Lähettäjä:
RattorusinaTeslan virtapankki
Lähettäjä: Rattorusina
Otsikko: Teslan virtapankki
Hakusanat: tesla, virta, pankki, generaattori, peräkärry,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2019-11-11 13:32:54
+12695
<Hugaali> +5 RR
Olen aina ihmetellyt, miksi perinteisesti sähköautoissa ei ole vetokoukkua, eikä niillä saa vetää peräkärryä. Nyt ymmärrän, mitä sillä halutaan estää!! Tuonne dieselagregaattiin polttoöljyä (MPö) ja sen tekemällä sähköllä tesla kulkee laillisesti tiellä?
Aika: 2019-11-11 18:05:06
+2707
<tsiku> +5 RR
Hugaali Piti ihan selvittää Atlas Copco QAS20 kuluttaa 4,9l/h ja tuottaa 20kW ja tommonen perus sähköauto kuluttaa jtn 13 kWh Eli se tarkottas n. 3,185 Litraa tunnissa (100km) ja kun mpö maksaa sen 0,995e/l eli se meinais että kun tota vetelee teslan perässä niin sadalle kilometrille tulis hintaa 3,16e. Olet nero.
Aika: 2019-11-11 18:09:27
+2707
<tsiku> +5 RR
Hugaali Ja toi agrekaatti vetää 115l polttoainetta tarkottas et se kävis nuilla tehoilla 37 tuntia eli toimintasäde olisi 3700km!!
Aika: 2019-11-13 17:44:52
+2707
<tsiku> +5 RR
puruskai MösjööTipsu kettu6 Vitut. Laskin yhtä tarkasti ku ana vappusatasen.
Aika: 2019-11-12 08:46:28
+1006
<MSM> +5 RR
Vepsi Ei ole laiton kuorma. Kuvassahan on Tesla Model X, joka saa vetää perässään 2250 kg painoista peräkärryä.
Kommentit (25)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Hugaali> Tietysti teslailija ostaa sen agregaatin omaksi. Kyllä siellä motarilla porukka nykyäänkin ajaa peräkärryn kanssa ohi, kun itse ajan 120km/h ilman peristä.. :)
<tsiku> puruskai MösjööTipsu kettu6 Vitut. Laskin yhtä tarkasti ku ana vappusatasen.
<puruskai> Tsiku korjaatko hieman laskelmia 1) ko. Kärryn kanssa ajaa max 80 kmh (myös jatkossa koska kyseessä jarrukärry), 2) aggrekaatin vuokra 150 e/pv Ramirentillä. Voi muuten olla että tuota kärryå saa vetää vaan 50 km/h, jossain minikärryissä on sellainen rajoitus. Mut eihän Teslan kanssa ole kiire.
<Hugaali> Mijuraut: Tuo voisi olla tapa kiertää diesel/MPö sääntelyä. Jos sinulla on diesel hybridi, joudut käyttämään siinä dieseliä (sen 0.5e/litra kalliimpaa), ja maksat vielä dieselveronkin (käyttövoimavero) siitä ajoneuvosta. Tuossa "laturissa" saanee käyttää polttoöljyä laillisesti.. Eli bensahybridi (ettei ole dieselveroa, niinkuin puhtaassa sähköautossa), jota käytetään dieselagregaatilla ajon aikana, olisi optimaalinen sähköauto Suomen veroympäristössä.
<L_A_G> Olisikohan tuossa kumminkin vaan joku on kuljettamassa vuokraamaansa aggregaattia esim. mökin rakennustyömaalle? Aggregaatin kyljessä kumminkin Ramirentin logo enkä luule että Model X:n noin 500km toiminta-säde on oikeastaan ongelma kuin harvoille kuljetus-yrittäjiä lukuun ottamatta.
<Hugaali> Tuo on Atlas Copco, eikä mikään nimetön kiinalainen. Tuottaa 20kVA/16kW (3-vaiheisena), ja datalehden mukaan kuluttaa 0,262 kg/kWh täydellä kuormalla.
<MösjööTipsu> tsiku Yleensä nuo kulutuslukemat eivät tarkoita sitä, että 20kwh, eli täydellä teholla tuottaessa polttoainetta kuluisi 4.9 litraa. Nuo nimellistehot ovat myös maksimitehoja, joita voidaan tuottaa lähinnä piikkeinå, mutta ei jatkuvasti, koska se rasittaa moottoria liikkaa ja esimerkiksi sähkön taajuus ei pysy samana. Agrekaattia hankkiessa on hyvä nyrkkisääntö ottaa reilusti yli puolet isompi, mitä tarvittu teho on. 20kWh agrekaatilla siis pystyy siis nippanappa tuottamaan jatkuvasti 13kwh, mutta onko kulutus enää viidessä litrassa? En tiedä, laskekoot viisaammat, olen liian laiska siihen.
<MSM> Vepsi Ei ole laiton kuorma. Kuvassahan on Tesla Model X, joka saa vetää perässään 2250 kg painoista peräkärryä.
<kettu6> tsiku Onko 100km/h tuo sähkön kulutus? Lisäksi taitaa tuon noin 1000kg kärryn hinaaminenkin jotain kuluttaa.
<tsiku> Hugaali Ja toi agrekaatti vetää 115l polttoainetta tarkottas et se kävis nuilla tehoilla 37 tuntia eli toimintasäde olisi 3700km!!
<LarsBullet> 20 vuotta eteenpäin ja sähköautot on jo unohdettu. Öljyä viljellään niin kauan kuin mahdollista. Maailman suurimmat rahat lepää öljyssä.
<tsiku> Hugaali Piti ihan selvittää Atlas Copco QAS20 kuluttaa 4,9l/h ja tuottaa 20kW ja tommonen perus sähköauto kuluttaa jtn 13 kWh Eli se tarkottas n. 3,185 Litraa tunnissa (100km) ja kun mpö maksaa sen 0,995e/l eli se meinais että kun tota vetelee teslan perässä niin sadalle kilometrille tulis hintaa 3,16e. Olet nero.
<MösjööTipsu> Ressumies No eipä se juuri eroa nykyautoista, kun lokarin joutuu irroittamaan ajovalon polttimoa vaihtaessa. Joku jo mainitsikin, että aerodynamiikka ja turvallisuus. Suunittelijoiden paskapuhetta. Nykyään lähes kaikki kulkineet suunitellaan ulkonäöltään myyviksi, ja sitten ährätään tarvittavat romut kuorien sisälle. Jopa traktorit.
<pieruverkkarit> Von Hiren Nykyään täytyy pitää mielessä sekin ettei yksinkertaisimmatkaan huollot tai korjaukset onnistu ilman, että auto seisoo puoli päivää merkkikorjaamolla.
<Von Hiren> Why Olishan se kiva, kun muotoilu sais vapaammat kädet ja eri aikakausien tyylejä tulis uudelleen. Eniten varmaan haasteita kuitenkin aiheuttaa tekniikka, kolariturvallisuus, käytännöllisýys ja ilmanvastuksen hallinta. Tuotantolinjoilla varmaan tietty muotoilu on halvinta. Erityishienot erät jää varmaan myynniltään hyvin pieniksi ja luultavasti ovat tolkuttoman kalliita. Mutta sois niidenkin olevan markkinoilla. Ounastelisinn, että 70-luvun muskelijenkeistä éteenpäin sais jo nykykäyttöönkin sopivan näköisiä malleja. En tiedä.
<343> Why Tuommonen nykyaikaisella tekniikalla ka teknologialla olis kyllä joka lottovoittajan ensihankinta.
<343> Hugaali https://www.is.fi/autot/art-2000006106306.html
<Näätä TÄ!> Onhan tuo jo vähän hölömön näköstä vetää tollasta mötikkää jatkuvasti peräs, joka on melkein puolet auton koosta.
<Vepsi> Taitaa olla laiton kuorma. Teslan koukkulla saa hinata vain 910 kiloista mötikkää ja epäilen että tuo painaa yli tonnin.
<Ressumies> Why Kyseinen muotoilu jäi historiaan aika nopeasti, kun huomattiin, miten hankala on korjauttaa autosta tietty osa kun koko kori joko leikataan auki tai ostetaan uusi auto.
<Hugaali> Olen aina ihmetellyt, miksi perinteisesti sähköautoissa ei ole vetokoukkua, eikä niillä saa vetää peräkärryä. Nyt ymmärrän, mitä sillä halutaan estää!! Tuonne dieselagregaattiin polttoöljyä (MPö) ja sen tekemällä sähköllä tesla kulkee laillisesti tiellä?
<Why> Von Hiren Vois joku palata muotoilussaa historiaan. n. 100v. sitten tehtiin kauniita autoja. https://oppositelock.kinja.com/16-awesome-concept-cars-of-the-30s-1545229010
<Jylder> Varakanisteri
<Von Hiren> Tesla on kyllä muotoilussaan jääny pysyvästi vuoteen 2005.
<olllli> onko tämä se ikiliikkuja
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu