loppui ja vieläkin niitä tulee välillä vastaan(always online...). Ja yritäppä asentaa aito Trackmania nykykoneelle. Tyhmä ei osaa ja älykäskin saa säätää niska limassa.
<ropootti> DAI Tasan yksi toimimaton DRM-viritys tullut koskaan vastaan. Tuo DRM-argumentti on muuten juuri sieltä menneisyydestä, josta minäkin tulen. Ja tiedän, että hyvin moni warepeli toimii heittämällä. Ei piratebay silti Steamia palveluna voita. Oikeastaan waretuksen hienous on matskussa, mitä ei enää meinaa mistään saada, kuten ikivanhat keikkatallenteet, retrommat pelit ja hankalammin saatavat leffat.
<pebblo> ropootti Juuri näin. Ei sillä, etteikö warettaminen edelleen olisi helppoa, mutta paljon mieluummin annan sen rahan tekijälle kuin piratoin. Steamin alelaarista esim. uskaltaa välillä vähän kokeillakin, eikä niin harmita jos ei joku 5? peli ihan priimaa ollutkaan. Ainut tilanne, missä piratointia voisin tukea on, jos haluaa kokeilla jotain täysihintaista peliä ennen ostopäätöstä.
<DAI> ropootti: Millä vuosituhannella sinä elät? Warepelin asentaminen on vähintäänkin yhtä helppoa, kuin aidon ja lisäksi aidoissa tulee monesti toimimattomia drm-virityksiä mukana, vaikkakin pahimman koneen paskoja drm:t lienee jo menneisyyttä.
<ropootti> Bonthon Piratismilla ei ole tekemistä DLC:n kanssa. Ei pelejä wareteta vain siksi, että se on ilmaista. Moni on warettanut siksi, että se on nopeampaa ja helpompaa. Multa loppui waretus aika pitkälti Netflixin, HBO NOrdicin, Steamin ja Spotifyn myötä. Pelien kohdalla netistä ostamalla saa vielä suoraan ilman kikkailuja toimivan version, joten wareversio crackin asennuksineen on työläämpää. Maksan mielelläni hyvin toimivista tuotteista ja niin tekee moni muukin.
<Cre4tive> Bonthon Et sinä oikeasti voi olla noin tyhmä?
<Miket> Bonthon on se gta v tahkonnu rockstarille rahaa ihan vitusti pc versiollaki
<Bonthon> pebblo Eli käytetään samaa taktiikkaa kun GTA 5 että ensi julkaistaan peli suhteellisen pitkäksi aikaa konsolille että on rahaa tahkottu sen verran että piratismi tappioit ei haittaa PC-versiossa?
<pebblo> Bonthon Silti esim. Rockstar gaming tahkoaa rahaa ilman DLC-rahastusta
<Bonthon> Itse en lähtis tässä DLC hommassa pelkkää yritystä syyttään kun näitä on ruvennut tulemaan sitä mukaan mitä enemmän on piratismi kasvanut. Sinänsä vittumaista että pistetää rehdit kuluttajat maksamaan toisen ahneus.
<Maikkeli14> EA:n pelit ois hyviä jos varsinaisesta sisällöstä ei tarviis maksaa sen pelin ostamisen jälkeen
<M313TO> Itellä kävi vajaa kuukaus sitten työhaastattelussa niinkin mukavasti että sain töitä. Parin puolivillasen jerryn jälkeen kuulu vaan että kyllä me sut palkataan. Ite olin vaan että eikai siinä sitten mitään :) aloitan maanantaina.
<Aslk> JA tulevaan peliin on jo "innoissaan ilmoitettu" että on tulossa 5 DLC:tä
<Aslk> Oletteko kenties kattonut mitä kyseinen firma on leikannut pois tulevasta Battlefrontista? Vitun perseenreiät. Vuonna 2005 julkaistussa pelissä 10x enemmän sisältöä
<Puikkonen-> Tuonko takia EA:lta tulee niin paljon paskaa eikä vedetä asioita loppuun asti?
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu