ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2011-12-05 08:57:36
+504
<RealBros>
Hohhoijaa näitä pätijöitä. 60 autoa sen takia, että jokainen ajaa töihin omalla autollaan. Melko harvassa tapauksessa järjestetään mitään kimppakyytejä sun muuta, vaan kaikki ajavat omalla autollaan, jolloin matkustajia on yksi per auto. Mutta tapauksessa että jokainen menisi bussilla, bussissa tuskin olisi yhtä matkustajaa bussia kohden. Miksi? Koska sinä itse et aja sitä bussia ja päätä sen aikatauluista. Taas pitää yksinkertaisesta asiasta alkaa pätemään jotain ihme schaibaa.
Aika: 2009-04-03 17:41:34
+484
<CHG>
Vielä kun bussit kulkisi joka paikkaan ja kaikkina aikoina tai polkupyörällä pääsisi siedettävässä ajassa yli 10km päähän niin tässähän olisi jotain logiikkaakin.
Aika: 2009-04-03 18:01:41
+2529
<ReD_DeviL>
tosimies jättää kävelyt väliin ja runkkaa rauhassa kotona
Aika: 2011-12-05 08:19:34
+30
<Lapitsi>
Mukavasti zoomattu sillälailla että viiminen henkilöauto näkyy vain eikä loppu katua niinkö muissa kuvissa.
Aika: 2011-12-05 08:29:15
+55299
<DAI>
Miettikääpä hetki sitä keskivertokaupunkiliikennettä. onko tosiaan jokaisessa vastaantulevassa autossa matkustajia yhtäpaljon kuin penkkejä? Auton täytymis prosentti tuskin on edes 33 keskiarvoltaan.
Kommentit (103)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<paristomeister> Maaseutu, lähiö- ja kaupunkiseudut asia erikseen. Kyllä työ ymmärrätte, jossette ymmärrä niin kokeilkaa. Voi vaikuttaa tietysti missä asuu, mutta jos syntyy paikkaan missä ei mene julkisia niin paha mennä sanomaan että "muuta kaupunkiin". Sama sanoa saharan keskellä napottaville nälkäsille kaakelihousuille että muuta Kairoon, siellä on ravintolat ja ruokaa.
<Xan13> onpas pitkiä kommentteja!
<SMJ> Eteläläisten on hyvä päteä tällaisissa jutuissa ja laittaa lisää veroja autoilulle. Tulkaa itse tänne pyöräilemään (vaikka niillä kolmenkymmenen pakkasilla) 20km suuntaansa kouluun kun bussit eivät täällä kulje tarpeeksi usein.
<Kanakotka> Elikkä kuten tuossa jo mainitsinkin jo, tai jostaan syystä jätit ymmärtämättä, niin pannaan pähkinänkuoressa itseni toistamiset : 65€ x 12 ei ole "tuhansia euroja vuodessa", vaan on yhteensä 780€ vuodessa, johon sisältyy kaikki varaosat, korjaamiset, bensat, pesu, ja mahdolliset renkaanvaihtomaksut. Maksan iloisesti tuon, koska elämäni ei ole täysin turhaa, enkä voi idioottimaisesti kuluttaa kallista aikaani kaksinumeroisten kilometrien polkemiseen pyörällä, tai bussin/junan odotteluun. Sinulla taasen tuota elämää ei paljon näytä löytyvän, kun aikaa voit noinkin paljon hukkaan heittää.
<Urhonen> Jos joku on niin avuton, että tarvitsee itsensä liikuttamiseen tonnikaupalla rautaa ja äänekkään moottorin, niin sääliksi käy. Kyllmä minä ymmärrän että ajetaan pitkät matkat autolla vaikkapa mökille, mutta se että auto toimii kauppakassina alle 5 km matkoilla, niin hohhoijaa. No, kai se on sitä avuttomuutta...BTW, olen polkenut fillarilla reilu 100 km matkan mökilleni yhteen suuntaan. Tuolla perillä fillaroin vielä 150 km lisää kauppa- ja hupiajelua. Kotimatka taittuikin osin junalla naapurikaupunkiin josta 25 km fillarilla kotia. Tuntui muuten lyhyeltä matkalta se. Junakyytiäki osas arvostaa
<Urhonen> Joka paikasta saa muutamalla eurolla kotiinkuljetuksen isoille tavaroille kuten telkkareille, tietokoneille tai huonekaluille. En todellakaan maksa tuhansia euroja vuodessa siitä että silloin tällöin tarvitsee kuskata tavaraa. Kannattaa myös huomata että pyöräilyn voi ottaa virkistäytymisenä siinä missä muunkin liikunnan. Mun ei tarvi erikseen käydä iltalenkillä purkamassa energiaa. Ja en usko että sun kuukausikustannukset on alle 65 euroa. Tosin on totta että tuo taloussanomien reilu 800 e on varmaan kaukana jos sulla ei oo autolainaa.
<Kanakotka> Toki jos elämäsi on aivan täysin turhaa, ja haluat kuluttaa tunteja sen 30km matkan polkupyörällä sotkemiseen kahteen suuntaan, vain mennäksesi ostoksille, mikäs siinä. Ei se minulta ole pois, saan vain nauraa partaani kun yrität jotenkin selittää miten tuo nyt sitten on niin hyvä asia. Minulle ainakin aika on milteipä mitään muuta resurssia kalliimpaa, idiootit vain sitä tuntuvat haaskaavan aivan naurettavasti. Niin, ja mainitsinko että autona on kyseessä hieman kevyesti viritetty nissan skyline r34, elikkä mistään bensansäästöhippihybridivehkeestä ei ole kyse.
<Kanakotka> Sitäpaitsi, koska en ole yhteiskunnan yksinäinen loiseläjä, pyörä ja/tai bussi on muutenkin täysi mahdottomuus. Autolla kuljetetaan ihmisiä ja tavaraa siihen malliin, että teidän pikku mankelilelut eivät toimi kyseisessä toimenpiteessä ollenkaan. Meneppäs sitten shoppailemaan vaikkapa huonekaluja, tai ihan kunnon elektroniikkaostoksille, vaikkapa uutta tietokonetta tai näyttöä hakemaan. Ei onnistu nyt, eikä tulevaisuudessa. Yksityisauto on aina ja joka kerta paras ratkaisu, aivan sama mitä yrittäisit väittää, koska siitä saa itselleen niin paljon aikaa.
<Kanakotka> Raasunen ja strixi saa haistettua sen pitkän paskan jo, laskin kyllä kaiken mitä autoon olen kuluttanut, ja tällä hetkellä kuukausikustannukset on 64.33333333€, ja olen säästänyt sillä niin huomattavasti omaa aikaa parempaan tekemiseen kuin vittumaiseen ja turhaan mankelin sotkemiseen, tai bussin odotukseen, että mieluusti maksaisin tuon summan kymmenkertaisenakin. Teidän pikku pyöränne kuuluvat lähimpään romukasaan, ei tielle. Onneksi suomessa sentään on harvinaista nähdä näitä pyöräilijöitä autotiella puikkelehtimassa ja olemassa liikenteen tukkoina, toivottavasti asia myös pysyy näin.
<Urhonen> jheknight, ei siihen joka kuukausi sitä 800 e kulukaan, vaan keskimäärin. Vuodessa päälle 9k€.
<jheknight> Täytyy kyl nostaa peukkua jos joku saa kulumaan autoon joka kk 808 euroa. 3 litrasella bensavehkeellä selviää kuukaudessa alle 300 eurolla. Vaikka ajat päivittäin työajoja.
<Kheldaur> Auto on kaikkein käyttökelpoisin. jos olet erimieltä olet idiootti.
<eZ-> Helppo se on eirasta huudella. Tulkaa tänne malmille ajamaan dösällä. Kuka polttelee pilveä, kuka oksentaa dösässä. Palo viimesen kerran hermot, kun keskiviikkona kahdelta iltapäivällä luennolta tultaessa joku laattaa takana olevalla penkillä. Yks malmin spurgu riittää istumaan kyytiin niin, että koko helvetin bussi haisee ihan kuselle/hielle/viinalle/röökille. Autossa saa olla yksin. Ei tartte kattella haisevia spurguja. Kun alkaa ikää tulla arvostaa sitä, että saa tehdä just niinkuin itse haluaa. Peace.
<Urhonen> Pikaisella googletuksella löytyikin taloussanomien artikkeli aiheesta. Artikkelin mukaan keskikokoinen uusi bensa-auto nielee rahaa kuukaudessa 808 euroa, jos ajokilometrejä kertyy vuodessa 20 000.Laskelmassa on oletettu, että auto maksaa 30 000 euroa. Mukaan on laskettu arvonalennus ja kaikki mahdolliset kulut. Niitä ovat esimerkiksi korot, vakuutusmaksut, ylläpitokustannukset ja polttoainekulut."Ja mikä vitun monta sataa euroa kuussa". Niinpä, kun puhutaan lähes tuhannesta eurosta... :)
<Urhonen> Strixi puhuu asiaa. Kanakotka, laske auton vuosikustannukset ja poistot (jaa auton ostohinnan ja myyntihinnan erotus auton omistusvuosien määrällä) yhteen ja jaa tämä summa luvulla 12. Tällä saat auton kuukausikustannukset. Niitä kustannuksia olikin sitten aika paljon: bensat, öljyt, lasinpesunesteet, katsastukset, huollot, renkaiden vaihdot (jos et itse osaa/jaksa), renkaat muutaman vuoden välein, vakuutukset, autoverot, autopesut ja itse auton hankinta ja kenties mahd. Autolaina. Muitakin kustannuksia varmaan on. Laskisin nämä kustannukset mutta en tiedä lukuja koska en autoile.
<Rabiosa> Voe vittu, jokanen tekkee miten ite lystää, minä en ainakaan täällä junttilassa rupeis heräämään ennen sian pieremmää että pääsisin töihin linja-autolla kun ne ei vaan satu kulkemaan oikeeseen aikaan.
<masa555> oma auto koska 1. työmatka 30 min suunta, bussilla 1h 30 min. 2. viekää itse bussilla tai fillarilla pakettiautollinen työkaluja työmaalle tai keikalle. 3. hakekaa tarvikkeita, vaikka 300 kiloa laattoja ja 100 kiloa laastia 10 km päästä bussilla tai fillarilla. 4. Kehä 3 ulkopuolella on myös elämää vaikkei sitä sen sisäpuolella asuvat hevillä uskokkaan ja siellä ei kulje bussit 10 min välein.
<Kanakotka> Strixi, taidat olla tyhmä, vai yritätkö nyt ihan oikeasti trollata? Se, että kulutat yhteensä vuodessa tunnin renkaiden vaihtoon, käväiset 2-4 kertaa auton heittämässä lähimpään pesulaan, ajanvarauksettomassa katsastuksessa, ja tankkaamassa, kulutat vähemmän aikaa vuodessa, kuin mitä kuluttaisin viikossa siihen turhaan bussiasemalle löntystelyyn, aina myöhässä olevan bussin odotukseen, ja sieltä meno jonnekkin muualle. Ero on yli tunnin siinä, että ajan tästä itse vaikka turkuun, tai menen bussilla. Mielummin säästän sen tunnin. ja mikä vitun "monta sataa euroa kuussa"?
<Valkoinenkuolema> Vitun viherkommariapinat ... Kulkekaa vaikka kaikki sillä yhdellä bussillanne mutta minusta on kiva ajella minne haluan milloin haluan. Se on sitä vapautta .. vaan eihän kommaria vapaus kiinnosta.
<asdfjklööööö> Menisin bussilla, jos en arvostaisi omaa aikaa ja vapautta. Bussi lisäisi työmatkoja 40 min, joka on monta päivää pois vapaa-ajastani vuodessa. Tai jos valtio maksais 30e puhtaana joka päivä, ni voisin mennä bussilla...
<MrKomppa> Kyseessähän ei ole edes mikään viher piiperrys vaan muistaakseni saksalainen käytännön todistus alunperin kai jenkkien teorialle. Tulos tuskin kuitenkaan ketään yllätti, tosin tää olikin sitä uutta sillon 60 luvulla. Idea kuitenkin on siinä että ison maailman kaupunkeihin ei henkilöautot mahdu, suomessa joukkoliikenne ei ikinä tuu olemaan yhtä isossa roolissa koska täällä on pikku juttu nimeltä maaseutu.
<Salming> RealBros Hohhoijaa näitä pätijöitä. 60 autoa sen takia, että jokainen ajaa töihin omalla autollaan. Melko harvassa tapauksessa järjestetään mitään kimppakyytejä sun muuta, vaan kaikki ajavat omalla autollaan, jolloin matkustajia on yksi per auto. Mutta tapauksessa että jokainen menisi bussilla, bussissa tuskin olisi yhtä matkustajaa bussia kohden. Miksi? Koska sinä itse et aja sitä bussia ja päätä sen aikatauluista. Taas pitää yksinkertaisesta asiasta alkaa pätemään jotain ihme schaibaa. <--------------------------------------- Rautalanka väännetty
<soman> Pätijöille, tuskin ne pyöräilijätkään ihan noin sumpussa ajaa. Ja Bussien täyttöprosentti on se 100%? LOL
<Knaba> vmp
<Urhonen> Kanakotka, itse asiassa asun niin sanotusti maalla, omakotitalossa ja etäisyydet ovat pitkiä. Lähimpään kauppaan on matkaa 4 km ja vakkarikauppaani josta ruoat yleensä ostan, on matkaa reiluhko 5 km. Työmatkani on yli 4 kilometriä ja varmaan arvaatkin millä sen kuljen myös -30 asteen pakkasilla ja loskakeleillä. Ei se ole kuin asennekysymys. Naapuripitäjässä (30 km) teen elektroniikkaostokset kesäisin, mukavahan sinne on polkea.
<Gawwad> Nauttikaa kulttuuria rikastavista tai viinalta haisevista kanssamatkustajistanne. Minä menen autolla. Vitun köyhät.
<kalastajahattu> dösät on aina täynnä joten täyttymisposentt on hyvä ainakin pääkaupunkiseudulla. fillarissa se on aina 100 :D
<Kanakotka> Eli lyhyemmin add/adhd persoonille, ja lukutaidottomille idiooteille kuten realbros: kuva ei ole todenmukainen, eikä siihen millään liity kuinka usein autoja ajetaan yksin. Kuvassa sanotaan selvästi "space required to transport 60 people", ja autoja kuvassa on sen verran, että 300 ihmistä saisi liikuteltua, muutenkin kuvakulma on täysin eri, kuin kahdessa muussa kuvassa. Todellisuudessa autot vievät n. 2 kertaa pyörien tilan, ja kuljettavat 5 kertaa enemmän ihmisiä. Tällöin joko olisi reilua olla 60 bussia, tai 12 autoa. Problem?
<Kanakotka> Raasunen, paskanmarjat. Autojen kuljetuskyky ja pitkän matkan ominaisuudet vetävät sinun naurettavan pikku mankelisi jorpakkoon. Jos kyse on lyhyistä kaupunkimatkoista, kuten reissusta 500m päähän kauppaan, ja satut juurikin asumaan suomessa tiheimmällä taajama-alueella, mikäs siinä pyöräillessä. Eri asia onkin, jos asut siellä missä n. 90% suomalaisista asuu, eli joko omakoti tai rivitaloissa, kaupunkien uloimmilla laidoilla, ja kauppaan onkin se 5km matka, ja olet perheellinen, toisin kuin sinä, kirjoituksestasi päätellen. Haluaisin nähdä sinun sotkevan 20kg ostokset mukana sen 5-10km/2pv.
<huorillemelaa> Biiiiiiicycle! Biiiicycle! Biiiiicycle!
<Urhonen> Liikun aina pyörällä, kesät talvet. En tarvitse autoa. Mua oksettaa se ajatus siitä, että ollaan niin avuttomia että tarvitaan tonneittain painava vehje - joka pitää ärsyttävää ääntä ja päästää ilmoille pahalta haisevaaa pakokaasua - kuskaamaan yksi ihminen paikasta A paikkaan B. Sitten kun tämä pyhä lehmä ei olekaan toimintakuntoinen, niin ollaan aivan paniikissa kun ei päästä minnekään. Oman mutu-tuntumani mukaan kaupunkilaisihmiset suoriutuisivat 90 % ajomatkoistaan pelkällä polkupyörällä. Raasunen lopettaa tähän....
<avv> Omistan ajokortin ja mahdollisuuden autoon. Menen silti töihin pyörällä, myös talvisin. Jos et tee samoin, olet homo.
<RafBreaux> Redrum oot varmaan läski
<RafBreaux> Kanakotka en tiedä missä perseessä sä asut, mutta helsingissä bussit on melkein aina täynnä
<suorapaska> yksin autolla , bussilla menee vitun köyhät problem?
<Angelrape> Bussilla kestää töihin tunnin. Autolla 10min. Miksi yksityisautoilen?
<opmdevil> Tällainen propaganda toimii hyvin Helsingissä tai muissa suurissa kaupungeissa vaikkapa euroopassa. Valitettavasti propaganda menee hukkaan kun ajatellaan vaikka Suomen haja-asutusta tai vähänkään pienempää kaupunkia jossa välimatkat ovat suuria ja bussit kulkee harvakseltaan. Vielä kun ottaa huomioon sen seikan että jotain 15 km työmatkaa ei sotke pyörällä kovin mielellään jos sataa kaatamalla vettä tai sattuu olemaan 25 astetta pakkasta.
<Knullare> Hohhoijaa mitä paskaa.
<Ruidolf> 1/2-tähtee, koska ituhipit.
<PenZon> Turhaa propagandaa tässä maassa. Esimerkiks itellä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin oma auto.
<Mandula> Eli jos 60 ihmistä menee eri aikaan töihin eri busseilla = 60 bussia
<Redrum> Kyllä, sitä ihanuutta kun yhteen massaliikutusvälineeseen ängetään 60 ihmistä. Yhtä mukavaa kuin ratikalla liikkuminen aamuruuhkassa :)
<jheknight> en ala elämään minkään aikataulujen armoilla. Siksi omistan auton.
<Drunkstar> Yhdynpä limberi-:n kuvassa ei myöskään puhuta ruuhka-ajasta mitään edit: kuvahan on siis täyttä julkisliikenteen propagandaa.
<Limberi-> space required to transport 60 people, ei tarkoita kuinka moni menee omalla autollaan töihin. Se on ihan sama mitä te itkette, että jantterit ajaa yksin autolla, koska kuvassa ei puhuta siitä mitään. harvemmin olen bussilla liikkuessani nähnyt siellä 60 ihmistä istumassa vaan lukema on lähempänä 10 ihmistä, joten tällä logiikalla tua pitäis olla 6 busssia.
<ameb> Anteeks koko maailmalle, mutta mä menen autolla töihin yksin. Siksi koska. Tarviin autoa töissäni ja kukaan työkaveri ei asu lähellä tai matkan varrella. I AM THE 90%!!
<suurnuija> 90% eteenkin ruuhka-aikaan h-autossa istuu yksi sankari.
<DAI> <TheEhn> RealBros - ensimmäinen joka tajusi kuvan oikein. <-- paitsi, että se sano täysin saman, kuin minäkin. Käytti vain eri sanoja. okei mä lopetan tän typerän pätemisen nyt.
<henkkaj> motorcycle!!!
<Brainworm> ja heti piti tarkistaa tuliko jo toisella aamun kuvalla painettua satunnaista :(
<HansJuergen> jee hei mää ajan yksin autolla töihin!!!111
<RealBros> Hohhoijaa näitä pätijöitä. 60 autoa sen takia, että jokainen ajaa töihin omalla autollaan. Melko harvassa tapauksessa järjestetään mitään kimppakyytejä sun muuta, vaan kaikki ajavat omalla autollaan, jolloin matkustajia on yksi per auto. Mutta tapauksessa että jokainen menisi bussilla, bussissa tuskin olisi yhtä matkustajaa bussia kohden. Miksi? Koska sinä itse et aja sitä bussia ja päätä sen aikatauluista. Taas pitää yksinkertaisesta asiasta alkaa pätemään jotain ihme schaibaa.
<DAI> Mitäs mutiset kanankotka?! niinhän minä sanoinkin! _alle_ kolmasosa(33%) auton sallitusta henkilömäärästä.
<Ninjavelho> Kanakotka ja jos nyt kuitenkin puhutaan ruuhka-ajoista, ovat bussit täynnä.
<Kanakotka> Dai, väitteesi on perseestä revitty. Suurin osa busseista jotka tulee vastaan kantavat sen yksinumeroisen lukeman ihmisiä päivän lähes kaikkina kellonaikoina, vaikka enemmän mahtuisikin.
<DAI> Miettikääpä hetki sitä keskivertokaupunkiliikennettä. onko tosiaan jokaisessa vastaantulevassa autossa matkustajia yhtäpaljon kuin penkkejä? Auton täytymis prosentti tuskin on edes 33 keskiarvoltaan.
<12343235> + 5 ihmistä mahtuu yhteen autoon..
<Jokellus> Kanakotka, kerkesit ensin, hivemind! ;-)
<Jokellus> Onhan tuo nyt idioottimaista muutenkin, että 60 autoa = 60 ihmistä, 60 polkupyörää = 60 ihmistä...Miksei samantien sit 60 bussia = 60 ihmistä? 98% noista autoista mahtuisi 5 henkilöä, joten niitä tarttis olla tilavuudeltaan about yhtä paljon ku polkupyöriä
<Kanakotka> Muutenkin tuosta kuvakulmakusetuksesta välittämättä, autoja ja henkilöitä on 60, vaikka keskiverto henkilöauto vetää sen 5 ihmistä, miksei silloin bussejakin ole 60? Silloin kyseessä olisi reilu ja puolueeton vertailu. Sitäpaitsi, ei tuollainen bussi vedä 60 ihmistä muualla kuin intiassa, kyseessä aika varmasti kumminkin tyypillinen 24-30 ihmisen citybussi.
<Homeboi> kuka menee oikeesti jollain bussil tai pyöräl
<Lapitsi> Mukavasti zoomattu sillälailla että viiminen henkilöauto näkyy vain eikä loppu katua niinkö muissa kuvissa.
<ASDf00> pyöräilkää läskit.
<wunderbaumi> Ei tuu bussia portaille = neljä autoa itellä :p
<Ruis-Antero> Vertaus ei toimi. Autolla pääset kotoasi suoraan sinne, minne olet menossa. Bussilla joudut usein vaihtamaan bussia. Samaten siinä missä autolla pääset suorinta tietä perille, niin bussi kiertelee ja kaartelee, jolloin ajomatka on varmaan kaksinkertainen autoon verrattuna, kenties enemmänkin. Puhumattakaan siitä, että bussit on aika harvoin täynnä. ja usein autossa on useampi kuin yksi matkustaja.
<emma1> smulkku 80 ihmistä menee noihin autoihin, ku jokases on 5 paikaa-joo mut ihmisillä on tapana ajaa yhtä autoa / naama
<asimov> ..oma jeeppi jolla saa kaupasta bisset kotiin.
<POLZO> VITTU EI MITÄÄ EKO KUVIA!!! KAIKILLE HUMMERI TAI SKYLINE!! asd :D
<smulkku> 80 ihmistä menee noihin autoihin, ku jokases on 5 paikaa
<funchameleon> Ja en tiedä onkohan tohon kuvaan otettu jokaiselle kaverille oma auto??? Näyttäis siltä. jos nopeesti laskee niin noihin autoihin menee yli 200 ihmistä. en jaksa tarkkaa lukua laskee
<goatse!> eli pyörät vie enemmän tilaa ku bussi :P
<_mela_> no joo, ihmisiä kehotetaa liikkumaan julkisilla mutta on se nyt perkele jos 5kilometrin matkaa kuluu bussilla jotai 15minuttia iha vaa sen takii ku ne kiertää joka helvetin kolkan.. siks ajelen mielummi ite
<vilestine> Vaikka bussilla meno maksais 1000e vuodessa, se on vähemmä kolmes vuodes ku pelkkä auto (ei bensoja, korttirahoja ja huoltoja/varaosia) 3000e saa jonkinlaisen auton joka sitten maksaa lisää koko aja. Mutta se on nii paljon mukavampi että sillä ajaa mieluummi ku jollai bussil mikä ei lähde sillon ku haluaa tai mee sinne minne haluaa.
<funchameleon> Kitty_kat <--- itelläni maksais sellainen kuukausikortti jolla sais ajaa niin paljon kuin haluaa 118€ täällä helsingin suunnalla. Siis sellainen jolla tekisinkin jotain kun käyn vantaalla töissä. Mut jos se ton 28€ maksais niin toki käyttäisin useammin.
<Cremaster> Ottakaa superpähkinöitä ja lentäkää. Tuttu Aku Ankasta.
<Kitty_Kat> Hassua kun monet väittää julkisen liikenteen olevan kalliimpi kuin auton. Onhan bussit ylihintasia, mutta esim. Kausikortti turussa (siis matkoja kuukauden ajaksi niin paljon kuin sielu sietää) ois 28 euroa (aikuisilta hieman kalliimpi, en tiedä kuinka kallis). Se kertaa 12 kuukautta ois 336 euroa vuodessa. Se ei ole kovin paljoa, jos ajatellaan kuinka monta vuotta menee että niihin kausimaksuihin on mennyt edes yhtä paljon rahaa kuin autoon, plus kortti, bensat, katsastukset ynnä muut. Eri asia tietty jossain landella missä bussit ei kulje.
<tensai> Olisan se kiva jos tollanen julstesarja tehtäis objekttivisesti eikä propaganda mielessä. Kaikissa kuvissa pitäis olla sama polttoväli. Autokuva on "tiukin" joten ne näyttää täyttävän enemmän kun mitä todellisuudessa, ja vastaavasti bussikuva on laajakulmaisin jolloin on paljon tyhjää jokapuolella. :-/Itse käytän kaikkia kolmea vaihtoehtoa tarpeesta rippuen.
<Knagen> huoh... jos julkinen liikenne toimisi ja olisi tarpeeksi (yhtä) edullista (ja kätevää) kuin kuin yksityisautoilu, kaikki tekisivät sitä.. Joten ainoa ainoa vaihtoehto on nostaa keskisormi pystyyn ja huutaa kaikille lujaa: HAIJJJ!!! Mie oon rainermanne, miulla onmersu ja minä ajan merssua koska hevosella on huonot hampaat
<The Laama> Julkiset...tai tsykällä...tai autolla
<morte74> Fillari on parce.10km ottaa noin 20 minuuttia.
<Hakeem_the_Dream> auto on kyllä noista se paras.. Lisää parkkipaikkoja vaan Suomeen!
<Urp0> No tottakai siinä on laskettu jokaiselle oma auto. Niinhän se oikeasti menee. Vai kuka teistä lähtisi paikallisbussiin ja pyytäisi sieltä neljä random ihmistä omaan kyytiinsä työmatkalle? Kimppakyytikokeiluja (kaistoja yms.) on ollut maailman sivu ja mitä siitä seuraa? Jengi rupeaa huijaamaan kameroita jollain puhallettavilla nukeilla yms.. Ihminen on itsekäs paskiainen ja ajaa turhaan YKSIN omalla autolla ja siksi tämä kuva on erittäin osuva.
<aksutus> Taas jotain greenpeacen provosointi paskaa, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
<kopu> Pyörällä töihin kesät talvet. Ja luonto kiittää ja lompakko ja kunto kasvaa :)
<awelon> No mä voin ainaki sanoo, etten oo koskaa omistanu autoo, vaikka kortti onki ollu jo pitkän tovin.. Linja-auto on niin kätevä ja fillarilla ajaessa näkee maisemia ja kunto pysyy hyvänä..
<Rillumareijaa> Sense. This picture makes no sense.
<Conklin> Autolla vaan..
<Tenni> toi on tilabussi.. kyllähän sinne mahtuu se yli 300henkee jotka noihin autoihinki menis..
<Kanakotka> Ei pidä paikkaansa millään tavalla. Jos huomaat, niin autoihin on ängetty kokonaista 1 ihmistä, kun bussi on ängetty täyteen, mikä logiikka tässä on? Kuka vitun hippi tämän on ideoinut?
<april7> Saksan mersut rekisteröity yhdelle henkilölle? Tässä pitikin ilmeisesti nauraa kuvan tekijälle?
<sceme> Pitääkö kaikkien ottaa oma auto? 2 eteen ja 3 taakse idiootit.
<ivrhov> Jos ajattelee, että yks auto rivi on yks bussirivi, niin huomaa ettei yksi bussi riitä.
<Örssi> ammutaan kaikki, nii ei tarvi miettiä
<Jätkänshakki> Pyörälläki pääsee mutta auto on silti pakko olla.
<gasp> Kyllä muakin vituttaisi jos ei pääsisi lähikauppaan omalla autolla, kun viherpiipertäjät olisivat tukkineet kadun koko päiväksi jotain helvetin valokuvaussessiota varten.
<Itchy-> Suomi ny on niin harvaan asuttu maa että kyllä täällä mahtuu autoileen..
<Porkkanamafia> menisin kopterilla^
<zikke> Riistohintaa pyydetää jostai pidemmän matkan lipuista linkulla tai junalla.
<ReD_DeviL> tosimies jättää kävelyt väliin ja runkkaa rauhassa kotona
<tonba> Provosointia. Jos kuvat olisi otettu samasta kohdasta niin ensimmäinen kuva ei näyttäisi niin "täydeltä" ja bussikuva niin "tyhjältä"
<Neurosaur> Suomalaisille näitä on turha näyttää, koska suurimmalla osalla ei ole mitään käsitystä OIKEASTA kaupunkiruuhkasta. Helsinkiä ei todellakaan lasketa kun puhutaan oikeista ruuhkista.
<seksiseppo1> pienet kaupungit kunniaan, joissa voi ajaa pyörällä paikasta toiseen!
<CHG> Vielä kun bussit kulkisi joka paikkaan ja kaikkina aikoina tai polkupyörällä pääsisi siedettävässä ajassa yli 10km päähän niin tässähän olisi jotain logiikkaakin.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu