Quantcast

Lähettäjä:

Rattorusina Rattorusina

Teslan virtapankki

3.3 / 5 (45 ääntä)

Teslan virtapankki

Julkaistu: 11.11.2019 12:57

2.5K
Palkkio lähettäjälle: +100 RR

Lähettäjä: Rattorusina Rattorusina

Otsikko: Teslan virtapankki

Hakusanat: tesla, virta, pankki, generaattori, peräkärry,

3.3 / 5 (45 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2019-11-11 13:32:54

+12695

<Hugaali> +5 RR

Olen aina ihmetellyt, miksi perinteisesti sähköautoissa ei ole vetokoukkua, eikä niillä saa vetää peräkärryä. Nyt ymmärrän, mitä sillä halutaan estää!! Tuonne dieselagregaattiin polttoöljyä (MPö) ja sen tekemällä sähköllä tesla kulkee laillisesti tiellä?

76

Aika: 2019-11-11 18:05:06

+2707

<tsiku> +5 RR

Hugaali Piti ihan selvittää Atlas Copco QAS20 kuluttaa 4,9l/h ja tuottaa 20kW ja tommonen perus sähköauto kuluttaa jtn 13 kWh Eli se tarkottas n. 3,185 Litraa tunnissa (100km) ja kun mpö maksaa sen 0,995e/l eli se meinais että kun tota vetelee teslan perässä niin sadalle kilometrille tulis hintaa 3,16e. Olet nero.

55

Aika: 2019-11-11 18:09:27

+2707

<tsiku> +5 RR

Hugaali Ja toi agrekaatti vetää 115l polttoainetta tarkottas et se kävis nuilla tehoilla 37 tuntia eli toimintasäde olisi 3700km!!

47

Aika: 2019-11-13 17:44:52

+2707

<tsiku> +5 RR

puruskai MösjööTipsu kettu6 Vitut. Laskin yhtä tarkasti ku ana vappusatasen.

12

Aika: 2019-11-12 08:46:28

+1006

<MSM> +5 RR

Vepsi Ei ole laiton kuorma. Kuvassahan on Tesla Model X, joka saa vetää perässään 2250 kg painoista peräkärryä.

10

Kommentit (25)

Piilota OFF-Topic keskustelu

14.11.2019 08:27

<Hugaali> Tietysti teslailija ostaa sen agregaatin omaksi. Kyllä siellä motarilla porukka nykyäänkin ajaa peräkärryn kanssa ohi, kun itse ajan 120km/h ilman peristä.. :)

13.11.2019 17:44

<tsiku> puruskai MösjööTipsu kettu6 Vitut. Laskin yhtä tarkasti ku ana vappusatasen.

13.11.2019 11:55

<puruskai> Tsiku korjaatko hieman laskelmia 1) ko. Kärryn kanssa ajaa max 80 kmh (myös jatkossa koska kyseessä jarrukärry), 2) aggrekaatin vuokra 150 e/pv Ramirentillä. Voi muuten olla että tuota kärryå saa vetää vaan 50 km/h, jossain minikärryissä on sellainen rajoitus. Mut eihän Teslan kanssa ole kiire.

13.11.2019 08:34

<Hugaali> Mijuraut: Tuo voisi olla tapa kiertää diesel/MPö sääntelyä. Jos sinulla on diesel hybridi, joudut käyttämään siinä dieseliä (sen 0.5e/litra kalliimpaa), ja maksat vielä dieselveronkin (käyttövoimavero) siitä ajoneuvosta. Tuossa "laturissa" saanee käyttää polttoöljyä laillisesti.. Eli bensahybridi (ettei ole dieselveroa, niinkuin puhtaassa sähköautossa), jota käytetään dieselagregaatilla ajon aikana, olisi optimaalinen sähköauto Suomen veroympäristössä.

12.11.2019 23:33

<L_A_G> Olisikohan tuossa kumminkin vaan joku on kuljettamassa vuokraamaansa aggregaattia esim. mökin rakennustyömaalle? Aggregaatin kyljessä kumminkin Ramirentin logo enkä luule että Model X:n noin 500km toiminta-säde on oikeastaan ongelma kuin harvoille kuljetus-yrittäjiä lukuun ottamatta.

12.11.2019 15:37

<Hugaali> Tuo on Atlas Copco, eikä mikään nimetön kiinalainen. Tuottaa 20kVA/16kW (3-vaiheisena), ja datalehden mukaan kuluttaa 0,262 kg/kWh täydellä kuormalla.

12.11.2019 11:30

<MösjööTipsu> tsiku Yleensä nuo kulutuslukemat eivät tarkoita sitä, että 20kwh, eli täydellä teholla tuottaessa polttoainetta kuluisi 4.9 litraa. Nuo nimellistehot ovat myös maksimitehoja, joita voidaan tuottaa lähinnä piikkeinå, mutta ei jatkuvasti, koska se rasittaa moottoria liikkaa ja esimerkiksi sähkön taajuus ei pysy samana. Agrekaattia hankkiessa on hyvä nyrkkisääntö ottaa reilusti yli puolet isompi, mitä tarvittu teho on. 20kWh agrekaatilla siis pystyy siis nippanappa tuottamaan jatkuvasti 13kwh, mutta onko kulutus enää viidessä litrassa? En tiedä, laskekoot viisaammat, olen liian laiska siihen.

12.11.2019 08:46

<MSM> Vepsi Ei ole laiton kuorma. Kuvassahan on Tesla Model X, joka saa vetää perässään 2250 kg painoista peräkärryä.

11.11.2019 22:40

<kettu6> tsiku Onko 100km/h tuo sähkön kulutus? Lisäksi taitaa tuon noin 1000kg kärryn hinaaminenkin jotain kuluttaa.

11.11.2019 18:09

<tsiku> Hugaali Ja toi agrekaatti vetää 115l polttoainetta tarkottas et se kävis nuilla tehoilla 37 tuntia eli toimintasäde olisi 3700km!!

11.11.2019 18:08

<LarsBullet> 20 vuotta eteenpäin ja sähköautot on jo unohdettu. Öljyä viljellään niin kauan kuin mahdollista. Maailman suurimmat rahat lepää öljyssä.

11.11.2019 18:05

<tsiku> Hugaali Piti ihan selvittää Atlas Copco QAS20 kuluttaa 4,9l/h ja tuottaa 20kW ja tommonen perus sähköauto kuluttaa jtn 13 kWh Eli se tarkottas n. 3,185 Litraa tunnissa (100km) ja kun mpö maksaa sen 0,995e/l eli se meinais että kun tota vetelee teslan perässä niin sadalle kilometrille tulis hintaa 3,16e. Olet nero.

11.11.2019 16:44

<MösjööTipsu> Ressumies No eipä se juuri eroa nykyautoista, kun lokarin joutuu irroittamaan ajovalon polttimoa vaihtaessa. Joku jo mainitsikin, että aerodynamiikka ja turvallisuus. Suunittelijoiden paskapuhetta. Nykyään lähes kaikki kulkineet suunitellaan ulkonäöltään myyviksi, ja sitten ährätään tarvittavat romut kuorien sisälle. Jopa traktorit.

11.11.2019 16:35

<pieruverkkarit> Von Hiren Nykyään täytyy pitää mielessä sekin ettei yksinkertaisimmatkaan huollot tai korjaukset onnistu ilman, että auto seisoo puoli päivää merkkikorjaamolla.

11.11.2019 16:05

<Von Hiren> Why Olishan se kiva, kun muotoilu sais vapaammat kädet ja eri aikakausien tyylejä tulis uudelleen. Eniten varmaan haasteita kuitenkin aiheuttaa tekniikka, kolariturvallisuus, käytännöllisýys ja ilmanvastuksen hallinta. Tuotantolinjoilla varmaan tietty muotoilu on halvinta. Erityishienot erät jää varmaan myynniltään hyvin pieniksi ja luultavasti ovat tolkuttoman kalliita. Mutta sois niidenkin olevan markkinoilla. Ounastelisinn, että 70-luvun muskelijenkeistä éteenpäin sais jo nykykäyttöönkin sopivan näköisiä malleja. En tiedä.

11.11.2019 15:39

<343> Why Tuommonen nykyaikaisella tekniikalla ka teknologialla olis kyllä joka lottovoittajan ensihankinta.

11.11.2019 15:37
11.11.2019 15:22

<Näätä TÄ!> Onhan tuo jo vähän hölömön näköstä vetää tollasta mötikkää jatkuvasti peräs, joka on melkein puolet auton koosta.

11.11.2019 15:13

<Vepsi> Taitaa olla laiton kuorma. Teslan koukkulla saa hinata vain 910 kiloista mötikkää ja epäilen että tuo painaa yli tonnin.

11.11.2019 14:13

<Ressumies> Why Kyseinen muotoilu jäi historiaan aika nopeasti, kun huomattiin, miten hankala on korjauttaa autosta tietty osa kun koko kori joko leikataan auki tai ostetaan uusi auto.

11.11.2019 13:32

<Hugaali> Olen aina ihmetellyt, miksi perinteisesti sähköautoissa ei ole vetokoukkua, eikä niillä saa vetää peräkärryä. Nyt ymmärrän, mitä sillä halutaan estää!! Tuonne dieselagregaattiin polttoöljyä (MPö) ja sen tekemällä sähköllä tesla kulkee laillisesti tiellä?

11.11.2019 13:20

<Why> Von Hiren Vois joku palata muotoilussaa historiaan. n. 100v. sitten tehtiin kauniita autoja. https://oppositelock.kinja.com/16-awesome-concept-cars-of-the-30s-1545229010

11.11.2019 13:00

<Jylder> Varakanisteri

11.11.2019 13:00

<Von Hiren> Tesla on kyllä muotoilussaan jääny pysyvästi vuoteen 2005.

11.11.2019 13:00

<olllli> onko tämä se ikiliikkuja

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Päin punaista Teslan eteen

18 089 katselukertaa

Teslan rekisterikilpi

21 852 katselukertaa

Teslan koeajo

27 774 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.