Lähettäjä:
ZorGyMatematiikka
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
ZorGySyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2011-09-12 11:37:27
+77
<habeeb>
emt, mut 420 viittaa pilven polttoon ainaki.
Aika: 2011-09-12 11:12:05
+35888
<Luutarhuri>
Huomaa, että kolme ensimmäistä kommentoijaa + kuvan tekijä eivät ole kukaan insinöörejä.
Aika: 2011-09-12 11:20:52
+6226
<The Rat>
Minä kun luulin jotain matematiikasta tietäväni, mutta mitä tarkoitta (4 20)?
Aika: 2011-09-12 11:48:08
+11
<Mathee>
Ei kai se nyt niinkään oo pointti, et osaa just kuvan yhtälön ratkaista, vaan lähinnä perusajatuksena sen loogisen päättelykyvyn ja ongelmanratkaisukyvyn parantaminen.
Kommentit (53)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<MrCesli> Ainut joka pistää silmää on toi 420 ^^ 5/5 Koska pajat
<wendepic> Sori mutta verrataanpa pitkän matikan käynyttä ja amista.... Ensinnäkin. Lukion kautta jos otat pikän matikan. susta tulee diplomiinsinööri ja pääset helpommin töihin. kolmanneksi funktiot ovat hyödyllisiä.
<Leipäpora> " + kuka vittu oikeasti haluaa olla joku vitun insinööri?" Minä! Kävin amiksen ja menin töihin -> selkä hajos -> luin insinööriksi -> nyt himmailen töissä insinöörinä enkä oikeastaan tee mitään järkevää, mutta palkka on jees. Onneksi tajusin luntata kokeissa. Idiootit ei osaa... Jos mielii insinööriksi niin ei mitään järkeä mennä lukioon amiksen kautta pääsee helpommalla ja oppii samalla jotain hyödyllisiä käytännön juttuja. Lukiosta ei valmistu miksikään sama kuin ääliö kävisi tuunatun 10-luokan kolmesti.
<karpaasimakkarat> Joissain duuneissa tarvitsee. Ja vaikkei tarvitsisikaan, pitkä matematiikka on yleisesti hyvä loogisen ajattelun kehittäjä ja harjoittaja. Vaikka tuo yhtälö nyt ei ole matematiikkaa nähnytkään.
<Laitala24> ITsehän odottelen sitä päivää, kun tarvitsen lausetta: Hej, hur mycket kostar en läsk?
<studespude> 420
<Lelutus> RazorDevilChild.... Oot ehkä ymmärtäny piiiikkasen väärin mitä tolla universaalilla kielellä haetaan ;D
<Babyshiba> Jos maailmasssa ei olisi kieliä ihmiset puhuis matematiikalla. Universal.
<kalastajahattu> oikeesti ihmiset ei se juttu oo se että tarttisit noita välttämättä oikeessa elämässä vaan se, että susta on siihen laskemiseen etkä oo mikää vajaa apina. koko lukio on itseasias vaa tyhmyys/ laiskuus testi.
<Cahjos> no jos nyt noin ajatelee niin tarviiko "in real life" esim biologiaa tietää että jänis kuuluu nisäkkäisiin tai hissaa että columbus löysi amerikan?
<Sassabian> FernandoSolo, kerros miten säädät vähänkin isomman prosessin ohjausta järkevästi, ilman että lasket "humpuuki matikalla" etukäteen. Ja ne käytännön ongelmatkin pystyy ratkaisemaan yksinkertaisilla yhtälöillä, eikä taaskaan tarvitse tehdä turhaa työtä kokeilemalla ja erehtymällä.
<FinnPeak> Miten tuo 420 nyt sitten viittaa pilven piikittäjiin? Voisko joku avata?
<Myllypelle> Thrill
<uppr> 4 20 blah blah -.-
<ahnzky> Tuo yhtälöhän nyt on täysin merkityksetön ja lapsellisen simppeli osoittaen tekijän matemaattista ymmärtämättömyyttä.
<JuhnuZ> Luutarhuri Huomaa, että kolme ensimmäistä kommentoijaa + kuvan tekijä eivät ole kukaan insinöörejä. Enpä ole insinööri, mutta opiskelen insinööriksi. Sen lisäksi olen farmaseutti, ja siinä hommassa olen joutunut käyttämään monimutkaisempia yhtälöitä, kuin tuo.
<palmikko> Well, I just used A^2+B^2 = C^2. M.O.T.
<pomes> Itte lähinnä pelailen sega master systemillä, joten en tartte tämmöstä.
<C3le> 420 jonnet ilmoittautuivat...huoh
<str_> Damace, on sillä oleellinen ero, onko x pienempi vaiko isompi kuin -20, sillä epäyhtälössä y(x+20) > (x-420) merkin > suunta vaihtuu, jos negatiivisella luvulla jaetaan, eli luvulla (x+20). Ts. Kun xy-tasoon piirretään funktion y=(x-420)/(x+20) kuvaaja saadaan kaksi eri käyrää ja tässä tapauksessa niiden käyrien väliin rajoittunut alue on ratkaisu tuolle tehtävälle. Eli jos x < -20, niin silloin y on em. Käyrän alapuolella ja jos x > -20, niin sitten y on yläpuolella.
<pleikkari4321> No nyt on jonnekuva. Matematiikan pulmia ratkoessa aivot kehittyvät ja siitä on hyötyä. Sama se tarviiko niitä vitun laskuja ikinä.
<hörtsö> FernandoSolo, niin, matikkaa väännetään ihan vaan peruskoululaisten kiusaksi, mitään oikeaa käyttöähän ei sille ole :) Matematiikka on kaikki, kaikki on matematiikkaa.
<gauntler> samaistuin
<reikaleipa> Eikö noi numerot kertonu mikä sivu raamatusta vai..?
<Gawwad> Ei sitä lattioita luututessa tarvitse paljoa päätä vaivata.
<FernandoSolo> Itse on koskaan ole ollut hyvä matematiikassa ja tuokin yhtälö on täyttä hepreaa. Itselläni on tunne että matematiikan opetetusta korostetaan aivan liikaa, käytännön ongelman ratkonta on aivan eriasia kuin kyrpäyhtälöt paperilla. Peruslasku asiat olisi luonnollisesti hyvä osata, mutta tälläistä humpuukkia tulisi opettaa vain niille jotka ovat asiasta kiinnostuneita, ei tunkea ihmisten kurkusta alas jos ei osaa tai edes kiinnosta.
<Suffel> m-jenki Olis aika jännää olla ''vitun insinööri''
<m-jenki> + kuka vittu oikeasti haluaa olla joku vitun insinööri?
<m-jenki> huomaa että luutarhuri on joku vitun röörinööri ja ylpeä siitä
<MiikaPekka> 1 + 1 = 3
<str_> DaMacen vastaus on vääärin, niinkuin näköjään munkin vastaus. Piti tietysti (tottakai) sanomani, että jos sitten käy sellanen harmi, et x onkin pienempi kuin toi -20, niin sit onkin niin, että (x,y) pisteet pitääkin olla saman käyrän x -> 1 - (20+[4 20])/(x+20) alapuolella. Muutenhan olin lähes oikeassa.
<ASDf00> sillon kun olet töissä
<Pun_Cala> En minäkään ole tätä tarvinnut. Sen sijaan toisen asteen differentiaaliyhtälöitä piti juuri laskea. :(
<Sanders> Totta.
<Aaxu> siksi valitsin amiskan
<Dbrman> "En tarvi kuittia" sano amis lukiolaiselle kun kaupasta lähti
<Gegee> Ootteko koskaa miettiny, että yhtälöiden ratkaisussa harjoitellaan ongelmanratkomista? Siitä nyt on muutenkin elämässä hyötyä, muutakin kuin matematiikassa.
<Masa20> samaa voi sanoa kaunokirjoituksesta...
<str_> Ja täältä se tulee, the oikea vastaus: y > 1 - (20+[4 20])/(x+20), eli ne (x,y) pisteparit, jotka ovat käyrän x -> 1 - (20+[4 20])/(x+20) yläpuolella. Ja ne jotka näkevät punaista tämän oikean vastaukseni johdosta, niin täten ilmoitan heille, että x ei saa saada arvoa x=-20, muuten kelpaa mikä tahansa arvo x:lle.
<istuvamursu> xy+(4 20) > mikä tahansa, jos ei ajattele matemaattisesti vaan symbolein. Unohtakaa tämä turha kommentti.
<Olponator> Joo harvemmin sitä noin helppoja tarvii.
<Hansk|> Jos työnkuvana on esim lapionti tai napin painaminen tehtaassa niin tuskin tarvii noin monimutkasia osata... Mutta jos joutuu laskemaan jotain niin toihan on ihan normijuttuja
<Mathee> Ei kai se nyt niinkään oo pointti, et osaa just kuvan yhtälön ratkaista, vaan lähinnä perusajatuksena sen loogisen päättelykyvyn ja ongelmanratkaisukyvyn parantaminen.
<habeeb> emt, mut 420 viittaa pilven polttoon ainaki.
<The Rat> Minä kun luulin jotain matematiikasta tietäväni, mutta mitä tarkoitta (4 20)?
<ZippoZappa> HansJuergen sama täällä
<JooBro> >Polynomiyhtälöt eivät hyödyllisiä
<HansJuergen> öhö öhö olen amiksessa spurdospärde annan miinusta kaikille kommenteille jotka on eri mieltä kuvan kanssa!
<Luutarhuri> Huomaa, että kolme ensimmäistä kommentoijaa + kuvan tekijä eivät ole kukaan insinöörejä.
<JuhnuZ> Kyllä minä töissä joudun yhtälöitä käyttämään. En juuri tuollaista, mikä näyttäisi juuri kuvaa varten keksityltä.
<ArtMorte> 5 tähteä koska totta.
<Naamapaa> it will never happen
<areena5> 1 tähti koska matematiikka
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu