Lähettäjä:
RattorusinaKauhutarinoita lapsille tulevaisuudessa
Tulevaisuudessa lapsia pelotellaan 80 ja 90 luvun pelien vaikeudella joissa etenemistä ei voinut helpottaa mikromaksuilla
Lähettäjä: Rattorusina
Otsikko: Kauhutarinoita lapsille tulevaisuudessa
Kuvaus: Tulevaisuudessa lapsia pelotellaan 80 ja 90 luvun pelien vaikeudella joissa etenemistä ei voinut helpottaa mikromaksuilla
Hakusanat: Kauhutarinat, lapset, pelaaminen, ,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-12-18 13:06:26
+41435
< pireol>
Tai sit lähetät esim. Nintendo-lehden keskustelupalstalle kirjeen jossa kysyt miten kyseinen haastava taso/puzzle, jossa oot ollu kaks kuukautta jumissa, läpästään. Muutaman viikon hikoilun ja odottelun jälkeen (ja hirveen tuurin saattelemana) kun viesti on lehdessä, vastauksena on todennäkösesti jotain "Kokeilepa ite ratkasta"
Aika: 2016-12-18 13:00:23
+25994
<Vihtori Lettunen>
Toisaalta, pelejä ei tämän takia vedetty yhdellä istumalla läpi. Jos tuuri kävi niin jossain mikrobitissä tai pelit lehdessä oli sopiva vinkki jolla pääsi eteenpäin.
Aika: 2016-12-18 14:08:08
+90651
<tikkariana>
DAI oot selvästi porvariperheestä kun lehti tuli kotiin. Meidän rahvaan piti käydä kioskilla salassa kopioimassa ruutupaperille ne koodit ja vinkin. Ja kioskin akka jos huomas niin jalat otti maahan ekaa kertaa vasta kadun vastapuolella.
Aika: 2016-12-18 23:45:54
+400
<trian85>
Maailma ennen nettiä = pokelehtien dyykkaamista roskiksesta
Kommentit (26)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<velho82> Vihtori Lettunen Se lehti piti löytää jostain kirjastosta ellei itselle tai kavereille tullut sitä. Eikä aina NNirvin läppärit auenneet 8 vuotiaalle pikkuvelholle.
<Jackal80> Pelit lehti ja läpipeluu-ohjeet 5/5
<Firelake> Shadow Gate jäi mieleen lapsuudesta (en kyllä oo kenenkään isä). Nyt kun muistelee, ja kokeillut emulaattorilla hetken, se on vain täynnä instant killejä ja ne oppii muistamaan ekan kerran jälkeen. Peli toki aloitetaan aina alusta kun kuolee. Vaikeaa? Ei niinkään, mutta toistoa vaativaa ja vittumaista.
<HarajukuKawaii> pireol Nintendolle oli oma puhelinnumero mistä pysty kysyy neuvoa, tais viel olla ilmanenki
<N-Six> Itse soittelin ilman vanhempien lupaa kerran johonkin Nintendon vinkkipuhelimeen, kun en päässyt Lolo 3 yhdestä huoneesta eteenpäin. Kertoivat avuliaasti, että kun siirtelee niitä palikoita oikealla tavalla, niin kyllä se ratkeaa. "OK, kiitos!" Mitähän mahtoi puhelu maksaa..?
<humpankuningas> Koska Mini Nesiä e saa mistään, niin kasasin Raspberry Pi-retropelikoneen. Aika kultaa muistot, ei nykyisellä viiden sekunnin keskittymiskyvyllä noita vanhoja pelejä pysty pelaamaan. Olivathan ne hauskoja aikoinaan ja pakko oli pelata, kun pelistä oli sen 500mk maksanut. Oli peli sitten paska tai hyvä. Vaikeustaso osassa noista vanhoista klassikoista on sellainen, ettei nykykakarat ilman itkuparkua pelaisi minuuttiakaan. Sinällään kivaa viihdettä, mutta helvetti kun tuntuu, että noissa tasohyppelyissä ja mäiskintäpeleissä kuolema korjaa jo parin ekan kentän jälkeen. Luultavasti en enää osaa.
<Kohmetologi> Luovuttamisen lisäksi "git gud" lienee myös ollut vaihtoehto.
<kempele> Kaverilla oli Amerikasta tuotu Sierran Police Quest vihkonen, jonka mukana tulleella taikatussilla sai näkyviin vihjeitä ongelmakohtiin.
<trian85> Maailma ennen nettiä = pokelehtien dyykkaamista roskiksesta
<Cinere> Mä aina piirsin ne Superi Mario 3:n muistipelit paperille. Tais ihan äskettäin vielä olla tallessa se lappulippu -tosin ei enää :)
<tikkariana> DAI "ei oltu porvareita, mutta äidillä oli yritys" mutta se on oikein että lapset laitetaan tekemään töitä haluamiensa asioiden eteen. Kasvaa sitä selkärankaa.
<passionedone> Lapsuuden peleistä jäi kauhee lootter ja panospihi asenne
<Worning Moon> Nykyään postaa foorumille kysymyksen ja vastaus "Get Gud". Sitten joku kääntää keskustelun konsolisodaksi.
<DAI> tikkariana: Ei oltu porvareita. Siinä kuule tehtiin hiki hatussa pitkään lapsityötä äitin silloisessa yrityksessä, että ansaitsin vuoden tilauksen itselleni.
<tikkariana> DAI oot selvästi porvariperheestä kun lehti tuli kotiin. Meidän rahvaan piti käydä kioskilla salassa kopioimassa ruutupaperille ne koodit ja vinkin. Ja kioskin akka jos huomas niin jalat otti maahan ekaa kertaa vasta kadun vastapuolella.
<kookoo> Isä muistaa aina kertoa kun 80-luvun lopulla olivat pelailleet Shadow Gatea. :D Pelin mukana tuli ohjekirja missä luki vaan puhelinnumero mihin pystyi soittamaan jos jäi jumiin johonkin kohtaan. Muutaman kerran kuulemma joutuivat rimpauttelemaan.
<DAI> Oi niitä aikoja, kun Pelit-lehden mukana tuli ihan oma vihko vinkkeineen ja huijauskoodeineen.
<eric> NES:llä ne kentät vaan piti opetella ulkoa. Satoja toistoja ja monia viikkoja niitä hakattiin kavereiden kanssa. Mutta se fiilis ku pääs pelin läpi! :)
<Nokipannukahvi> Minua hämmästyttää se, kuinka jotkut kehtaavat valittaa tarinan spoilaamisesta, kun itse omatoimisesti ja tietoisesti menee katsomaan ohjeita. Kannattaisiko ehkä ensin pelata peli kerran läpi ja vasta sitten lähteä metsästämään kaikki mahdolliset achievementit.
<Wickerman> Vihtori Lettunen Kylläpä ne vaan vedettiin kerralla läpi koska mm. Mega Driven ja NESin peleissä ei ole mitään tallennusmahdollisuutta, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Emulaattoreita ei lasketa tähän. Tai no, olihan sellainen vaihtoehto, että käytti koodia jolla pystyi valitsemaan kentän.
< pireol> Tai sit lähetät esim. Nintendo-lehden keskustelupalstalle kirjeen jossa kysyt miten kyseinen haastava taso/puzzle, jossa oot ollu kaks kuukautta jumissa, läpästään. Muutaman viikon hikoilun ja odottelun jälkeen (ja hirveen tuurin saattelemana) kun viesti on lehdessä, vastauksena on todennäkösesti jotain "Kokeilepa ite ratkasta"
<sherclock> Ite en pelatessa kato koskaan neuvoa netistä. Ellei siis kyseessä ole joku bugi, mikä aiheuttaa läpipääsyn mahdottomuuden. Näin viimeeksi Skyrimissä sen jonku esteban hemmon kaa vai mikä esberni se olikaan siellä vankityrmissä. :D
<temewe> Itteeni ärsyttää semmoset pelaajat jotka kahtoo netistä ohjeet tai parhaat setit peliin. Ja sitten se ärsyttää kun en pärjää yhtä hyvin:D
<LOMM> Pelannu pojan kanssa NESillä nyt pari kertaa. Sillä on ollut hyviä reaktioita, mutta toisaalta nykyiset tablettipelit on kyllä tosi saman henkisiä. Eikä uuden sukupolven pelaajat näytä itkevän paskoista grafiikoista, kun kaikki on "retropikseliä" niidenkin peleissä.
<Vihtori Lettunen> Toisaalta, pelejä ei tämän takia vedetty yhdellä istumalla läpi. Jos tuuri kävi niin jossain mikrobitissä tai pelit lehdessä oli sopiva vinkki jolla pääsi eteenpäin.
<123kkk123> Press F to pay respect
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu