Lähettäjä:
ArabTurkkilainen rekkakuski
Lähettäjä: Arab
Otsikko: Turkkilainen rekkakuski
Hakusanat: nuotio, tilannehuone, turkkilainen, rekkakuski, rekka, lämmittää, moottori, tulipalo, liikenne,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-01-21 21:41:08
+2557
<Menttoli>
Vuonna neuvostoliitto tuo oli aikalailla sen ajan lohkolämmitin. :p
Aika: 2016-01-21 21:45:15
+1976
<firocee>
Suomessakin linja-auto yms miesten käyttämä metodi vielä 60 luvulla jos ei myöhemminkin...
Aika: 2016-01-21 21:46:13
+324
<Humppaporo>
Hiillos lapiolla sinne alle on se oikea metodi.
Aika: 2016-01-21 21:51:08
+45569
<Pjumppari>
No mitä? Noin sitä on aikoinaan itsekkin tullut tehtyä. Oli pakkasta varmaan yli 30 ja metsäkone ei lähteny käyntiin. Nuotio vaan öljypohjan alle ja kappas, kone lähti käyntiin. Onhan siinä toki aina riskinsä, mutta kätevä kikka joka tapauksessa
Aika: 2016-01-21 23:10:39
+22668
<sattanen>
Littlelupe ja humppaporo.. Juurikin näin. Kerran setäni oli käymässä ja pakkasta oli ollu yöllä noin 40 astetta. Seuraavana aamuna leivinuunissa pidettiin tulia ja kun oli kunnon hiillos, se kerättiin peltiämpäriin ja kuskattiin ladan alle. Toisen satsin jälkeen lada pyöräytettiin kammesta käyntiin. Oli siinä 8-vuotiaalle minulle ihemttelyä.
Kommentit (49)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<punamuna> Nuorempana pääsin talvisin sukulaisten mökille jossa pidettiin jäärataa. Aura-autona toimi vanha Datsun Patrol. Moottorin joutui yleensä lämmittämään kosanilla että sai käyntiin.
<LordMach> Vasta uimhallin saunssa juteltiin niitä näitä ja eräs kertoi, miten 70-luvulla oli mukana peräkontissa 1m x 1m peltiä ja spriikeitin. 30 minuuttia pakkasilla ja auto tulille. Kovemmilla pakkasilla keittää vaikka lämpimät vedet syyläriin.
<MAKSAMAKKARAAA> hyvin lämmittää
<Josso> Mää oon meinannu traktorin käynnistellä tällä menetelmällä -35 pakkasella.. Jätin tekemättä kuitenki.
<Viipo> Miks helvetissä kaikki muistelee "vanhoja aikoja"? Tänään viimeks piti kosanilla lämmittää scanian öljypohjaa varttitunti, kun ei pelkällä lohkolämppärillä lämmitettynä jaksanu startata -35°C yön jäljiltä...
<Wortex> 2005, vuonna laitettiin intissä Chilit tollai käyntiin ku oli mettässä kylmä.
<esistleben> MikkoP Völler, Klinsmann zwei, Riedle, Brehme!
<Bonthon> Suomen puolustusvoimat käyttää tätä menetelmää vanhan kalustonsa kanssa vieläkin.
<DAI> Silloin, kun autot oli rautaa ja laivat puuta, tuo oli ihan toimiva kikka. Nykyään nää muoviset yllätysmunat hajoo, kun kattookin vähän liian kieroon.
<|spödrlö|> ei mitään erikoista ole tässä tekniikassa. 2viikkoo ajettu lavetilla koneita hallille huoltoon ja joka toisen alle ollaa laitettu tynnyri ja sinne valkee. tietysti täytyy ymmärtää ettei mitään juhannuskokkoja niitten alle väkertele. ja sitten ei tartte kertoa mistään lohkolämmittimistä ja webastoista. mettässä ei ole pistorasioita
<MikkoP> "Die türkische, jeden tag so schnell. Ja!
<Tonny> Ehjä Näen silmissäni miten toisen maailmansodan aikaan Turkkilaiset lämmittivät lentokoneitaan citymarketin parkkipaikalla... :D
<Kirjokansi1980> SA:n 70-luvun Zileissä on moottoritilaan rakennettu pieni ns. tulipesä, johon pysty tekeen tulet. Tietenkään sitä ei saanut kovilla pakkasilla käyttää, mutta skapparit näytti missä se on.
<eikkakoo> Mulla aikoinaan opiskelijana ollut varaa ostaa lohkolämmitintä autoon, niin tein kehikon silitysraudalle jolla sain raudan parin sentin päähän öljypohjasta, naapurit hieman katseli pitkään tuota mun viritystä, mutta pakko sanoa että se oli kyllä tehokkaampi ja nopeampi kuin lokilämmitin.
<THT> Happi-asetyleenilläkin tullut joskus traktorin käynnistymistä helpotettua. Oli oma auto jumissa ja traktorista akku ihan finaalissa no akkulaturi ja lohkolämppäri kiinni ja happi-asetyleenillä öljypohjaa lämmittelemään. 20min myöhemmin jaksoi traktori lähteä käyntiin.
<Junttilandia> On sitä kosaanin kanssa transittiakin lämmitelty..
<Tikrutin> Käsittääkseni viimeaikoina VOKkeja on yritetty lämmittää samalla tavalla.
<netman87> on ne vaan fiksuja
<house83> Sanoisin, että myös onnistui siinä, eikä vain yrittänyt.
<SQ4> Olen lämmittänyt traktoria samalla tavalla
<Mortalomena> Ennen öljypohjan läheisyydessä ei ollut niin paljon letkua ja piuhaa mitä nykyään, ja itse öljypohjat olivat isompia. Sinne pystyi pienen tulen tekemään, toisin kuin nykyään.
<sattanen> Littlelupe ja humppaporo.. Juurikin näin. Kerran setäni oli käymässä ja pakkasta oli ollu yöllä noin 40 astetta. Seuraavana aamuna leivinuunissa pidettiin tulia ja kun oli kunnon hiillos, se kerättiin peltiämpäriin ja kuskattiin ladan alle. Toisen satsin jälkeen lada pyöräytettiin kammesta käyntiin. Oli siinä 8-vuotiaalle minulle ihemttelyä.
<PenZon> Protip: grillihiilet. Peltiastian koko mitoitettava kokeilemalla pienestä isompaan ajoneuvoon sopivaksi.
<L_L> https://www.riemurasia.net/rtube/Hiluxin-kaynnistys-pakkasella/42365
<12qwaszx> firocee kyllä täällä salamela kuski sanomalehellä lämmäytti bussinsa kun pysäkille sippas
<MrFiufaufou> Noh kyllä sitä insinööritkin välillä erehtyy, vai oliko jopa lääkäri :)
<Pjumppari> Littlelupe Riippui ihan siitä, miten kiire oli. :D Eikä sinne alle tietenkään mitää kokkoa tehty. Pikku nuotio vain
<RoTTaH> Taisi suomalainen koivu yllättää lämpöarvollaan kun tottunut kamelinpaskaan ..
<Littlelupe> Se nuotio tehtiin auton vieressä ja vasta hiillos siirrettiin auton koneen alle lämmittämään tulipaloriskin takia.
<Garbanzo> Toholla ennenkin rekkakuskit lämmittäny dieselin tankkia. Juniorit älkööt vaivautuko kattomaan mikä on toho.
<vili94> Julma_Juha Ulkotulet on kans iha käteviä tossa touhussa. Ja valmettiki hörähtää nätisti käyntiin ku kastaa sanomalehteä naftassa, tuikkaa tuleen ja imusarjaan liekkiä (Kyseessä 702). Kyllä oli turkkilainen ihan oikeilla jäljillä, tais olla vain liian iso roihu :D
<hekokaivuri> Tälle talvee on kaivinkonetta tullu vähän samalla metodilla lämmtettyä. Pressu konehuoneen yli ettei lämpö karkaa harakoille ja toholla lämpöö alapuolelta, kätevämpi kuin nuotio.
<Kopellimestari> No mutta lämpes auto
<Juustokupu> Kebab oli kylmää, oli pakko lämmittää.
<bunkster> samaa vois kokeilla VR:n lähijuniin jos ne vaikka saataisiin liikkeelle tai poltettua
<Lepr4kon> Intin kuorma-autoista löytyy tohon tarkotukseen puhalluslamppu, et sinänsä kikkana ihan toimiva yhä nykyäänkin
<Julma_ Juha> Kertakäyttö grillit on tossa touhussa käteviä.
<Aprinboobsface> Is kebab now
<piran> Ennen traktoreita lämmitettiin noin.
<Pjumppari> No mitä? Noin sitä on aikoinaan itsekkin tullut tehtyä. Oli pakkasta varmaan yli 30 ja metsäkone ei lähteny käyntiin. Nuotio vaan öljypohjan alle ja kappas, kone lähti käyntiin. Onhan siinä toki aina riskinsä, mutta kätevä kikka joka tapauksessa
<hoxtop> PrtScn?
<firocee> anteeksi sukupuoli rasismin, siis tarkoitin myös naisten.
<Humppaporo> Hiillos lapiolla sinne alle on se oikea metodi.
<firocee> Suomessakin linja-auto yms miesten käyttämä metodi vielä 60 luvulla jos ei myöhemminkin...
<Basil666> Turkkilaisten kannattaisi pitäytyä kebabin käryyttämisessä, rekan käryyttäminen tuskin lyö leiville.
<(O_o)> toimi kaverin zetorillekkin niin miksei turkkilaisen rekalle?
<Menttoli> Vuonna neuvostoliitto tuo oli aikalailla sen ajan lohkolämmitin. :p
<Juppiter> Ehkä hänellä oli tulipalokiire
<kalevikallekallio> Kuinka tyhmä pitää olla?
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu