Quantcast

Lähettäjä:

Tuntematon

Tiesulku

Tulevaisuuden tiesulku junille

0 / 5 (9 ääntä)

Tiesulku - Tulevaisuuden tiesulku junille

Julkaistu: 26.2.2008 21:27

Katselukertoja: 75760

2.5K

Lähettäjä: Tuntematon Tuntematon

Otsikko: Tiesulku

Kuvaus: Tulevaisuuden tiesulku junille

Hakusanat: tiesulku, juna, raide, kiskot,

0 / 5 (9 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Kommentit (34)

Piilota OFF-Topic keskustelu

23.04.2013 18:47

<BBT> Yhteen hitasatuissa ratakiskoissa lämpölaajeneminen on estetty ja kiskojen lämpeneminen aiheuttaa niihin puristusjännitystä. Kun jännitys kasvaa riittävän suureksi kiskot nurjahtavat. Wikipediassa on kuva vastaavasta tilanteesta Australiassa. http://fi.wikipedia.org/wiki/LÄmpÖlaajeneminen

21.11.2011 22:03

<Sherlock[Fin]> lämpölaajentunu?

28.10.2011 17:11

<Algamis> Ne on tilannut liikaa rataa kun on noin mutkalle tarvinnut vetää

01.02.2010 20:43

<Gandalf> Maanjäristys

05.12.2008 18:28

<Arpakuut!o> Roadblock! Only one member of team...

18.04.2008 14:10

<ChiliOnLoppu> hidaste :P

28.02.2008 20:41

<nako> tämä kuvahan on ilmiselvästi muokattu.

28.02.2008 02:51

<Thejebe> ^ Taitaa pudota pari muutakin asiaa kun paukkuja tuossa tilanteessa.. Pöksyjä menee pari(sataa) vaihtoon..

27.02.2008 20:48

<GAL1700> <kbot>...Mietin vaan mitä tapahtuu jos juna täräyttää tohon 200km/h /// samaa mäkin funtsin :P akselistot katkeaa ,levypyörät vääntyy ja juna liukuu puoliksi radalla/soralla ja pysähtyy?

27.02.2008 18:34

<Yashin> Derailed!

27.02.2008 17:19

<maagelaa> reaver nyt...!

27.02.2008 15:44

<The Reaver> on jo tääl

27.02.2008 13:47

<Why> <kalakukko82> On noita tullut nähtyä muutama. Lämpökäyrä ei riko pylväitä. Kyllä se ulkoisen voiman aiheuttama on.

27.02.2008 13:39

<kalakukko82> <Why?> Ei ole lämpökäyrä ei. Betonipölkyiltä nuo näyttää. Sodan jälkiä? Viereisen radan raiteetkin on hiukan huonossa jamassa. Ei ole Suomessa yhtään tiheämmässä ja hitsattuna on vain pääradat. Suurin osa radoista on puupölleillä tehty. Sellaista ai

27.02.2008 11:52

<Tilipituppi> Suomessahan ratakiskot tehdään lämpimällä säällä, tai monesti lämmitetään(näin lämpöLAAJENEMISESTA ei ole haittaa). Ne hitsataan toisiinsa kiinni mahdollisimman hyvin, eikä hitsaus petä kylmälläkään ilmalla(jolloin kiskot "kutistuu"). Raot ovat

27.02.2008 11:36

<FOSFOR> ette kai te ny oikeest usko että toi on lämpölaajenemisen takia vääntyn tuolla tavalla... tonhan ois pitäny laajentua varmaa puol metriä jotta tollee pääsis käymää ja kaiken lisäks luulisin että kiskot vääntyis pidemmältä matkalta vähän, ku tolla tavalla.

27.02.2008 11:14

<Elazi> Wikipedia tietää: Jos lämpenevä kappale on pitkä, on pituuden muutos myös varsin suuri. Tämän vuoksi lämpölaajeneminen pitää ottaa huomioon esimerkiksi sillanrakennuksessa. Sillan ramppeihin tehdään yleensä pienet raot, jotka sallivat sillan laajeta/kutis

27.02.2008 10:34

<kirrppu> <fuba> Shopattu, ei lämpölaajeneminen tuollaista aikaiseksi saa. Ja vitut, shoppailut on sn perseessäs. Kyllä lämpölaajeneminen voi tollaista aikaan saada jos ne kiskot on väärin rakennettu. Ja kerroppa vielä, että miksi lämpölaajeneminen ei voi muk

27.02.2008 09:33

<V_Pahis> Tuskin lämpö tuota tolppaa olis samalla kaatanu. Taustalla.

27.02.2008 07:16

<fuba> Shopattu, ei lämpölaajeneminen tuollaista aikaiseksi saa

27.02.2008 04:23

<Kubit> =p lämpölaajeneminen aiheuttaa voimat jotka on suoraan verrannollisia aineen määrään (paljon metallia=suuret voimat). Mietin vaan mitä tapahtuu jos juna täräyttää tohon 200km/h

27.02.2008 02:08

<ROCAF3LLA> Se mitä jeesusteippi ei korjaa, on rikki... Ja tämänkin se korjaa!

27.02.2008 01:50

<av> Todennäköisesti on lämpölaajenemisesta kyse, sitä ei voi estää "naulaamalla kappaleet kiinni", muodostaa _suuret_ voimat. Nykyään raot on viistosti kiskoissa ja ne rakennetaan lämpimällä säällä tai lämmitetään kiskoja jotta ei helteellä kävis nä

27.02.2008 01:13

<Why> Ei ole lämpökäyrä ei. Betonipölkyiltä nuo näyttää. Sodan jälkiä? Viereisen radan raiteetkin on hiukan huonossa jamassa. Ei ole Suomessa yhtään tiheämmässä ja hitsattuna on vain pääradat. Suurin osa radoista on puupölleillä tehty. Sellaista aikaa eletään.

27.02.2008 00:15

<kalakukko82> <Jaksi> Ei tuo mistään maanjäristyksestä johdu vaan metallin laajenemisesta kuumalla säällä. Suomessa otetaan tämä rakentaessa huomioon (lämpötilat vaihtelee jopa 50 astetta)<--- paskaa puhut kylläne kiskot nykyjään on yhtenäisii ota asiasta selv

27.02.2008 00:12

<Alman Maleh> aha

26.02.2008 23:35

<Cre4tive> Alman Maleh Syö Repullinen P45K44. Ja toi ukko on viisaasti tossa mutkan päässä

26.02.2008 22:51

<Alman Maleh> jospa kuitenkin on shopattu ennenkun tulee enemmän infoo

26.02.2008 22:38

<Jaksi> Ei tuo mistään maanjäristyksestä johdu vaan metallin laajenemisesta kuumalla säällä. Suomessa otetaan tämä rakentaessa huomioon (lämpötilat vaihtelee jopa 50 astetta)

26.02.2008 22:17

<w0rm> täsä kuvas se pultsari o päässy jo jaloillee :P

26.02.2008 22:04

<Heksu> Noihan on junan jäljet; tossa junan ajaja on väistäny pientareelle sammunutta pultsaria.

26.02.2008 21:34

<spam> siin pien mutka mittää haittaa vitsi ;)

26.02.2008 21:27

<PullGuns> Joku maanjäristys taitanu vähän väännellä kiskoja. :D

26.02.2008 21:25

<pulla_37> pysyy juna kiskoilla ainaski :P ensimmäinen

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SUOSITUIMMAT MEDIAT

nöpöttää

nöpöttää

24 163 katselukertaa

Vene tasapainoiseksi

Vene tasapainoiseksi

23 935 katselukertaa

Hoida hommasi

Hoida hommasi

22 512 katselukertaa

En ole ainoa, joka mokaa

En ole ainoa, joka mokaa

20 181 katselukertaa

Kokoukset

Kokoukset

19 398 katselukertaa

MUOKKAA MEDIAA

Muokkaamasi tiedot tarkastetaan mahdollisimman nopeasti ylläpidon toimesta, jonka jälkeen muutokset tulevat näkyviin mediaan. Voit muokata mediaa useamman kerran vaikka viimeisintä muutostasi ei ole vielä hyväksytty. Median poisto tulee myöhemmin mahdolliseksi.

Otsikko

Kuvaus

Hakusanat

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.