Lähettäjä:
ArabJunaristeys
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
ArabSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-07-30 21:53:35
+693
<Arktinen-Kiisseli>
http://www.centurygrp.com/Images/Interior/xings/custom/xingcustom01-650.jpg Miksi siitä piti tehdä tätä monimutkaisempi? Nyt tarvittaisiin joku aito alan ammattilainen kertomaan.
Aika: 2016-07-30 22:34:47
+135464
<Rieti-kissa>
Arktinen-Kiisseli https://youtu.be/P1zyUnoPhFU Tuon videon kommenteissa asiantuntijaksi itseään sanova henkilö kertoo että tuollaisen "timantin" yli saa ajaa korkeintaan 25 km/h, kun tuossa pääradalla saa muuten ajella 80 km/h. Pienempää rataa käytetään sokeriruo'on kuljettamiseen pelloilta jalostamoon Australiassa. Toinen video https://youtu.be/-UcbflOnffg
Aika: 2016-07-30 19:51:14
+2703
<speku>
Tuoksahtaa Venäjä!
Kommentit (32)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Nicoo00> Talvi ja vr tuonne.
<opmdevil> Ylimonimutkainen ratkaisu. Siksi hauska. Tehnyt insinööri.
<rautahiiva> sähkökatko tuonne
<Valkoinenkuolema> Vaikuttaa kiitettävän vikaherkältä systeemiltä :D
<Moe Szyslak> DAI, lue seuraava kohta uudestaan: "mutta myönnän, että näin käydessä on toki olemassa onnettomuusvaara. Älä ota niin vakavasti :)". Hyvää illan jatkoa ;)
<torspo> Eikö olis tullu helpommaks laittaa nuo kiskot vaan ihan samalle tasolle?
<DAI> Moe Szyslak: Kun ei kerran rautalanka riitä ja ratakiskoo en jaksa vääntää, yritän jotenkin helpolla suomenkielellä selittää sinulle asian niin, että ymmärrät. Minä en puhunut mistään yksittäisestä ja itsenäisestä järjestelmän osasta, vaan puhuin näiden yksittäisten ja itsenäisten järjestelmien KOKONAISUUDESTA. Siihen kuuluu kaikki, sekä sinun että minun luettelemat osat. Siihen kuuluu KAIKKI SIIHEN KOKONAISUUTEEN KUULUVAT OSAT. Myös ne, joita tässä ei erikseen mainittu.En viitsi enää tavuttaa tuota helpomman ymmärtämisen takaamiseksi, koska kommenttikentän pituus ei siihen riitä järkevästi.
<leper> Tuoksahtaa väittelyltä
<Moe Szyslak> DAI, opastinohjaukseen ja tuon risteyksen ohjaukseen käytetyt järjestelmät ovat taatusti erilliset, molemmille on varajärjestelmät olemassa ja lisäksi yksittäisenkin järjestelmän toimintaan merkittävästi vaikuttavan komponentin hajoamisesta tulee varmasti etähälytys. Se, että kaikki tämä hajoaisi samanaikaisesti vielä niin, että opastimet (sammumisen sijaan) näyttäisivät vihreää on äärimmäisen epätodennäköistä, mutta myönnän, että näin käydessä on toki olemassa onnettomuusvaara. Älä ota niin vakavasti :)
<DAI> Moe Szyslak: Väitätkö vastaan ihan vaan väittämisen ilosta, vai mikä helvetti sua vaivaa? Siihen automaatioon kuuluu se koko helvetin kokonaisuus varojärjestelmineen. Jos sen tarkemmin määrittelemättä sanon, että automaatio prakaa, se voi tarkoittaa mitä tahansa osaa tai kaikkia niitä. Tämän takia sinun on aivan turha heitellä mitään vastaväitteitä minulle.
<Rieti-kissa> Arktinen-Kiisseli https://youtu.be/P1zyUnoPhFU Tuon videon kommenteissa asiantuntijaksi itseään sanova henkilö kertoo että tuollaisen "timantin" yli saa ajaa korkeintaan 25 km/h, kun tuossa pääradalla saa muuten ajella 80 km/h. Pienempää rataa käytetään sokeriruo'on kuljettamiseen pelloilta jalostamoon Australiassa. Toinen video https://youtu.be/-UcbflOnffg
<käwäii> Arktinen-Kiisseli Ehkä maa ei ole tossa tarpeaksi 'vakaa' jotta sen voisi rakentaa tolla sun linkin tyylillä. Tai jos voisi rakentaa noin, niin ehkä tuo on vaan halvempi/helpompi tyyli tehdä. En tiedä, ihan pelkkää mutuilua on. :D
<Arktinen-Kiisseli> http://www.centurygrp.com/Images/Interior/xings/custom/xingcustom01-650.jpg Miksi siitä piti tehdä tätä monimutkaisempi? Nyt tarvittaisiin joku aito alan ammattilainen kertomaan.
<Potunnostaja> *kuolemaa
<Potunnostaja> Välirata kahvia ja pullaa
<Moe Szyslak> DAI, on sen verran tärkeä turvallisuustekijä, että järjestelmästä löytyy varmasti sen verran redundanssia, ettei niin voi tapahtua. Noin helposti ennustettavaan ongelmatilanteeseen, jolla olisi noin vakavat seuraukset, on varmasti osattu varautua etukäteen.
<okram70000> Onko tämä katkaistu Muurmannin rata?
<NuffMan> Vaikka tuo pettäisi niin se tuskin junaa raiteilta saisi ainaskaan mitä tästä videosta on oppinut. https://www.youtube.com/watch?v=D-8gV4DJZUw
<DAI> Moe Szyslak: Siihen samaan automatiikkaan kuuluu myös ne opastimet ja anturit/sensorit, jotka mittaavat sillan asentoa.
<Moe Szyslak> DAI, eiköhän ne junat jää silloin jumiin edeltävän opastimen taakse, joista yksi näkyykin taustalla...
<DAI> Tulee mukavaa jälkeä automatiikan pettäessä. En kuitenkaan usko, että tuo on käsin veivattava.
<juntturi> voisi äkkisältään luulla että rautatieristeys olisi helpomminkin tehtävissä
<Sirrus> Toimintahäiriö tuonne
<Garbanzo> Ja tästä videota, löytyiskö kiitos.
<liitu> Kapea ja leveäraiteinen rata?
<cliffbarnes> Jos olisin oikein viisas, niin suunnittelisin tuohon jonkon mekanismin, millä saapuvan junan paino laskisi/nostaisi kiskon ylös. Tai sama sähköisesti.
<zämzäm> uskaltaisin väittää että kun junarataa suunnittelee työkseen on myös tähän suunnitellut jonkinlaisen liikkuvan osan joka tekee tästä vähemmän tyhmän näköisen
<Flatronokia> SuojaKerroin Tai ylös.
<speku> Tuoksahtaa Venäjä!
<SuojaKerroin> Ruumita tulee ku tuo unohtuu alas :/
<hpkl> Vinkki VRlle
<Nelli Kuukeri> Ok.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu