Lähettäjä:
Zeiman77Mikä vois mennä pieleen?
Menihän se ihan hyvin viimeksikin.
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
Zeiman77Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2017-08-10 19:00:23
+95506
<Metsien_mies> +5 RR
Hei, me tienataan tällä
Aika: 2017-08-10 19:00:24
+5327
<qinqa> +5 RR
En ole ihan perillä tästä asiasta, mutta jos kaikki rautatiet on rakennettu verovaroin niin lopetetaanko niiden korjaaminen verorahoin nyt kun markkinoille tulee toimijoita, jotka eivät ole sijoittaneet penniäkään jo valmiiseen infrastruktuuriin. Eli maksetaanko raiteet jatkossa lippuhinnoilla vai maksaako koko kansa niiden hoidosta vaikka niitä käyttää jatkossa myös yksityiset firmat?
Aika: 2017-08-10 20:42:22
+76630
<thirvi> +5 RR
qinqa Rataa ylläpidetään edelleen verovaroilla, mutta kaikki liikennöitsijöiden tulot menevät ulkomaille eikä yksikään yhtiö maksa veroja suomeen. Niin siinä käy.
Aika: 2017-08-10 19:19:36
+34689
<herald> +5 RR
Englannissa on ollut valtion posti (Royal Mail) aina ja jotenki huvittavaa, että sieltä tulee paketit halvemmalla, kun naapurikylästä tilaamalla suomessa. Tottakai siihen menee hieman enemmän aikaa matkan pituuden vuoksi, mutta viiden päivän sisällä kumminkin. Vaikka englanti on vanhanaikainen maa, niin joskus se on hyväkin juttu.
Aika: 2017-08-10 19:04:40
+40527
<perato> +5 RR
qinqa menisköhän niin että firmat maksaa raiteiden käytöstä jotka edelleen on valtion hallussa. Firmat ajelee vaan sit niitä junia ja ylläpitää niitä. Vaan eiköhän siinä sit kuitenki käy niin, että valtio ylläpitää raiteita persnetolla ku "firmoilla ei oo varaa maksaa" ja sit kohta puolin lopetetaan kaikki paitsi pääkaupungin seutuliikenne ja helsinki-rovaniemirata, koska ei kannattavaa, ja valtio ei voi enää ottaa näitä vastuulleen koska sillä ei ole kalustoa eikä kokemusta siinä vaiheessa junien ylläpidosta.
Kommentit (49)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Kheldaur> Postiin ei ole reilua verrata, on tuo kuitenkin maailman epäluotettavin ja paskin lafka millään mittarilla mitattuna.
<Mkananoja> yksityistäminen ei toimi. ei toimi briteissä, ei toimi ruotsissa, mutta maksaa tuhottomasti ja jos voittoa tekee, menee 90% verottomiin osinkoihin. Ja kansa kiittää.
<windosrmagistus> vitun posti, hukkas mun tilaamani 1700 luvun kellonkoneiston joka tuli ongelmitta bulgariasta suomeen ja suomen posti hukkas sen saatana, vitun mulkut
<naskeee> perato Nyt tipahti ja pahasti :DDDDD "valtio ei voi enää ottaa näitä vastuulleen koska sillä ei ole kalustoa eikä kokemusta siinä vaiheessa junien ylläpidosta."
<MixuS> Vastikään kesti Postilta keskiviikkoon asti saada perjantaina Tampereelle tullut paketti toimitettua Hervantaan. Toki pakettiautomaatit oli täynnä mutta aspakaan ei osannut selittää miksi pakettia ei kyetty viemään K-marketin Postiin.
<LionKing138> Mitea caruna? Nykyään sähkölaskusta 55% tulee sähkön siirrosta. Vituttaa silmittömästi
<Froqert> Voi vitttu
<Jylder> "Ei tääkään toiminut, mitäs jos yhdistetään ne?"
<pedu17> toivottavasti ei ala VR:llä nurmikko kiinnostaa liikaa!
<pikku-RiQ> Valtion oma "kuljetusliike" ostelee pienempiä kuljetusliikkeitä ja koittaa saada monopoliasemaa näin haltuunsa. Taksoista nipistetään -15% ja samalla palkataan pari uutta pikkupomoa nurkkiin häärimään. Tavan pulliainen kun ei pysty enää kilpailemaan Postin kanssa hinnoista ja on kääntämässä kuppia nurin, niin Posti rynnistää "auttamaan" ja ostaa näpsäyttää auton ajoineen itselleen. Tervettä kilpailua ei enää Postin takia tahdo olla. Suomi nousuun polkuhinnalla saatana! Pumpataan veroäyrejä lisää ja haetaan etelä-Helsingistä Tiit ja Tööt ajamaan 5 euron läpituntihinnalla kabotaasia. Hellurei!
<pikku-RiQ> Silloin aiemmin, kun Posti oli vaan Posti, niin tuntu et kaikki suju oikeesti paremmin. Vaikka se vähän persnettoa tekikin, niin paketit ja kirjeet tuli ajoissa. Pari vuotta sitten ku yhdistettiin 2 kappaletta tappiota tekeviä valtion yhdistyksiä, mistä toinen vääristää kilpailua jo valmiiksi, alkoi instat alamäki josta verorahoilla tuetaan nyt Postia ja Posti kuljetusta. Lisäksi luotiin samalla Posti Logistiikka, Posti henkilöstö yms. pari muuta alajaostoa. Tämän huomaa hienosti kuljetuspuolella siinä, että Posti kuljetus niistää hintoja aika miehekkäästi.
<MaalaisEinari> Garbanzo Kiitos linkistä. Olen ehkä viettänyt liikaa netissä, kun olin tuotakin videoo pari vuotta sitten kommentoinut ja yläpeukutin vahingossa omaa vitsiä.
<Nikke99> herald Valtio ei tosin enää omista Royal Mailia.
<torspo> Siis tämä ehdotushan pakottaisi VR:än vuokraamaan kalustoa ja niiden kunnossapitoa näiden uusien yhtiöiden kautta yksityisille. Eli verovaroin(valtionyhtiön) ostama kalusto ja niiden velat/riskit jää yhteiskunnalle, ja operoinnista henkilöstökuluja polkemalla tuotettu voitto menee yksityiselle.
<miesvittu> eihän sitä junaa oo joka tiistai pakko ajaa..
<saku--> qinqa Rataosuudet (tai linjaosuudet) ostava yritys ei voi lopettaa linjaa joka ei kannata, vaan ne myydään ns. Paketeissa, jossa on mukana myös liikenneministeriön velvoittamat rataosuudet, joten näiden syrjäkylien junaliikenne PITÄISI olla turvassa. Näin he asian ilmaisi tiedotustilaisuudessa
<Terrax> Worning Moon Ja kaljakin on muuten täällä Puolassa helvetin paljon parempaa ja halvempaa kuin Suomessa.
<Garbanzo> Itella....voi elläimen käsi... Ismo Leikola; https://www.youtube.com/watch?v=Pewt_iqYYLI
<qinqa> niceone Viittaat tällä varmaan käytyyn keskusteluun (osan) teiden yksityistämisestä ja tulleista? En itse pidä ajatuksesta, mutta enpä kyllä ole lukenut/kuullut kunnon argumentteja yksityistämisen perusteeksi kuin teiden kunto. Itse en pidä ajatuksesta, väistelen mielummin kuoppia. Mutta jos ehdotus menee läpi niin pitää toivoa, että joku vuotaa päättäjien sijoitussalkkujen sisällön, että pääsee itsekkin nauttimaan tästä yksityistämisen "eduista".
<qinqa> ameces Hyvä että mainitsit syrjässä asuvat. Täytyy sanoa, että ei ole juuri mitään näppi tuntumaa junaratojen "peitosta" suhteesta bussien vastaavaan ja kuinka paljon ne menevät päällekkäin. Olettaisin, että jatkossa pieniä reittejä tullaan ajamaan alas x määrä, vr ajaa osan jäljelle jäävistä tappiollisista reiteistä ja loput reitit Bernerin ryhmä ilmoittaa siirtyvän bussiliikenteen piiriin. Ja nyt kun pääsin vauhtiin niin nostavat samalla vielä bensa, päästö ja autoveroa niin, että kulkemismahdollisuudet vähenevät ja jäljelle jäävien vaihtoehtojen hinta/kustannusrakenne nousee. T:Pessimisti
<qinqa> perato Toivottavasti maksavat. Ja toivottavasti tuo tehdään niin läpinäkyvästi, että tieto on kansan/kuluttajien nähtävissä. Olisi mielenkiintoista nähdä väheneekö raiteiden ylläpitoon menevä veron määrä saman verran kuin firmat maksavat niiden käytöstä. Jos näin ei käy, vaan veroja ohjataan saman verran jatkossakin raiteisiin niin toivon, että tällä korotetulla summalla voidaan vaikka pitää huolta, että junat eivät ole enää myöhässä lehtien takia :D
<BBT> qinqa Liikennevirasto ja sitä kautta valtio omistaa Suomen rautatiet ja vastaa niiden rakentamisesta ja kunnossapidosta. TÄhän ei ole tulossa mitään muutosta.
<aaneton> Kohta veturinkuljettajat leikkaa meidän nurmikon eikä aja tiistaisin?
<hpkl> heraldBrittien populaatio ja pinta-ala suhteessa Suomen vastaaviin lukuihin? Oiskohan tuo volymi hiukan isompi briteissä
<Zerppis> Yhtiöittäminen ei ole paha asia. Mutta voi vittu jos myytte monopoliaseman jollekki yritykselle, se ei tuota kuin vain ongelmia...
<ameces> qinqa Tuo onkin suuri ongelma kun verrataan rautatieliikennettä esimerkiksi lentoliikenteeseen. Junat on syrjässä asuvien ainoa liikkumismahdollisuus, koska siellä ylläpidetään valtiovaroin rautatieverkkoa. Lentokoneet lentää lähinnä vain rahakkaita välejä ja ne ei juurikaan kuluta "infraa" lentäessään. Junaliput maksaa, koska ne joutuu ylläpitämään myös niitä harvaanasuttujen rautateitä. Tuolta lisää: https://www.youtube.com/watch?v=fwjwePe-HmA
<thirvi> qinqa Rataa ylläpidetään edelleen verovaroilla, mutta kaikki liikennöitsijöiden tulot menevät ulkomaille eikä yksikään yhtiö maksa veroja suomeen. Niin siinä käy.
<Avaruusmies Spiff> Porukka raivoaa junaliikenteen kilpailusta ja ajelee kuitenkin tyytyväisenä kilpailun tuottamilla Onnibussin vitosen lipuilla...
<Troo Mies> VR ollut osakeyhtiö jo yli 20 vuotta... Porukka taas kerran ajantasalla näistä asioista.
<Worning Moon> Posti ei kulje ja kohta ei junatkaan, mutta onneksi on kaljaa sanoi suomalainen.
<Noppamopo> Se ilme kun tajuat että VR:n hintojen nosto oli vain esileikkiä tähän valtion omaisuuden yhtiöttämiseen.
<Attacker> VR on muuten yhtiöitetty jo vuonna 1995.
<juppoible> Pikku hiljaa on alkanut tuntua siltä että kehitys on alkanu liikkua taaksepäin :D
<janns son> Yhtiöittäminen johtaa siihen että aletaan jossain saatanan konsulttiukkojen/akkojen kanssa kehittämään pieniä sivubisneksiä joista sitten alkaakin yhtäkkiä tulemaan osa pääbisnestä. Siis sivubisneksiä joilla ei ollut alkuperäisen yritysidean kanssa mitään tekoa. Konsultit saatana!
<niceone> qinqaMites muuteen maantiet ja uudet bussifirmat?
<herald> Englannissa on ollut valtion posti (Royal Mail) aina ja jotenki huvittavaa, että sieltä tulee paketit halvemmalla, kun naapurikylästä tilaamalla suomessa. Tottakai siihen menee hieman enemmän aikaa matkan pituuden vuoksi, mutta viiden päivän sisällä kumminkin. Vaikka englanti on vanhanaikainen maa, niin joskus se on hyväkin juttu.
<torakka88> kop1 Siinä on BBC:n QI:n käyttämä pisteytysjärjestelmä. Tämä tulee uudistuksena myöhemmin. Voi olla että huonosta kommentista saa vuosia myöhemmin riemunvähennyksen. Hieman samankaltainen mitä Hallituksen suunnittelema onnivero. Köyhillä niin huonot hampaat kun sieltä puolelta säästettiin 25 vuotta niin voivat lopettaa sen irvistelynkin. <3 *Kehitysehdotus*
<Ocarina> Nuo on molemmat saanu pelkkää positiivista palautetta. Yli 90% pitää palvelua erittäin hyvänä.
<Alhainen satiainen> Hyvinhän pelittää molemmat.
<Kop1> En ymmärrä mitään tästä riemurahasta tai mihin helvettiin niitä edes tarvitsee, mutta pitääkö paikkansa, että top-kommentista joiden takia ihmiset ovat tällä sivustolla käyneet viimeisen 10 vuoden ajan saa 5 kolikkoa ja paskankin kuvan lähettämisestä palkitaan aina 100 kolikolla? Tuossahan on yhtä paljon järkee kuin Päivi Räsäsen naimisessa
<torakka88> Oli tänään tienpäällä nuorehko kuljettaja joka oli pysähtynyt moottoritielle keskelle kaistaa. Ohi ajaessa oli puhelin ratin päällä ja katse tiukasti ruudussa. Nyt on migreeni ja rasiaa selataan vain oikealla silmällä. Kernel panic.
<nuudeli> Berner = economic hit man. Tai yksi niistä kyllä tämä maa on niin tuhoon tuomittu jos ei suomen kansa ala tekemään asialle jotain. Korruptio Eu:ssa heijjastaa suomen hallituksen kautta suomen talouteen ja velkaantumiseen. VITTU.
<perato> qinqa menisköhän niin että firmat maksaa raiteiden käytöstä jotka edelleen on valtion hallussa. Firmat ajelee vaan sit niitä junia ja ylläpitää niitä. Vaan eiköhän siinä sit kuitenki käy niin, että valtio ylläpitää raiteita persnetolla ku "firmoilla ei oo varaa maksaa" ja sit kohta puolin lopetetaan kaikki paitsi pääkaupungin seutuliikenne ja helsinki-rovaniemirata, koska ei kannattavaa, ja valtio ei voi enää ottaa näitä vastuulleen koska sillä ei ole kalustoa eikä kokemusta siinä vaiheessa junien ylläpidosta.
<Mulusissi> Tässä pitää tietää, että postin suurimmat ongelmat eivät johdu yhtiöittämisestä vaan lähetysten määrien putoamisesta. Eli loistava meemi vaikken yhtiöittämiseen uskokkaan.
<onzir> Tuli muuten VR:ltä sähköpostia että mielenilmauksen takia junat ei kule 14.8. (klo 18:00~) -15.8. (~24:00)
<Jänskä> Espoonkaunki ympäristötoimi liikelaitosti itsensä nyt parinvuoden kokeilun jälkeen siirty takas kaupunkitekniikkaan.Maksuksi jäi isokasa turhantoimittajia johtajia joiden virka oli vain tehostaa jo valtaisaa byrkoktratiaa lisä pyrolla
<perliitti> eikun valtion pitää omistaa kaikki katkeraan loppuun asti, niinku kreikassa
<qinqa> En ole ihan perillä tästä asiasta, mutta jos kaikki rautatiet on rakennettu verovaroin niin lopetetaanko niiden korjaaminen verorahoin nyt kun markkinoille tulee toimijoita, jotka eivät ole sijoittaneet penniäkään jo valmiiseen infrastruktuuriin. Eli maksetaanko raiteet jatkossa lippuhinnoilla vai maksaako koko kansa niiden hoidosta vaikka niitä käyttää jatkossa myös yksityiset firmat?
<Metsien_mies> Hei, me tienataan tällä
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu