Lähettäjä:
AlbiinoOravaKehä 3:lla riittää tunnelmaa.
Suomen ruuhkaisimmilla teillä ei ole mitään jakoa kilpailussa vilkkaimpaan valtaväylään Pohjois-Amerikassa, jotta kerkiäisit aamuksi töihin täytyisi matkaan lähteä jo edellisen päivän puolella.
Lähettäjä: AlbiinoOrava
Otsikko: Kehä 3:lla riittää tunnelmaa.
Kuvaus: Suomen ruuhkaisimmilla teillä ei ole mitään jakoa kilpailussa vilkkaimpaan valtaväylään Pohjois-Amerikassa, jotta kerkiäisit aamuksi töihin täytyisi matkaan lähteä jo edellisen päivän puolella.
Hakusanat: Kehä, valtaväylä, helvetti, kaistoja, maailman, ääriin,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2021-01-26 10:16:20
+16454
<Wickerman> +5 RR
Nyt äkkiä nostamaan reilusti autoilun hintaa Suomessa jotta yksityistä autoilua saataisiin vähennettyä. Mitä? Tarvitset autoa koska asut 20 kilometrin päässä työpaikaltasi ja siksi autoilun kustannusten nostaminen olisi mielestäsi törkeää? No kulje julkisilla. Mitä? Julkiset kulkuyhteydet ovat siellä päin p*rseestä? No muuta lähemmäksi. Mitä? Et syystä X pysty muuttamaan? No liiku sitten kävellen tai pyörällä. Mitä? Turhan pitkä matka jo? No ota lopputili niin hankimme tilallesi ulkomailta jonkun halvemman. Te kaikki suomalaiset olette samanlaisia kitisijöitä.Terveisin Suomen hallitus
Aika: 2021-01-26 14:29:22
+61386
<OoC> +5 RR
BetBet, ihan uteliaisuudesta, niin mitenkä niiden ihmisten sitten pitäisi matkustaa töihin, jos julkiset ei ole vaihtoehto? Eikö se ole jotenkin vähän epäreilua, että ne, joilla ei ole vaihtoehtoa, joutuu maksamaan? Ja ei, kaupunkiin muutto ei ole ratkaisu.
Aika: 2021-01-26 10:59:50
+10558
<ZalehanderZ> +5 RR
Wickerman Tää on kyllä sinänsä ironisella tavalla totta. Asun Tampereella ja bussilla työmatka (työpaikka Tampereella) olisi vaihtoineen tunnin luokkaa ja asun muutaman kilometrin päässä keskustaa. Huomattavasti järkevämpää mennä autolla kun ei joudu venailemaan ikuisuuksia töiden jälkeen että pääsee julkisella kotiin (jos edes pääsee). Ironisesti olisi kannattavampaa muuttaa naapurikuntaan, että olisi mahdollista kulkea julkisilla paremmin töihin ja kotiin. ":D"
Aika: 2021-01-26 11:00:13
+1189
<Exelinen> +5 RR
Ja taas sai lukee että lähti lausuntokierrokselle juttu millä vähennetään autoilua Suomessa eli nostetaan veroja ja tehdään uusia maksuja. Vaikka koko Suomen kansa lopettas autoilun nii se tuskin missään maailman kokonaispäästötilaistoissa tulis näkymään
Aika: 2021-01-26 17:20:31
+10920
<angrysuefly> +5 RR
BetBet, ei se etteikö olisi varaa ajaa töihin vaikka polttoaineen hintaa nostettaisiinki. Tottakai työmatkaan on varaa, mutta onko järkeä mennä enää töihin jos palkkasi kokonaisuudessaan menee asumiseen, hengissäpysymiseen ja työmatkaan? Minä en ainakaan tee töitä sitä varten, että voisin tehdä töitä, vaan sitä varten jotta voisin työstä tienaamalla rahallani elää mukavasti ja ostaa jotain kivaa itselleni/perheelleni.
Kommentit (158)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<ZalehanderZ> Per-einar Kävin ihan vitsillä selvittämässä noita reittejä niin näyttäisi olevan 1,5h odotteluineen/kävelymatkoineen jotka on 3-4km luokkaa vaihtojen välissä. Eipä tarvitse montaa kertaa arvailla vietänkö autossa mielummin 20min vaikka ajaisin keskustan läpi ":D". Olen edelleenkin sitä mieltä että kaupunkien pitäisi parantaa huomattavasti julkisen liikenteen kattavuutta, jotta ihmiset alkaisivat siihen siirtymään, varsinkin kun ero julkisen ja oman auton välillä on tuota luokkaa.
<Zoisti> Menipä taas päivän miinusäänet nopeasti.
<Rotten Hyena> Ratikka tuonne
<Per-Einar> ZalehanderZ Itse kuljin vuosikymmenen verran töihin bussilla, joka kesti suunilleen tuon tunnin verran vaihtoineen. Matkaa oli noin 13 km ja pääkaupunkiseudulla. Tuolloin en ollut ajanut edes ajokorttia, koska julkisilla koin pärjääväni ihan hyvin, eikä tuo tunti tuntunut missään. Sitten kun kortin ajoin ja auton hommasin, ei kiinnostaisi missään tapauksessa mennä enää bussilla ikinä. Kyse on siitä, että tottuu parempaan, ei siitä että se olisi jotenkin mahdotonta se julkisilla meno. Näin ei tietenkään ole aina, mutta esimerkiksi sinun tapauksessa kuulostaisi myös siltä.
<WarMouse> Ai joku lukee kauppalehteä.
<BetBet> Ymmärrän, että perseenne on kipeä, mutta yrittäkää välttää ketjun paskomista sen johdosta. Se ei muuta kerrassaan mitään, kuten huomaatte.
<BetBet> Mutuilijat aloittakoot perustelemalla miksi heidän mutunsa (tai yllättäen jokin muunsa) olisi painavampaa kuin Aalto-yliopiston, VTT:n ja traficomin arviointi, muuten perustellusti pitäköön tunkkinsa. Kiitos ja näkemiin, olitte jälleen kerran valtaosin ala-arvoisia.
<BetBet> Loppu sille mutuilulle: "Aalto-yliopisto, Teknologian tutkimuskeskus VTT ja Liikenne- ja viestintävirasto Traficom ovat arvioineet 15 toimenpidettä liikenteen kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseksi." "Tavoitteisiin ei ole mahdollista päästä ilman fossiilisten polttoaineiden hinnoittelun muuttamista, minkä osalta tieliikenteen päästökauppa ja polttoaineverotus ovat tehokkaimpia keinoja."https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007246061.html
<Tohtori kuka> Mutta nyt sitten itse kuva :D On tuossa varmaan ajaminen jos röihin meinaa mennä.
<Tohtori kuka> samta levyt ne pyörii vaan xD
<BetBet> Mitä tekee persu, kun häntä lyö (Aalto-yo:n, VVT:n ja Traficomin) faktoilla? Hän paskoo koko kommenttiosion :D Go team persut Go!
<BetBet> Rusty Nail Minulla on moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun spämmäys tollo.
<Tohtori kuka> voi herranjumala yritä nyt edes :D
<BetBet> Rusty Nail Minulla on moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun spämmäys idiootti.
<Tohtori kuka> no kun tuo ääliökin tuli jo moneen kertaan :D
<BetBet> Rusty Nail Minulla on moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun spämmäys ääliö.
<Tohtori kuka> keksi nyt jotain uutta :D
<BetBet> Rusty Nail Minulla on moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun spämmäys vajakki.
<Tohtori kuka> no nytkö ne haukkuma nimet sitten loppu?
<BetBet> Rusty Nail Minulla on moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun spämmääminen tollo.
<Tohtori kuka> on sinulla sitten rikas sanavarasto :D Ihan kuin olisi alaasteen välitunnilla xD
<BetBet> Rusty Nail Minulla on moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun paskominen tollo.
<Tohtori kuka> uuh, ääliö xD oijoi
<BetBet> Rusty Nail Minulla on täysi moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun paskominen ääliö.
<Tohtori kuka> oh hoh, että vajakki xD
<BetBet> Rusty Nail Minulla on täysi moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun paskominen vajakki.
<Tohtori kuka> Vai että aasi.. Sori, nyt naurattaa xD
<BetBet> Rusty Nail Minulla on täysi moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun paskominen spämmilläsi aasi.
<Tohtori kuka> pelle, idiootti ja persu? Etkö nyt oikeasti muuhun pysty? :D
<BetBet> Rusty Nail Minulla on täysi moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun paskominen idiootti.
<Tohtori kuka> Niin näytät vastaavan joo. Mutta mitä se moraali tarkoittaa?
<BetBet> Rusty Nail Minulla on täysi moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun paskominen tollo.
<Tohtori kuka> Kerroppas omin sanoin mitä moraali mielestäsi tarkoittaa?
<BetBet> Rusty Nail Minulla on täysi moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun paskominen pelle.
<Tohtori kuka> Moraali on näemmä nykyään suhteellinen käsite xD Mutta eihän siinä anna mennä vaan :D
<BetBet> Rusty Nail Minulla on täysi moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun paskominen trolli.
<Tohtori kuka> sinä identifoit minut persuksi.. hyi hyi.. minä olen Ford transitin vaihdelaatikon 3 vaihde ja olen erittäin loukkaantunut xD
<BetBet> Rusty Nail Minulla on täysi moraalinen oikeus vastata, kun minua puhutellaan tai minusta puhutaan. Joten ole hyvä ja lopeta ketjun paskominen.
<Tohtori kuka> psui pusi ja hyvää yötä :)
<BetBet> Rusty Nail Lopeta ketjun paskominen, ole hyvä.
<Tohtori kuka> voi mutta enhän minä sitä pasko :)
<BetBet> Rusty Nail Älä pasko kommenttiosiota.
<Tohtori kuka> noh noh, äläs nyt :)
<BetBet> Rusty Nail Ole hyvä, lopeta kommenttiosion paskominen.
<Tohtori kuka> joko helpottaa? :)
<BetBet> Rusty Nail Ole hyvä ja lopeta kommenttiosion paskominen.
<Tohtori kuka> Hohhoijaa :)
<BetBet> Rusty Nail Ole hyvä ja lopeta persekipuinen kommenttiosion paskominen.
<Tohtori kuka> een mä kyllä nyt usko :)
<BetBet> Rusty Nail Usko nyt, persekipuinen kommenttiosion paskomisesi ei muuta tapahtunutta. Lopeta, ole niin hyvä.
<Tohtori kuka> ei munn pylly kyllä oo yhtään kipeä. Mutta anna nyt tulla jos se oloa helpottaa :)
<BetBet> Rusty Nail Ole hyvä ja lakkaa paskomasta ketjua, trolli, persekipusi ei sillä parane.
<Tohtori kuka> Voi voi :)
<BetBet> Rusty Nail Lakkaisit paskomasta ketjua trolli.
<Tohtori kuka> Noh noh, älä nyt ole noin ilkeä. Annahan tulla nyt vaan :)
<BetBet> Rusty Nail Lakkaa paskomasta ketjua, ole niin hyvä, trolli.
<Tohtori kuka> Anna nyt lisää kiitos :)
<BetBet> Rusty Nail Lakkaa paskomasta ketjua trolli.
<Tohtori kuka> Noni, lisää vaan :)
<BetBet> Rusty Nail Et paskoisi ketjua asiaankuulumattomilla ja turhilla kommenteilla, kiitos. P.s. En provosoinut, kts. ensimmäiseni, joten älä valehtele luuseri.
<Tohtori kuka> Anna nyt tulla koko sydämmesi pohjasta jos se helpottaa :)
<BetBet> Rusty Nail Et paskoisi ketjua asiaankuulumattomilla ja turhilla kommenteilla, kiitos.
<Tohtori kuka> Mitäs jos BetBet menisit välillä nukkumaan. Nouset aamulla sängystä ylös, peset hampaat, syöt aamupalan ja käyt vaikka kävelyllä hengittämässä raitista ulkoilmaa. En ymmärrä miksi vänkäät asioista? Jos olet omasta mielestäsi oikeassa niin ole sitten. Turha provosointi oman mielipiteen hyväksymisestä huumorisivustolla ei välttämättä ole se paras vaihtoehto saada omalle asialleen hyväksyntää. En kommentoi enempää ja hauku sitten vaikka nollaksi jos mielesi siitä paremmaksi tulee :)
<akimus> Jiusonium Otan auton käyttöön, kun joku sanoi vähän ikävästi jossai netissä. Ok. Mutta idiootiksi en silti sano, muttta ei silti ihan järkevää touhua ole.
<BetBet> Oho: "(Liikenteen)Päästökauppa tuottaisi ministeriön muistion mukaan valtiolle vuonna 2030 jopa 650–800 miljoonaa lisää verotuloja." https://www.is.fi/politiikka/art-2000006660331.html Kiitos osallistumasta päästötalkoisiin kullannuput :)
<BetBet> Jiusonium Kiinnostaa kiviäkin mitä autollasi teet, ilmastotalkoisiin osallistut joka tapauksessa, kiitos pätevän ja aikaansaavan hallituksemme tekemän korotuksen.
<Jiusonium> BetBet, ihan turhaan minua idiootiksi haukut. Ilman tuota vihervassarikiihkoiluasi olisi autoni edelleenkin seisonnassa. Nouskoon polttoaineen hinta miten paljon vain, se ei minun autoiluuni vaikuta pätkääkään, joten ei valtion ahneus nyt tässä asiassa oikein toimi minun kohdallani.
<Elgoog> "Olet jo antanut max. 20 miinusääntä vuorokaudessa!" Aikamoista että sai yhteen kuvaan laitettua tuolle yhdelle idiootille kaikki miinukset En kyllä edes lukenut sen viestejä kun ei niissä ole mitään järkeä kuitenkaan.
<BetBet> Perseilijät aloittakoot perustelemalla miksi heidän mutunsa (tai yllättäen jokin muunsa) olisi painavampaa kuin Aalto-yliopiston, VTT:n ja traficomin arviointi, muuten perustellusti pitäköön tunkkinsa. Kiitos ja näkemiin, olitte jälleen kerran valtaosin ala-arvoisia.
<BetBet> Hoidetan tämäkin pois alta ennen peliä. "Aalto-yliopisto, Teknologian tutkimuskeskus VTT ja Liikenne- ja viestintävirasto Traficom ovat arvioineet 15 toimenpidettä liikenteen kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseksi." "Tavoitteisiin ei ole mahdollista päästä ilman fossiilisten polttoaineiden hinnoittelun muuttamista, minkä osalta tieliikenteen päästökauppa ja polttoaineverotus ovat tehokkaimpia keinoja."https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007246061.html
<BetBet> Vaihtoehto 1: "Kas tässä, BetBet, on kysymys mihin olet perusteetta jättänyt vastaamatta + *lainaus ja nimimerkki*". Vaihtoehto 2: "No joo, taisin puhua vähän läpiä päähäni, sori BetBet". Tosi hemmetin vaativaa taas – sen sijaan tyyppi päättää kiemurrella itsensä selkärangattomaksi paskahousuksi (mikä myös pitäisi suorittaa kondikseen).
<BetBet> april7 Hihlander on BetBet HÖHÖÖ...
<BetBet> Kuinka vaikeaa sitä joillekin aikuisille onkaan niinkin itsestäänselvä asia kuin omista sanoistaan vastaaminen. Jos haukut tai vittuilet, katso nyt edes, että sille on perusteet. equu513 on valehtelija ja epärehellinen keskustelija; "kysymys" ei ollut neutraali, vaan ladattu. Ladattu, vailla perustetta todellisissa tapahtumissa.
<april7> Jaahas Hilanderi on palannut Betbetinä, taas se alkoi! Olikin rauhallista vähän aikaan, median tasokin ehti parantua selvästi!
<BetBet> equu513 Jälleen teet samaa ja otat asioita esiin mitkä ei ole minusta ja kirjoituksistani johdettavissa; en ole nillittänyt haukkumisesta, vaan valheesta. P.s. En lue näitä näitä selkärangattomia kiemurtelujasi ensimmäisiä munauksia pidemmälle, surkimus.
<equu513> BetBet Mitähän tämä sinun keskustelun selkeä sääntökirja sanoo toisten ihmisten haukkumisesta? Yritit vielä leuhkia jollain maagisella lähteellä, jolla kaikki argumentointi loppuu, selkeästi viitaten alkuperäiseen aiheeseen, josta et yhtäkkiä haluakaan enää puhua. Seuraavaan hengenvetoon passiivisagressiivisesti viitataan selkärankaan ja omien puheiden takana seisomiseen, jota et kuitenkaan itse tee, vaan sivuutat kaiken keskustelun sillä, että vastapuoli on paskanpuhuja valehtelija. Todella aikuismaista.
<BetBet> equu513 Aivan sama miksi et vastannut kysymyksiini. Toisen kommenttisi, jossa lopulta vastasit, aloitit tällä valheellasi, jota tänne asti olemme peranneet, kiitos epärehellisyytesi.
<equu513> BetBet Väistin kysymykset, jotka eivät olleet oleellisia keskustelun kannalta, koska ne olivat selkeästi ladattu sinun oletuksillasi ja yksilökohtaisia kun puhuttiin koko kansaa koskevasta politiikasta. Näihin kysymyksiin kuitenkin seuraavasssa kommentissani vastasin odottamillasi vastauksilla, mutta tämä ei kuitenkaan riittänyt ja aloit tähän turhanpäiväiseen haukkumiseen ja kyseenalaistamiseen.
<BetBet> equu513 Ensimmäisesi alkoi kysymysteni väistöllä, jonka jälkeen minun ei tule tehdä yhtään mitään. Toinen alkoi valheellasi, jonka jälkeen minun ei tule tehdä yhtään mitään. Joten herttaisen sama mitä muuta olet mutissut.
<equu513> BetBet Ensimmäinen kommenttini tähän oli kysymys siitä, että mitä hallitus tekee polttoaineen verorahoilla. Tämän kysymyksen ohitit, jonka takia kysyin, että eikö sinun tarvitse vastailla kysymyksiin. Tämä viittasi ironiaan tuossa sinun kommentissasi, jossa vaadit jokaista "mutisijaa" vastaamaan 4 kysymykseen ennen kuin on lupa mitään argumentoida asiaan. Katsoin myös läpi aikaisempia kommentteja, enkä löydä sieltä yhtäkään kysymystä, mihin olisit vastannut muuten kuin sanomalla että ei ole validi argumentti, tai "kaikki on oman työnsä valinnut"
<BetBet> equu513 Koska paskanjauhamisenne sai riittää ("Rupeaa jo kyllästyttämään."). Jos et kykene rehellisen keskusteluun, sen käyminen on yhtä tyhjän kanssa (vaikka yleisölle joutunenkin tämän lopulta vastaamaan). Sinä olet epärehellinen perseilijä, joka tuhlaa kaikkien meidän aikaa ja tilaa nyt ja tulevaisuudessa käytökselläsi.
<equu513> BetBet Minkä takia haluat väkisin tehdä tästä jotain metakeskustelua siitä millaista meidän välinen keskustelu on? En ole henkilökohtaisesti kiinnostunut sinusta tai sinun keskustelutyylistäsi tippaakaan, halusin vain käydä keskustelua polttoaineverosta, kun siitä on tässä kommenttiosiossa niin kiivaasti puhuttu.
<Enmittee> Miettikää, jengi oikeesti asuu tuolla.
<BetBet> Noin yleisesti ottaen, ihmisissä tulisi olla sen verran selkärankaa, että vastaavat sanoistaan. Mutta tämä nyt oli vain minun mielipiteeni, selkeästi moni on eri mieltä.
<BetBet> equu513 Selvä, olet rehellisen keskustelun tavoittamattomissa. Juuri sanoin, ettei kyse ole polttoaineverosta, olen jo kopioinut kohdan mistä kyse, viitannut siihen selkeästi ja kerran jo puolustauduitkin. Mutta vieläkään et ole tietävinäsi. "No voi herran jestas, ja sun ei tarvitse mihinkään vastata kun olet kaikessa oikeassa?"
<equu513> BetBet Kysymyksen tarkoitus oli luoda keskustelua polttoaineveron tarpeellisuudesta ja hyödystä, ei tässä ole mitään henkilökohtaista, eikä mitään tekemistä sinun "toimintasi" kanssa.
<BetBet> Tyyppi tulee "vihjailemaan" kuinka minä en vastailisi, kun järjestäen kommenttiosiot, tämä mukaan lukien, täynnä vastauksiani.
<baccala> Itselläni on matkaa töihin alle 10km, mutta paikallinen joukkoliikenne yhtiö joka on leikkisästi Joukoksikin nimetty. Liikuttelee busseja sen verran havoin, että julkisilla matkaan kuluisi 1h ja minuutit päälle. Eli yhteensä päivässä töymatkoista tulisi lisää työhön käytettävää aikaa noin 2t20min, joka olisi poissa vapaa ajastani ja siitä en saisi penniäkään palkkaa. Omalla autolla matkan ajaa reilu 10 minuuttiin suunta. En ole ihan lähiaikoina vaihtamassa yksityisautoilua joukkoliikenteeseen.
<BetBet> equu513 Herttaisen sama mikä tarkoituksesi on, kanssani sinä teet sitä vain vilpittömästi, mihin et näyta kykenevän. Ole hyvä ja kerro "kysymyksesi" tarkoitus, miten se liittyi minuun ja toimintaani.
<equu513> BetBet Kyllä mun ensimmäisen kommentin pointti oli keskustella polttoaineverosta, ja ainoa kysymys mitä olen tässä yrittänyt esittää on tuo yksi ja sama siitä, mitä hyötyä polttoaineveron korottaminen tuo. Voitko tähän keskusteluun osallistua?
<BetBet> Tokihan tiedät mitä teet ja miksi teet...
<BetBet> equu513 Eihän käydä keskustelua polttoaineverosta, vaan sinun perusteettomasta ja valheellisesta keskustelutyylistäsi, jollaiseen en aio osallistua. Minulta joko on tai ei ole aiheellista kysyä (retorisesti) etteikö minun tarvitse vastata mihinkään. Joten antaa kuulua, miksi "kysymyksesi" oli minulle aiheellinen? Olenko jättänyt jotain vastaamatta perusteetta?
<equu513> BetBet Vahvasti näyttää siltä, ettei tähän kysymykseen vain löydy vastausta, tykkäät vain mouhota. Tätä maagista keskustelun ja argumentin päättävää välilehteä vielä odotellaan, taitaa sekin olla jotain omaa fantasiaa. Ihan turhaa asioista on yrittää keskustella jos kaikkeen vastaus on, että kysymykset ei koske mua tai toinen "suoltaa paskaa"
<equu513> BetBet Siis mitä vittua nyt oikeesti :D Tässä käydään keskustelua polttoaineverosta, sen perusteluista ja tarpeellisuudesta. Miten tässä ei muka ole "syytä" esittää sinulle kysymyksiä? Yhteys sinuun on tässä se, että puolustat polttoaineveron kasvatusta ilmastonmuutoksen takia. Minun vasta-argumenttini tähän on kysymys siitä, tekeekö verotulot jotain konkreettista ilmastonmuutoksen hidastamiseksi. En ymmärrä miten tuo kysymys ei muka olisi validi tässä keskustelussa ja kontekstissa.
<BetBet> equu513 "Kysymykselläsi" joko on yhteys minuun tai suollat täysin randomi shittiä. Ensimmäisen laitat kuntoon, jälkimmäisten kanssa en keskustele.
<BetBet> equu513 Paskan suoltamisesi sen kuin jatkuu. Samassa mielessä kuin sinä teit kysymyksistäni mielipiteitä, minä tein kysymyksestäsi toteamuksen. Retoriikkaa kaikki tyynni. Moista "kysymystä" ei ole mitään syytä minulle esittää, koska en ole/ ellen ole sivuuttanut kysymyksiä. Ja on päivänselvää, mikä painolasti siihen oli ladattu, kuten omiinikin. Laittaa asian kuntoon.
<Gimcrack> Itsellä työmatka 50 km/suuntaansa, ennen oli 3 km. Mutta tuli yt:t ja tokihan tässä maailmantilanteessa oli otettava se paikka vastaan mitä ensimmäisenä tarjottiin. Etenkin kun palkka oli hyvä ja työpaikkakin vakaa taloudeltaan. Julkisia ei kulje eikä työkavereitakaan asu samalla suunnalla. Eli autolla mentävä, maksoi bensa mitä maksoi. Tosin onneksi tuli korona ja työpaikalla alettiin suhtautumaan positiivisesti etätöihin. Todennäköisesti etätyöt tulee jäämään uudeksi normiksi myös koronan jälkeen, myös monilla muilla työpaikoilla. Luulisi tämän myös vaikuttavan yksityisautoilun päästöihin.
<equu513> BetBet Voi jukran pujut miten oikein jännittää mikä välilehti siellä on auki. Päästä toki kärsimyksestä ja linkkaa tämä absoluuttinen fakta joka sataprosenttisesti näyttää miten polttoaineverojen korotus pelastaa maailman ja on täysin perusteltua.
<equu513> BetBet Vastaa kysymykseen niin katsotaan onko korjattavaa. Varmaan luit taas omiasi kun sanot mun väittäneen, ettet vastaa mihinkään. Satuitko huomaamaan lauseen perässä olevan kysymysmerkin, tai itse lauseen sisällöstä, että kysyin, eikö sinun TARVITSE vastata mihinkään?
<BetBet> P.s. On jo välilehti auki millä se suu menee suppuun, ei tämä ole rakettitiedettä.
<equu513> Jörmä90 Ymmärrän, mutta kuten aikaisemmin sanoin ja voi tilastoista helposti seurata, ei näin ole tapahtunut. Verojen korotus ei ole vaikuttanut autoiluun, eikä tosiaan tule vaikuttamaan pitkään aikaan, autoilijoiden kipuraja tässä on todella korkealla. Suurin osa autoilijoista autoilee pakon edessä, kun julkinen liikenne ei toimi, loput siksi että haluaa ja pystyy, jolloin pienet korotukset ei vaikuta.
<BetBet> equu513 >>>>"Mitä jos vaikka lukisit ne vastaukset, etkä vaan keksisi omiasi">>>>. Lopeta se mutina ja päätön syyttely ja keskustele kunnolla. Sinä tulet urut auki valehtelemaan ja mustamaalaamaan minua väittämällä, etten vastaa mihinkään, vaikka päin vastoin vastailin liikaakin. Korjaa valheesi tai osoita olleesi oikeassa, ole hyvä.
<Jörmä90> equu513 Ei ollut kysymys minulle, mutta vastaan. Ne verot itsessään ovat välineitä ilmastonmuutoksen torjumiseen, tarkoituksena on verojen avulla ohjailla kansalaisten käyttäytymistä siten, että he vähentävät ilmastonmuutosta kiihdyttävien hyödykkeiden käyttöä. Esim. bensaveron nosto vähentää autoilua -> vähemmän CO2-päästöjä -> ilmastonmuutos hidastuu.
<equu513> BetBet Käyttäen sun omaa logiikkaa: jos et tähän nyt vastaa, kaikki mitä olen esittänyt on validia ja olen oikeassa, sinä väärässä. Helvetin lapselliselle tasolle pitää vajota, mutta näköjään pakko että saa jotain tästä turhasta paskanpuhumisesta irti.
<equu513> BetBet Miten hallitus käyttää autoilijoiden verotuksesta saadut rahat ilmaston korjaamiseen?
<Gimcrack> Ihmiset ajaa sen mitä ajaa, ei polttoaineen hintojen korotus siihen ihan heti vaikuta. Olikohan jonkun tutkimuksen mukaan kipuraja jossain 2€ päällä. Ts. hintojen korotuksella ei saada muuta aikaan kun rahaa valtion kassaan ja ostovoimaa pienennettyä. Näkisin paljon parempana vaihtoehtona sen, että päästäisiin eroon niistä vanhoista saastuttavista autoista. Onhan suomessa autokanta todella vanhaa. Tätä pitäisi tukea esim. vähäpäästöisten autojen veronkevennyksillä, etenkin jos vaihdossa tuo vanhan romun. Ja kevennys koskisi myös vaihtoautoja, ei pelkästään uusia.
<BetBet> equu513 >>>>"Näytä myös itse missä valehtelin?">>>> Väitit, etten vastaa mihinkään. Kopioin sen jo kerran vastaukseeni, se riittää.
<equu513> BetBet Mitä jos vaikka lukisit ne vastaukset, etkä vaan keksisi omiasi. Vastasin kaikkiin esittämiisi kysymyksiin, ja esitin oman kysymykseni, joka tässä nyt vielä neljännen kerran kun ei näydä löytyvän: Miten hallitus käyttää autoilijoiden verotuksesta saadut rahat ilmaston korjaamiseen?
<BetBet> equu513 Eli jatkat valehteluasi. Viittasit kysymyksiini omassasi, jättäen ne vastaamatta.
<equu513> BetBet Näytä myös itse missä valehtelin?
<Jörmä90> Kai te olette tietoisia, että kodin ja työn välisen matkan kulut ovat vähennyskelpoisia (ei lähde "suoraan" veroista pois, mutta alentaa veroprosenttia)? Eli vaikka nyt bensan verotus kasvaisi, niin ei ole kyllä selvää että se välttämättä nostaisi työmatkan hintaa, kunhan vain olet oikeutettu siihen vähennykseen. Toki voihan joku muu autoiluun liittyvä vero sitten rankoa, ei siinä. Mutta luulisin kuitenkin, että suunnitteilla(?) olevien verotusten tarkoituksena ei ole rankoa pakollisista asioista kuten työmatkoista, vaan toimia insentiivinä "ylimääräisen" autoilun vähentämiselle.
<equu513> BetBet >>>> miten hallitus käyttää nämä ylimääräiset verorahat ilmastonmuutoksen korjaamiseen? >>>>>>>>>> tätä olen nyt kahdesti kysynyt. Taidat itse viis veisata muiden kysymyksistä ja mielipiteistä.
<BetBet> equu513 >>>>"No voi herran jestas, ja sun ei tarvitse mihinkään vastata kun olet kaikessa oikeassa?">>>> Valehtelijaksi paljastuit heti kättelyssä, ei paras startti. Olen vastannut kaikkeen mitä tässäkin on esitetty, kunnes sai riittää. Ole hyvä ja näytä mitä oleellista olen jättänyt väliin tai peru puheesi (eikä minun tule vastailla henkilöille, jotka viis veisaavat minun esittämistä kysymyksistä ja pointeista, kuten sinä tai Terttu alempana). Jatkan mahdollisesti...
<equu513> BetBet No voi herran jestas, ja sun ei tarvitse mihinkään vastata kun olet kaikessa oikeassa? Selvä, pelataan sun peliä sitten. Kyllä, olen vastuussa ilmastonmuutoksesta, kyllä, olen vastuussa sen korjaamisesta, kyllä, on oikeutettua että tämä tulee jotain minulle maksamaan, ja kyllä, tämä muutos ei kaada minun taloutta. Ei myöskään muuta minun autoilua miksikään, eli ilmaston paskominen on ja pysyy. Voitko nyt omalta osaltasi vastata miten hallitus käyttää nämä ylimääräiset verorahat ilmastonmuutoksen korjaamiseen?
<BetBet> equu513 Joo ei oletella, vaan vastataan kysymyksiin. Ei paha rasti, vaan yksioikoista, jos elää objektiivisessa todellisuudessa ja on vilpitön.
<equu513> BetBet Oletetaan, että ollaan samaa mieltä näistä sinun mielipiteistä (kyllä, ne on mielipiteitä). Oletetaan myös, että autoilijan talous ei kaadu hinnankorotuksiin. Tällöin autoilija edelleen jatkaa autoilua ja siten ilmastonmuutosta. Ainoa muutos on se, että autoilijan palkasta suurempi osuus kilahtaa hallituksen kassaan. Miten tällä rahalla ostetaan ilmastonmuutos kuntoon? Jos ilmaston korjaaminen olisi rahasta kiinni, sitä varten olisi EKP jo printannut miinusmerkkisellä korolla rahaa. Veroja on nostettu viimeiset 20 vuotta, mutta autojen määrä ja ikä on samaan aikaan vain kasvanut.
<BetBet> Rupeaa jo kyllästyttämään. Jos koet tarvetta mutista, niin ole hyvä ja vastaa aluksi edes näihin (work in process): 1. Oletko ollut omalta osaltasi edesauttamassa ilmastonmuutosta? 2. Jos ja kun olet, niin oletko täten myös omalta osaltasi vastuussa ilmastonmuutoksesta ja sen torjuntatöistä? 3. Jos ja kun olet vastuussa, onko realistista ja oikeudenmukaista odottaa, että ilmastonmuutoksen torjuntatyöt maksavat sinulle jotain? 4. Onko totta, ettei tuleva bensaveron korotus lähimainkaan kaada talouttasi?
<BetBet> Jiusonium Idiootti tekee mitä idiootti tekee, juuri kaltaistesi takia bensaveron malliset "pakkotoimet" ovat pakollisia ja perusteltuja.
<Jiusonium> BetBet, työmatkani on alle kilometrin, ja laitoin juuri autoni seisontaan, sillä ei sille ole nyt hirveästi käyttöä. Heti kun olen selannut median läpi, otan sen takaisin liikenteeseen ihan vaan koska olet vittumainen kusipää. Pelasta sinä ympäristö, niin minä ajan alle kilometrin työmatkani autolla ihan vaan vittuillessani.
<pepeplus> En kyllä haluakkaan että suomen teistä mikään pääsisi lähelläkään ruuhkaisten teiden kilpailun kärkisijoille.
<BetBet> aasberg Olisit hiljaa, kun olet aina noin kujalla. Ratkaisu on jo pöydällä ja käsitelty pitkin päivää derp: bensaveron nosto. Eikä ole mitään syyllistämistä, vaan faktaa, että olemme jokaikinen vastuussa – lopeta tämän faktan pakoilu, niin sitä ei tarvitse sinulle jokapaikassa selittää.
<Ananatti> Niin, eihän persutkaan listaa vaihtoehtoja, mistä lakisääteisistä hommista kuntien tulisi luopua, heittävät vain, että säästää pitää.
<aasberg> BetBetin kaltaisten näkemys on todella rajattua eikä perustu realismiin. Mitään vaihtoehtoja ei ole, syyllistetään ja vedotaan ihmisiin mutta heillä ei ole esittää, hakea tai löytää ratkaisuja. Idelogia ei ole ratkaisu ilmastonmuutokseen.
<Yykeli> Pysyvästi autottomana ja julkisia ajoneuvoja välttelevänä hymyilin kuvalle vilpittömästi.
<BetBet> Tulla mussuttamaan muista vaihtoehdoisa, kun nillittetään senttikorotuksista. On selvää, ettei mikään kelpaa, mikä vähääkään koskettaa itseä. Jokaikinen ollut mukana luomassa ilmastomme tilaa, mutta osa ei suostu ottamaan pienintäkään vastuuta. Hävetkää.
<BetBet> TerttuK3ttu Selvä, ei vastausta, kaikki esittämäni oli siis validia.
<TerttuK3ttu> BetBet Esitä jokin muu ratkaisu kun palkansaajan ostovoiman vähentäminen mikä heijastuu polttoaineen veronkorotuksen myötä.
<Ananatti> Jos nyt kommentoidaan vain kuvaa ja unohdetaan politikointi (joka jo kolmannessa kommentissa viimeistään tähänkin ketjuun uitettiin), niin Jenkeissä liikenne usein toimii kuitenkin siinä mielessä paremmin, että siellä jonotkin etenee ja liittymistä tuleville annetaan vetoketjuperiaatteella tilaa. Ei olla karvalakki päässä istuvia isäntiä, jotka oli siinä ensiksi, stna!
<BetBet> TerttuK3ttu Ja fakta on, että olet ollut osa ilmastonmuutokseen johtaneita syitä. Jos koet syyllistämistä ilmassa, johtuu se vain siitä, ette ole sisäistänyt tätä faktaa.
<BetBet> TerttuK3ttu Rupeaa toimimaan itsekin: "Ja hienosti jätit vastaamatta mitä sitten olisit valmis tekemään, jos mitään, ja miksi hallituksen tulisi tehdä vuoksesi yhtään mitään."
<BetBet> TerttuK3ttu Mikä ei ole validi?? Taloutesi ei kaadu ja olet vapaa etsimään muita töitä tai muuttamaan nykyisen perässä, hallitus ei sinua pidättele, kuten ei tehnyt nykyiseen tilaasi päätyessäsikään.
<TerttuK3ttu> BetBet Katsos kun joidenkin pitää käydä töissä, heillä on velvollisuuksia esim. perheensä suuntaan, joten esittämäsi ve ei ole validi eikä toimi. Kehitä parempi. Vetoaminen kulttuurievoluutioon ei vaan toimi eikä ole ajakohtainen. Minä en apua tarvitse, esitä jokin muu vaihtoehto missä veroja ei koroteta. Ilmastopakottaminen ja syylistäminen ei tuo ratkaisua asiaan.
<BetBet> angrysuefly Toteat, että on varaa, mutta heti perään valitat hengissä pysymisestä. Koita päättää. On varsin selvää, ettei teidän kenenkään talous kaadu tähän veron nostoon. Kuten yhtä selvää, ettei ihmiskunnallla ole ollut suurempaa uhkaa kuin ilmastonmuutos, jonka takia veroa nostetaan. Nillityksessänne on massiivinen epäsuhta, sentit vs tulevaisuus, haloo!
<angrysuefly> BetBet, ei se etteikö olisi varaa ajaa töihin vaikka polttoaineen hintaa nostettaisiinki. Tottakai työmatkaan on varaa, mutta onko järkeä mennä enää töihin jos palkkasi kokonaisuudessaan menee asumiseen, hengissäpysymiseen ja työmatkaan? Minä en ainakaan tee töitä sitä varten, että voisin tehdä töitä, vaan sitä varten jotta voisin työstä tienaamalla rahallani elää mukavasti ja ostaa jotain kivaa itselleni/perheelleni.
<BetBet> TerttuK3ttu Olihan ratkaisuja :D Maksa tai älä maksa, olet yhtä vapaa toimimaan kuten aina ennenkin. Ja hienosti jätit vastaamatta mitä sitten olisit valmis tekemään, jos mitään, ja miksi hallituksen tulisi tehdä vuoksesi yhtään mitään. Perusteet, että sinua tulisi auttaa tässä senttikriisissä on vailla perusteita; olet osa ongelmaa, jota ratkaistaan – kulttuurievoluutio jyllää ylitsesi mukaudut sinä tahi ei. Että pitäisi olla vastaamatta kriisiin, koska sinulle tulee epämukavaa. Höpöhöpö.
<Jylder> ...ja hyvä niin...
<TerttuK3ttu> OoC BetBet tuossa esittää että vaihda työpaikkaa jos bensan hinnankorotus vaikuttaa. BetBetillä ei ole seuraamuksiin ratkaisuja kuten ei hallituksellakaan, mutta mitäs pienistä, ei takerruta yksityiskohtiin. ''Olet vapaasti valinnut työsi'' kertoo kyllä paljon vihreiden ideologiasta.
<ankke> Onhan se ikävää, että näiden polttoaineiden korotuksien johdosta nousee myös kaikkien elintarvikkeiden hinnat, joita kuskataan esim. rekoilla. Jos jaksais, niin vois tehdä kattavan listan siitä mihin kaikkeen nämä veronkorotukset oikeasti vaikuttavat. Ei se ainut haitta ole se muutaman sentin korotus siellä bensapumpulla.
<BetBet> Kahvikuppi pireol Älä pasko kommentiosioita turhilla kommenteillasi trolli.
< pireol> BetBet koita hyvä mies vaikka oikolukea kirjoittamas, ni ei tarvii puolta tuntia viettää yhtä kommenttia korjaillessa.. :/
<BetBet> Ajatus, että ilmastonmuutos ratkaistaisiin tavalla, mikä ei muuttaisi kenenkään elämää, on epärealistinen ja epäreilu. Olet vapaasti valinnut työsi. Olet vapaasti valinnut asuinpaikkasi. Myöhemmin ilmenee, että oletkin osa ongelmaa. Mystisesti vika ja vastuu onkin jossain ulkopuolellasi – etkä kanna korttasi kekoon edes näiden senttien verran.
<BetBet> Kahvikuppi pireol Älä pasko kommentiosioita trolli.
<Why> Ameriikassa voi olla tulevaisuudessa rautatien töitä isostikin. USA on ontuva banaanivaltio raideliikenteen osalta.
<BetBet> Minä en muuta työn perässä. Minä en suostu tai voi käyttää julkisia – tai luo painetta julkisille ratkaisuille. Minä en maksa bensaveron korotusta. Mitä te sitten tekisitte? Ette mitään, vaikka olette kuitenkin osa ongelmaa? Voitaisiin jopa mennä niin pitkälle, että olette itse aiheuttaneet tilanteenne, että olette pakotettuja kulkemaan omalla autolla. Ilmastotoimilla ei ole kerrassaan mitään velvollisuutta ottaa juuri teitä ja vapaaehtoista tilaanne lainkaan huomioon. Olet osa ongelmaa, joka ratkaistaan, etkä omaa kerrassaan mitään erikoisasemaa omien valintojesi johdosta.
<BetBet> OoC 3. Miten niin kaupunkiin muutto työnsä perässä ei ole ratkaisu? Käsittääkseni työttömiäkin velvoitetaan hakemaan ja vastaanottamaan töitä välittömän läheisyytensä ulkopuolelta. Samaa voi odottaa työssäkäyviltä, joilla on jo resursseja ratkoa tätä liikkumisongelmaa paremmin.
<BetBet> OoC 1. Autolla, tai mahdollisesti muulla ratkaisulla. 2. Toki. Mutta kuten sanoin: jos konkurssi iskee näiden senttien korotusten johdosta, niin elämässä on muutakin pielessä. Noin yleisesti ottaen, bensa ei ole koskaan ollut ilmaista – kumma, että nämä sentit mitkä periaatteessa menevät hyvään asiaan, aiheuttavat porua. Enkä tiedä otetaanko tulevassa päätöksessä jotenkin huomioon tämä.
<Sienimise> Exelinen Korkeasti koulutetun Suomen ilmastotoimet ei vaikuta suoraan, vaan välillisesti. Suomalainen vihreä teknologia on vientituote. Kun suomalaiselle sanotaan että hänen pitää vähentää jätettä, hän kehittää robotin joka lajittelee sekalaisen jätteen uusiokäyttöön ja myy robottia koko maailmaan (Zenrobotics). Hän säästää toimistotalojen sähköä automaattisella virranhallinnalla (Nuuka). Hän säästää 30 % teollisten paineilmajärjestelmien sähkökustannuksissa (Enersize). Hän vähentää ruokahävikkiä (ResQ club). Suomalainen ei tarvitse toimistotyössä autoa kun hän voi jäädä etätöihin.
<OoC> BetBet, ihan uteliaisuudesta, niin mitenkä niiden ihmisten sitten pitäisi matkustaa töihin, jos julkiset ei ole vaihtoehto? Eikö se ole jotenkin vähän epäreilua, että ne, joilla ei ole vaihtoehtoa, joutuu maksamaan? Ja ei, kaupunkiin muutto ei ole ratkaisu.
<hexagon> No jos ei Suomessa oo edes yhtään oikeaa kaupunkia, niin mistäpä meillä riittäis liikenne synnyttämään ruuhkia?
<BetBet> Suomen kansan konkurssi numero x tällä vuosituhannella: (senttien) bensan hinnan korotus. Oikeasti, jos työmatkasi tyssää tähän korotukseen, niin eipä se sen arvoinen duuni ollut, palkaton vissiin.
<BetBet> Exelinen Kysy itseltäsi: oletko ollut omalta osaltasi, yhtenä muiden joukossa edesauttamassa ilmastonmuutosta? Tietenkin olet ollut mukana. Joten tietenkin sinun tulee osallistua talkoisiin. Se että joku muu ei osallistu, ei täytä (vielä) vastuutaan, ei poista omaa vastuutasi – oikeuskäsityksemmekään ei vapauta pankkiryöstäjää vastuustaan, koska hänen rikoskumppaninsa ovat vielä karkuteillä.
<BetBet> Exelinen Samaa voisi sanoa kaikki maailman samanmoiset alueet, mukaanlukien jokaikinen Kiinan maakunta. Mistä seuraisi, ettei missään vähennettäisi autoilua.
<Exelinen> Ja taas sai lukee että lähti lausuntokierrokselle juttu millä vähennetään autoilua Suomessa eli nostetaan veroja ja tehdään uusia maksuja. Vaikka koko Suomen kansa lopettas autoilun nii se tuskin missään maailman kokonaispäästötilaistoissa tulis näkymään
<ZalehanderZ> Wickerman Tää on kyllä sinänsä ironisella tavalla totta. Asun Tampereella ja bussilla työmatka (työpaikka Tampereella) olisi vaihtoineen tunnin luokkaa ja asun muutaman kilometrin päässä keskustaa. Huomattavasti järkevämpää mennä autolla kun ei joudu venailemaan ikuisuuksia töiden jälkeen että pääsee julkisella kotiin (jos edes pääsee). Ironisesti olisi kannattavampaa muuttaa naapurikuntaan, että olisi mahdollista kulkea julkisilla paremmin töihin ja kotiin. ":D"
<huuhaa4> Ei tarvi lähteä kuin vaikkapa Saksaan ja voi päästä nauttimaan 3 tunnin ruuhkista joissa liikut 100 m.
<di||inger> "Suomen ruuhkaisimmilla teillä ei ole mitään jakoa kilpailussa vilkkaimpaan valtaväylään Pohjois-Amerikassa" no voi vittu, kylläpä harmittaa että jenkit saa istua ruuhkassa pidempään :DD
<Wickerman> Nyt äkkiä nostamaan reilusti autoilun hintaa Suomessa jotta yksityistä autoilua saataisiin vähennettyä. Mitä? Tarvitset autoa koska asut 20 kilometrin päässä työpaikaltasi ja siksi autoilun kustannusten nostaminen olisi mielestäsi törkeää? No kulje julkisilla. Mitä? Julkiset kulkuyhteydet ovat siellä päin p*rseestä? No muuta lähemmäksi. Mitä? Et syystä X pysty muuttamaan? No liiku sitten kävellen tai pyörällä. Mitä? Turhan pitkä matka jo? No ota lopputili niin hankimme tilallesi ulkomailta jonkun halvemman. Te kaikki suomalaiset olette samanlaisia kitisijöitä.Terveisin Suomen hallitus
<Kheldaur> New Yorkissa käyneenä voin vahvistaa sen, että mikään kotimaan ruuhka eivedävertoja jenkkien vastaaville. On mielenkiintoista se autossa istuminen siellä.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu