Quantcast

Lähettäjä:

Arab Arab

Junaristeys

4.1 / 5 (48 ääntä)

Junaristeys

Julkaistu: 30.7.2016 19:45

2.5K

Lähettäjä: Arab Arab

Otsikko: Junaristeys

Hakusanat: rata, raide, risteys, juna, silta,

4.1 / 5 (48 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2016-07-30 21:53:35

+693

<Arktinen-Kiisseli>

http://www.centurygrp.com/Images/Interior/xings/custom/xingcustom01-650.jpg Miksi siitä piti tehdä tätä monimutkaisempi? Nyt tarvittaisiin joku aito alan ammattilainen kertomaan.

80

Aika: 2016-07-30 22:34:47

+135464

<Rieti-kissa>

Arktinen-Kiisseli https://youtu.be/P1zyUnoPhFU Tuon videon kommenteissa asiantuntijaksi itseään sanova henkilö kertoo että tuollaisen "timantin" yli saa ajaa korkeintaan 25 km/h, kun tuossa pääradalla saa muuten ajella 80 km/h. Pienempää rataa käytetään sokeriruo'on kuljettamiseen pelloilta jalostamoon Australiassa. Toinen video https://youtu.be/-UcbflOnffg

62

Aika: 2016-07-30 19:51:14

+2703

<speku>

Tuoksahtaa Venäjä!

26

Kommentit (32)

Piilota OFF-Topic keskustelu

31.07.2016 13:19

<Nicoo00> Talvi ja vr tuonne.

31.07.2016 10:10

<opmdevil> Ylimonimutkainen ratkaisu. Siksi hauska. Tehnyt insinööri.

31.07.2016 07:13

<rautahiiva> sähkökatko tuonne

31.07.2016 02:17

<Valkoinenkuolema> Vaikuttaa kiitettävän vikaherkältä systeemiltä :D

31.07.2016 01:23

<Moe Szyslak> DAI, lue seuraava kohta uudestaan: "mutta myönnän, että näin käydessä on toki olemassa onnettomuusvaara. Älä ota niin vakavasti :)". Hyvää illan jatkoa ;)

31.07.2016 01:09

<torspo> Eikö olis tullu helpommaks laittaa nuo kiskot vaan ihan samalle tasolle?

31.07.2016 01:01

<DAI> Moe Szyslak: Kun ei kerran rautalanka riitä ja ratakiskoo en jaksa vääntää, yritän jotenkin helpolla suomenkielellä selittää sinulle asian niin, että ymmärrät. Minä en puhunut mistään yksittäisestä ja itsenäisestä järjestelmän osasta, vaan puhuin näiden yksittäisten ja itsenäisten järjestelmien KOKONAISUUDESTA. Siihen kuuluu kaikki, sekä sinun että minun luettelemat osat. Siihen kuuluu KAIKKI SIIHEN KOKONAISUUTEEN KUULUVAT OSAT. Myös ne, joita tässä ei erikseen mainittu.En viitsi enää tavuttaa tuota helpomman ymmärtämisen takaamiseksi, koska kommenttikentän pituus ei siihen riitä järkevästi.

-10
30.07.2016 23:45

<leper> Tuoksahtaa väittelyltä

30.07.2016 23:36

<Moe Szyslak> DAI, opastinohjaukseen ja tuon risteyksen ohjaukseen käytetyt järjestelmät ovat taatusti erilliset, molemmille on varajärjestelmät olemassa ja lisäksi yksittäisenkin järjestelmän toimintaan merkittävästi vaikuttavan komponentin hajoamisesta tulee varmasti etähälytys. Se, että kaikki tämä hajoaisi samanaikaisesti vielä niin, että opastimet (sammumisen sijaan) näyttäisivät vihreää on äärimmäisen epätodennäköistä, mutta myönnän, että näin käydessä on toki olemassa onnettomuusvaara. Älä ota niin vakavasti :)

30.07.2016 23:04

<DAI> Moe Szyslak: Väitätkö vastaan ihan vaan väittämisen ilosta, vai mikä helvetti sua vaivaa? Siihen automaatioon kuuluu se koko helvetin kokonaisuus varojärjestelmineen. Jos sen tarkemmin määrittelemättä sanon, että automaatio prakaa, se voi tarkoittaa mitä tahansa osaa tai kaikkia niitä. Tämän takia sinun on aivan turha heitellä mitään vastaväitteitä minulle.

30.07.2016 22:34

<Rieti-kissa> Arktinen-Kiisseli https://youtu.be/P1zyUnoPhFU Tuon videon kommenteissa asiantuntijaksi itseään sanova henkilö kertoo että tuollaisen "timantin" yli saa ajaa korkeintaan 25 km/h, kun tuossa pääradalla saa muuten ajella 80 km/h. Pienempää rataa käytetään sokeriruo'on kuljettamiseen pelloilta jalostamoon Australiassa. Toinen video https://youtu.be/-UcbflOnffg

30.07.2016 22:32

<käwäii> Arktinen-Kiisseli Ehkä maa ei ole tossa tarpeaksi 'vakaa' jotta sen voisi rakentaa tolla sun linkin tyylillä. Tai jos voisi rakentaa noin, niin ehkä tuo on vaan halvempi/helpompi tyyli tehdä. En tiedä, ihan pelkkää mutuilua on. :D

30.07.2016 21:53

<Arktinen-Kiisseli> http://www.centurygrp.com/Images/Interior/xings/custom/xingcustom01-650.jpg Miksi siitä piti tehdä tätä monimutkaisempi? Nyt tarvittaisiin joku aito alan ammattilainen kertomaan.

30.07.2016 21:29

<Potunnostaja> *kuolemaa

30.07.2016 21:25

<Potunnostaja> Välirata kahvia ja pullaa

30.07.2016 21:23

<Moe Szyslak> DAI, on sen verran tärkeä turvallisuustekijä, että järjestelmästä löytyy varmasti sen verran redundanssia, ettei niin voi tapahtua. Noin helposti ennustettavaan ongelmatilanteeseen, jolla olisi noin vakavat seuraukset, on varmasti osattu varautua etukäteen.

30.07.2016 21:20

<okram70000> Onko tämä katkaistu Muurmannin rata?

30.07.2016 21:11

<NuffMan> Vaikka tuo pettäisi niin se tuskin junaa raiteilta saisi ainaskaan mitä tästä videosta on oppinut. https://www.youtube.com/watch?v=D-8gV4DJZUw

30.07.2016 21:08

<DAI> Moe Szyslak: Siihen samaan automatiikkaan kuuluu myös ne opastimet ja anturit/sensorit, jotka mittaavat sillan asentoa.

30.07.2016 21:00

<Moe Szyslak> DAI, eiköhän ne junat jää silloin jumiin edeltävän opastimen taakse, joista yksi näkyykin taustalla...

30.07.2016 20:34

<DAI> Tulee mukavaa jälkeä automatiikan pettäessä. En kuitenkaan usko, että tuo on käsin veivattava.

30.07.2016 20:30

<juntturi> voisi äkkisältään luulla että rautatieristeys olisi helpomminkin tehtävissä

30.07.2016 20:30

<Sirrus> Toimintahäiriö tuonne

30.07.2016 20:29

<Garbanzo> Ja tästä videota, löytyiskö kiitos.

30.07.2016 20:15

<liitu> Kapea ja leveäraiteinen rata?

30.07.2016 20:10

<cliffbarnes> Jos olisin oikein viisas, niin suunnittelisin tuohon jonkon mekanismin, millä saapuvan junan paino laskisi/nostaisi kiskon ylös. Tai sama sähköisesti.

30.07.2016 20:06

<zämzäm> uskaltaisin väittää että kun junarataa suunnittelee työkseen on myös tähän suunnitellut jonkinlaisen liikkuvan osan joka tekee tästä vähemmän tyhmän näköisen

30.07.2016 20:03

<Flatronokia> SuojaKerroin Tai ylös.

30.07.2016 19:51

<speku> Tuoksahtaa Venäjä!

30.07.2016 19:49

<SuojaKerroin> Ruumita tulee ku tuo unohtuu alas :/

30.07.2016 19:49

<hpkl> Vinkki VRlle

30.07.2016 19:49

Foorumilla tapahtuu

Jonossa on 29 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Ei kyselyä tälle päivälle. Lisää uusi kysely tästä.

SUOSITUIMMAT MEDIAT

nöpöttää

nöpöttää

24 163 katselukertaa

Vene tasapainoiseksi

Vene tasapainoiseksi

23 935 katselukertaa

Hoida hommasi

Hoida hommasi

22 512 katselukertaa

En ole ainoa, joka mokaa

En ole ainoa, joka mokaa

20 181 katselukertaa

Kokoukset

Kokoukset

19 398 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.