Quantcast

Lähettäjä:

Downstream Downstream

Länsimetro

Länsimetron koeajo tyssäsi tällä kertaa vaihdevikaan Otaniemessä – Metrojohtaja: ”Kriittisiä vikoja on korjattavana 150–200”

4.3 / 5 (68 ääntä)

Länsimetro - Länsimetron koeajo tyssäsi tällä kertaa vaihdevikaan Otaniemessä – Metrojohtaja: ”Kriittisiä vikoja on korjattavana 150–200”

Julkaistu: 20.10.2017 12:35

2.5K
Palkkio lähettäjälle: +100 RR

Lähettäjä: Downstream Downstream

Otsikko: Länsimetro

Kuvaus: Länsimetron koeajo tyssäsi tällä kertaa vaihdevikaan Otaniemessä – Metrojohtaja: ”Kriittisiä vikoja on korjattavana 150–200”

Hakusanat: länsimetro, ikuisuusprojekti, 1970, luku, helsingin, helsinki, metro, juna, länsi, tule, koskaan,

4.3 / 5 (68 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2017-10-20 13:04:46

+61386

<OoC> +5 RR

Mä haluaisin olla tuolla töissä. Varma duunipaikka vuoteen 2028 asti, ja mahdollisuus 20 vuoden jatkopaikkaan.

201

Aika: 2017-10-20 12:45:12

+1993

<heittokäsipaino> +5 RR

Tää on kyllä semmonen projekti ollut viimesen vuoden ajan, ettei pysty enää kuin nauramaan viivästysuutisille :D kunnes tietysti muistaa ketkä viivästymisen loppupeleissä maksaa.

123

Aika: 2017-10-20 14:53:09

+54199

<Peekele> +5 RR

En yhtään ihmettelisi jos tuo joskus saadaan liikkeelle niin ensimmäiset matkustajat tupsahtavat maan pinnalle jossain Porvoossa "Mitä helvettiä!?"

70

Aika: 2017-10-20 12:52:06

+47659

<vattumies> +5 RR

Eikös se pitänyt ottaa käyttöön jo viime kuussa? :D Ettei vain ole palkkaa kertynyt liian vähän ja pitää viivästyttää hommaa :D

43

Aika: 2017-10-20 17:20:32

+138

<VilleNyman> +5 RR

Voisiko joku länsimetro-projektissa työskentelevä kertoa mitä siellä oikeasti tapahtuu? Anonyymisti, jos niin haluaa.

29

Kommentit (24)

Piilota OFF-Topic keskustelu

27.10.2017 17:23

<1917> Tömpsy, oletko koskaan kuullut sanontaa; "ahneella on paskanen loppu"! Tuo sanonta pätee edelleen lähes tulkoon joka asiassa kun yritetään enempää mihin mahdollisuuksia on.

22.10.2017 17:39

<Tömpsy> Tuo on oikeasti sellanen pyramiidihuijaus, miettikää nyt.. millä nuo ns. matkat "korvataan".. no busseilla. Haisee nii rahalle että

21.10.2017 19:54

<Downstream> heipparallaa Eiköhän ne löydä toiset parisataa jostain.

21.10.2017 18:30

<Yarr1> VilleNyman Meikäläinen oli aikoinaan hetken töissä yhdellä asemalla rakennusmiehenä. Minä ja työpari oltiin ainoat suomalaiset duunarit. Jatkanko?

21.10.2017 12:56

<1917> Whitesnake3..., ja kustannusarviota ei pitäis koskaan katsoa halvimman hintalapun mukaan.

21.10.2017 12:11

<jupe68> Saas nähä nyt kun ne rupee, manseen vääntään kansiareenaa. Mahtaakohan edes lapsenlapsenlapset päästä kattomaan hokia. Siinä tulee olemaan, niin paljon liikkuvia osia, et koko eteläisen suomen raideliikenne sotketaan vuosikymmenix.

21.10.2017 10:20

<Whitesnake3> Tässä meni pieleen alun alkaen projektinhallinta. Mikä tahansa iso urakka alkaa päätöksellä aloittaa projekti määrittämällä tarpeet, tavoitteet ja ensimmäiset todella karkeat kustannusarviot (tyypillisesti +-50% todellisesta). Tämän jälkeen suunnitelmia tarkennetaan, kartoitetaan mitä perustavoitteiden lisäksi on hyvä/tarpeellista toteuttaa ja näille lätkitään hintalappu, jolloin kustannusarvio tarkentuu n. +-30%. Kustannusarvioiden osuessa siihen 10-20% virhemarginaaliin, aloitetaan perushommia ja jatketaan sivuhommien suunnittelua. Mitään näistä ei toteutettu, joten homma kusi reisille.

21.10.2017 09:47

<1917> naserix, menitte sitten kysymään lupaa siltä virastopelleltä? Olisitte vain kunnostaneet tien kaikessa hiljaisuudessa ja talkoohengessä.

21.10.2017 00:07

<Appleseed> heittokäsipaino Olkiluodolla mene yhtään paremmin =)

20.10.2017 22:14

<heipparallaa> Downstream Mutta Lehmuskosken Ville sanoi tämän päivän Metro-lehdessä (20.10) "Yli puolet kriittisistä vioista on nyt hoidettu".

20.10.2017 17:50

<naserix> Meidän kylätie ois paikattu kakskytävuotta sitten omatoimisesti mutta joku virastopelle esti sen väittämällä että tiestä tulee vaarallinen.

20.10.2017 17:35

<Downstream> VilleNyman Varmaa rakennusyhtiöt rahastaa minkä kerkiää, kun ei ole vastuuta näköjään. Salaojia ym kivaa veronmaksajan pussista.

20.10.2017 17:20

<VilleNyman> Voisiko joku länsimetro-projektissa työskentelevä kertoa mitä siellä oikeasti tapahtuu? Anonyymisti, jos niin haluaa.

20.10.2017 17:09

<Sienimise> Kertokaas joku asioista tietävä, mikä tässä projektissa on kaikkein perustavanlaatuisin asia, joka on mennyt pieleen? Laadunvalvonta? Projektinhallintakyky? Aikataulu vedetty aivan liian tiukkaan, jolloin yksikin ongelma aiheuttaa välittömän lumipalloefektin? Byrokratia? Liian halvat & osaamattomat aliurakoitsijat? Riittämättömät sopimusehdot aliurakoitsijoiden kanssa koskien esim. laatua & aikataulua? Korruptio? Kaikkien näiden summa? Olisin kovin kiinnostunut kuulemaan lyhyen analyysin.

20.10.2017 16:01

<aropupu> Käviskö tähän loppuunkulunut fraasi "meillä on unelma".

20.10.2017 15:11

<Jussi453> OoCitellä tuli lomalappu 2014 ku tunneli oli valmis

20.10.2017 14:53

<Peekele> En yhtään ihmettelisi jos tuo joskus saadaan liikkeelle niin ensimmäiset matkustajat tupsahtavat maan pinnalle jossain Porvoossa "Mitä helvettiä!?"

20.10.2017 14:48

<Peekele> Olkiluoto 3:n poppookin alkaa näyttämään jo pätevältä näiden rinnalla.

20.10.2017 14:38

<lask90> Muistaakseni joku Länsimetron edustaja on jo kaksi kertaa kehunut, että ensi vuonna metrolla pääsee barona-areenalle. Saa kehua samaa myös tänäkin vuonna, sillä tuskin tänäkään vuona vielä pääsee :D

20.10.2017 14:30
20.10.2017 13:57

<inva> Suomen ehkä masentavin duuni: Media vastaava länsimetrossa. "Saamme metron käyttöömme ensi viiko.. korjaus edelliseen, seuraavan kolmen viikon aikana joudumme vielä varmistamaan jotta saisimme kuun vaih.. katsellaan ensi kuun jälkeen uudestaan..."

20.10.2017 13:04

<OoC> Mä haluaisin olla tuolla töissä. Varma duunipaikka vuoteen 2028 asti, ja mahdollisuus 20 vuoden jatkopaikkaan.

201
20.10.2017 12:52

<vattumies> Eikös se pitänyt ottaa käyttöön jo viime kuussa? :D Ettei vain ole palkkaa kertynyt liian vähän ja pitää viivästyttää hommaa :D

20.10.2017 12:45

<heittokäsipaino> Tää on kyllä semmonen projekti ollut viimesen vuoden ajan, ettei pysty enää kuin nauramaan viivästysuutisille :D kunnes tietysti muistaa ketkä viivästymisen loppupeleissä maksaa.

123

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SAMANKALTAISIA

Länsimetron salaojat

25 917 katselukertaa

Länsimetro 2033

24 826 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.