Lähettäjä:
DownstreamLänsimetro
Länsimetron koeajo tyssäsi tällä kertaa vaihdevikaan Otaniemessä – Metrojohtaja: ”Kriittisiä vikoja on korjattavana 150–200”
Lähettäjä: Downstream
Otsikko: Länsimetro
Kuvaus: Länsimetron koeajo tyssäsi tällä kertaa vaihdevikaan Otaniemessä – Metrojohtaja: ”Kriittisiä vikoja on korjattavana 150–200”
Hakusanat: länsimetro, ikuisuusprojekti, 1970, luku, helsingin, helsinki, metro, juna, länsi, tule, koskaan,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2017-10-20 13:04:46
+61386
<OoC> +5 RR
Mä haluaisin olla tuolla töissä. Varma duunipaikka vuoteen 2028 asti, ja mahdollisuus 20 vuoden jatkopaikkaan.
Aika: 2017-10-20 12:45:12
+1993
<heittokäsipaino> +5 RR
Tää on kyllä semmonen projekti ollut viimesen vuoden ajan, ettei pysty enää kuin nauramaan viivästysuutisille :D kunnes tietysti muistaa ketkä viivästymisen loppupeleissä maksaa.
Aika: 2017-10-20 14:53:09
+54199
<Peekele> +5 RR
En yhtään ihmettelisi jos tuo joskus saadaan liikkeelle niin ensimmäiset matkustajat tupsahtavat maan pinnalle jossain Porvoossa "Mitä helvettiä!?"
Aika: 2017-10-20 12:52:06
+47659
<vattumies> +5 RR
Eikös se pitänyt ottaa käyttöön jo viime kuussa? :D Ettei vain ole palkkaa kertynyt liian vähän ja pitää viivästyttää hommaa :D
Aika: 2017-10-20 17:20:32
+138
<VilleNyman> +5 RR
Voisiko joku länsimetro-projektissa työskentelevä kertoa mitä siellä oikeasti tapahtuu? Anonyymisti, jos niin haluaa.
Kommentit (24)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<1917> Tömpsy, oletko koskaan kuullut sanontaa; "ahneella on paskanen loppu"! Tuo sanonta pätee edelleen lähes tulkoon joka asiassa kun yritetään enempää mihin mahdollisuuksia on.
<Tömpsy> Tuo on oikeasti sellanen pyramiidihuijaus, miettikää nyt.. millä nuo ns. matkat "korvataan".. no busseilla. Haisee nii rahalle että
<Downstream> heipparallaa Eiköhän ne löydä toiset parisataa jostain.
<Yarr1> VilleNyman Meikäläinen oli aikoinaan hetken töissä yhdellä asemalla rakennusmiehenä. Minä ja työpari oltiin ainoat suomalaiset duunarit. Jatkanko?
<1917> Whitesnake3..., ja kustannusarviota ei pitäis koskaan katsoa halvimman hintalapun mukaan.
<jupe68> Saas nähä nyt kun ne rupee, manseen vääntään kansiareenaa. Mahtaakohan edes lapsenlapsenlapset päästä kattomaan hokia. Siinä tulee olemaan, niin paljon liikkuvia osia, et koko eteläisen suomen raideliikenne sotketaan vuosikymmenix.
<Whitesnake3> Tässä meni pieleen alun alkaen projektinhallinta. Mikä tahansa iso urakka alkaa päätöksellä aloittaa projekti määrittämällä tarpeet, tavoitteet ja ensimmäiset todella karkeat kustannusarviot (tyypillisesti +-50% todellisesta). Tämän jälkeen suunnitelmia tarkennetaan, kartoitetaan mitä perustavoitteiden lisäksi on hyvä/tarpeellista toteuttaa ja näille lätkitään hintalappu, jolloin kustannusarvio tarkentuu n. +-30%. Kustannusarvioiden osuessa siihen 10-20% virhemarginaaliin, aloitetaan perushommia ja jatketaan sivuhommien suunnittelua. Mitään näistä ei toteutettu, joten homma kusi reisille.
<1917> naserix, menitte sitten kysymään lupaa siltä virastopelleltä? Olisitte vain kunnostaneet tien kaikessa hiljaisuudessa ja talkoohengessä.
<Appleseed> heittokäsipaino Olkiluodolla mene yhtään paremmin =)
<heipparallaa> Downstream Mutta Lehmuskosken Ville sanoi tämän päivän Metro-lehdessä (20.10) "Yli puolet kriittisistä vioista on nyt hoidettu".
<naserix> Meidän kylätie ois paikattu kakskytävuotta sitten omatoimisesti mutta joku virastopelle esti sen väittämällä että tiestä tulee vaarallinen.
<Downstream> VilleNyman Varmaa rakennusyhtiöt rahastaa minkä kerkiää, kun ei ole vastuuta näköjään. Salaojia ym kivaa veronmaksajan pussista.
<VilleNyman> Voisiko joku länsimetro-projektissa työskentelevä kertoa mitä siellä oikeasti tapahtuu? Anonyymisti, jos niin haluaa.
<Sienimise> Kertokaas joku asioista tietävä, mikä tässä projektissa on kaikkein perustavanlaatuisin asia, joka on mennyt pieleen? Laadunvalvonta? Projektinhallintakyky? Aikataulu vedetty aivan liian tiukkaan, jolloin yksikin ongelma aiheuttaa välittömän lumipalloefektin? Byrokratia? Liian halvat & osaamattomat aliurakoitsijat? Riittämättömät sopimusehdot aliurakoitsijoiden kanssa koskien esim. laatua & aikataulua? Korruptio? Kaikkien näiden summa? Olisin kovin kiinnostunut kuulemaan lyhyen analyysin.
<aropupu> Käviskö tähän loppuunkulunut fraasi "meillä on unelma".
<Jussi453> OoCitellä tuli lomalappu 2014 ku tunneli oli valmis
<Peekele> En yhtään ihmettelisi jos tuo joskus saadaan liikkeelle niin ensimmäiset matkustajat tupsahtavat maan pinnalle jossain Porvoossa "Mitä helvettiä!?"
<Peekele> Olkiluoto 3:n poppookin alkaa näyttämään jo pätevältä näiden rinnalla.
<lask90> Muistaakseni joku Länsimetron edustaja on jo kaksi kertaa kehunut, että ensi vuonna metrolla pääsee barona-areenalle. Saa kehua samaa myös tänäkin vuonna, sillä tuskin tänäkään vuona vielä pääsee :D
<ogop> http://onkolansimetrovalmis.com/
<inva> Suomen ehkä masentavin duuni: Media vastaava länsimetrossa. "Saamme metron käyttöömme ensi viiko.. korjaus edelliseen, seuraavan kolmen viikon aikana joudumme vielä varmistamaan jotta saisimme kuun vaih.. katsellaan ensi kuun jälkeen uudestaan..."
<OoC> Mä haluaisin olla tuolla töissä. Varma duunipaikka vuoteen 2028 asti, ja mahdollisuus 20 vuoden jatkopaikkaan.
<vattumies> Eikös se pitänyt ottaa käyttöön jo viime kuussa? :D Ettei vain ole palkkaa kertynyt liian vähän ja pitää viivästyttää hommaa :D
<heittokäsipaino> Tää on kyllä semmonen projekti ollut viimesen vuoden ajan, ettei pysty enää kuin nauramaan viivästysuutisille :D kunnes tietysti muistaa ketkä viivästymisen loppupeleissä maksaa.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu