Lähettäjä:
kllrvJulkinen liikenne
Lähettäjä: kllrv
Otsikko: Julkinen liikenne
Hakusanat: bussi, kuljettaja, julkinen, liikenne, keskisormi,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2021-10-07 23:48:58
+21843
<gilette> +5 RR
Suurin osa Suomen tulevista sähköbusseista, joihin kaupunki on velvoittanut, tulee kiinasta. Samalla esimerkiksi Lahden Scania ajettiin alas ja pysyvästi kiinni. Fantastista vihreää siirtymää...
Aika: 2021-10-08 09:45:42
+4256
<max1m> +5 RR
gilette miksi Lahden Scania ei valmista sähköbusseja?
Kommentit (24)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<slerbahuuli> No ainakin keskisuomessa nyt kun on pimeää taas, näkyy kuskin paikalla vain hampaat ja silmät monen bussin kohdalla...
<wunderbaumi> Max1m, todennäköisesti ei pysty kilpailemaan hinnasta, kiitos myös eu:n joka pakottaa ostaan ne halvimmat jos koska valtio, kaupunki jne taho kyseessä.
<HXBRG> @BetBet kaltaisellesi vajakille, jonka kaikki tietymys pohjautuu wikipediasta kopioituun, ei ole kenelläkään tarvetta lyödä faktoja pöytään. Varsinkin kun itse elät jossain epäselvässä mikämikä-maailmassa.
<BetBet> Yutong sähköbussit vs länsimaalaiset sähköbussit, ne teidän faktat pöytään kiitos.
<juonu> BetBet Kiinassa päästöt ym paska on vain numeroita paperilla. Numeroiden suuruuden voi päättää itse jos on valmis maksamaan viraomaisyhteistyöstä. Tehtaita myös suljetaan jos rahallista yhteistyöhalua ei ole. Googlaa ihmeessä mitä vaan, huikeaa tutkivaa journalismia.
<BetBet> Sitten vertailu länsimaisten valmistajien päästöihin, vai miten se teidän väite kuului, jonka jälkeen voitte selvittää millainen kärpäsenpaska tämä päästöjen erotus on verrattuna dieselbussien valmistukseen ja koko elinkaaren päästöihin pakoputken päästä. Sitten katsellaan, kun ei ole enää mutusta kyse. Kiva kiitos.
<BetBet> https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/kuljetukset/pohjolan-liikenne-valitsi-kiinalaiset-sahkobussit Firma on Yutong, ainakin yksi, mikä on toimittanut. Eli siittä vaan hakemaan tietoa, mikä teillä olisi pitänyt olla jo lähtökohtaisesti.
<BetBet> Näin pääkaupunkiseudulla pari vuotta sitten: "Elokuussa käyttöön tuleva bussimalli edustaa teknologiaa, jossa bussit perusladataan yöaikaan varikolla ja latausta täydennetään tarvittaessa työpäivän aikana. Bussit toimittaa maailman suurin bussivalmistaja kiinalainen Yutong, joka on kehittänyt sähköbusseja kahdenkymmenen vuoden ajan. Viime vuonna Yutong valmisti yli 25 000 sähköbussia. Yhtiön busseja on jo käytössä eri puolilla maailmaa. Euroopassa niillä liikennöidään muun muassa Islannissa, Ranskassa, Englannissa ja Tanskassa."
<BetBet> Ei ole noin vaikeaa: jos väittää jotain, saa luvan näyttää sen toteen. "Se kuka ensimmäisenä tähän saapuu mutisemaan, voisi aloittaa näyttämällä kuinka tämä lafka, mistä kyseiset bussit Kiinasta tulevat, on jotenkin merkittävästi epäekologisempi kuin vastaavat länsimaalaiset, koska siitähän tässä purnattiin. Kiva, kiitti."
<zzadam> BetBet et selvästikään ymmärrä paljonko arvokkaampaa on tuottaa esim. terästä jonka päästöt ovat melkein puolet pienemmät kuin Kiinassa tuotetussa, samaan aikaan huudat ympäristö ystävällisyyttä Suomessa, mutta et ymmärrä että ilmasto on globaali.
<juonu> BetBet kaverini on tuolla PRC:ssä 350M€ net sales/year puljussa tehtaanjohtajana. Siellä on asiat niin hienosti, että viereistä pilvenpiirtäjää tuskin näkee.
<BetBet> juonu Hyvä, et siis tiedä hölkäsen pöläystäkään firmasta kenen kanssa diili on tehty – mitä aivan turha naamioida väitteisiin vastapuolesta kuinka ei olisi yleistietoa, että Kiinassa päästetään paljon. Yleisellä tasolla mutiseminen on yhtä tyhjän kanssa, kuin väittäisi volvoja huteriksi autoiksi, koska niitä tehdään Kiinassa. Tai iphoneja umpisurkeiksi samasta syystä. Vinkki: älä väitä tai puolusta väitettä mistä et tiedä yhtään mitään, hyvin yksinkertaista.
<vauvapalsta> Euroopan unioni ois kusessa jos Aasian maat kieltäisivät pienten kätösten roskien lajittelun. Toisaalta mikään muu ei tule nopeuttamaan merkittävästi raaka-aineiden kierrätystä lähialueilla. Roskien kuskaus konteissa Kiinan seutuville on halpaa. Siksi toisekseen eihän me ihmisapinat osata edes lajitella jätteitä siinä määrin, että sekajätteestä saisi kaasuautojen käyttövoimaksi biojätteen erilleen. Rättikeräystä kyllä puuhataan taloyhtiöille että rakentajat pääsee rakentamaan ja valvojat valvomaan. Saattaahan se vähän työllistää kierrätyksessäkin jos vaatekeräys toimii.
<juonu> Betbetin kaltaiset keloapinat eivät tajua, että siellä Kiinassa nuo ympäristöasiat on vähän paskemmassa jamassa. Suomalaiset firmat panostavat merkittävästi ympäristöystävällisiin ratkaisuihin ihan oikeilla euroilla, mutta sitten kun valtio tarvitsee busseja niin siinä vaiheessa sillä vastuullisella valmistyksella ei ole mitään merkitystä...
<BetBet> Se kuka ensimmäisenä tähän saapuu mutisemaan, voisi aloittaa näyttämällä kuinka tämä lafka, mistä kyseiset bussit Kiinasta tulevat, on jotenkin merkittävästi epäekologisempi kuin vastaavat länsimaalaiset, koska siitähän tässä purnattiin. Kiva, kiitti.
<BetBet> Mikä tämä teidän lääke oikein sitten on? Että valtion tulisi pelastaa ilmeisesti jokaikinen pulju mikä maasta löytyy, riippumatta kuinka sillä menee, onko lainkaan enää relevanttia? Kerrassaan mikään edistys ja muutos ole mahdollista tällä Gilletten ja kumppaneiden mallilla. Mikään ei koskaan muuttuisi, missään ei edistyttäisi. Maailman luonteeseen kuuluu muutos – mukaudu siihen, kuin evoluutiossa konsanaan, tai kuihdu pois nillittämästä. Trumppilainen mentaliteetti missä joku hemmetin hiiliteollisuus, vai mistä siellä puhistiin, tulisi säilyttää, koska työpaikka, ole edes kapitalismia enää.
<BetBet> Tuleeko meidän hitsailla bussien koreja täällä maailman tappiin asti, vaikka kuinka tulisi taloudellisesti takkiin? Ruotsalaisten päätös pistää pillit pussiin kaiken lisäksi käsittääkseni, mutta Marinin vika vissiin tämäkin. Ei tietenkään tule hitsata, vaan siirtyä muuhun, mikä tuottaa. Tai sitten kehittää uutta. Olen pahoillani teidän puolesta, jos ette ole vielä päässeet ajatusmallista irti, missä ehkä minua edellinen sukupolvi eli, missä käveltiin teininä kaupungin tehtaaseen ja oltiin siellä koko ura, saman vitun sorvin ääressä.
<BetBet> gilette Perin kummallinen ajatus, että jokin kaupunki velvoittaisi Suomen tulevat sähköbussit. Ja mitä sitten, että sähköbussit tulevat Kiinasta? Sama olematon yhteys kuin, että maahanmuuton kustannukset ovat pois vanhusten leivänpäällisistä. Lahden scanian alasajolla ei ole vähintäänkin vihjaamaasi yhteyttä. Lahdessa hitsailtiin koreja, ensimmäistäkään akkua koko puljussa.
<Garbanzo> gilette Onneksi kiina on erittäin tiukka näissä ympäristö- ja ihmisoikeusasioissa. Sieltä ne tuulivoimaloidenkin osat tulee. Vihreää, täysin päästötöntä energiaa, jep.
<max1m> gilette miksi Lahden Scania ei valmista sähköbusseja?
<gilette> Suurin osa Suomen tulevista sähköbusseista, joihin kaupunki on velvoittanut, tulee kiinasta. Samalla esimerkiksi Lahden Scania ajettiin alas ja pysyvästi kiinni. Fantastista vihreää siirtymää...
<Munasarjatuli> Helsingissä se on bussissa tai taksissa joku nyrpeä muriseva Raimo tai leveällä hammashymyllä varustettu Hamdum. Raimo ajaa yhtä tylyn eleettömästi kuin kasvonsa ovat. Tämä toinen taas saattaa tarjota hyvinkin jännittävän ajoelämyksen.
<Emmett Doc Brown> No mitäpä olet kusipää. Ei ammattikuskit turhaan kesoa esittele.
<olllli> Onko kaikki bussikuskit noin vanhoja
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu