Lähettäjä:
NemiadesOhjelmoijan ongelmat
Se ; puoli ; piste ;
Lähettäjä: Nemiades
Otsikko: Ohjelmoijan ongelmat
Kuvaus: Se ; puoli ; piste ;
Hakusanat: ohjelmointi, ongelmat, vaikeudet, puolipiste, donthitsave, kääntäminen,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-04-11 15:03:15
+15779
<dedlari>
Yhden ohjelmoinnin kurssin käyneenä ja sen myötä näppäimistön menettäneenä, ei enää ikinä.
Aika: 2016-04-11 15:28:50
+31421
<Putkikameli>
alaas13 Tässä pitää tietää, että yleensä koodikielissä puolipiste lopettaa lauseen. Yleensä kääntäjät alkaa vinkumaan puuttuvista puolipisteistä ja koko käännösprosessi loppuu kuin seinään. Tämmöset mokat on harvinaisen vittumaisia isommissa projekteissa, joissa koodin kääntäminen vie ihan tolkuttomasti aikaa.
Kommentit (24)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<DigiBoxi> Visual Studio + TeamCity. Ei ongelmia. Aina voi pysäyttää buildin kun haluaa.
<Putkikameli> Kanakotka En puhu nyt parista tuhannesta rivistä, vaan ihan oikeasti isosta koodimäärästä. Unreal Engine 4 on noin 3M riviä näin esimerkiksi ja Visual Studio rupeaa ihan oikeasti rykimään sen kanssa. Milloin IntelliSense ei tunnista koodista virheitä, milloin taas täysin validit lauseet on muka virheellisiä. Kamalinta on se, että aina kääntäjä ei anna suoraa vastausta missä vika on, vaan sylkee jotain ihan hevonkukkua pihalle. Tommonen paska tekee työskentelystä harvinaisen vittumaista ja hidasta.
<Kanakotka> Putkikameli En tiedä millä koodilla pläräät, mutta yleensä tehdään monta luokkaa moneen tiedostoon tuonkin takia. Nykyään tuo buildaus/compile kestää n. sekunnin vaikka sitä koodia oliskin parituhatta riviä, ja edes keskiverto IDE hälyttää puolipilkun puuttumisista jo kirjotusvaiheessa.
<Kanakotka> dedlari Ei se nyt niin vaikeaa ole. Itellä vuonna papu lähes uppo-aloittelijasta meni nelisen kuukautta oppia kielen rakenteiden melko täydellinen ymmärrys, ja siihen vuosi päälle, että koodia pystyy väsäämään lähes minkänäköistä tahansa.
<Putkikameli> Electricman Yleensä joo, mutta olen huomannut, että "make clean" tuon tuostakin saattaa ratkaista kryptiset virheet mitä kääntäjä sylkee pihalle. Pari kertaa on käynyt Unreal Engine 4:n ja Visual Studion kanssa työskennellessä, että kääntäjä ei kerro suoraan puuttuvasta puolipisteestä, vaan pieree pihalle jotain ihan liibalaabaa. Toisaalta VS piiputtaa Unreal Enginen kanssa muutenkin ihan tolkuttomasti ja nykyään käytän sen kanssa Qt Creatoria.
<Electricman> Putkikameli Sininen teksti on varmaan jonkun Java devaajan lisäämä ;)
<Electricman> Putkikameli hmm... Ehkä joskus mut yleensä käännetään vaan tiedostot joihin on tullu muutoksia ja kääntäjä kertoo rivin miltä puolipiste puuttuu...
<laatuankka> Python master race
<Lacosta> Uravalintaa arpoville voi todeta, että modernit kehitysympäristöt (IDEt) kuten Visual Studio osaavat kääntää koodia taustalla lennosta, jolloin puuttuvan merkin huomaa kyllä aika nopeasti ja viiveitä ei tule. Itsehän en tosin enää koodaa, vaan keskityn vain kysymään muilta, että "miksei se ole valmis, milloin se on valmis?"
<JohnNestor> Ruiskukakka Haista nyt jo paska. Sun tietos perustuu omiin kokemuksiin itsestäsi arvatenkin.
<Le Pakkomies> Suurimmalla osalla nyky-adhd-jonneista ei riitä äly eikä kärsivällisyys yhtään mihinkään. Akkaristakin jää pidemmät tarinat lukematta, kun kahden sivun jälkeen unohtaa, että mitä alussa tapahtu...
<dedlari> Putkikameli Aina ollut hermo kireällä tietotekniikassa. Lopputyössä puuttui aliohjelman muuttujan tuonnista yksi = merkki jota ihmettelin kuudetta tuntia niin alkoi huumori loppumaan. Olihan se ihan mukavaa puuhastelua niin kauan kuin se onnistui ja jaksoi ymmärtää. :D
<yrmyyrmy> Putkikameli Miten sen nyt sanois, toisia kiinnostaa hiihtaa, toisia suunnistaa. Ei vain tullut semmosta sytykettä aiheeseen tuon lyhyen kurssin aikana. Tarkoitukseni ei toki ollut mollata niitä, jotka koodaamista harrastavat, tai työkseen tekevät vaan ei ollut sellainen asia minulle, johon panostaisin sen enempää. Mielellään toki käytän muiden tekemiä ohjelmia ja sovelluksia mitkä ovat syntyneet tuskaisten ja buranan sävyttämien vittumaisten tuntien aikana.
<Putkikameli> dedlari yrmyyrmy Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mikä teillä rupesi hiertämään koodauksessa? Kyllä sen ymmärrän että koodaus voi, yksilöstä riippuen, vaatia aika paljon ajattelumallin muuttamista ja siten kohtuutonta päänsärkyä ja vitutusta. Jotenki vain itelle tämä homma kolahti melko helposti ja nyt sitä mielellään puuhastelee koodihommia ihan omalla ajallaankin.
<yrmyyrmy> Yhden 12 tunnin ohjelmointikurssin kävin.. onneksi on ihmisiä joita oikiasti kiinnosta koodailla ku ei kyllä ollut mun juttu. saa muut kyllä tehdä ne kaikki hienot jutut mitä nyt ikinä tekevätkään kun rupellit pyörii täysiä.
<Putkikameli> alaas13 Tässä pitää tietää, että yleensä koodikielissä puolipiste lopettaa lauseen. Yleensä kääntäjät alkaa vinkumaan puuttuvista puolipisteistä ja koko käännösprosessi loppuu kuin seinään. Tämmöset mokat on harvinaisen vittumaisia isommissa projekteissa, joissa koodin kääntäminen vie ihan tolkuttomasti aikaa.
<anderson> ah, rasian kommentit! 5/5
<Shazzang> Satans_Finska Emäntä lens samaa vauhtia ulos ku mitä virtajohto katos?
<Satans_Finska> dedlari Itellää oli razorin näppis. Hakkasin sillä pöytää kun kerran maltti loppui koknaan. Pöytä halkesi mutta näppis pelitti vielä sen jälkeen. Tosin sillonen emäntä otti koneesta virtajohon viikoks jemmaan. :D
<dedlari> SaKoz Ihan nyrkillä keskelle näppistä hoitui, vasen reuna kuoli.
<The Rat> Mikäs hätä tässä? Puolipiste paikalleen, buildi jonoon ja puhutaan diipaa alkuun...
<SaKoz> dedlari hakkasitko palasiksi vai heititkö ikkunasta ulos?
<dedlari> Yhden ohjelmoinnin kurssin käyneenä ja sen myötä näppäimistön menettäneenä, ei enää ikinä.
<alaas13> tässä varmaan pitäis tietää koodauksesta jotain :D
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu