Lähettäjä:
kidoToyota Corolla coupe ja liftback 1600
Retro automainos
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
kidoSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2017-01-02 14:18:29
+14549
<punamuna>
Vai notta oikeen matalaprofiiliset renkaat :D
Aika: 2017-01-02 13:54:48
+25545
<MösjööTipsu>
Noi oli kunnon autoja, mil ajellaan vielläkin. Mitä luulette, ajellaanko 30 vuoden päästä näillä nykyajan autoilla, kun niitä eivät osaa edes huoltomiehet korjata. Sehän se on sitä kestävää kehitystä, kun takuuajan loppuessa auto saa romutustuomion.
Aika: 2017-01-02 14:35:42
+8350
<kollaja>
Kuskilla ajanmukaiset raiskaajaviikset. Norttiaski rintataskussa ja sulttaanit toisessa, valmiina radalle!
Aika: 2017-01-02 14:22:28
+2597
<argo>
Nuo takalasin ritilät oli kauhean käytännöllisiä talvisin,lumen putsaus oli helppoa kuin heinänteko..
Aika: 2017-01-02 14:16:46
+120072
<LionKing138>
kirppusäkki eivät ole yhtä turvallisia kuin nykyautot, mutta näillä ajetaan vielä 30v päästä, kun 2010 luvun hybridit ovat muisto vain.
Kommentit (57)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<wili1> Mun eka auto oli tipunkeltainen HT-Corolla (coupe) Oli muuten hieno sillon 90-luvullakin.
<MösjööTipsu> massumies Joo vahamassat pintaan, ja ruostuu alta ku kivet rikkoo pinnan ja kosteus pääsee väliin :D. Btw, yks tuntemani ukko on massanut ikänsä autoja ja töitä riittää edelleen paljon. Myös uusia autoja massataan, takuuajan jälkeen, koska muuten takuu raukeaa. Eikä niillä vanhoilla yksaste öljyillä oo mitään jakoa näiden uusien kanssa. Ne kun kadottivat voitelukykynsä jollain aikavälillä, ja sit alko paukkumaan. Kuten sanottu, nykytekniikalla pystyttäis paljon parempaan, mitä 30 vuotta sit. Samaa paskaa taotaan edelleen. Nää nykyvehkeet on aiva liian haavottuvia verraten vanhoihin lotjoihin
<|spödrlö|> massumies Ei uusia autoja tarvi enää ruostesuojata koska korit galvanoidaan ja paneelit alkaa olla kierrätysmuovista tehty. Pohjat on vahattu ja peitetty muovein mutta esim. Volkkarit ja mersut ruostuu tänä päivänäkin pahasti koska säästävät galvanoimisessa. Ns Massaamista ei tehdä enää uusiin autoihin kuin joidenkin metallisiin sisälokasuojiin jos joissain sattuu enää olemaan.
<massumies> MösjööTipsuMitä ihmettä sä selität? 70 luvulla lähes jokainen maahantuotu auto massattiin ja 80 luvulla ruostesuojaus oli hetken aikaa pakollinen uusille autoille! En tiedä ketään, joka nykyään vie uuden auton massaukseen. Ja öljyjäkin enemmän on kehittynyt moottori- ja materiaalitekniikka. Kyllä uudetkin autot kesäisi varmaan yli 200tkm 80 luvun öljyilläkin.(Joita ennen vaihdettiin 6-10tkm välein)
<MösjööTipsu> testo_jolle Moottorithan silloin paukkuivat, koska öljyt olivat aika alkeellisia. Toki moottorit ovat kehittyneet, mut öljyille propsit. Koripellithän nyt tunnetusti olivat siihen aikaan paksumpia, mut ruostesuojausta porukka ei välttämättä teettäny sillon niin ahkerasti kun nykypäivänä. Tän aikasilla tekniikoilla pystyis helposti rakentaa tosi pitkäikäsen auton, mut näin ei valitettavasti ole. Niiden suunittelussa panostetaan ihan muihin juttuihin.
<testo_jolle> MösjööTipsu Moni tuonajan auto oli aika pehmeessä kunnossa 100 000km jälkeen. Monessa nykyatossa ei näe edes kulumisen jälkiä kunnolla...
<MösjööTipsu> T7J9T No jos nyt joku poikkeus mahtuu porukkaan, niin muuttaako se asian. Uuden auton konepellin kun avaa, ja katsoo moottoritilaan, niin aina valtaa epätoivon tunne. Kyl sä tiedät tasan tarkkaa mitä tarkotan, mut haluut vaan vängätä :D
<tuuhee> T7J9T Voi siitä rivakan saada, vaikka tehoon tai painoon ei kosketa, koska kiihtyy nopeammin lyhyemmillä välityksillä tai vauhtipyörää keventämällä kierrokset nousee ja laskee nopeammin.
<blugggg> Ihan sairaan meneviä kaaroja!
<Gethsemane> just myin oman carina II liftbackin. Sain 50e.
<öölberi> |spödrlö|joo samaa ihmettelin, tohon aikaan japsit ilmotti aina sae heppoina.
<T7J9T> MösjööTipsu Oma nykyinen kulkine on -05 ja siinä on moni asia tehty helvetin paljon helpommin huollettavaksi kuin entisissä 90-luvun kulkineissani. Esim. mainitsemasi öljynsuodattimen yltää ruuvaamaan irti tunkkaamatta autoa ylös. Apulaitehihnan vaihtoon tarvitsee vain 14mm lenkin, jotta saa kiristintä väännettyä löysemmälle. Mitään ei tarvitse purkaa pois edestä.
<T7J9T> tuuhee Miten välitykset ja vauhtipyörän paino vaikuttaa teho/painosuhteeseen? Aivan, ei mitenkään.
<LionKing138> massumies ongelma oli siinä, että takuut paukkuu kun pitäisi polttinmja tai vaikka aukkua vaihtaa. Mitään ei saa tehdä itse, ja suomessa ammattilaisen apu on taas nikn kallista että hirvittää
<|spödrlö|> LionKing138 Hybriditekniikka on siinämäärin luotettavaa että esim. priuksen hybridien akkujen takuu on 10vuotta. Vaihtoautomyyjänä voin myös sanoa että hybrideissä on kaikista vähiten vikaa. Samaa ei voi sanoa Vaggilaisista. On kestäviä autoja ja sitten on ihan paskoja autoja. Näin on aina ollut. Sanos muuten koska ootte nähnyt jtn morris marinaa taikka datsun 100a:ta?
<Metalgod81> voortisti Hauskasti coupe on ilmoitettu SAE ja liftbackki DIN hevosina
<MösjööTipsu> massumies Joo niinhän sitä hienosti selitellään, et läppäri kiinni ja se kertoo vian. Käytäntö on usein toista, ja osia vaihdellaan niin kauan et alkaa toimimaan. Öljynvaihdotkin on lähes mahdottomia, kun suodattimeen et pääse käsiksi noin vaan, pura puolet mootorista, niin onnistut. Kai kaikkea pystyy korjaamaan, mut nykyaikasissa on vaan aivan saatanallinen työ pikkuoperaatioita varten. Työ on 75€/h, siitä tulee hieman kallista huoltoa. Ja sit kun joku sähköpippelitietokone hajoo, niin ne on vitun kalliita. En väitä, et ei sais kehittyä, mut nyt on paska suunta kehityksellä.
<massumies> LionKing138Kyllä uusien autojen varustelu on ihan arkipäivää korjaamoilla. Väylätekniikkaan on saatavilla työkalut kotikäyttäjällekin. Eri asia, jos ei halua hankkia. Ei se pappavainaakaan halunnut ikinä hankkia torx-avainta, vei autonsa mieluummin korjaamolle. Tuo on täysin typerä ajatustapa, että tekniikan kehityksen tulisi pysähtyä. Meinaatko ajaa loppuelämäsi samalla autolla? Ennen ei ollut edes releitä valoissa ja 6v sähköt. Oliko se parempi? Oli helppo ainakin tehdä valokytkennät. Akulta vaan johto ja sulake väliin ja kojelautaan iso kytkin että kestää.
<LionKing138> massumies talon ja auton ero onkin siinä, että taloa voi remontoida kuka vaan hessu. Vanhaa autoa myös. Hybridiautosta et voi kuin renkaat vaihtaa itse, ja jos on esim erikoisjouset yms, et voi sitäkään (tesla) uusissa pakettiautoissakaan, ei voi vetää omia johtoja esim työvaloille, sotkee tietokoneen (mahdollisesti) jos sinne tulee uusi kytkin. (Varustelin pakuja 5v) omat autot on just sitä ikäluokkaa, että jos pitää jotain vaihtaa, se onnistuu ilman tietokoneita ja kaiken voi tehdä itse. Uudempaa en hanki
<massumies> LionKing138 Miettikääs kuinka paljon on tehty 70-80 luvun autoja ja kuinka paljon niitä näkee liikenteessä. Niistä ehkä alle prosentti on jäljellä. Ne mitkä on ollut pappalla vaan tallissa tai entisöity. Vähän kuin vanhat talot. Ne kaikki eivät olleet parempia, vaan parhaat ovat enää jäljellä. 60 luvullakin tehtiin tosi huonoja taloja jotka on jo purettu.
<massumies> ...ei voi tehdä yhtään mitään itse. No silläkin on jo ikää ja neljännesmiljoona takana. Kestänyt jo 100tkm enemmän mitä aikaisemmat autot. Ja tänäpäivänä se on ihan perustekniikkaa obd- systeemeineen ja muuttuvine venttiilin ajoituksineen. Aina on puhuttu, että miten mahtaa tuokin keksintö toimia 10v vuoden päästä, no yleensä ihan hyvin. 10v ei ole mitään nykyautolle. Autot ovat todella vahvoja nykyään. Ennen harva perheauto saavutti samalla moottorilla 200tkm rajaa. Ja ruoste oli todellinen riesa jo alle 7v autoissa. Nykyään ei ruostetta paljon näe esim 00 mallisissa (17v!) ja toimiiki hyvin.
<massumies> MösjööTipsuMein pappa osti joskus taunuksen tilalle Ford orionin. Se puheli, että ei sitä pysty enää itse korjaamaan, ei siinä varmaan ollut edes virranjakajaa. Oli se niin nykyaikainen. Puhuttiin, että kuinkahan sekin kestää? No hyvinhän se kesti kunnes ruoste vei voiton. Sitten tuli meille 92 Escort 1.8 16v moottorilla. Kirottiin nykyautoja, oma sähköinen ruiskusuutin joka pytylle ja kaksi nokka-akselia, jota kumihihna pyöritäää. MIten kestää? no hyvinhän se yli parikymmentä vuotta kesti kun ite sen joskus vielä jollekin myin. Nyt on itellä 05 mallinen corolla josta puhuttiin, että sille..
<öölberi> Sirrus SAE ja DIN hevosvoimat eri todellisuudesta,googlaa jos et muuten ymmärrä
<öölberi> aamullako ostit??
<Vesimelonimies> Voin allekirjoittaa mitä täällä on jo sanottu. Omistan -74 Toyota Carinan, toimii edelleen yhtä hyvin ku silloin ku sen ostin.
<ProPaska> On ne kauniita koneita. Nintendo julkasee 8-bittisen. Japanista vois tosiaan tulla muutakin vanhaa takaisin. En ole uskaltanut vieläkään ostaa 2000-luvun autoa ja osiakin vielä saa, mutta hirvittää se kun ne loppuu ja pitää vaihtaa vuosituhatta. Toissapäivänä auton moottori kuulosti oksentamiselta, mutta vähän vaan kävi ronklaamassa tulpanjohtoja, niin asia kunnossa. vakuutuskin vuodessa 195 euroa ja teknisin asia siinä on varmaan ajonestolaite. Varkaillekkaan ole mitään arvoa koko tötteröllä. Huoleton peli.
<tuuhee> Derion On niitä kevyempiäkin, muista että vuoden 1995 jälkeen omamassaan on lisätty kuskin paino 75kg:a.
<tuuhee> T7J9T Välitykset vaikutta myös, sekä vauhtipyörän paino.
<T7J9T> MösjööTipsu Jos ei huoltomiehet osaa korjata, niin se ei ole auton vika, vaan koulutuksen. Käytännössä perustekniikka autoissa on pysynyt melko muuttumattomana vuosikymmenet. Toki sähköjä on tullut lisää, mutta kyllä nykyvehkeitäkin pystyy ihan yhtälailla itsekin korjaamaan.
<T7J9T> Sirrus No ei kyllä tuolla tehopainosuhteella ole rivakka millään muotoa. Perus 1.6s munakadetti painoi saman verran ja tehoja liki 20hv enemmän.
<anapoi> Jousittamaton massa kunniaan. Ethän sinäkään osta halvimpia mahdollisia 20" kiinatinoja autoosi?
<Derion> Toihan kelpais vieläkin, ei nykyautoissa missä pienissäkään ole noin vähän painoa.
<Rede78> Mulla on ollut vuoden 1977 Toyota Corolla Lift Back. Se vasta laite oli. Vähän on ikävä vieläkin.
<Alhimiq> Ehtineellä paras värivalikoima :D.
<esathekiller> jumalauta siinä on auto kun nainen!
<Treuho> Nykyaikaiset valot autoon ja pelti mattamustaksi niin käy mulle. Tää vetoaa muhun samalla tavalla kuin harmaaruskeat 80-luvun peltiseinäiset toimisto- yms. rakennukset. Niissä vaan on jotain :)
<pikkumusta> huomatkaa mainoksessa on teknisiä tietoja, nykyisin jotain mielikuvia ja typen oksiideja.
<aasberg> Takalasissa huoranportaat vakiona.
<Sirrus> Vaikka tehoa on vain 73 hevosvoimaa niin omamassaa vaivaiset 870 kiloa. Saattaa olla ihan rivakka peli :)
<MösjööTipsu> kirppusäkki En mä puhunukkaa mitään ajettavuudesta tai turvallisuudesta. Hienoo et ne on paremmat, en kiellä. Mut nykyautot on täynnä kaikkee turhaa paskaa vasemmalla kädellä suuniteltuna ja valmistettuna. Mutta kaikkihan me tiedämmä, et myytäväks se kaikki on tarkotettu.
<tuuhee> mekkuli En ole Toyotalla kokeillut, mutta 60-luvun Ford:lla olen, eikä tuntunut yhtään kiikkerältä, mittarissa oli 160, joten eiköhän se ainakin tuon verran ole. :D
<tuuhee> punamuna Ei ne todellisuudessa ole erityisen korkeet, jos 350/35 on ihan yhtä korkea kuin 175/70. Miulla on myös 175/70/13 ja korkeilla paineilla pääsee mutkat aika kovaa ja oma auto painaa vähemmän kuin kumpikaan noista.
<Tonny> Aika menevän näköinen on kuskikin :)
<lask90> Tämä kuva saattaa olla jopa ennen vuotta 2002 otettu. Valuutta vähän viittaa siihen...
<Mursunet> Aika kuivalta vaikuttaa tuollainen yksilevykytkin.
<Aprinboobsface> Puolet mainoksesta kehutaan miten kovaa kulkee ja miten hyvä on ajaa kovaa. Miehisen maailman mainokset 5/5.
<kollaja> Kuskilla ajanmukaiset raiskaajaviikset. Norttiaski rintataskussa ja sulttaanit toisessa, valmiina radalle!
<mekkuli> Jos tuollaisella kotterolla ajaa sen maksimia 145 km/h niin voi olla aika kiikkerää menoa vaikka olis kuinka erikoisvanteet ja -renkaat :D
<JuiCe88> Aika isot tankit noissa kummiskin, kun 80- ja 90-luvun rollissa on vain 30-35 litraset muistaakseni.
<argo> Nuo takalasin ritilät oli kauhean käytännöllisiä talvisin,lumen putsaus oli helppoa kuin heinänteko..
<punamuna> Vai notta oikeen matalaprofiiliset renkaat :D
<LionKing138> kirppusäkki eivät ole yhtä turvallisia kuin nykyautot, mutta näillä ajetaan vielä 30v päästä, kun 2010 luvun hybridit ovat muisto vain.
<kirppusäkki> MösjööTipsu Totuus. Noi on hirveitä vessoja verrattuna nykyautoihin. Turvallisuudesta puhumattakaan.
<MösjööTipsu> Noi oli kunnon autoja, mil ajellaan vielläkin. Mitä luulette, ajellaanko 30 vuoden päästä näillä nykyajan autoilla, kun niitä eivät osaa edes huoltomiehet korjata. Sehän se on sitä kestävää kehitystä, kun takuuajan loppuessa auto saa romutustuomion.
<SaKoz> Kuuluukohan menevään lisävarustukseen myös muuan surullisenkuuluisa ratti? Siitä menevämpää saa hakea.
<zuha> Oih. Itellä o tuommone coupe. KE35 corolla. Valitettavasti ei ole enään ajettavassa kunnossa.
<Vidz> Kauas on tekniikka päässyt. Mihin lie mennään
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu