Lähettäjä:
RivettiTapaus Puhelinfix
Väärän värinen näytönsuoja.
Lähettäjä: Rivetti
Otsikko: Tapaus Puhelinfix
Kuvaus: Väärän värinen näytönsuoja.
Hakusanat: puhelinfix, korjaus, puhelin, asiakaspalvelu, toimitusjohtaja, feissarimokat, facebook, asiakaspalaute, arvostelu,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2018-03-06 10:23:57
+3096
<xenth> +5 RR
No ei oo kyllä Igorilla parhaimmat markkinointitaidot. Aika nopeestikin olis tullut halvemmaksi lähettää vaikka yksi kappale jokaista väriä niitä näytönsuojuksia.
Aika: 2018-03-06 10:34:09
+6924
<Doup> +5 RR
Minulle on opetettu omaan hommaani et asiakas on aina oikeassa, mutta asiakas voi olla samalla perseestä...
Aika: 2018-03-06 11:25:28
+993
<Mr_Convenience> +5 RR
MösjööTipsu Tässä tapauksessa ei ole kyse yrityksen myöntämästä vaihto- ja palautusoikeudesta, vaan yrityksen tekemästä virheestä, kun ovat lähettäneet väärän tuotteen. Suomen lain mukaan yrityksen joko korjattava virhe ilman asiakkaalle aiheutuvia kustannuksia, tarjota riittävää alennusta hyvityksenä tai purkaa kauppa ja palauttaa rahat. Kuvan liike näyttää Virolaiselta, niin en sitten tiedä onko Suomen lailla vaikutusta ja mikä sikäläinen käytäntö on.
Aika: 2018-03-06 12:18:37
+4598
<PandemicZ> +5 RR
Presidentti Kyllä annetaankin ja hyvä niin. Pyöritän paria verkkokauppaa ja aina välillä sattuu mokia, puolin ja toisin. Jos on pieninkin epäillys, että meillä olisi pakattu jotain väärin, niin korvaava tuote tulee ilmaiseksi. Aika usein myös on mustaa valkoisella, että asiakas on tilannut väärää kokoa tjms. mutta jos kyse on alle satasen tuotteesta, niin ei noista kannata lähteä kinastelemaan. Uutta tilalle ja se tilaus nyt meni kirjanpidossa pakkaselle, mutta asiakas on tyytyväinen ja tilaa uudestaankin jotain joskus. Verkkokauppiaalla ei ole varaa mulkkuilla.
Aika: 2018-03-06 12:27:58
+993
<Mr_Convenience> +5 RR
Presidentti Edelleenkään ei ole kyse palautusoikeudesta, vaan myyjän virheestä. EU näyttää noudattavan tässä samaa linjaa kuin Suomi sisäisessä kaupankäynnissä. Kaikkia tietojahan tuossa kuvassa ei ole, mutta ilmeisesti asiakas on ilmoittanut virheestä heti sen havaittuaan, joten toiminut lain mukaan oikein, vaikka onkin ehtinyt ottamaan tuotteen käyttöön, joten vastuu on täysimääräisesti yrityksellä. Toimitusjohtajan käytös on täysin epäasiallista, sillä hänen pitäisi olla perillä näistä asioista: https://www.ecc.fi/Teemat/verkkokauppa/tavaran-virhe-ja-takuu/tavaran-virhe/
Kommentit (40)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Tuhomaatti> Tässä ei kerrota että minkä tuotteen asiakas on nettikaupasta tilannut. Moka voi olla jo tilauksessakin. Tideän saavani miinuksia mutta silti jotkut ihmisitä ovat vain idiootteja.
<Mursunet> Igorin asiakaspalvelutaidot korreloivat täysin sitä asiakaspalvelua jota itä-blokin maissa tyypillisesti saa.
<HardPorari> Facebookisaa voi ehdottaa muokkauksia yrityksen toiminnan kuvaan. Lisäsin sinne juuri julkinen käymälä. Mahtaakohan tuo vaihtua jos tarpeeksi monta tekee saman?
<april7> Pakko nyt kertoa kun kaverini myy tietynlaisiin autoihin varaosia on verkkokauppa ja kaikki ja sitten häneltä välillä tilataan jokin osa puhelimitse ja ystävällisesti sitten kertoo, että tämä osa ei sitten sovi siihen autoosi mutta asiakas vaan sen haluaa tilata, no arvaatte kyllä että tottakai se moukarilla junttaamalla yritetty pyöränaakeri tms. yritetään palauttaa ja tätä samaa settiä tulee, että eipä se hyvä asiakaspalvelukaan aina kaikille kelpaa edes ilmaiseksi! Uskoisin että asiakkaat ovat lisäksi 99% miehiä hänellä!
<sirdalud> Näyttäs olevan yhteystiedot ja "toiminta" tallinnassa, enkä yhtään ylläty.
<Flippi> Eipä tarvitse asioida tuolla siis. Huonoa pelisilmää kyllä TJltä, mutta olisipa inhottava kyllä pyörittää firmaakin tänä internetpalautteen aikakautena. Onhan tuo puskaradio aina laulanut ennenkin, mutta..
<MiikAkiiM> Puhelinfix ei vastaa tiedusteluihin ja on poistanut arvioinnit käytöstä Facebook-sivuiltaan. Viroon rekisteröity yritys on vaihtanut nimeään useamman kerran ja heidän Uniikkikivi.fi -nimellä harjoitamaa toimintaa on myös syytetty petoksista. T: Feissarimokat
<Kanakotka> Asiakas on aina "oikeassa", ja tässä itse olisin iigorin puolella. Jos asiakas on vain läpsäissyt tyhmänä väärän tuotteen käyttöön, palautusoikeutta ei ole. Toimitusmokia ynnä muuta sattuu, ja lain kirjaimen mukaan yksittäinen toimitusmoka ei ole firman moka jos asiakas ei siitä oikaisua vaadi ennen käyttöönottoa.
<equu513> Kuvakaappauksen yläkulmassa näkyvä i-kirjain tulee tietääkseni sähköpostiosoitteesta (info@puhelinfix.fi), en usko että ihan niin pieni pulju että TJ käyttäisi aspan sähköpostia omalla nimellään.
<TapolanMUSTAjööti> Jotkut ihmiset eivät vaan sovi yrityksen johtoon. Ei ole kova homma lähettää euron arvoista uutta näytönsuojusta pettyneelle asiakkaalle ja pahoitella virhettä. Mahdollisesti asiakas suosittelisi kauppaa kavereilleen ja tilaisi ehkä itsekin uudestaan jos on tyytyväinen asiakaspalveluun. Jos kyse olis uudesta autosta niin ymmärtäisin ettei sitä vaihdeta jos asiakas on sen jo kerennyt tuuppaamaan katolleen ojaan, vaikka oliskin väärän värinen, mutta helvetti joku markan kiinalainen suojalasi puhelimeen...
<Hymil> MösjööTipsu Komppaan sua nykyään kyllä valitetaan kaikesta mistä voi valittaa ja vielä aina ekana pitää päästä kirjottamaan julkiseks facebookkin se valituskommentti. Kai siitä saa jotain mielihyvää kun kaikki huomaavaat miten nokkela olet kun pääset näpäyttämään jonkun virheestä. Tämä henkilö oli kumminkin ekana ottanut yhteyttä ennekuin julkisesti haukku paska media alko vaan vituttaa
<Hydro> Missä tätä yritystä voi arvostella paskaksi?
<Zimpo> Puhelinfix.fi facebooksivuilla on nyt käynnissä kilpailu. Ihan hienoa toimintaa firmalta :D"KILPAILU! 2 voittajaa KOMMENTOI #sanni2018 ja JAA tämä postaus, niin olet mukana 100€ Tallink lahjakortti arvonnassa. Arvonta suoritetaan 30.4.2018 ja voittajat julkaistaan Puhelinfix.fi seinällä.Onnea arvontaan!"
<bluecut> Puhelinfix voisi ottaa oppia Vaasan Teheranista.
<molotiainen> Ottaneet arvostelut pois näkyvistä, ja käyttävät nyt hastagia Sanni2018 postauksissaan. Jossain vaiheessa ois hyvä tajuta ja ottaa hattu kouraan, se tuo vaan positiivista näkyvyyttä, kun osaa pyytää anteeksi ja myöntää virheensä julkisesti.
<Terrax> Puhelinfix voipi minun puolestani pitää jatkossa tunkkinsa.
<molikka> Hämmästyttävää miten vähän ihmiset tietää kuluttajansuojasta. Onhan tuo nyt ihan ilman kahta sanaa myyjän virhe.
<slerbahuuli> Asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa, vaan asiakas täytyy saada kuvittelemaan että hän on oikeassa.
<peppehalti> Mulle aikanaan opetettiin ravintola-alalla, että asiakas on väärässä 9 kertaa kymmenestä. Kuitenkin 8 kertaa kymmenestä voidaan asiakkaan antaa uskoa olevan oikeassa ilman, että se aiheuttaa firmalle liikaa vahinkoa. Mutta sille viimeiselle 10%:lle ei pidä antaa periksi missään tapauksessa, koska se tulee muuten takaisin vaatimaan lisää ilmaista tavaraa, ja tuo mulkut kaverinsakin.
<Monskuu> Siinä teki yritys itsestään yrittäjän näköisen: kyrvän.
<fretkillr> kohta jokainen suomalainen yritys on samanlainen ku teini jonnet pääsee lukiosta/kauppiksesta/amiksesta.
<Mr_Convenience> Presidentti Edelleenkään ei ole kyse palautusoikeudesta, vaan myyjän virheestä. EU näyttää noudattavan tässä samaa linjaa kuin Suomi sisäisessä kaupankäynnissä. Kaikkia tietojahan tuossa kuvassa ei ole, mutta ilmeisesti asiakas on ilmoittanut virheestä heti sen havaittuaan, joten toiminut lain mukaan oikein, vaikka onkin ehtinyt ottamaan tuotteen käyttöön, joten vastuu on täysimääräisesti yrityksellä. Toimitusjohtajan käytös on täysin epäasiallista, sillä hänen pitäisi olla perillä näistä asioista: https://www.ecc.fi/Teemat/verkkokauppa/tavaran-virhe-ja-takuu/tavaran-virhe/
<Tenkainen> Voisin tilata noilta koska pomo ei nöyristele tyhmien asiakkaiden edessä.
<PandemicZ> Presidentti Kyllä annetaankin ja hyvä niin. Pyöritän paria verkkokauppaa ja aina välillä sattuu mokia, puolin ja toisin. Jos on pieninkin epäillys, että meillä olisi pakattu jotain väärin, niin korvaava tuote tulee ilmaiseksi. Aika usein myös on mustaa valkoisella, että asiakas on tilannut väärää kokoa tjms. mutta jos kyse on alle satasen tuotteesta, niin ei noista kannata lähteä kinastelemaan. Uutta tilalle ja se tilaus nyt meni kirjanpidossa pakkaselle, mutta asiakas on tyytyväinen ja tilaa uudestaankin jotain joskus. Verkkokauppiaalla ei ole varaa mulkkuilla.
<Presidentti> Mr_Convenience paitsi että tässä tapauksessa asiakas käyttänyt tuotetta joka on nyt myyntikelvoton. Siinä vaiheessa palautusoikeus raukesi. Kaikki olis ollut hyvin jos Igor olis tajunnut tarjota oikeanlaista vaikka puoleen hintaa ja todennut asiakkaan kanssa, että molempien vika.
<Presidentti> Ihmisille annetaan aika saatananmoinen valta näillä julkisilla arvosteluilla, ja verkkokaupalla yleensäkin. Silti iigor voisi käyttää vähän pelisilmää ja myöntää, että joo meidän vika että lähtettiin väärä, mutta kyllä tilaajankin pitää varmistaa että saa oikeat tuotteet. Tässä tapauksessa olisi selvitty asiasta kun olisi tarjonnut uuden -50% ja sopinut asiakkaan kanssa, että molempien vika.
<lapsipeto> Ketä kiinnostaa joku random palaute.
<niceone> DoupAsiakas on lähes aina väärässä, mutta mahdollisuuksien mukaan tälle pyritään antamaan kuva siitä, että tämä olisi oikeassa.
<Wickerman> Jos Sanni on tilannut esim. kirkkaan näytönsuojan, mutta hänelle onkin lähetetty musta, niin silloin Puhelinfix on tehnyt virheen. Kyllä varmaan itsekin saattaisin kuvitella, että suojassa on jokin musta suojakalvo päällä. Totta kai asiakkaankin pitäisi olla "hereillä" mutta vahinkoja sattuu kaikille, myös Puhelinfixille. Kuitenkin toimitusjohtaja Igorin käytös ja toiminta on täysin perseestä. Onkohan oman tahdon vastainen selibaatti jatkunut kauankin...
<MösjööTipsu> Mr_Convenience Sitä en tiedä mitä laki sanoo, mut järki käskee tarkistamaan tuotteen, varsinki tilausmyynneissä, ennen ku ruvetaan käyttää tai avamaan paketti suuremmin. Liike teki virheen, mut on asiakkaallaki joku vastuu toimistaan. Ihme valittamisen ja vastuun muille siirtämisen kulttuuri pesiytynyt suomeen. Aina etsitään syylistä ja sitä rataa.
<arbuus> Ei liene lähtökohtaisesti oikein ajattelu, että asiakkaalle voi lähettää mitä vain ja jos asiakas sen menee vielä avaamaan, on maksuvelvollinen tuotteesta.
<Mr_Convenience> MösjööTipsu Tässä tapauksessa ei ole kyse yrityksen myöntämästä vaihto- ja palautusoikeudesta, vaan yrityksen tekemästä virheestä, kun ovat lähettäneet väärän tuotteen. Suomen lain mukaan yrityksen joko korjattava virhe ilman asiakkaalle aiheutuvia kustannuksia, tarjota riittävää alennusta hyvityksenä tai purkaa kauppa ja palauttaa rahat. Kuvan liike näyttää Virolaiselta, niin en sitten tiedä onko Suomen lailla vaikutusta ja mikä sikäläinen käytäntö on.
<MösjööTipsu> Miten tääki ny liikkeel lähti. Käsittääkseni asiakas sai väärän tuotteen, mut kuitenki plänttäs sen paikalleen ja se sit vast avas silmänsä jolloin valitti asiasta. Liike pahoittelee asiaa, mut samalla kertoo, ettei avattuja pakettaja yms. oteta takasin kuten toimitusehdoissa lukee. Ja asiakas tästä vinkumaan, et paskaa asiakaspalvelua. Elikkä väärästä asiasta taas kerran asiaskas lähtee valittamaan, ja olettaa olevansa oikeassa. Toimari ei kyl vedä hommaa voitolla kotiin, mut se mistä juttu lähtee, on asiakkaan omaa tyrimistä.
<Rivetti> Toki itse kun tilaan jotain, niin avatessani huomaan jos se ei ole sitä, mitä tilasin ja mistä maksoin. Mutta tuo asiakaspalvelu on sitten taas omaa luokkaansa :D
<Kapa53> Eihän mikään koskaan ole venäläisten vika.
<FrankCastle> Oon ite ollu asiakaspalveluhommissa about koko työhistoriani ja tää on kyllä yks urpoimmista asiakaspalvelutilanteista mitä oon pitkään aikaan nähnyt. Silti sanon myös sen että asiakaspalvelutyön syöpäisin ja myrkyllisin puoli on nimenomaan ne asiakkaat. Ei siis tässä tapauksessa, mutta muuten.
<Dithex> Näissä yleisin odotus on, että asiakas on aina väärässä mutta tällä kertaa oli kyllä ammattitaidotonta ja töykeää käyttäytymistä toimitusjohtajalta. Vaimoki vielä puolustelemassa.
<Kepupylly> Mä kerran tilasin verkkokaupasta jonkun pelin ja ps3 ohjainmen laturiin. Ja paketti kun tuli niin siellä oli peli ja tietokoneenhiiri
<Doup> Minulle on opetettu omaan hommaani et asiakas on aina oikeassa, mutta asiakas voi olla samalla perseestä...
<xenth> No ei oo kyllä Igorilla parhaimmat markkinointitaidot. Aika nopeestikin olis tullut halvemmaksi lähettää vaikka yksi kappale jokaista väriä niitä näytönsuojuksia.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu