Quantcast

Lähettäjä:

Nemiades Nemiades

Ohjelmoijan ongelmat

Se ; puoli ; piste ;

1.9 / 5 (44 ääntä)

Ohjelmoijan ongelmat - Se ; puoli ; piste ;

Julkaistu: 11.4.2016 14:58

2.5K

Lähettäjä: Nemiades Nemiades

Otsikko: Ohjelmoijan ongelmat

Kuvaus: Se ; puoli ; piste ;

Hakusanat: ohjelmointi, ongelmat, vaikeudet, puolipiste, donthitsave, kääntäminen,

1.9 / 5 (44 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2016-04-11 15:03:15

+15779

<dedlari>

Yhden ohjelmoinnin kurssin käyneenä ja sen myötä näppäimistön menettäneenä, ei enää ikinä.

80

Aika: 2016-04-11 15:28:50

+31421

<Putkikameli>

alaas13 Tässä pitää tietää, että yleensä koodikielissä puolipiste lopettaa lauseen. Yleensä kääntäjät alkaa vinkumaan puuttuvista puolipisteistä ja koko käännösprosessi loppuu kuin seinään. Tämmöset mokat on harvinaisen vittumaisia isommissa projekteissa, joissa koodin kääntäminen vie ihan tolkuttomasti aikaa.

70

Kommentit (24)

Piilota OFF-Topic keskustelu

14.04.2016 16:30

<DigiBoxi> Visual Studio + TeamCity. Ei ongelmia. Aina voi pysäyttää buildin kun haluaa.

13.04.2016 17:53

<Putkikameli> Kanakotka En puhu nyt parista tuhannesta rivistä, vaan ihan oikeasti isosta koodimäärästä. Unreal Engine 4 on noin 3M riviä näin esimerkiksi ja Visual Studio rupeaa ihan oikeasti rykimään sen kanssa. Milloin IntelliSense ei tunnista koodista virheitä, milloin taas täysin validit lauseet on muka virheellisiä. Kamalinta on se, että aina kääntäjä ei anna suoraa vastausta missä vika on, vaan sylkee jotain ihan hevonkukkua pihalle. Tommonen paska tekee työskentelystä harvinaisen vittumaista ja hidasta.

13.04.2016 14:34

<Kanakotka> Putkikameli En tiedä millä koodilla pläräät, mutta yleensä tehdään monta luokkaa moneen tiedostoon tuonkin takia. Nykyään tuo buildaus/compile kestää n. sekunnin vaikka sitä koodia oliskin parituhatta riviä, ja edes keskiverto IDE hälyttää puolipilkun puuttumisista jo kirjotusvaiheessa.

13.04.2016 14:32

<Kanakotka> dedlari Ei se nyt niin vaikeaa ole. Itellä vuonna papu lähes uppo-aloittelijasta meni nelisen kuukautta oppia kielen rakenteiden melko täydellinen ymmärrys, ja siihen vuosi päälle, että koodia pystyy väsäämään lähes minkänäköistä tahansa.

11.04.2016 23:57

<Putkikameli> Electricman Yleensä joo, mutta olen huomannut, että "make clean" tuon tuostakin saattaa ratkaista kryptiset virheet mitä kääntäjä sylkee pihalle. Pari kertaa on käynyt Unreal Engine 4:n ja Visual Studion kanssa työskennellessä, että kääntäjä ei kerro suoraan puuttuvasta puolipisteestä, vaan pieree pihalle jotain ihan liibalaabaa. Toisaalta VS piiputtaa Unreal Enginen kanssa muutenkin ihan tolkuttomasti ja nykyään käytän sen kanssa Qt Creatoria.

11.04.2016 23:41

<Electricman> Putkikameli Sininen teksti on varmaan jonkun Java devaajan lisäämä ;)

11.04.2016 23:40

<Electricman> Putkikameli hmm... Ehkä joskus mut yleensä käännetään vaan tiedostot joihin on tullu muutoksia ja kääntäjä kertoo rivin miltä puolipiste puuttuu...

11.04.2016 22:39

<laatuankka> Python master race

11.04.2016 20:27

<Lacosta> Uravalintaa arpoville voi todeta, että modernit kehitysympäristöt (IDEt) kuten Visual Studio osaavat kääntää koodia taustalla lennosta, jolloin puuttuvan merkin huomaa kyllä aika nopeasti ja viiveitä ei tule. Itsehän en tosin enää koodaa, vaan keskityn vain kysymään muilta, että "miksei se ole valmis, milloin se on valmis?"

11.04.2016 19:45

<JohnNestor> Ruiskukakka Haista nyt jo paska. Sun tietos perustuu omiin kokemuksiin itsestäsi arvatenkin.

11.04.2016 18:57

<Le Pakkomies> Suurimmalla osalla nyky-adhd-jonneista ei riitä äly eikä kärsivällisyys yhtään mihinkään. Akkaristakin jää pidemmät tarinat lukematta, kun kahden sivun jälkeen unohtaa, että mitä alussa tapahtu...

11.04.2016 18:04

<dedlari> Putkikameli Aina ollut hermo kireällä tietotekniikassa. Lopputyössä puuttui aliohjelman muuttujan tuonnista yksi = merkki jota ihmettelin kuudetta tuntia niin alkoi huumori loppumaan. Olihan se ihan mukavaa puuhastelua niin kauan kuin se onnistui ja jaksoi ymmärtää. :D

11.04.2016 16:57

<yrmyyrmy> Putkikameli Miten sen nyt sanois, toisia kiinnostaa hiihtaa, toisia suunnistaa. Ei vain tullut semmosta sytykettä aiheeseen tuon lyhyen kurssin aikana. Tarkoitukseni ei toki ollut mollata niitä, jotka koodaamista harrastavat, tai työkseen tekevät vaan ei ollut sellainen asia minulle, johon panostaisin sen enempää. Mielellään toki käytän muiden tekemiä ohjelmia ja sovelluksia mitkä ovat syntyneet tuskaisten ja buranan sävyttämien vittumaisten tuntien aikana.

11.04.2016 16:01

<Putkikameli> dedlari yrmyyrmy Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mikä teillä rupesi hiertämään koodauksessa? Kyllä sen ymmärrän että koodaus voi, yksilöstä riippuen, vaatia aika paljon ajattelumallin muuttamista ja siten kohtuutonta päänsärkyä ja vitutusta. Jotenki vain itelle tämä homma kolahti melko helposti ja nyt sitä mielellään puuhastelee koodihommia ihan omalla ajallaankin.

11.04.2016 15:44

<yrmyyrmy> Yhden 12 tunnin ohjelmointikurssin kävin.. onneksi on ihmisiä joita oikiasti kiinnosta koodailla ku ei kyllä ollut mun juttu. saa muut kyllä tehdä ne kaikki hienot jutut mitä nyt ikinä tekevätkään kun rupellit pyörii täysiä.

11.04.2016 15:28

<Putkikameli> alaas13 Tässä pitää tietää, että yleensä koodikielissä puolipiste lopettaa lauseen. Yleensä kääntäjät alkaa vinkumaan puuttuvista puolipisteistä ja koko käännösprosessi loppuu kuin seinään. Tämmöset mokat on harvinaisen vittumaisia isommissa projekteissa, joissa koodin kääntäminen vie ihan tolkuttomasti aikaa.

11.04.2016 15:28

<anderson> ah, rasian kommentit! 5/5

11.04.2016 15:21

<Shazzang> Satans_Finska Emäntä lens samaa vauhtia ulos ku mitä virtajohto katos?

11.04.2016 15:12

<Satans_Finska> dedlari Itellää oli razorin näppis. Hakkasin sillä pöytää kun kerran maltti loppui koknaan. Pöytä halkesi mutta näppis pelitti vielä sen jälkeen. Tosin sillonen emäntä otti koneesta virtajohon viikoks jemmaan. :D

11.04.2016 15:09

<dedlari> SaKoz Ihan nyrkillä keskelle näppistä hoitui, vasen reuna kuoli.

11.04.2016 15:05

<The Rat> Mikäs hätä tässä? Puolipiste paikalleen, buildi jonoon ja puhutaan diipaa alkuun...

11.04.2016 15:05

<SaKoz> dedlari hakkasitko palasiksi vai heititkö ikkunasta ulos?

11.04.2016 15:03

<dedlari> Yhden ohjelmoinnin kurssin käyneenä ja sen myötä näppäimistön menettäneenä, ei enää ikinä.

11.04.2016 15:00

<alaas13> tässä varmaan pitäis tietää koodauksesta jotain :D

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Avoin ohjelmoijan työpaikka

21 309 katselukertaa

Nukkumisongelmat

23 056 katselukertaa

Lepakkoauton akkuongelmat

25 513 katselukertaa

Lohikäärmeen uniongelmat

32 149 katselukertaa

Ongelmat tulvaan löytyneet

20 610 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.