Lähettäjä:
FoliojoniKun asiakkaalle ei mene jakeluun
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
FoliojoniSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-04-14 18:19:15
+10243
<keijok>
Jos et osaa selittää asiaa idiootille et itse ymmärrä asiaa tarpeeksi hyvin, tosin on olemassa poikkeuksillisia idiootteja joihin tämä ei päde.
Aika: 2016-04-14 18:21:17
+150959
<_bestmanStudio>
9/10 asiakkaista sisäistää tiedon hyvin tai kuitenkin kohtuudella. Mutta sitten osuu kohdalle tämä yksi perkele, joka saa epäilemään omaakin mielenterveyttä.
Aika: 2016-04-14 18:34:06
+115528
<(laitela)>
Näin yrittäjä voin sanoa, että tyhmälle asiakkaalle voi sanoa ihan suoraan. Ei ole vaikuttanut mun bisneksiin negatiivisesti ja oma mielenterveys on parempi. Vittu sekoaisin varmaan lopullisesti, jos joutuisin mielistelemään pakosta jotain asiakasta vain koska hän on asiakas. Maailma on parempi paikka kun asiat sanotaan suoraan.
Aika: 2016-04-14 18:10:33
+10902
<Jehvetti>
tajua mitä?
Aika: 2016-04-14 18:14:38
+14083
<guardian>
Nyt en kyllä tajunnu.
Kommentit (30)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<gragon s> Jos et osaa selittää asiaasi yksinkertaisesti, et tiedä siitä vielä tarpeeksi T: Einstein
<kepappipeppu> T: puhelinaspa, jolloin et voi edes elehtiä saadaksesi itsesi ymmärretymmäksi.
<DuD> Ei koskaan tuollaisia tunteita asiakkaan kanssa, mutta jos sama ilmiö tulee selittäessä pomolle/kollegalle/yhteistyökumppanille... Voi pojat.
<gasolain> Parasta on se kun yrität vanhalle asiakkaalle selittää samaa asiaa, aina vaan yksinkertaisemmin että se tajuaisi sen. Silti tämä lähtee paikalta "Ei ei se nyt tajunnut kysymystä laisinkaan" tukka lähtee päästä jumalauta : DD
<TheJuha> "Ymmärsin ymmärsin, mutta mitä sinä tarkoitit?"
<Dink30000000> Yleensä vika ei ole asiakkaassa, vaan siinä teflon mainostoimistoheebossa, joka puhuu kieltä, jota kukaan järkevä ihminen ei puhu. Nimim. mainostoimistohemmo, jonka kieltä kukaan asiakas ei osannut.
<RautaHattu> Se hetki kun yrität selittaa intialaiselle kauppiaalle, että haluat gluteenitonta leipää. Tunnin selittämis jälkeen otin Pätkiksen ja lähin ulos kiroillen
<Terrax> Niin tuttu tunne!
<ähteri> kun selität asiaa Kelalle eikä ne vieläkään tajua sitä
<Prinny_dood> Ehkä kannattas selittää niin että sen voi tajuta.
<_bestmanStudio> "Kyvytön neuvoo halutonta tekemään mahdotonta."
<Pops_> (laitela) Myykö se anaalitappeja elääkseen? :D
<KölliysMörö> Tuon tunteen voittaa se, kun onkin asiakas jota asiakaspalvelija ei ymmärrä. Parhaassa tapauksessa molemmat kokevat, että toinen puoli on idiootti, eikä tajua mistään mitään. Varmaan moni, joka on joskus ollut yhteydessä tekniseen tukeen tms. muistaa, miten hankalalta tuntuu kun tekninen tuki ei ymmärrä ongelmaa. Erityisesti sillon, jos alkaa tulla tunne, että on loppuen lopuksi itse paremmin perillä asiasta kuin tuki - mutta joutuu asian junttaamaan tuelle selväksi, jotta veisivät asian eteenpäin.
<Lacosta> Olin joskus duunissa vahtimestarina ja autoin vanhempaa kollegaa käyttämään varausjärjestelmää. Isoin vaikeus oli tuplaklikkauksessa hiirellä. Kursori ei millään meinannut pysyä samassa paikassa ruudulla, jolloin jokainen yritys käynnistää ohjelma työpöydältä tuottikin sen sijaan uuden pikakuvakkeen ohjelmaan. Mentyäni sittemmin IT-alalle töihin, yritän aina muistaa ajatella loppukäyttäjää tästä lähtökohdasta.
<toukkis> Palkka juoksee niin mikäs siinä kun selittää paremmin uudestaan. Toista se on selittää jotain asiaa jollekkin ihmiselle (vaikkapa tyttökaverille) ja se ei edes halua ymmärtää.
<Heyni> Avo joutui kertomaan seniori-ikäiselle asiakkaalleen, mitä eroa on käyttäjätilillä ja salasanalla. Avo oli vähän aikaa ollut sormi suussa, että mitenkäs tuollasen nyt selittäisi.. Oli sitten sanonut, että käyttäjätili on niinkuin talon julkisivu joka näkyy muille. Talossa sisällä on kaikki aarteet. Salasana taasen on avain siihen taloon, jotta muut ei pääse sinne. Seniori vaikutti ymmärtävän kertalaakista. Tai sitten se vaan mietti, miksi kloppi alko puhumaan talonrakennuksesta ja meni kysymään seuraavalta.. :P
<Hanexx> Ohjaaminen on taitolaji.
<(laitela)> Näin yrittäjä voin sanoa, että tyhmälle asiakkaalle voi sanoa ihan suoraan. Ei ole vaikuttanut mun bisneksiin negatiivisesti ja oma mielenterveys on parempi. Vittu sekoaisin varmaan lopullisesti, jos joutuisin mielistelemään pakosta jotain asiakasta vain koska hän on asiakas. Maailma on parempi paikka kun asiat sanotaan suoraan.
<KuuFFi> Kun selitätte suvakille todellista tilannetta.
<Aapokana> Voithan sää selittää asian vaikka tuhat kertaa, mutta ihan niinku se älyää, jos kerrot sen asian ihan samalla tavalla joka kerta. Kannattaisi selittää erillä tavalla/eri näkökulmasta tai miten vain... kyllä jotain pitäisi sitten irrota.
<_bestmanStudio> 9/10 asiakkaista sisäistää tiedon hyvin tai kuitenkin kohtuudella. Mutta sitten osuu kohdalle tämä yksi perkele, joka saa epäilemään omaakin mielenterveyttä.
<Repsä> Pitää selittää semmosia asioita,että ne ymmärtää.
<keijok> Jos et osaa selittää asiaa idiootille et itse ymmärrä asiaa tarpeeksi hyvin, tosin on olemassa poikkeuksillisia idiootteja joihin tämä ei päde.
<CaptainCarlos> Yllättävän usein sitä tuntee ittensä pieneks posliiniseks tytöks joka repii saparoistaan kalloaan halki.
<6jukka9> Artikulaatiossa on siis jotain parannettavaa.
<uppr> Samaistuin. Sanonta "asiakas on aina oikeassa" ei voisi olla kauempana totuudesta
<guardian> Nyt en kyllä tajunnu.
<Lihamylly> Samapa tuo miten se työpäivä kuluu, kunhan kuluu.
<StefaH> Kehtaako joku muka toisen selittämiskerran jälkeen vielä kysyä jos ei kuullu/tajunnu jotain?
<Jehvetti> tajua mitä?
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu