Lähettäjä:
ArabTakaliekki
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
ArabSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2017-09-14 16:53:07
+186806
<Nekatiivi-Hompsu> +5 RR
odotukset ja todellisuus, kun syöt tulista ruokaa.
Aika: 2017-09-14 16:58:11
+23172
<osman> +5 RR
Tottakai korvataan. Paljonko haluat? T:If
Aika: 2017-09-14 17:38:21
+16840
<qggq> +5 RR
torakka88 800 + 1600 = 3200
Aika: 2017-09-14 18:10:32
+19059
<Moe Szyslak> +5 RR
windosrmagistus, niin, tai sitten kyseessä on ralliautoistakin tutun antilag-järjestelmän (eli tutummin "paukku") aiheuttama liekki. Katuautoissa toki melko turha, mutta mikä tuning ei olisi? Tuunatkoon jokainen autonsa haluamakseen...
Aika: 2017-09-14 21:17:17
+19059
<Moe Szyslak> +5 RR
windosrmagistus, nyt olet kyllä hakoteillä. Turbossahan nimenomaan hyödynnetään muuten hukkaan menevää pakokaasujen energiaa, eli se on kyllä se energiatehokkain tapa ahtaa. Turbojen suurin heikkous mekaanisiin ahtimiin verrattuna on ollut turboviive, ja juuri sitä antilag-järjestelmällä vähennetään.
Kommentit (21)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Kapteeni Käsi> windosrmagistus Korkeaviritteisessä moottorissa imu- ja pakoventtiilit voivat pienen hetken olla auki samaan aikaan, jolloin varmistetaan tehokkaampi täyttö ja maksimitehot. Samalla palokelpoista seosta voi päästä pakosarjaan.
<Zack> RX-7 7/7
<|spödrlö|> windosrmagistus palamatonta polttoainetta pääsee pakoputkeen väkisinkin kun sytytystä pätkitään.
<kirppusäkki> windosrmagistus Uusissa moottoreissa käytetään nykyään paljon turboja nimenomaan sen takia, että se parantaa moottorin hyötysuhdetta. Miten se on energian hukkaamista jos muutoin hukkaan menevää pakokaasun energiaa käytetään turbon pyörittämiseen ja tehon lisäämiseen. Mielestäsi siis mekaaninen ahdin, jonka pörittämiseen käytetään moottorin tehoa ei ole huono tapa luoda ahtopainetta ja energian hukkaamista?
<Comkki> tuuhee jarruenergia otetaan talteen kytkemällä voimansiirrossa sijaitseva laturi päälle jolloin se toimii osana jarruja aiheuttaen hidastumista latauksen ohella, tätä laturia voidaan myös pyörittää akustoissa olevalla sähkövirralla jolloin saadaan avustettua kiihdytystä sähköisesti. Lämpöenergia otetaan talteen turboahtimen akselistoon kytketyllä vastaavalla laturilla, voidaan myös pyörittää sähkövirralla jolloin saadaan pidettyä ahtimen kierrokset halutulla pyörintänopeudella jos halutaan esim vähentää turboviivettä.
<tuuhee> F1 kone on aikamoinen tekele nykyisin, kun hyödynnetään lämpöenergia ja jarruenergia. Älkää kysykö miten tuo kaikki toteutetaan, mutta on sitäkin jotkut saaneet miettiä hieman pitempään, kaikkien toteutukset ei ole yhtä hyviä, joten parantaakin vielä pitäisi.
<Moe Szyslak> windosrmagistus, nyt olet kyllä hakoteillä. Turbossahan nimenomaan hyödynnetään muuten hukkaan menevää pakokaasujen energiaa, eli se on kyllä se energiatehokkain tapa ahtaa. Turbojen suurin heikkous mekaanisiin ahtimiin verrattuna on ollut turboviive, ja juuri sitä antilag-järjestelmällä vähennetään.
<windosrmagistus> Moe Szyslakantilag järjestelmässä polttoainetta heitetään hukkaan koska pakokaasukäyttöinen turboahdin on loppujen lopuksi aika huono tapa luoda ahtopainetta moottoriin, eli silti hukkaan heitettyä energiaa
<Broken Butterfly> torakka88 Mitähän tämä muu energia mahtaa olla?
<torakka88> windosrmagistus Tuolla logiikalla liekkipipoa ei olisi keksitty. Hyi häpeä. ^^ Sitä paitsi jos mulla olis oma Ferrari alla laittaisin takalasiin mustat liljat ja Avioero kyltin. Alle selitys "Sierra jätti" :P
<Moe Szyslak> windosrmagistus, niin, tai sitten kyseessä on ralliautoistakin tutun antilag-järjestelmän (eli tutummin "paukku") aiheuttama liekki. Katuautoissa toki melko turha, mutta mikä tuning ei olisi? Tuunatkoon jokainen autonsa haluamakseen...
<67Kiisseli> Siltsu se vaan kärähti ratista kristallinkirkkaasti.
<Benis123> Tästä tulee Cartman mieleen https://youtu.be/dkQ5_2kuTm0?t=4s
<windosrmagistus> en ymmärrä tätä että jotkut vitun kaasupäät luulee että se on hienoa kun pakoputkesta tulee lieskaa, eikö ne ressukat tajua että jos polttoainetta palaa missään pakosarjaa pidemmällä niin on saatu aikaan jo ihan älytön potentiaalienergian hukka? ideaalitilanteessa polttoaineen kemiallinen potentiaalienergia muuttuu mahdollisimman paljon kineettiseksi energiaksi sylinterin sisällä, sen sijaan että se muuttuisi enimmäkseen lämmöksi pakokanavassa ja menisi täten enimmäkseen hukkaan.
<torakka88> Red glow of power: https://youtu.be/wdTQrPIKKFU?t=436
<torakka88> Just tulin korjaa typoa ja sinäkin brutukseni qggq :D
<qggq> torakka88 800 + 1600 = 3200
<mezzonal> Siis meni mainoksen mukaan, eli oli kerrankin realistinen mainos.
<nojokuvaan> mitä sitten
<osman> Tottakai korvataan. Paljonko haluat? T:If
<Nekatiivi-Hompsu> odotukset ja todellisuus, kun syöt tulista ruokaa.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu