Lähettäjä:
kidoNES kertoo vanhoista rankoista ajoista nuoremmille konsolisukupolville
Lähettäjä: kido
Otsikko: NES kertoo vanhoista rankoista ajoista nuoremmille konsolisukupolville
Hakusanat: NES, nintendo, 8-bittinen, kiikkutuoli, kertoa, vanhoista, ajoista, konsolit,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2014-02-05 12:41:22
+10495
<Bassmasta>
Tässä on nyt ratkaisevana erona se että ennen pelit olivat myös paljon lyhyempiä. Jos tietää mitä tekee niin useat tasoloikat pääsee alle tunnissa läpi, ja esim. Ducktales menee 10-15 minuuttiin. Siksi vaikeustaso piti nostaa varsin korkeaksi ja laittaa rajalliset elämät ja continuet, että sillä pelillä olisi enemmän käyttöikää. Nyt saattaisi hieman harmittaa kun parinkymmenen tunnin mittainen peli pitäisi aloittaa alusta kun elämät loppui.
Aika: 2014-02-05 12:56:34
+44636
<laatuankka>
Nykyisin, sen enempää yleistämättä, se menee kutakuinkin niin, että Paina nappia ja peli pelaa itsensä läpi - Nautitko esityksestä? Vuosikymmen takaperin peli painoi ensin sinua.. ja Lujaa, ja kysyi vasta sitten että pelataanko.
Kommentit (47)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Volmari85> Parhaat muistikuvat on Silkwormsista c64llä, sen jälkeen se oliki epäselvempää, UFO tietokoneella ja sitten tuliki yläaste...
<Leinonen1985> 5000 merkkiä pitkät salasanat oli parhautta. Ekaa Mariota kyllä lukiossa pelattiin eri haasteina. Nopeitten läpi, eniten pisteitä, vähiten pisteitä. Paras seurapeli ikinä.
<Dandie> >20h ja vaan yks elämä esim. angband
<Orce> Jos ei oo battle toadsia vetäny läpi, ni ei oo mies eikä mikään.
<Sumee> Mun OCD-kellot soi koska GBA SP on SNES:in ja N64:n välissä eikä "omalla paikallaan" GameCuben takana. :l
<PaitsioSika> Pelailkaa vaikka sitä XCOM:ia IronMan mode ja muut herkut päällä se on lystiä.
<Reksa> Blaster Master oli ainakin yksi helvetin vaikea peli NES:llä. Jotkut pelit olivat silloin jo melko mahdottomia, vaikka välitallennusta ei ollut. Haaste oli saada ne kerralla läpi. Niillä taisi olla sellainen nimitys kuin "Nintendo Hard".
<Mikko84> Ite henkilökohtaisesti arvostan sellaista pelaajaa joka ei ala jäkättään ja whinettämään kuinka ennen oli paremmin no ennen ei ollut sellaisia pelaajia mitä minä todellakin kaipaan ja tiedän että monet muutkin kaipaavat sitä mutteivat voi sanoa ilman että aletaan vikistä kasuaali pelaajasta.
<-Sancha-> Onko kukaan ikinä päässyt alkuperäistä Prince of Persiania läpi? Siis sitä DOS-versiota. Se jos joku on vaikea peli.
<house83> Back in my day rabble rabble rabble... T. South Park
<JTkyyhkynen> entä tetris?
<paska-> super mario kolmoseesa elämät loppuu viimeseen vastukseen FFFUUUUU!!!
<hulluesa> Tuli mieleen Cranky Kong
<Nokturnal> Bassmasta ittellä final fantasy 6 noin puolessavälissä ja pelattuna sellaaset 25 tuntia...
<nneemm12> "Saat pelata tunnin päivässä" - Ei jäädä keräilee kolikoita kun painetaan täysiä, että pääsee näkemään jotain uutta ja jännittävää.
<Miket> wow grampa, tell us more (no doge intended)
<jeakiel> nethack, adom?
<Not Kira> varmaan vituttaisi, jos Skyrimissa tai Dark Soulssissa kuolisi ja joutuisi aloittamaan alusta.
<Scuzzlebutt> PS1 - R-type Delta voi vittu saatana !
<Fysiikka10> Ei selvästikkään ole pelannu Spelunkya
<lunkwill> DayZ: yliarvostettua paskaa!!!
<Kurajorma> Kyllä niitä oli ihan pitkiäki pelejä, esim. Turtlesit, Contra, Tecmo Cup ja ehkä legendaarisin Nintendo World Cup. Näitten parissa sai kyllä ajan kulumaan.
<Kallu_609> Kannattaa kokeilla DayZ
<L-Jam> Ennen pelit oli haasteita, nykyään viihdettä verrattavissa elokivaan. Henkilökohtaisesti arvostan enemmän haasteita ja niiden voittamista kuin tasapaksua putkijuoksua, josta puolet kuluu videopätkiä skippaillessa
<boyDon> Asterixin levelcodet 16-bittisellä segalla: insula,condor, vienna, avalon ja dulcis. 20 vuotta kulunu, enkä joutunu edes miettimään.
<jioo13> On kesä, vastaat puhelimeen, soittajana täti. Se kyselee kuulumisia ja sitten, että ootteko pelannu jo paljon nes:iä jonka annoin lahjaks. Porukat oli prkl jemmannu sen jouluaattoa odottamaan. Kotietsintä lattiasta kattoon kesto 2 min, löyty :D
<Sammy00> Monet NESsinkin pelit olivat niin edistyksellisiä, että tarjosivat aina pelin edetessä level-koodin, jonka alussa syöttämällä pääsi kyseiseen leveliin suoraan. Bubble Bobble FTW. Tämän herkun käyttäminen tosin vaati viiltävää muistia tai jonkin asteista jäljentämiskykyä.
<cepa> pelaat abe oddysseyta ilman muistikorttia jaku oot jossain siellä missä on paljon niitä ovia ja hämiksiä suin muita ja äiti tulee ja sanoo "pitäkää nyt pieni paussi ku imuroin tästä, leikkari menee kiinni että saa virtaa" "äiti nouuuuu..."
<MisterJ> Amnesia: Justine -> kuumotus maximus, kuolet niin pitää aloittaa alusta
<fena_sikerim> Kuvan tekijä ei ole näköjään pelannut Spelunky nimistä peliä, julkaistu 2013.
<Hetelmäkiisseli> Sitä raivokohtauksien määrää...
<thenahkaviitta> Hommasin tänään elämäni ensimmäisen äly puhelimen ja piti heti tulla tarkistaan, että tärkein sivu pelittää.. hyvältä näyttää rr.
<laatuankka> Nykyisin, sen enempää yleistämättä, se menee kutakuinkin niin, että Paina nappia ja peli pelaa itsensä läpi - Nautitko esityksestä? Vuosikymmen takaperin peli painoi ensin sinua.. ja Lujaa, ja kysyi vasta sitten että pelataanko.
<luigiR> @Bassmasta et ole tainnut kuulla Battletoadsista tai Blaster Masterista... Muistetaan että suurimmassaosassa vanhoista peleistä ei ollu ollenkaan tallennusmahdollisuutta ja osassa ei edes kenttäkoodeja.
<oka-86> sähkökatkot oli kans saatanasta kun kesälomalla koitti nessillä jotai battletoadsia päästä eteenpäin epätoivosesti.
<asdfasdfasdf> *Pakollinen Dayz viittaus*
<Plat00n> Back in my day people were blowing me.
<Benn> Pleikka ykkösellä ei päässyt monissa peleissä edes ekasta tasosta läpi. Ei ollut mahodollisuutta mennä kattomaan youtubesta walkthrougheja
<SusimainenJokeri> Tuli tässä toissapäivänä pelattua Ness:illä Super Mario Bros Ykköstä. Tuo peli on varmasti ajanut monia hulluuden partaalle, etenkin vikan tasonsa takia. Pisti vituttamaan aika huolella, kun kuolin viimeisen tason viimeiseen linnaan näkemättä edes Bossia ja alusta vaan! Onneksi sentään niitä tasoja voi skippailla jos osaa, mutta silti aivan sadistinen peli. Vieläpä kun se viimeinen taso alkaa aina alusta, kun valitsee väärän reitin ja eipä sitä oikeaa reittiä osannut selvittää sillon, kun ei omistanut internettiä
<Bassmasta> Tässä on nyt ratkaisevana erona se että ennen pelit olivat myös paljon lyhyempiä. Jos tietää mitä tekee niin useat tasoloikat pääsee alle tunnissa läpi, ja esim. Ducktales menee 10-15 minuuttiin. Siksi vaikeustaso piti nostaa varsin korkeaksi ja laittaa rajalliset elämät ja continuet, että sillä pelillä olisi enemmän käyttöikää. Nyt saattaisi hieman harmittaa kun parinkymmenen tunnin mittainen peli pitäisi aloittaa alusta kun elämät loppui.
<Nokturnal> "nintendo hard"
<Lepa21> Vittu mitä nostalgiapaskaa, nykyään konsoleissa ja koneissa enemmän kapasiteettia ja mahdollisuuksia eri ominaisuuksille
<Flatronokia> Enemmänki Nintendojen vanhainkoti.
<Donnerweben> Miksi snes on tuolla? Samoja pelejähän niissä oli.
<Rampesteri84> Nykyään ku pelailee jotain NES:in pelejä ni on ne vaan uskomattoman helppoi! Joskus joutu takoo 1000h jotain Mariookin et pääsi läpi.
<Voldebean> Ennen peleissä piti miettiä, mutta nykyään se on nääh..
<tupsude> Those were the days.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu