Lähettäjä:
butikkaMass Effect: Andromedan kehutut animaatiot
Uuden Mass Effectin animaatiotiimi ei ihan onnistunut työssään. Kaikki naispuoliset hahmot on tehty rumiksi ja elottomiksi.
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2017-03-19 17:14:22
+27746
<Kanakotka>
Yksittäisen kuvan säätö nyt on ihan eri asia kun modelrigin vääntö ja animaatioiden kohdalleen saanti...
Aika: 2017-03-19 17:32:12
+312
<Kookabirra>
Niin, sama asiahan tuo on tehdä fotarilla yks JPEG ja tehdä animaatiot ja 3D mallit triple-A open world peliin. Ja miksei se hahmo sais olla ruma? Entäs jos se on vaa sysiruma akka? Hirveetä sovinismia kun ei saa olla rumakaan rauhassa.
Aika: 2017-03-19 17:58:25
+44106
<OsKuukkeli>
Mulla ei haittaa se että tuo hahmo ei ole kuvankaunis. Hyvä vaan että taviksia on enemmän peleissä... Ne perkeleen animaatiot mulla naurattaa xd
Aika: 2017-03-19 23:30:17
+9268
<SirJakkuson>
Tässä pitää tietää tämä ero: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/sqnpjlu2u5loac38fa5y.gif
Aika: 2017-03-19 17:17:23
+86941
<alaas13>
Siinä on kyllä AAA-luokan pelissä pikkusen menty väärään suuntaan noissa kasvoissa ja animaatioissa ylipäätänsä... Arvosteluita odotellessa että ratsastaako peli vain mass effectin nimellä vai onko tuossa oikeasti mitään ostamisen arvoista.
Kommentit (51)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Lobo_Tomi_A> Eli uusimpien pelien tarkoitus ei ole tulla mahdollisimman realistisiksi vaan nimenomaan täysin päinvastoin? Eipä ole sitten ihmekkään, että joku sviidun idiootti käy esim. poistattamassa kylkiluitaan voidakseen näyttää hoikemmalta. Tai, että 35kg painavalla naisella on pienen operaation jälkeen 45kg painavat rinnat (käsittääkseni rinnat rasvaa ja laihalla ei luonnostaan ole valtavasti rasvaa). Ilmeisesti realismi vaan on nykyään jotenkin homoa.
<JONiGZ> @Kanakotka Kyllä ne animaatiot kohdillaan pysyy kun tuon tekstuurin kerran modeliksi tekee.
<Darg-83> Jos haluaa katsoa lisää aiheesta, niin suosittelen romanialaista lääkäriä "Vee": https://www.youtube.com/watch?v=B8Uv2LswKAI Ei varmaan tule yllätyksenä, että miksi osassa nykypeleistä nämä hommat tuntuvat kusevan.
<Stormstrider> Andromeda EI sitten ole Biowaren tekemä, vaan uuden alihankkijastudion ensimmäinen peli jota myydään Biowaren nimellä ja Mass effectin brändillä.
<Rankaisija> Tuoko on muka ruma?
<Worning Moon> Viinan juonnista se naama turpoo.
<Kanakotka> gamorr Zbrushilla voidaan tehdä alkuperäinen modelli, mutta sitten kun rigi on paikallaan, ei sitä enää takaisin Zbrushiin mennä vääntämään. Kun animaatiorigi laitetaan paikalleen tuon hintaluokan pelissä, niin niitä modelleja ei enää muokata, on se ihan sama näyttääkö se perunalta vai ei, koska kolmi- ja nelminumeroisia miestyötunteja teettää sen rigin takaisinlaittaminen ja animointien paikalleen laitto ym.s. piensäätö, varsinkin kasvoissa.
<bluecut> alaas13 tuota sai pelata 10h kun on EA Access. Vaikutti hyvältä ja onhan tuo toki jo ennakkotilattuna :)
<SuvaitsevainenSivari> Siis miksi pirussa kaikkien pelihahmojen pitää olla täydellisiä mallinukkeja? Rassaa ihan saatanasti katsoa jotain TV-sarjaa / elokuvaa jossa jokaisen hahmon näyttelijä on vedetty jostain mallikatalogin rosterista (Arrow...).
<Sanchezs> On vähän eri asia shopata 3d mallista tehtyä 2d kuvaa. Roflmao
<Sibbe79> Ihan hyvältä vaikutti ainakin Xbonella parin tunnin pelittelyn perusteella.
<LobbySurfer> Tässä täytyy tietää se, että johtava animaattori mainostaa olevansa feministi, ja kaikki pelin miehet ovat helvetin hyvännäköisiä.
<Jutu89> Nainenhan voi olla myös ruma ja eloton ja se on ihan ok :D
<Bodex> Polycount? Animaatiot? Minkähän kokonen UV mappi ja tekstuuri? Saahan sitä tehtyä niin ultrarealistisen näkösen kun huvittaa, varmasti ei 80% edes huomais eroa oikeaan ihmiseen, mutta on se nyt vähän tyhjä arpa siinä vaiheessa, kun tarvii Cernistä lainata supermyllyä, että saa pelin edes käyntiin. Erittäin harvalla kuluttajalla on käsitys siitä, kuinka tarkasti peli joudutaan optimoimaan, että ne toimii edes niillä perusjonnen uber gaming kotikoneilla, ei niitä pelkällä photoshopilla väännetä kasaan...
<suomirokki> Vasemman puoleisella on niin keltaiset silmät, että taitaa olla maksassa vikaa. Onko se inhimmillistä?
<MrFiufaufou> SirJakkuson Näkevätkö silmäni oikein, ei mitään kehitystä? Älkää hyvät ihmiset ostako peliä jos näyttää minecraftilta. Luulevat vielä että ihmiset ovat ok sen kanssa ettei firma yritä enää.
<SirJakkuson> Tässä pitää tietää tämä ero: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/sqnpjlu2u5loac38fa5y.gif
<supaplex> Vasemman pitäisi siis olla luonnollisemman näköinen? Jos luonnollinen on sitä, että naismalli näyttää luolamieheltä kun hiukset ja meikkaus poistetaan, niin on kyllä menty metsään..
<Juto> Nörtit ymmärtää. Minä en.
<Theggis> Joo, sori nyt vaan, mutta animaatio ei ole sama asia kuin hahmo (model). En tosin ymmärrä tuota Biowaren päätöstä tehdä kaikkien hahmojen naamoista liioiteltuja. Näyttäisi nimittäin siltä, että kaikilla Andromedan ihmishahmoilla on aivan suhteettoman suuret silmät, korvat, nenä ja suu.
<eninxis> Mun mielestä ihan hyvä kun ei tehty mitään isotissistä ja muutenkin täydellisen näköistä mallia. Paljon helpompi samaistua kun on tommonen perus keski-ikäinen hullunkiilto silmissä ja menkat päällä 24/7
<Garbanzo> Haluaisin tuohon mainosesto-kommenttiini asiaa tuntevan vastauksen, kun itsellä ei taidot riitä, eli onko mahdollista että selain tunnistaa lisäosan joka ei ole edes aktiivinen? Ja miksi näin on tehty?
<Garbanzo> Kyllä tuo oikeanpuoleinen kelpais, oikein hyvin.
<Enmittee> Garbanzo: En ole huomannut itse mitään oikuttelua chromen puolesta. Paitsi mail checker alkanu kaatuileen parin tunnin välein pari päivitystä sitten.
<windosrmagistus> Garbanzono koska google ja shekels, mozilla ei halua sun shekelejäs mut chrome on googlen tekemä ja google haluaa omistaa maailman, sitä päivää odotellessa kun google ostaa mozillan tai ilmaisten ohjelmien käyttö kielletään tms...
<Garbanzo> Onko menty jo näin pitkälle!? Chrome ei suostu toistamaan mitään mediaa, jos selaimeen on ladattu mainosten-esto ohjelma, joka ei edes ole aktiivinen kyseisellä sivulla. Radio Suomi-Pop, esim. Firefoxilla toimii. Kahdella koneella kokeillut, joten siitä tuskin on kiinni. Miksi!?
<perse247> Ohan nuo 2 ihan eri asiaa, mut kyllä silti modeli animaatioineen näyttää kesähessun tekeleeltä
<gigagooga> Tässä pitää tietää että Mass Effect Andromeda on EAn tapa rahastaa faneja tunnetulla brändillä = valmistuskustannukset minimissä ja myyntihinta korkealla (+ DLC). Vähän samalla tavalla kuin Elder Scrolls Online teki Skyrimin varjossa. Noiden hahmojen naamoista ja animaatioista näkee kuinka alhaalla ne valmistuskustannukset oikeasti on.
<WremahThD> Aika huono vertaus tosiaan koska vain yksi kuva. Muistakkee että ohjelmalla nimellä Source Film Maker ollaan tehty paljon paremman näköisiä, sulavempia ja kauniinpia pätkiä ja NE on tehnyt yksi ihminen aikansa pitimiksi. Pääasiassa pornoa tosin mutta pointtini säilyy.
<maksamakkara> Ei tuohon edes viittätoista minuuttia mene, renderi tulee alle puolessa minuutissa ja renderi tuo oikeanpuoleinenkin on eikä mikään photarin kuva. Pohja mallikin on varmaan ihan eri molemmissa (eri generation). Niistä mallien käytöstä pitää muuten maksaa "game developer license" jollei luo sitten kokonaan omaa, mitä harva tekee kun valmiitakin on tarjolla ja väittäisin että vanhan mallin saa halvemmalla. Voi olla siis senkin takia huonompi, eli voi johtua ahneudesta. ja kuten on tullut sanotuksikin jo niin renderi ei ole sama asia muutenkaan kuin pelimoottorin piirtämä kuva.
<opmdevil> 3d mallinnus ja photoshoppaaminen on vähän eri asioita.
<{PeTe}> Mun mielestä ihan hyvä jos pelissä on realistisen näköisiä henkilöitä. Vähän hassua ruveta valittaa, että liiaan rumia hahmoja pelissä:D Eikä toi vasemmanpuoleinenkaan mitenkään ruma ole, ellei sitten ole tottunut jotain hentai-tason hahmoja kattelemaan.
<OgreOnAStick> Entiset Biowaren työntekijät: Biowarella rehottaa nepotismi, palkkauksessa taidolla ei ole merkitystä vaan ideologialla, projektijohtajat eivät tee mitään muuta kuin pelaavat pelejä ja ottavat kaiken kunnian aikaansaadusta työstä, ei intoa innovoida tai pysyä teknisen kehityksen tahdissa. https://www.youtube.com/watch?v=B8Uv2LswKAI
<gamorr> ZBrushillakaan ei oo iso homma artistilta vetästä vähän leukaperiä sisäänpäin. Tai ruuvailla vähän hiusten ja ihon mappien sävyarvoja. Biowaren ongelma on se että siellä on viimeinkin käyny se mikä kaikille EA:n ostamille studioille käy. Kun oon itekkin noita videoita katsellu kusevista animaatioista, niin pääasiassa siellä aktivoituu väärä animaatio väärään aikaan, tai sit on ihan oikeasti vaan jätetty kasvojen mocappi siivoamatta. 3D-malli ja näyttelytallennus ei oo suoraan 1:1, vaan siinä on oikeesti ihan vitusti sovittamista. Sitten EA vie ajan studiolta.
<Bleet> Ite oon tykännyt Andromedan ihmisen näkösistä ihmisistä joille on yritetty antaa myös realistisia ilmeitä. Joku Final Fantasyn animu-ihmiset on sitten asia erikseen. Se miten hyvin Andromedan animointi yms. taas pelaa on eri asia.
<MunkkiPchia> perkelasaatana Mutta kun peli jo lytätään paskaksi heti alkumetreillä kun sitä on päästy pelaamaan
<MunkkiPchia> oikein odotan kun te alatte rageemaan taas miten ea on niin paska vaikka bioware tämän paskan teki
<pikkumusta> täytyykö noille runkata?
<Poniratsastaja> Kun mennään liian realistiseksi videopeleissä, niin rumemmaksihan ne pelihahmot tulevat. Epätäydellisyys on luonnollista. Täydellisyys sen sijaan esteettisesti kaunista. Tässä Mass Effectissä kyllä suurin ongelma on uncanny valley, eikä niinkään huono laatu.
<Rösti> Mass effect 2 ja Miranda.
<varjoinen> We'll bang, ok?
<551> Näyttää ihan Li Andersonille eli sille vasemmistopuolueen puheenjohtajalle. Alkoi vähä hymyilyttää, kun ajattelin sitä tohon.
<Helvetinperkele> Eihän se animaatio merkkaa jos peli on muuten hyvä, mutta väkisin tulee mieleen että onko peli muutenkin vasemmalla kädellä tehty, kun pienemmätkin firmat tekee animoinnissa nättiä jälkeä.
<OsKuukkeli> Mulla ei haittaa se että tuo hahmo ei ole kuvankaunis. Hyvä vaan että taviksia on enemmän peleissä... Ne perkeleen animaatiot mulla naurattaa xd
<MrFiufaufou> Kanakotka Eipä se silti ole miljardiyritykselle mikään tekosyy tuottaa vasenta roskaa. Parasta mitä voisivat nyt tehdä on palkata tuo nörtti joka teki oikeanpuolimmaisen.
<Kookabirra> Niin, sama asiahan tuo on tehdä fotarilla yks JPEG ja tehdä animaatiot ja 3D mallit triple-A open world peliin. Ja miksei se hahmo sais olla ruma? Entäs jos se on vaa sysiruma akka? Hirveetä sovinismia kun ei saa olla rumakaan rauhassa.
<Malfuncti0n> Ei se haittaa että näyttää ripulilta. Pääasia että on AAA-titteli ja EA takana, kyllä kansa ostaa
<guitarfreak> eipähän siinä etteikö aiemmissaki biowaren peleissä ois noita paskoja kasvoanimaatioita ollu.. mm. mass effect trilogiassa. tuota trialia pelannu ja muuten ihan hyvältä se on vaikuttanu, mutta tuo hahmonluonti on kyllä annelista, ei oo juuri säätövaraa, valmiista pitää valita joku. eiköhän ne kuitenki day one patchilla nuo karkeimmat puutteet korjanne. oon ennakkoon jo pelin ostanu, ja sehän on varma että läpi se tulee vedettyä enemmän ku kerran, aiemmat mass effectit tullu vedettyä aikas monta kertaa läpi, samaten kotorit.
<ezet> Kanakotka kyllä niitä kasvomodeja on tehty peleihin iät ja ajat, jotka peittoaa alkuperäiset 100-0. ja tosiaan yksittäisen ihmisen harrastuksia
<alaas13> Siinä on kyllä AAA-luokan pelissä pikkusen menty väärään suuntaan noissa kasvoissa ja animaatioissa ylipäätänsä... Arvosteluita odotellessa että ratsastaako peli vain mass effectin nimellä vai onko tuossa oikeasti mitään ostamisen arvoista.
<Kanakotka> Yksittäisen kuvan säätö nyt on ihan eri asia kun modelrigin vääntö ja animaatioiden kohdalleen saanti...
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu