Quantcast

Lähettäjä:

Rivetti Rivetti

Tapaus Puhelinfix

Väärän värinen näytönsuoja.

2.1 / 5 (48 ääntä)

Tapaus Puhelinfix - Väärän värinen näytönsuoja.

Julkaistu: 6.3.2018 10:18

2.5K
Palkkio lähettäjälle: +100 RR

Lähettäjä: Rivetti Rivetti

Otsikko: Tapaus Puhelinfix

Kuvaus: Väärän värinen näytönsuoja.

Hakusanat: puhelinfix, korjaus, puhelin, asiakaspalvelu, toimitusjohtaja, feissarimokat, facebook, asiakaspalaute, arvostelu,

2.1 / 5 (48 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2018-03-06 10:23:57

+3096

<xenth> +5 RR

No ei oo kyllä Igorilla parhaimmat markkinointitaidot. Aika nopeestikin olis tullut halvemmaksi lähettää vaikka yksi kappale jokaista väriä niitä näytönsuojuksia.

134

Aika: 2018-03-06 10:34:09

+6924

<Doup> +5 RR

Minulle on opetettu omaan hommaani et asiakas on aina oikeassa, mutta asiakas voi olla samalla perseestä...

100

Aika: 2018-03-06 11:25:28

+993

<Mr_Convenience> +5 RR

MösjööTipsu Tässä tapauksessa ei ole kyse yrityksen myöntämästä vaihto- ja palautusoikeudesta, vaan yrityksen tekemästä virheestä, kun ovat lähettäneet väärän tuotteen. Suomen lain mukaan yrityksen joko korjattava virhe ilman asiakkaalle aiheutuvia kustannuksia, tarjota riittävää alennusta hyvityksenä tai purkaa kauppa ja palauttaa rahat. Kuvan liike näyttää Virolaiselta, niin en sitten tiedä onko Suomen lailla vaikutusta ja mikä sikäläinen käytäntö on.

46

Aika: 2018-03-06 12:18:37

+4598

<PandemicZ> +5 RR

Presidentti Kyllä annetaankin ja hyvä niin. Pyöritän paria verkkokauppaa ja aina välillä sattuu mokia, puolin ja toisin. Jos on pieninkin epäillys, että meillä olisi pakattu jotain väärin, niin korvaava tuote tulee ilmaiseksi. Aika usein myös on mustaa valkoisella, että asiakas on tilannut väärää kokoa tjms. mutta jos kyse on alle satasen tuotteesta, niin ei noista kannata lähteä kinastelemaan. Uutta tilalle ja se tilaus nyt meni kirjanpidossa pakkaselle, mutta asiakas on tyytyväinen ja tilaa uudestaankin jotain joskus. Verkkokauppiaalla ei ole varaa mulkkuilla.

44

Aika: 2018-03-06 12:27:58

+993

<Mr_Convenience> +5 RR

Presidentti Edelleenkään ei ole kyse palautusoikeudesta, vaan myyjän virheestä. EU näyttää noudattavan tässä samaa linjaa kuin Suomi sisäisessä kaupankäynnissä. Kaikkia tietojahan tuossa kuvassa ei ole, mutta ilmeisesti asiakas on ilmoittanut virheestä heti sen havaittuaan, joten toiminut lain mukaan oikein, vaikka onkin ehtinyt ottamaan tuotteen käyttöön, joten vastuu on täysimääräisesti yrityksellä. Toimitusjohtajan käytös on täysin epäasiallista, sillä hänen pitäisi olla perillä näistä asioista: https://www.ecc.fi/Teemat/verkkokauppa/tavaran-virhe-ja-takuu/tavaran-virhe/

35

Kommentit (40)

Piilota OFF-Topic keskustelu

31.03.2019 02:56

<Tuhomaatti> Tässä ei kerrota että minkä tuotteen asiakas on nettikaupasta tilannut. Moka voi olla jo tilauksessakin. Tideän saavani miinuksia mutta silti jotkut ihmisitä ovat vain idiootteja.

08.03.2018 22:29

<Mursunet> Igorin asiakaspalvelutaidot korreloivat täysin sitä asiakaspalvelua jota itä-blokin maissa tyypillisesti saa.

08.03.2018 03:33

<HardPorari> Facebookisaa voi ehdottaa muokkauksia yrityksen toiminnan kuvaan. Lisäsin sinne juuri julkinen käymälä. Mahtaakohan tuo vaihtua jos tarpeeksi monta tekee saman?

07.03.2018 16:03

<april7> Pakko nyt kertoa kun kaverini myy tietynlaisiin autoihin varaosia on verkkokauppa ja kaikki ja sitten häneltä välillä tilataan jokin osa puhelimitse ja ystävällisesti sitten kertoo, että tämä osa ei sitten sovi siihen autoosi mutta asiakas vaan sen haluaa tilata, no arvaatte kyllä että tottakai se moukarilla junttaamalla yritetty pyöränaakeri tms. yritetään palauttaa ja tätä samaa settiä tulee, että eipä se hyvä asiakaspalvelukaan aina kaikille kelpaa edes ilmaiseksi! Uskoisin että asiakkaat ovat lisäksi 99% miehiä hänellä!

07.03.2018 13:59

<sirdalud> Näyttäs olevan yhteystiedot ja "toiminta" tallinnassa, enkä yhtään ylläty.

07.03.2018 10:49

<Flippi> Eipä tarvitse asioida tuolla siis. Huonoa pelisilmää kyllä TJltä, mutta olisipa inhottava kyllä pyörittää firmaakin tänä internetpalautteen aikakautena. Onhan tuo puskaradio aina laulanut ennenkin, mutta..

07.03.2018 03:31

<MiikAkiiM> Puhelinfix ei vastaa tiedusteluihin ja on poistanut arvioinnit käytöstä Facebook-sivuiltaan. Viroon rekisteröity yritys on vaihtanut nimeään useamman kerran ja heidän Uniikkikivi.fi -nimellä harjoitamaa toimintaa on myös syytetty petoksista. T: Feissarimokat

07.03.2018 01:28

<Kanakotka> Asiakas on aina "oikeassa", ja tässä itse olisin iigorin puolella. Jos asiakas on vain läpsäissyt tyhmänä väärän tuotteen käyttöön, palautusoikeutta ei ole. Toimitusmokia ynnä muuta sattuu, ja lain kirjaimen mukaan yksittäinen toimitusmoka ei ole firman moka jos asiakas ei siitä oikaisua vaadi ennen käyttöönottoa.

06.03.2018 19:06

<equu513> Kuvakaappauksen yläkulmassa näkyvä i-kirjain tulee tietääkseni sähköpostiosoitteesta (info@puhelinfix.fi), en usko että ihan niin pieni pulju että TJ käyttäisi aspan sähköpostia omalla nimellään.

06.03.2018 16:38

<TapolanMUSTAjööti> Jotkut ihmiset eivät vaan sovi yrityksen johtoon. Ei ole kova homma lähettää euron arvoista uutta näytönsuojusta pettyneelle asiakkaalle ja pahoitella virhettä. Mahdollisesti asiakas suosittelisi kauppaa kavereilleen ja tilaisi ehkä itsekin uudestaan jos on tyytyväinen asiakaspalveluun. Jos kyse olis uudesta autosta niin ymmärtäisin ettei sitä vaihdeta jos asiakas on sen jo kerennyt tuuppaamaan katolleen ojaan, vaikka oliskin väärän värinen, mutta helvetti joku markan kiinalainen suojalasi puhelimeen...

06.03.2018 16:21

<Hymil> MösjööTipsu Komppaan sua nykyään kyllä valitetaan kaikesta mistä voi valittaa ja vielä aina ekana pitää päästä kirjottamaan julkiseks facebookkin se valituskommentti. Kai siitä saa jotain mielihyvää kun kaikki huomaavaat miten nokkela olet kun pääset näpäyttämään jonkun virheestä. Tämä henkilö oli kumminkin ekana ottanut yhteyttä ennekuin julkisesti haukku paska media alko vaan vituttaa

06.03.2018 16:18

<Hydro> Missä tätä yritystä voi arvostella paskaksi?

06.03.2018 16:10

<Zimpo> Puhelinfix.fi facebooksivuilla on nyt käynnissä kilpailu. Ihan hienoa toimintaa firmalta :D"KILPAILU! 2 voittajaa KOMMENTOI #sanni2018 ja JAA tämä postaus, niin olet mukana 100€ Tallink lahjakortti arvonnassa. Arvonta suoritetaan 30.4.2018 ja voittajat julkaistaan Puhelinfix.fi seinällä.Onnea arvontaan!"

06.03.2018 15:38

<bluecut> Puhelinfix voisi ottaa oppia Vaasan Teheranista.

06.03.2018 15:21

<molotiainen> Ottaneet arvostelut pois näkyvistä, ja käyttävät nyt hastagia Sanni2018 postauksissaan. Jossain vaiheessa ois hyvä tajuta ja ottaa hattu kouraan, se tuo vaan positiivista näkyvyyttä, kun osaa pyytää anteeksi ja myöntää virheensä julkisesti.

06.03.2018 15:03

<Terrax> Puhelinfix voipi minun puolestani pitää jatkossa tunkkinsa.

06.03.2018 14:40

<molikka> Hämmästyttävää miten vähän ihmiset tietää kuluttajansuojasta. Onhan tuo nyt ihan ilman kahta sanaa myyjän virhe.

06.03.2018 14:22

<slerbahuuli> Asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa, vaan asiakas täytyy saada kuvittelemaan että hän on oikeassa.

06.03.2018 13:54

<peppehalti> Mulle aikanaan opetettiin ravintola-alalla, että asiakas on väärässä 9 kertaa kymmenestä. Kuitenkin 8 kertaa kymmenestä voidaan asiakkaan antaa uskoa olevan oikeassa ilman, että se aiheuttaa firmalle liikaa vahinkoa. Mutta sille viimeiselle 10%:lle ei pidä antaa periksi missään tapauksessa, koska se tulee muuten takaisin vaatimaan lisää ilmaista tavaraa, ja tuo mulkut kaverinsakin.

06.03.2018 13:41

<Monskuu> Siinä teki yritys itsestään yrittäjän näköisen: kyrvän.

06.03.2018 12:49

<fretkillr> kohta jokainen suomalainen yritys on samanlainen ku teini jonnet pääsee lukiosta/kauppiksesta/amiksesta.

06.03.2018 12:27

<Mr_Convenience> Presidentti Edelleenkään ei ole kyse palautusoikeudesta, vaan myyjän virheestä. EU näyttää noudattavan tässä samaa linjaa kuin Suomi sisäisessä kaupankäynnissä. Kaikkia tietojahan tuossa kuvassa ei ole, mutta ilmeisesti asiakas on ilmoittanut virheestä heti sen havaittuaan, joten toiminut lain mukaan oikein, vaikka onkin ehtinyt ottamaan tuotteen käyttöön, joten vastuu on täysimääräisesti yrityksellä. Toimitusjohtajan käytös on täysin epäasiallista, sillä hänen pitäisi olla perillä näistä asioista: https://www.ecc.fi/Teemat/verkkokauppa/tavaran-virhe-ja-takuu/tavaran-virhe/

06.03.2018 12:21

<Tenkainen> Voisin tilata noilta koska pomo ei nöyristele tyhmien asiakkaiden edessä.

-13
06.03.2018 12:18

<PandemicZ> Presidentti Kyllä annetaankin ja hyvä niin. Pyöritän paria verkkokauppaa ja aina välillä sattuu mokia, puolin ja toisin. Jos on pieninkin epäillys, että meillä olisi pakattu jotain väärin, niin korvaava tuote tulee ilmaiseksi. Aika usein myös on mustaa valkoisella, että asiakas on tilannut väärää kokoa tjms. mutta jos kyse on alle satasen tuotteesta, niin ei noista kannata lähteä kinastelemaan. Uutta tilalle ja se tilaus nyt meni kirjanpidossa pakkaselle, mutta asiakas on tyytyväinen ja tilaa uudestaankin jotain joskus. Verkkokauppiaalla ei ole varaa mulkkuilla.

06.03.2018 12:15

<Presidentti> Mr_Convenience paitsi että tässä tapauksessa asiakas käyttänyt tuotetta joka on nyt myyntikelvoton. Siinä vaiheessa palautusoikeus raukesi. Kaikki olis ollut hyvin jos Igor olis tajunnut tarjota oikeanlaista vaikka puoleen hintaa ja todennut asiakkaan kanssa, että molempien vika.

-12
06.03.2018 12:05

<Presidentti> Ihmisille annetaan aika saatananmoinen valta näillä julkisilla arvosteluilla, ja verkkokaupalla yleensäkin. Silti iigor voisi käyttää vähän pelisilmää ja myöntää, että joo meidän vika että lähtettiin väärä, mutta kyllä tilaajankin pitää varmistaa että saa oikeat tuotteet. Tässä tapauksessa olisi selvitty asiasta kun olisi tarjonnut uuden -50% ja sopinut asiakkaan kanssa, että molempien vika.

06.03.2018 11:58

<lapsipeto> Ketä kiinnostaa joku random palaute.

06.03.2018 11:57

<niceone> DoupAsiakas on lähes aina väärässä, mutta mahdollisuuksien mukaan tälle pyritään antamaan kuva siitä, että tämä olisi oikeassa.

06.03.2018 11:56

<Wickerman> Jos Sanni on tilannut esim. kirkkaan näytönsuojan, mutta hänelle onkin lähetetty musta, niin silloin Puhelinfix on tehnyt virheen. Kyllä varmaan itsekin saattaisin kuvitella, että suojassa on jokin musta suojakalvo päällä. Totta kai asiakkaankin pitäisi olla "hereillä" mutta vahinkoja sattuu kaikille, myös Puhelinfixille. Kuitenkin toimitusjohtaja Igorin käytös ja toiminta on täysin perseestä. Onkohan oman tahdon vastainen selibaatti jatkunut kauankin...

06.03.2018 11:54

<MösjööTipsu> Mr_Convenience Sitä en tiedä mitä laki sanoo, mut järki käskee tarkistamaan tuotteen, varsinki tilausmyynneissä, ennen ku ruvetaan käyttää tai avamaan paketti suuremmin. Liike teki virheen, mut on asiakkaallaki joku vastuu toimistaan. Ihme valittamisen ja vastuun muille siirtämisen kulttuuri pesiytynyt suomeen. Aina etsitään syylistä ja sitä rataa.

-12
06.03.2018 11:28

<arbuus> Ei liene lähtökohtaisesti oikein ajattelu, että asiakkaalle voi lähettää mitä vain ja jos asiakas sen menee vielä avaamaan, on maksuvelvollinen tuotteesta.

06.03.2018 11:25

<Mr_Convenience> MösjööTipsu Tässä tapauksessa ei ole kyse yrityksen myöntämästä vaihto- ja palautusoikeudesta, vaan yrityksen tekemästä virheestä, kun ovat lähettäneet väärän tuotteen. Suomen lain mukaan yrityksen joko korjattava virhe ilman asiakkaalle aiheutuvia kustannuksia, tarjota riittävää alennusta hyvityksenä tai purkaa kauppa ja palauttaa rahat. Kuvan liike näyttää Virolaiselta, niin en sitten tiedä onko Suomen lailla vaikutusta ja mikä sikäläinen käytäntö on.

06.03.2018 11:13

<MösjööTipsu> Miten tääki ny liikkeel lähti. Käsittääkseni asiakas sai väärän tuotteen, mut kuitenki plänttäs sen paikalleen ja se sit vast avas silmänsä jolloin valitti asiasta. Liike pahoittelee asiaa, mut samalla kertoo, ettei avattuja pakettaja yms. oteta takasin kuten toimitusehdoissa lukee. Ja asiakas tästä vinkumaan, et paskaa asiakaspalvelua. Elikkä väärästä asiasta taas kerran asiaskas lähtee valittamaan, ja olettaa olevansa oikeassa. Toimari ei kyl vedä hommaa voitolla kotiin, mut se mistä juttu lähtee, on asiakkaan omaa tyrimistä.

06.03.2018 11:08

<Rivetti> Toki itse kun tilaan jotain, niin avatessani huomaan jos se ei ole sitä, mitä tilasin ja mistä maksoin. Mutta tuo asiakaspalvelu on sitten taas omaa luokkaansa :D

06.03.2018 11:05

<Kapa53> Eihän mikään koskaan ole venäläisten vika.

06.03.2018 11:03

<FrankCastle> Oon ite ollu asiakaspalveluhommissa about koko työhistoriani ja tää on kyllä yks urpoimmista asiakaspalvelutilanteista mitä oon pitkään aikaan nähnyt. Silti sanon myös sen että asiakaspalvelutyön syöpäisin ja myrkyllisin puoli on nimenomaan ne asiakkaat. Ei siis tässä tapauksessa, mutta muuten.

06.03.2018 11:01

<Dithex> Näissä yleisin odotus on, että asiakas on aina väärässä mutta tällä kertaa oli kyllä ammattitaidotonta ja töykeää käyttäytymistä toimitusjohtajalta. Vaimoki vielä puolustelemassa.

06.03.2018 10:39

<Kepupylly> Mä kerran tilasin verkkokaupasta jonkun pelin ja ps3 ohjainmen laturiin. Ja paketti kun tuli niin siellä oli peli ja tietokoneenhiiri

06.03.2018 10:34

<Doup> Minulle on opetettu omaan hommaani et asiakas on aina oikeassa, mutta asiakas voi olla samalla perseestä...

100
06.03.2018 10:23

<xenth> No ei oo kyllä Igorilla parhaimmat markkinointitaidot. Aika nopeestikin olis tullut halvemmaksi lähettää vaikka yksi kappale jokaista väriä niitä näytönsuojuksia.

134

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Tapaus - talo tulessa

12 625 katselukertaa

Smurffikylän ongelmatapaus

27 962 katselukertaa

Lasten hyväksikäyttötapaus

25 355 katselukertaa

Menetetty tapaus

74 250 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.