Lähettäjä:
FoliojoniKaupan alalla työskentely in a nutshell
kun asiakkaat alkavat yhtäkkiä kertoa elämäntarinaansa kassalla
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2019-02-12 14:44:40
+37914
<Monskuu> +5 RR
Tehdääs se perus kysely (tykkää jos oot samaa mieltä): Kuuluuko kassaa tervehtiä?Oma mielipide: kuuluu.
Aika: 2019-02-12 11:33:58
+39030
<Chandler> +5 RR
Kun tuli avauduttua niin kerrotaas putkeen eräs reissu Jyväskyläläisessä Prismassa. Kassajonossa edellä ollut +50v mies nostaa täyden korinsa hihnalle, ja sanoo kassaneidille että pakkaa ne samalla muovipusseihin. Ujo kassa ei uskaltanu väittää vastaan, ja 2min myöhemmin ukko tiuskas et "mikä vittu tässä kestää, mulla on kiire?!".Yleensä en supisuomalaiseen tyyliin puutu muiden asioihin, mutta siinä vaiheessa tokasin että "sun kuuluu ITE purkaa koris ja pakata kassis, vitun idiootti.". Ukko vilkas taakseen ja mumis itekseen jotain. Kyrväkkeen lähdettyä kassatyttö kuiskas "kiitos" :)
Aika: 2019-02-12 11:10:38
+39030
<Chandler> +5 RR
Vuodessa pitäis olla vähintään yks päivä kun asiakaspalvelijat sais sanoa takaisin samalla mitalla, vois sen jälkeen työtään tekeville vittuilevat asiakkaat miettiä käytöstään uudelleen. Oma usko ihmiskuntaan mureni kun olin joskus 8kk töissä Gigantin reklamaatiotiskillä, eräskin mies tuli naama punasena huutamaan että "TEIDÄN PASKAT TUOTTEET EI KESTÄ!" Tarkistin koneelta koska se 19,90e maksanut pöytätuuletin oli ostettu.. 12 vuotta sitten. Ukko heitti tuulettimen lattialle ja sano ettei tule enään koskaan takaisin. Kiitos, ei jäädä kaipaamaan :) Mannet olikin sitten oma lukunsa..
Aika: 2019-02-12 13:20:44
+8914
<lapiolortto> +5 RR
Chandler Hiljattain kerran täytyi bussissa puuttua kans jonkun äpärän käytökseen, aikuinen mies vaimonsa ja lastenrattaiden kanssa alkoi huutamaan naama punasena ja haukkumaan kävelykepeillä kulkevaa +60 vuotiasta naista joka hädintuskin kykeni nousemaan omin voimin bussiin. Huudon syynä oli että nainen oli "törkeä" kun yritti tulla bussin keskiosaan istumaan. Harvoin olen ventovierasta haukkunut kusipääksi, mutta siinä tilanteessa tuli suomalainen hiljaisuuden muuri murrettua. Ärsytti myös se, ettei kukaan muu puuttunut tilanteeseen millään tavalla, kun vanhusta retuutettiin.
Aika: 2019-02-12 10:47:26
+2005
<GimP1980> +5 RR
slerbahuuli Et ole ilmeisesti ollut töissä kaupan alalla?
Kommentit (57)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<hexagon> Oon välillä järkkärinä eräässä teinien suosimassa baarissa ja sillon tällöin oon narikassa. Siinä on kyllä surullista ku nämä kakarat ojentaa takkia kattomatta edes päälle tai sitten ottavat takin vastaan, eivätkä sano mitään. Monesti oon tällasissa tilanteissa tervehtiny eka "moro!" ja jos ei mitään kuulu, niin toistanu saman uudestaan. Sama juttu kun annan takin, niin sanon "ole hyvä" ja jos ei kuulu kiitosta, niin sanon uudestaan "ole hyvä!". Vittu jotain käytöksen perusteita pitää ihmisten hallita.
<habanjeero> labaa On aika hankala ystävystyä ihmisen kanssa, joka ei ikinä moikkaa. Kontakti jää tasolle "silloin kerran oli pakko jutella, kun hiljaisuus oli niin kiusallinen". Lähimenneisyydessä minulla oli esimies, joka ei ikinä tervehtinyt. Ketään. Kun tapasin kaverin ensikertaa, yritin kätellä ja esittelin itseni, niin se vaan katsoi päästä varpaisiin ja totesi "niinpä näyttää olevan".
<pikkumusta> Asubanhyvä että annoit sen pätee rauhassa, sillä ei ehkä oo prätkää millä saa paineet tasattua.
<Gangstaängstä> Monskuu Kyllä minä tiedän. Olen itse työskennellyt koko elämäni asiakaspalvelualalla. Jos joku ei minua tervehdi, kovennan ääntä. Yleensä siinä vaiheessa saa edes sen pienen "hei".
<Universumi> Tottakai pitaa korjata mulkkujen kaytosta,itella on viela lapsia mukana joten kaikki korjaukset aloitetaan,"katso kuinka typera ihminen tuossa on,kunnioita sina rakas lapseni muita ihmisia" Tama siis kovaan aaneen ja sitten seurataan ilmeita,viela ei ole tarvinnut jatkaa
<Sanchezs> Kaupan kassalla olevia työntekijöitä kuuluu aina tervehtiä, niinkuin muitakin kanssaihmisiä.
<niceone> Minun on vaikeaa ymmärtää miksi niin monet asiakkaat kokevat sirulukijat niin vaikeiksi laitteiksi. Esim. lähimaksussa kortti pitää laittaa lukupinnalle siinä vaiheessa kun näyttöön tulee summa ja kortti pitää ottaa pois kun kone niin kehoittaa. Toimii joka kerta täysin virheettä. Asiakkailla on kuitenkin jatkuvasti ongelmia tuon operaation kanssa.Aina välillä turhautunut asiakas säätämisen jälkeen kysyy tyyliin "Koska te korjaatte nämä laitteet?" ja vastaus on aina "Sitten kun niihin tulee jotain vikaa"
<naserix> Ei onnistuis ulkomailla että kauppias alkaa vaatia asiakkaalta tapoja ois lappu luukulla heti ja vihat niskassa
<Juk3s> Joo kyllähän sitä ihmisvihan saa aika hyvin kehittymään kun asiakaspalvelua tekee työkseensä.. Ja vielä enemmän jos työpaikka on kategoriassa Joukkoliikenne.
<pikkumusta> kassaneitiä pitää aina puhutella kohteliaasti, tiedä koskaan pitääkö sitä myöhemmin saatella töistä kotiin.
<Monskuu> Gangstaängstä tämä asia ei ole automaattinen, usko tai älä. Itselle se on. Muta on olemassa ihmisiä jotka eivät tervehdi.
<Why> Chandler Asiakaspalvelijan ei sovi sekoilla...
< Basee> täälläpäin oikeasti sanotaan kassalla molemmin puolin hei ja sitten maksetaan ja sanotaan taas hei. Yhteen kauppaan oli tullut muualtapäin suomea ollut kassahenkilö, tämä oli oikein puhuva ja jutteli pientä smalltalkia kaikkien asiakkaiden kanssa. Kerran kassalle menin vanhempi naishenkilö jolle tämä kassahenkilö sanoi "hei, mites on päivä mennyt?" tämä naishenkilö ei edes katsonut sinne päin ei edes silloin kun maksoi ostoksensa
<Kim Jong-un> Olen aina kaupassa käydessäni ihmetellyt että miten moni jättää tervehtimättä kassalla. Epäkohteliasta ja junttimaista vain maksaa sanomatta sanaakaan
<Pertti-> Hoidan aika paljon asiakaspalvelua puhelimessa muun työn ohessa. Tälläkin viikolla semmosessa hyvässä häsmäkässä teipatessani laatikoita ja niittailessani rahtipusseja kiinni oli mukava samalla kuunnella tarinoita asiakkaan äidin huumorintajusta ja Jack Nicolsonin elokuvista <3
<toukkis> Sen tervehtimisen lisäksi kun opettelee vielä hymyilemäänkin, niin on ne kaikista tärkeimmät sosiaaliset taidot hallussa. Varmaankin yksi syy miksi en pidä tuntemattomien ihmisten kanssa puhelimessa asioinnista, on se, että ei näe heidän kasvojaan.
< Basee> Ihan selvä juttu että kassalla sanotaan, hei tai moi tai moro tai päivää tai hei.Siinä nähdään ihminen kasvotusten ja sen jälkeen katsellaan pois päin myyjästä ja odotetaan että se sanoo hinnan.Sitten maksetaan ja jos maksetaan käteisellä ja kolikot/ostokset tippuvat lattialle,niitä ei nosteta,koska se olisi noloa viivästyttää muita jonossa olevia.Tämän jälkeen saatetaan sanoa kaupan kassahenkilölle "kiitos hei".Jotkut kassoilla sanovat "hyvää viikonloppua",se on paha,koska pitää toivottaa takaisin samoin,vaikka toinen raataa töissä,ehkä pitäisi sanoa,"kiitos samoin sitten kun pääset vapaalle"
<Gangstaängstä> Monskuu Onpahan idioottimaisin kysely ikinä. Samaa voi kysyä kaikista asioista. Kuuluuko bussikuskia tervehtiä? Kuuluuko hotellin työntekijöitä tervehtiä? Kuuluuko taksikuskia tervehtiä? Kuuluuko ylipäätänsä asiakaspalvelijaa tervehtiä? Ymmärtänet pointin. Vastaus on totta vitussa. Se ei paljoa ihmiseltä ole pois olla kohtelias ja ystävällinen. He tekevät työtä, sinä olet asiakas. Ihmisiä ollaan molemmat. Aina tervehditään, ihan sama onko haudankaivaja vai lentokapteeni.
<Redmeat> Monskuu En siis tarkoittanut että kassa olisi tässä tahallaan töykeä vaan että asiakkaat ovat suupaltteka jotka eivät ymmärrä antaa työrauhaa vaan jäävät siihen kertomaan koko viikon kuulumiset kassatädille. Tai sedälle. Tai siis pikemminkin kassahenkilölle. Se on tarkkaa nykyään mitä sanoo ettei tule paskamyrsky.
<Redmeat> Monskuu Välillä kun olen ajatuksissani tai näppään puhelimellä elintärkeää viestiä viikonlopun viinoista niin olen epähuomiossa jättänyt tervehtimättä. Jos tähän lisätään se että omassa lähikaupassa ainakin kassatädit tuntevat lähes kaikki ja ovat muun ohessa niin ravintoterapeutteja kuin psykologejakin joten morjestaminen menee vähän kiusalliseksi kun kassa ei katso edes päin vaan antaa elämänohjeita aikaisemalle asiakkaalle tai kuuntelee jonkun mummon tarinaa liikavarpaasta.
< pireol> Chandler eli melkein sait!
<DRAVENN> Chandler Toi urpo josta puhut on todennäkösesti mun ukki. Se käyttäytyy just noin.
<Asuban> Lehmä onzir tunsin sieltä itseasiassa vaan yhden ennestään, joten en pyöri :)
<Kalma Säde> Chandler Asiakaspalvelijoiden "Purge"
<Killafornia> Soitin tänään verkkokaupan "apuraha" -kusetus firmaan kun joka hemmetin lasku tulee myöhässä ja joka laskussa lukee että "muistutuslasku" joista koituu sitten normaali osamaksuun lisäpisteitä ja lisämaksuja. Siinä tuli kyllä tädille ladattua hieman ärräpäitä kun vituttaa tämä nykyajan meno, että joka asiassa yritetään kuluttujaa nussia silmään osamaksuissa ja sähkölaskuissa yms. stna että vituttaa. Älkää ostako ikinä verkkokauppa.comista mitään osamaksulla.
<labaa> Monskuu mikä kysymys tämä on? pitäisi ehdottomasti kuulua normaaleihin käytöstapoihin. mikäli kassatyöntekijän tervehtiminen ei käytöstapoihin kuulu, niin tuttavapiirini koostuu ainoastaan hyvistä ihmisistä. en tunne henkilöä joka ei vähintään morjesta.
<Vihtori Lettunen> Monskuu Kyllä kuuluu, ja se on jänskä miten tommonen pieni asia vaikuttaa. Meidän kylällä on kaksi kilpailevaa kauppaa joista pienemmässä en juuri koskaan asioinut koska pienempi ja nihkeämpi ilmapiiri. Nykyään uuden omistajapariskunnan myötä käyn lähes ainoastaan tässä putiikissa. Tänäkin aamuna kajahti jo ovelta huomenet ja kassalla erikseen toivoteltiin hauskat työpäivät. JA palvelu ihan omaa luokkaansa, yritin kerran ostaa niittejä vaan olivat loppu joten kauppias antoi kassan takaa oman vajaan paketin eikä edes huolinut maksua. Hyvät asiakaspalvelijat 6/5.
<onzir> Asuban Minkälaisten bimbojen kanssa sä oikein pyörit?!!! :D Ei vittu...
<Rofloplex> Kaupan kassathan tervehtii englannissa että "How do you do?" tai "How are you?" ja sitten jos siihen vastaa kuulumiset niin ne katsoo tosi oudosti. Ajan kanssa opin että nuo kysymykset tarkoittaa vaan "moi"
<maggarasoosi> se joku voi olla, että itken itseni uneen juurikin Yön-Ollin poismenon takia.
<Qepek> Jeppe-epeli: Olenpa hyvinkin. Oma viesti pitkälti kieliposkella tehty ja voin vain kuvitella millaista helvettiä se on kun addiktio on sidottu vähän kovempiin aineisiin.
<Lahden Sininen> itse vien raksoille kuorman ja aina sillon tällön nosturikuskit saattaa tulla juttelemaan, en kyllä itse ymmärrä miten jotkut pystyy kertomaan elämäntarinansa 5 minuutissa..
<Jeppe-epeli> Qepek ootko kuullut addiktiosta? Niitä on ihmisillä. Monille se kahvi menee hyvin monen asian edelle. Se on kieltämättä vaikeaa kun ihmiset haluaa eri asioista.
<DAI> Joskus olin töissä eräässä Mäkkärissä. Siihen aikaan se ei ollut brändin mukainen perheravintola, vaan 90% asiakkaista koostui kusipäistä teineistä, pulsuista ja nisteistä. Siellä sai viikoittain kuunnella vittuilua, mutta ainakin itse olin sellainen, että annoin heti takaisin samalla mitalla. Useimmat näistä idiooteista meni ihan hämilleen, miten aspa uskaltaa sanoa takaisin ja niiden kusipää käytös yleensä loppui. Lähdettyäni sieltä siitä tuli perheravintola ja sen jälkeen vuoropäälliköt puuttuivat todella tarkasti kielenkäyttöön, poistaen mahdollisuuden puolustautua. Onneksi kerkesin lähteä
<Qepek> Noh, annan sitten auton lainaan, ja sankari ajaa 5km päähän kauppaan. Ostaa askin tupakkaa, ei mitään muuta, ja ajaa takaisin. Olipa helvetin mukava olla avuksi.Tekipä hyvää avautua, mutta henkilökohtainen sotani kahvia vastaan jatkukoon! Liittolaiset tervetuloa, viholliset polttakoon kielensä kahviin ;)
<Qepek> Kaikki rullaa mukavasti kunnes joku toteaa "oisko se kahvikupin paikka". Yrität sanoa että: "Tässä ei kyllä nyt lähellä ole yhtään paikkaa, ja muute-..." kunnes sinut keskeytetään: "Pakko...Saada...Kahvia!". Riittää että yksikin sanoo nuo taikasanat, niin parviäly saa aikaan että kaikkien muidenkin on "Pakko...Saada...Kahvia!". Siinä vaiheessa ei enää fysiikanlait tahi muukaan logiikka paljoa paina, vaan se on silloin mentävä sillä sekunnilla. Toinen perkele on tupakka. Kerran yksi tuttava soittaa hädissään että pakko saada auto lainaan että pääsee kaupassa käymään. Noh, annan sitten JATKUU.
<Qepek> Ei varsinaisesti liity mediaan, mutta avautumista tämäkin. Tiedän että olen tämän ongelman kanssa vähemmistöä, mutta katsotaan josko rasiasta löytyisi kohtalotovereita ja vertaistukea. Aiheena siis: "Pakko...Saada...Kahvia! Oltiin syömässä henkilön kanssa, ja hän valitsi juomakseen jonkun soft drink ratkaisun. Saadaan syötyä ja valmiina lähtemään, kunnes "Pakko...Saada...Kahvia!". Siispä hän suuntaa linjaston perälle jonottamaan 5min, sitten hörpitään millilitran kokoisia annoksia seuraavat 10 min kun on niin kuumaa. Siinäpä sitten odotellaan. Tai ollaan kavereiden kanssa liikenteessä, JATKUU.
<The Shamrock> Monskuu Mielestäni jokaista ihmistä kuuluu tervehtiä ennen kuin jatkaa mitään muuta kanssa käymistä.
<Turbokurkkumopo> monskuu hyviin tapoihin kuuluu tervehtiä kaikkia jotka on asiakaspalvelu työssä
<Monskuu> Tehdääs se perus kysely (tykkää jos oot samaa mieltä): Kuuluuko kassaa tervehtiä?Oma mielipide: kuuluu.
<Tonny> PeterNorth No panihan se sitä tietenkin. Ujo kassa ei uskaltanu väittää vastaan, ja 2min myöhemmin ukko tiuskas et "mikä vittu tässä kestää, mulla on kiire?!"
<se joku> maggarasoosi Älä ny tuon takia menetä yöuniasi.
<lapiolortto> Chandler Hiljattain kerran täytyi bussissa puuttua kans jonkun äpärän käytökseen, aikuinen mies vaimonsa ja lastenrattaiden kanssa alkoi huutamaan naama punasena ja haukkumaan kävelykepeillä kulkevaa +60 vuotiasta naista joka hädintuskin kykeni nousemaan omin voimin bussiin. Huudon syynä oli että nainen oli "törkeä" kun yritti tulla bussin keskiosaan istumaan. Harvoin olen ventovierasta haukkunut kusipääksi, mutta siinä tilanteessa tuli suomalainen hiljaisuuden muuri murrettua. Ärsytti myös se, ettei kukaan muu puuttunut tilanteeseen millään tavalla, kun vanhusta retuutettiin.
<LionKing138> Omistin 5 vuotta kirpputorin. Tuttuja naamoja näky aikapaljon ja ihmiset osas pääosin käyttäytyä. Muutama kerta oli idiootteja ja joskus jotain sekopaita. Pääsin vissiin aika helpolla kun sekopäät pysty laskemaan 2 kädellä.
<maggarasoosi> R.I.P Olli Lindholm
<BetBet> "You will continue to suffer if you have an emotional reaction to everything that is said to you. True power is sitting back and observing things with logic. True power is restraint. If words control you that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass." Suomeksi: Miksi hermostua merkityksettömistä omaan elämäänsä pettyneistä(syy huonolle käytökselle) piipittäjistä.
<PeterNorth> Chandler Avautuivathan kiitollisen kassatytön polvet sinulle ritarillisten pelastustoimiesi palkintona?
<Kapa53> Voi mennä myös toisinpäin. Tampereella R-kioskilla oli jokin aika sitten ylipirteä myyjä, ja kun maksoi kortilla ja piti kirjoittaa siihen vielä nimmari, tämä sanoi AINA: "Nonii ja tänne pääset vähä piirtelemään!". Tätä jatkui pitkään, kunnes kerran heti maksun yhteydessä kyselin kynää että pääsen piirtelemään. Ei se sitten enää sitä sanonut. Kadutti.
<Chandler> Kun tuli avauduttua niin kerrotaas putkeen eräs reissu Jyväskyläläisessä Prismassa. Kassajonossa edellä ollut +50v mies nostaa täyden korinsa hihnalle, ja sanoo kassaneidille että pakkaa ne samalla muovipusseihin. Ujo kassa ei uskaltanu väittää vastaan, ja 2min myöhemmin ukko tiuskas et "mikä vittu tässä kestää, mulla on kiire?!".Yleensä en supisuomalaiseen tyyliin puutu muiden asioihin, mutta siinä vaiheessa tokasin että "sun kuuluu ITE purkaa koris ja pakata kassis, vitun idiootti.". Ukko vilkas taakseen ja mumis itekseen jotain. Kyrväkkeen lähdettyä kassatyttö kuiskas "kiitos" :)
<Doup> Voimia niille jotka palvelette tiskien takana. Entinen vaimoke oli töissä Honkkarin kasssalla ja monesti kuuntelin hänen itkuisia tarinoita miten kauheesti ihmiset käyttäytyy kassalla. Itse jos olisin kassalla töissä niin repisin asiakkailta päitä irti jos vähänkin kuulisin vittuilua..(Patoutunut aggressioni ei liity eroomme. Selvennyksenä, kun tiedän, että täällä revitään huumoria toisten kommenteista :D)
<jjaskanen> On sekin sit toisaalta kiva, kun asiakkaat ei sano yhtään mitään ikinä. Tulee mukavan suomalainen olo, kun ainoa "kommunikaation" muoto on se, kun toinen tunkee luottokorttia rinnuksille.
<Tenkainen> Kokemusta on. Joutuu väkisten työskentelemään vielä psykologina.
<Chandler> Vuodessa pitäis olla vähintään yks päivä kun asiakaspalvelijat sais sanoa takaisin samalla mitalla, vois sen jälkeen työtään tekeville vittuilevat asiakkaat miettiä käytöstään uudelleen. Oma usko ihmiskuntaan mureni kun olin joskus 8kk töissä Gigantin reklamaatiotiskillä, eräskin mies tuli naama punasena huutamaan että "TEIDÄN PASKAT TUOTTEET EI KESTÄ!" Tarkistin koneelta koska se 19,90e maksanut pöytätuuletin oli ostettu.. 12 vuotta sitten. Ukko heitti tuulettimen lattialle ja sano ettei tule enään koskaan takaisin. Kiitos, ei jäädä kaipaamaan :) Mannet olikin sitten oma lukunsa..
<Asuban> Viikonloppuna mut oli kutsuttu bileisiin, jossa kaikki on ulkosuomalaisia naisia. Kun sinne pääsen, niin siellä joku aika elähtänyt nainen selittää suu vaahdossa omasta elämästään ja viis muuta on hiljaa. Mut se huomas vasta 20minuutin päästä ja kysy aina ihmisiltä sellasia kysymyksiä, et voi jatkaa sitä tarinaansa. Onneks oli autolla ni pääs hanee sieltä.
<Ressumies> Asiakaspalvelu on silloin palkitsevinta, kun jokainen hoitaa oman asiansa, kiitellään ja poistutaan / suljetaan se luuri
<GimP1980> slerbahuuli Et ole ilmeisesti ollut töissä kaupan alalla?
<slerbahuuli> Ei aukee.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu