Lähettäjä:
LihavamanaattiTasa-arvoa polttoaineisiin
Lähettäjä: Lihavamanaatti
Otsikko: Tasa-arvoa polttoaineisiin
Hakusanat: tasa-arvo, polttoaineet, bensa, diesel, hinta, tasoissa,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2018-11-16 19:12:30
+7058
<pieruverkkarit> +5 RR
Kaiken itkun ja kitinän määrästä huolimatta on aivan varma asia, että verotus on ja pysyy. Eritotenkin, jos se koskee autoilua.
Aika: 2018-11-16 19:14:36
+9944
<le fu-> +5 RR
pieruverkkaritSaattaa ne verot myös nousta.
Aika: 2018-11-16 21:04:01
+69449
<WremahThD> +5 RR
Löyty katti kuolleena tännään huoneensa nurkasta. Nukkuma-asentoon oli kuollu joten luultavasti menny sydänkohtauksella. Eise ollu ko 10 vuotias, mutta no... vittu. Kännit kyllä vai ehottomasti.
Kommentit (32)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<M1kkee> WoofBear78 Sopivaa jätettä on todella rajallinen määrä ja sitten vähän jatketaan palmuöljyllä, että saadaan hintaa alas. Mielenkiintoisen ristiriitainen viestintä Nesteellä: Toisessa linkissä lukee 100% jätteistä ja tähteistä toisessa, että 20% palmuöljyä. https://www.neste.com/fi/vastuullisesti-tuotettu-palmuoljy Oikeasti kestävästi tuotettua biodieseliä tällä hetkellä ei voi tuottaa kilpailukykyisellä hinannalla. Halvan raaka-aineen tuotanto vie peltoalaa, joka johtaa tarpeeseen raivata lisää peltoja. Biokaasu on aidosti ekologista, mutta sitä myös vain rajatusti talteenotettavissa.
<Tai!s> Dieselvero myös bensaautoille? -> Tasa-arvo
<ZoSo> Oliko tää se paranormaali-Pasi?
<L_A_G> Tässä pitää muistaa että diesel:illä on matalempi vero-aste ja se että diesel on nyt mailmalla ihan yleisesti kallimpaa saa aikaan about saman hinnan täällä suomessa. Matalempi per-litra-vero tulee siitä että sillä on tarkoitus tukea rahti ja julkista liikennettä (kuorma-autot ja bussit kun käyvät yleensä diesel:illä).
<Kop1> WoofBear78, kiitos tästä sivistyksestä! Kuten itsekin sanoit ongelma on se, että ei voida pakottaa yhden valmistajan tuotteeseen vaikka se ratkaisu olisikin.
<DAI> WoofBear78: Et.
<equu513> Jos diesel alkaa olemaan liian kallista niin verotetaan bensaa vaan lisää, problem solved.
<WoofBear78> DAI Saisko hieman perusteluja tälle arkumentille ???
<pikkumusta> WremahThD hyvä lähtö, epytiläiset ajeli kulmkarvansa kissan kuoltua surunsa merkiksi.
<lurso> Menisitte polkupyörällä nii ei tarvis jatkuvasti inistä näistä asioista ku pikku vauvat. Kaiken lisäks siinä vois laihtuu eikä tarvis enää olla läski ja ruma t. pyöräilijä stadista
<Akatora_> Tupakointi ja alkoholi kuitenkin aiheuttaa valtiolle kuluja ihan vitusti enemmän kuin perunan ostaminen. Sen takia ei kaikkien tuotteiden perus-alv toimi. Tai sitten se alv olis luokkaa 50%
<TapolanMUSTAjööti> Prosentteina alkuperäiseen hintaan nähden näissä meidän "luksustuotteissa" on muuten melkoinen :D Polttoainelitran verotus luokkaa 350%, tupakassa noin 1100% ja oluessakin noin 500%. On se perkele kun keksivät vielä asuntokaupassa käyttää asunnonostoverotusta. Ostat 200 000 euron kaksion ja maksat siitä saman veron kuin tupakasta, niin yllättäen hinta onkin 2,2 miljoonaa euroa :D Minun käsityksen mukaan veron kuuluisi olla pieni siivu hinnasta (esim se 24%) valtion kassaan jokaisesta tuotteesta jonka ostat, eikä saatana moninkertainen lisähinta alkuperäiseen hintaan nähden...
<TapolanMUSTAjööti> pieruverkkarit Jos noita veroja aletaan miettimään uudestaan niin se on aina täysin selvä että kansalle se tulee kalliiksi. Kyllähän jokainen tietää että valtio ei voi autoiluun liittyviä veroja vähentää, nimittäin autoilijat maksavat todella valtavan osan verotuotoista. Vuonna 2009 autoilun verotulot olivat hieman alle 6 miljardia, viimevuonna yli 8,3 miljardia. Tästä voimme todeta etteivät ne todellakaan ole laskemaanpäin. Ja lisäksi tämä summa on vajaan kymmenyksen koko valtion verotuotoista, eli noin 97 miljardista. Polttoaineen hinnasta on tällä hetkellä jo noin 70% erilaisia veroja.
<DAI> WoofBear78: Olisimpa minäkin yhtä naiivi ja sinisilmäinen kuin sinä. Elämä olisi paljon helpompaa, kun realiteetit ei hakkaa päin näköä ja aiheuta vitutusta.
<WoofBear78> Kop1 Nykyään valmistetaan ja myydään ihan kotimaista dieseliä, joka paljon ympäristöystävällisempää kuin bensiini, myös sen valmistaminen on ympäristöystävällisempää kuin bensiinin. Ajamalla nykyaikaisella autolla käyttäen tätä dieseliä on ympäristöteko. Tästä kuitenkin vaietaan koska tarvitaan keppihevonen jolla kerätään veroja ympäristöön vedoten. Jos ajateltaisiin oikeasti ympäristöä niin Nesteen valmistamaa MYDIESEL olisi ainut diesel mitä myytäisiin ja siinä olisi suuret verohelpotukset. https://nestemy.fi/?gclid=EAIaIQobChMIrvyO7bja3gIVq5ztCh0gEAYgEAAYASAAEgKbo_D_BwE
<voortisti> PERKELE KAIKKI VEROT POIS oon vihanen :(
<Featherthumbs> WremahThD Itsellä kanssa kissa, se on vasta 4 mutta tuo samahan se edessä. Taidan antaa ekstra rapsutukset nytten. Voimia sinne.
<Jemen> le fu- Suomi ottaa mallia muusta EU:sta. Ranskassa ollaan noustu jo barrikaadeille bensan ja dieselin nopean hinnannousun takia. Ei taida Suomessa onnistua se. "Kyllä se kansalaisaloite sen työn tekee". Vittu
<HankPorn> Ai kuinka mukava taas päästä tietokoneen ääreen ja huomata, että rasiassa ymmärretään aiheen päälle ihan vtusti enmmän, kuin Facebookin Miestenhuoneella...
<Kop1> Porukka toivoo, että diesel vero poistettas, mutta jengi ei oo selvittänyt asiaa yhtään, jos se vero poistettas niin todellisuudessa dieselin hinta nousis entisestään, koska diesel saastuttaa bensaa enemmän, mutta sitä on tuettu raskaan liikenteen vuoksi, josta tavan pulliaiset ovat vain hyötyneet.Jos nykyinen vero poistuu niin todennäköisesti siirrytään kulutus- ja ympäristöverotukseen = Dieselin loppu henkilöautoilun saralla
<RadioFox> Nyt varovasti. Tämä epätasa-arvoasia kun saatetaan eduskuntaan käsiteltäväksi, niin ne mokomat lykkää bensa-autoille lisäveron. Näin saadaan dieselautoilu taas suhteessa halvemmaksi kuin bensa ja kaikkien tulee olla tyytyväisiä tähän loistoratkaisuun.
<MösjööTipsu> ZirmA Tämä.
<jukorte> Olen tässä työn puolesta ajellut Opel Astra 1.6 CDTI automaagilla ja on ikävä kyllä maagisen mukava peli. Epäilin pikkudieselin vääntöä mutta automaagi pehmentää ja puolen sekunnin kuluttua etupyörät sutivat. Opelilla on tarjous jolla tuollaisen saisi omakseen 299€ kk-maksulla, mukaanlukien kaikki herkut. Pihalla oleva vajaa kolmevuotias 25 000 km ajettu Corsa olisi kiva käsiraha.Juttelin myös kaverin kanssa joka oli vaihtanut bensavehkeestä diesel-automaattiin ja hän sanoi että paluuta ei ole. Okei, kärrynä oli Volvo XC90.
<ZirmA> Näille käyttöveron poistamista kannattaville ei ole varmaan tullut mieleen, että dieselissä veron määrä on pienempi. Eli jos käyttövoimavero poistetaan, nousee dieselin hinta edelleen
<WremahThD> PsoriAziz Thänks LordMach Niin on tarkoituskin tehdä. Ketään ei vain saa kiinni näin perjantai-iltana, jotta voisi sanoa että vituttaa :D Onneksi internet on keksitty.
<LordMach> WremahThD Ota pienet muistolle, älä unohtamisen takia. Elukan kun ottaa, niin samalla tekee sopimuksen, että siitä joutuu joskus luopumaan. Kyllä se siitä vaikka aikansa ottaa.
<PsoriAziz> WremahThD Voimia sulle sinne <3
<WremahThD> Löyty katti kuolleena tännään huoneensa nurkasta. Nukkuma-asentoon oli kuollu joten luultavasti menny sydänkohtauksella. Eise ollu ko 10 vuotias, mutta no... vittu. Kännit kyllä vai ehottomasti.
<GyRo> jos autoilun verotusta meinataan muuttaa, kansalaisten toiveesta tai ei, se meinaa sitä että autoilusta tulee kalliimpaa.
<followme> pieruverkkarit Niin, mutta muista, että autoilusta kerätyt verot palaavat suurelta osin myös tieliikenteen ja autoilijan hyväksi....eiku..
<le fu-> pieruverkkaritSaattaa ne verot myös nousta.
<pieruverkkarit> Kaiken itkun ja kitinän määrästä huolimatta on aivan varma asia, että verotus on ja pysyy. Eritotenkin, jos se koskee autoilua.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu