Lähettäjä:
ArabTaksikuskien rauhanomainen protesti Uberia vastaan
Portugalissa
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
ArabSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-10-12 17:36:36
+6197
<L_A_G>
Kyllähän noiden raivoa voi ymmärtää kun ovat laittaneet paljon rahaa ja aikaa että vois harjoittaa ammattia. Uber:in idea on suunilleen "Meillä on äppi eli meidän ei tarvitse käyttää ammattitaitoisia kuskeja, kunnon vakuutusta, katsoa yhtään kuskien taustoja, rekisteröityä mitenkään taksifirmaksi tai muutenkaan seurata taksilainsäädäntöä vaikka me harjoitetaan taksiliikennettä". Kyseessä on siis periaatteessa pimeiden taksikuskien katto-organisaatio.
Aika: 2016-10-12 17:00:13
+8188
<rokkamies>
Menohan on kuin Malmössä
Aika: 2016-10-12 16:59:03
+224761
<aleksi_i>
kido Mieti jos joku veisi sinun työsi, eikä maksaisi siitä työstä edes veroa.
Aika: 2016-10-12 23:41:53
+16760
<Marckontscz>
Aina yhtä hauskaa kuulla perustelu yberin paremmuudelle että on puolet halvempaa kuin oikea taksi. Oikealta taksilta vaan menee 40% liikevaihdosta veroihin ja eläkemaksuihin! Yberillä 0%
Aika: 2016-10-12 17:32:30
+18683
<jörmyjonez>
aleksi_i ei kido ymmärrä tommosta ku on itekki veropakolainen ku muutti viroon
Kommentit (56)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<huga> Hyvät jouset
<Draganta> Terrax, kiitos samoin! Muista käydä ensin kelassa ja vasta sitten työkkäriin kultapuppeli! Pus pus!
<Terrax> Draganta Voi jeesus vittu mikä idiootti sä olet. Mutta nyt täältä tähän. Hyvää iltahukia Korson taksitolpalla käsityöläinen.
<Draganta> Terrax, ei se palkkapussi kerro siitä ootko säälittävä ihmisperse
<Terrax> Draganta Luuseri? Mä tienaan satavarmaan enemmän kun sä.
<Draganta> Oot kyllä hauska vekkuli Terrax. Hyvä se on huudella sieltä TE-toimiston jonosta. Vai jaksatko edes sinne asti raahautua? Noi sun kullinimemis ja runkkaus kommentit kertoo siitä et oot ilmeisesti vastikään löytäny oman kikkelisi. Vitun luuseri!
<Terrax> Draganta Oot käsityöammattilainen? Käsityö sun kohdalla väkisin viittaa maaniseen runkkaamiseen. Rohkenen epäillä että kukaan maksaa siitä sulle palkkaa. Millään muulla tavalla kun taksia ajamalla sinä ja kaltaisesi ei voi itteään elättää. Eiks oo muuten kiva kun ajokorttia varten ei tarvi käydä missään älykkyystestissä, jopa sun kaltanen depiili voi saada sen. En voi mennä himaani kun olen siellä jo. Mene sinä vanhempies himaan. Ai niin mutta siellähän sä olet jo. Hyvää tulevaisuutta jonkun toisen omistaman mersun ratissa. Harkitse kullinimemisharrastuksesi muuttamista ammatiksi.
<L_A_G> reijo ripuli En ole taksikuski, ainoastaan henkilö joka ymmärtää että Uberin "Vittuun kaikki säännöt - Viidakon laki kunniaan"-asenne ei loppujen lopuksi ole asiakkaiden eduksi. Taksikuskin kuullu siis ihan oikeasti olla vastuussa matkustajistaan ihan niin kuin muut matkustajaliikennettä harjoittavat ja siten työturvallisuuskortti (joka on siis päivän koulutus kerran viidessä vuodessa) on ihan ymmärrettävä vaatimus.
<Charun> ..helpommin sulkea pois, kuin koko välitysjärjestelmästä (jotain lainsäädännöllistä hommaa määräävästä markkina-asemasta isojen tilauskeskusten kohdalla ja elinkeinovapauden kanssa). Tämä ei tietysti poista ongelmaa tolpalta tai keskukseen soittamalla otettujen autojen suhteen (joskin tietääkseni keskuksestakin voi pyytää laatukuljettajaa), mutta jos jo nykysellään pitää huonoja kuskeja ongelmallisina, niin mitä kuvittelette tarjonnan olevan siinä vaiheessa kun käytännössä kellään ei ole mitään keinoja valvoa taksitoimintaa sikäli mikäli liikennekaari tuommoisenaan menee läpi..?
<Charun> Ei ole kenekään etu, että täysin alalle sopimattomat/suomea osaamattomat/täysummikot jatkavat taksin ratissa; asiakkaat kuitenkin maksavat _palvelusta_ ja monen mielestä hinta on ymmärrettävästi täysin kohtuuton, jos kuski ei itse edes osaa naviin kirjoittaa esim. Annankatu 3, saati sitten suunnistaa edes oikeaan kaupunginosaan. Helsingissä esim. jos tilaa Valopilkulla, tekstarilla, tai Taksi Helsinki -apilla kyydit välittyvät vain "Laatu"-kuljettajille, joiden joukossa ei pitäisi olla yhtäkään oikeasti huonoa kuskia ja tuosta laatujärjestelmästä heidät voidaan huomattavasti..
<Charun> WoofBear78 Sehän se paras oliskin, mutta nykysellään isojen välitysyhtiöiden on pakko ottaa kaikki "kurssin suorittaneet" kuljettajat mukaan välitykseensä ilman, että voivat itse varmistua niiden pätevyydestä (jos/kun ovat käyneet kurssin muualla) ja jos asiakkailta ei valituksia tule, niin oletettavasti osaavat silloin hommansa. Eli siis; ottakaa hyvät ihmiset huonoista kyydeistä kuitti talteen (tai ainakin kupunumero ja kyydin kellonaika) ja ilmoittakaa välitysyhtiöön, tai taksitarkastajalle. He kyllä mielellään ottavat palautteen vastaan ja ryhtyvät toimenpiteisiin. :)
<Draganta> Ja vielä sen verran että itse kun olen kasvanut yksityisyrittäjä perheessä ja itse käsityöammattilainen niin kyllä mua kiinnostaa aika monen alan kulurakenne. Se on vain sivistävää tietää mistä jonkin palvelun/tuotteen hinta muodostuu
<Draganta> Terrax, jou wööörd! Marketissa kyllä ostan yleensä kotimaista mutta kiva kun sä tiedät paremmin vitun urpo. Hyvin oot sit näköjään ottanu selvää jos sun argumentit on tota tasoa. Mee himaas kasvaa pelle!
<Terrax> Draganta Mua ei kiinnosta vittuakaan taksisuhareiden kulurakenne. Ei sinuakaan kiinnosta vittuakaan partureiden kulurakenne tai pitseroiden tai ylipäänsä minkään. Marketissa ostat halvinta virolaista juustoa ja puolalaista suklaata. Älä viiti tolppahomo olla noin tekopyhä. Ja olen ottanut selvää ja mussutan jos mua huvittaa. Koita estää.
<Draganta> Terrax, sun lässytyksestä päätellen et taida hirveesti ymmärtää taksien kulurakennetta. Ota ensin selvää ennen ku rupeet mussuttamaan!
<testo_jolle> kido Siinä vaiheessa kun ostat uuden auton(taksilaki vaatii hyvän turvallisen auton), laitat sen työkäyttöön(mittarit, alkolukot ym. n.15 000€!), käyt ammattikuljettajan tutkinnon(joka maksaa), hommaat liikenneluvat(jotka maksaa), perusta yrityksen jne. Sitten saat lähes täytettyä kriteerit että voit turvallisesti ja laillisesti ajaa taksia johon kuulluu koulukyydit, sairaskuljetukset ja vammaiskuljetuksen, muiden kyytien lisäksi. Sen jälkeen tulee joku räkänokka vanhalla mazdalla viemään arki- ja viikonloppuiltoina vielään sinulta sen vähäsenkin leivän ilman veroja! Kyllä saattaa vituttaa!
<Terrax> "Äglä öglö suomen taksi on maailman paras ögölö uberit vaan raiskaa ja pihtiputaalla ei mummot pääse terveyskeskukseen ilman suomalaista taksia ja ägälä 40% hinnasta on veroa ögölö ja maailma romahtaa kun taksia ei oo enää kun neeperit ja muut hottentotit ajaa 200€ korollalla ja raiskaa vanhukset ja ögölö ei ne uuperit verojakaan maksa niinkun minä pertti olen aina maksanu paitsi niistä pimeistä viinoista mitä olen myyny mersun takakontista ögölö bögölö taksi on paras ja HIFK ägälä."
<Paskamajuri> Viikko sitten juttelin taksissa ollessani sen kuljettajalle. Juteltiin tästä uberista sitten. Kävi mies aika hiilenä ymmärrettävistä syistä. Kertoi että paska uber vetää vielä paljon niiden uberkuskien liksojen välistä ja rahat menee amerikkaan.
<MösjööTipsu> Marckontscz Okei. Mulla ei oo käytännössä minkäänlaista mielipidettä asiasta, enkä kyl mitään sellasta muodostakkaan kuulopuheiden perusteella. Kuhan kommentoisin ihmisten yleistä ulinaa, koska kaikki on aina paskaa ja perseestä
<reijo ripuli> L_A_G Taidat olla taksari? En lähtis noista kuljettajista huutelemaan kun pikkusen jos kehtaat googleen heittää hakusanoja niin rupeaa löytymään raiskaajataksareita ihan suomesta. Hintaan voin sen verran sanoa, että n.30 min matka (n.27km) maksoi Lyftillä $20, kun täällä suomessa maksan 2,5km matkasta 15€. Henk. kohtasesti myös riittää, että kuskilla on ajokortti. Suomessa on muutenkin aivan liikaa turhaa byrokratiaa ja hyyssäämistä (työturvallisuuskortit yms.)
<WoofBear78> Charun Tai sitten olisi se parempi vaihtoehto jossa epäpätevät eivät edes pääsisi rattiin. Näinhän sen olisi tarkoitus toimia. Vai onko tarkoitus sysätä vastuu asiakkaan niskoille.
<Draganta> Teki ihan oikein. Nyt ku taksit vapautetaan niin kohta on helvetti irti. Tällä hetkellä taksikuskit painaa jo aivan vitun pitkää päivää niin mitäs sitten kun koko ala vapautetaan? No eipähän ole vapaa-ajanvietto ongelmia. Luotan kyllä suomalaiseen taksiin enkä tule uberia käyttämään. Vitun veronkiertäjä paskiaiset!
<Charun> WoofBear78 Nää on just näitä mitä asiakkailta kuulee; kiitellään, kun osuu kunnollinen kuski ja kerrotaan kuinka paskaa "palvelua" on jollain kerralla saanut ja miten kuski ei ole osannut suomea, saati käyttää navigaattoria, paikallistuntemuksesta puhumattakaan. Siinä kun kysäset "kai teit valituksen taksitarkastajalle/Taksi Helsingille, niin vastaus on "en viittiny/kehdannut".. Millä te luulette että ne epäkelvot kuskit saadaan alalta pois, jos ei niistä tieto mene eteenpäin?! Se, että alalla on vain hommansa osaavia kuskeja on sekä kuskien, että asiakkaiden etu.
<Chhataree> Uberhän on suomessa kielletty ja siitä sitten tulee rikosseuraamussettiä, tietääkseni. Rikoshyöty jne. En siis vielä nykyisellään lähtisi näitä keikuttelemaan, tulee se karma sieltä perästä muutenkin. Ps. Käytän normitaksia sen kerran vuodessa kun sitä tarvitsen.
<WoofBear78> Viimeksi kun otin taksin vantaan lentokentältä jouduin opastamaan taksikuskin viittomalla perille. Navigaattoria hän ei osannut ilmeisesti käyttää, suomea hän ei oiken puhunut ja määränpäästä hänellä ei ollut mitään käsitystä. Lähinnä elekielellä ja viittomalla mentiin perille. Liikennesäännötkin oli aika hataralla pohjalla. Maksun hän kyllä osasi ottaa. Mietin vaan että jos en olisi tiennyt itse reittiä niin mitenhän perille olisi päästy. Täytyy sanoa että hinta/laatusuhde ei kyllä kohdanneet. En valita ettei leimata rasistiksi.
<massumies> Eikös ne taksikuskit tilanneet saksassa überin lentokentälle, ja melkein rauhanomaisesti polttivat sen siihen paikkaan. Siinäpä mielenilmaus!
<polle500> uber = taxi piratebay ?
<Marckontscz> Aina yhtä hauskaa kuulla perustelu yberin paremmuudelle että on puolet halvempaa kuin oikea taksi. Oikealta taksilta vaan menee 40% liikevaihdosta veroihin ja eläkemaksuihin! Yberillä 0%
<Marckontscz> MösjööTipsu ne ketkä taksia oikeasti joutuu käyttämään ovat tyytyväisiä sekä laatuun että hintaan. ja kyllä sanoin joutuu koska harva sitä taksia huvikseen käyttää koska eihän se ole kustannustehokasta liikkumista kun siitä pitää kuitenkin sille kuljetusta suorittavalle palkka saada ja vaan yhtä kyytiä kerrallaan voi ajaa. Suomessa on pohjoismaiden halvimmat taksat ja se on nimenomaan sääntelyn ansiota. Sitten se todellisuus paljastuu kun ala vapautuu ja haikaillaan vanhan perään. siihen ei vaan enää sit ole paluuta. Itse valmistaudun homman lopettamaan koska nykyiselläänkin huono kannattavu
<equu513> L_A_G Suomen kuskeja kun kattoo, niin voin kyllä sanoa ettei se ammattitaito, taustat tai kielitaito vaikuta hevon persettä siihen pääsetkö kuskiks vai et. Niin ja ne kokeet millä kuskiks päästään ei ole mitään kauheen vaikeita ja niin kauan kun taksifirmat ite vielä niitä järjestää niin aika helpolla sinne pääsee kun tarpeeks vaan firma haluu saada jonkun henkilön töihin.
<Inz1> Meno ku Forssassa
<MösjööTipsu> Jos siihen taksikuskien toimintaan oltais tyytyväisiä, ni värkkäiskö kukaan mitään uusia systeemejä? Sit käännän kysymyksen edellistä vastaan. Onko länsimainen ihminen ylipäätään yhtään mihinkään tyytyväinen?
<Marckontscz> Rankki^ suomessa ei ole taksimonpolia vaan alalla on melkein 10 000 pienyrittäjää. Taksakin on vain maksimihinta mikä asiakkaalta saadaan periä jos hintaa ei muuten sovita. Kun ala vapautetaan puolentoistavuoden kuluttua alkaa asiakkaiden huijaus ylihinnoittelulla ja se muuttuu vähitelleen muutaman ison forman monopoliksi ja maaseudulta ei saa taksia varsinkaan yöaikaan! Turhista sääntelyista kyllä pidetään kiinni mutta maailman paras ja luotettavin taksijärjestelmä tuhotaan ja sekä asiakkaat, valtio ja alalla olevat häviää. Mittareitakaan ei tarvitse vapautuksen jälkeen joten ei tule veroja
<Rankki^> L_A_G Eikö taksikuskeilla olisi sitten helpompi lakkauttaa oma toiminta ja siirtyä siihen tuottavampaan muotoon, joka ei varmasti olisi mikään mahdoton muutos kustannuksien kohdalta? Taksimonopoli sietääkin saaha ainakin täällä Suomessa kilpailua, jossa ei ole tuktukeja ja pyöräkyytejä..
<Kanakotka> rokkamies Nää on kyllä paremmin pukeutuneita.
<L_A_G> reijo ripuli Kyseessä on siis koko firman vakuutus jota ei ole oikeasti testattu että maksavatko kunnon onnettomuudessa aiheutuia hoito ja muitakuluja. Taksia ei muuten ajeta tavallisella ajokortilla suomessa eikä jenkeissä. Niin ja uber ei kyllä ole paljoa tavallista taksia kalliimpi etenkin kun heillä on aika rajut ruuhkamaksut käytössä. Kuljettajien seulomisesta vielä sen verran että heillä on ollut jo useamman kerran raiskauksesta tuomittuja kuskeina, pahimmassa tapuksessa mokoma oli päässyt vankilasta vain päiviä ennen kuin Uber palkkasi kuskiksi.
<Pasparteu> Justiinsa tällä viikolla ajoin Oulussa parin päivän sisään kolme taksikyytiä. Kalusto ei todellakaan ollut mitään uutta, eikä komeaa. Kuppanen epäsiisti ylikova-alusta ST Seat (aivan helvetin paha tupakanhaju, kuljettaja puhui kännykkään ilman hands-freetä), toinen oli vanha Vito. Viimeinen oli siistein, mutta sekin "vain" A-mersu. Muutaman vuoden vanha. Muutaman kerran etelämmässä kokeillut uberia, taso on ollut vähintään vastaava tai jopa parempi.
<jappas> Kehityksen tiellä olevia ihmisiä. On niitä muidenkin alojen työpaikkoja mennyt ihan samalla tavalla uusiksi.
<Kari Kakkonen> Tolppahomot vauhdissa, en ole yllättynyt
<Terrax> Taas taksikuskit avautuu. On niin viutn upeeta kun laittaa mihin tahansa sanan "Uber" ni sata tarksiperttiä on nyrkki pystyssä mouhottamassa kuinka "200€ korollalla ajetaan eikä ees kieltä osata eikä oo vakuutusta eikä veroja makseta". Vitun yhteiskunnan tukipilarit. En ole kuullu yhdenkään taksisuharin puolustelevan hotellihenkilökuntaa kun "Airbnb" vie niiden työpaikat tai kurdien pitserioita kun "Wolt" vie niiden työpaikat ja vittu niin edellee. Uudistukaa urpot kun ette vaan mitään enää asialle voi.
<woxi> Ajaisin kaikkien päälle. KAIKKIEN.
<reijo ripuli> L_A_G über autot (ja sen sisältö) ainakin jenkeissä on vakuutettu $1 000 000 asti, autot oli uusia ja kuskeilla oli voimassa oleva ajokortti. IMO taksarit on tässä maassa kaivanu oman hautansa hinnoittelulla. Jos taksarin ainoa argumentti überiä vastaan oli, että no meillä on aina uudet autot, niin voin kertoa että jos se toinen kyyti maksaa yli puolet vähemmän niin otan sen vaikka auto olisi 20v vanha. Miksi pitää olla niin "mukaluxusta" sen 10min kyydin? Suomessa on taksien hinnoittelussa käytännössä hintakartelli.. matkustan varmasti aina überillä tai lyftillä jos mahdollista!
<Arsemanjanne> Voisi itsekkin alkaa polttamaan pirtua ja myymään sitä äpin avulla ilman mitään lupia.
<tuuhee> Ikkunan sai rikki ja pyyhkijän matkamuistoksi.
<Juzu89> Tässä oli sen verta ajatusta mukana et ihmiset joutu käyttämään Uberia kun takseja ei ollu saatavilla.
<66Hukkaputki> Sen siitä saa kun mussuttaa hodareita ja korvapuusteja. Ei 10 äijää saa ees autoa nurin.
<wintersoul> Fred1130 Olen ymmärtänyt että taksiliiton autoilijat perustelevat korkean taksan palvelun laatuun. über taksissa on valmiiksi halvemmat taksat joka ei tietääkseni velvoita mihinkään lisäpalveluihin.
<Fred1130> wintersoul Eipä ne haja-asutusalueellakaan niitä lisäpalveluita hyvää hyvyyttään ja kultaisesta sydämestään niitä tee, ja toisinpäin käännettynä miksei Uber-kuski niitä samasta rahasta tekisi.
<L_A_G> Kyllähän noiden raivoa voi ymmärtää kun ovat laittaneet paljon rahaa ja aikaa että vois harjoittaa ammattia. Uber:in idea on suunilleen "Meillä on äppi eli meidän ei tarvitse käyttää ammattitaitoisia kuskeja, kunnon vakuutusta, katsoa yhtään kuskien taustoja, rekisteröityä mitenkään taksifirmaksi tai muutenkaan seurata taksilainsäädäntöä vaikka me harjoitetaan taksiliikennettä". Kyseessä on siis periaatteessa pimeiden taksikuskien katto-organisaatio.
<jörmyjonez> aleksi_i ei kido ymmärrä tommosta ku on itekki veropakolainen ku muutti viroon
<sloukka> Mitenköhän tuossa tilanteessa arvioisi kyydi, kuskin ja auton mukavuuden?
<wintersoul> Pääkaupunkiseudulla tai muissa isoissa kaupungeissa über voi olla ihan toimiva konsepti, mutta pienimmillä paikkakunnilla taksiliiton alla olevat autoilijat tekevät paljon lisäpalveluita esim. vanhuksille joita tuskin über taksiautoilijat suostuvat tekemään.
<rokkamies> Menohan on kuin Malmössä
<aleksi_i> kido Mieti jos joku veisi sinun työsi, eikä maksaisi siitä työstä edes veroa.
<Lucifr> onks tää uudest marvel-leffast ku stan lee tekee cameon
<kido> Varmaan aika kiva kun joukko ihmisiä heiluttaa sun autoa ja pelkäät siellä sisällä että koska auto heittää nurin, ikäänkuin noi uberkuskit olis jotain suuriakin rikollisia
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu