Lähettäjä:
Future Bread MachineJos pelit olisivat realistisia
Lähettäjä: Future Bread Machine
Otsikko: Jos pelit olisivat realistisia
Hakusanat: video, peli, game, realistic, realistinen,
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2015-08-04 16:59:33
+23361
<risulaine>
Kuka haluaa koulu-/työpäivän päätteeksi mennä näyttöpäätteelle ja pelata peliä jossa olet vain ihan tavallinen saamaton paska?
Kommentit (28)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<tnttu> risulaine Onhan olemassa goat simulator...
<Schilvagg> Itse tykkään suurestakin määrästä realismia peleissä. Nykyään kuitenkin ollaan jo saavutettu tellainen teknologinen rajapyykki, että vanhemman teknologian aikaisten pelien tekniset rajoitukset ei enää sanele millaisia sääntöjä ja realismin tasoja peleihin voi tehdä. Tietynlainen hevosenkenkäteoria sopinee tähän; kun ollaan ylitetty tietty teknisen edistymisen piste, niin realismia höykyttävät superjutut ei enää ookaan hienoja tai kiinnostavia, ja realismiin pyrkimisestä tulee teknisen osaamisen mittapuu.
<jaa_man> Myytinmurtajat testasivat tuota ensimmäistä: https://youtu.be/o8dhMF3IqbY
<Semirotta> Ehkä pelejä pelataan juuri siksi että ne eivät ole oikeaa elämää lähellä?
<Salonen5> Fallout 3:seen ja New Vegasiin löytyy läjä modeja joilla sitä haastetta saa rutkasti ylöspäin. Itte pelailin aikoinaan niin että ilman kypärää pää osuma oli lähes poikkeuksetta tappava, hittareita sai 5/leveli jos endurance oli 10, yöllä ei nähnyt ilman optiikkaa mitään, ei hiilaus itemejä, panoksia ei löytynyt laatikoista, tavaraa sai kannettua joku max. 70lbs, säteily tais tappaa 5x nopeammin, ei V.A.T.S:ia jne. Jos pelissä tuli ryhmä vihollisia vastaan, räiskin granun heittimellä mattoa niitten niskaan ja lopetin henkiin jääneet pistoolilla, muulloin käytin aina snaipperia. Haastetta oli.
<Sakke50> En usko että näissä pidetään pahana pelien epärealistisuutta, vain tehdään pilkkaa ja parodiaa asiasta josta pidetään. Kyllä omasta mielestäni pelien ystävänä on hauska välillä nauraa niiden logiikalle. Okei, tämä kuva nyt on paska koska se ei ole hauska, mutta ylensää.
<Valkoinenkuolema> Muistetaan että brevik oppi ampumaan ja tappamaan pelaamalla wowia.
<Jokkelinen> minäkin haluan lohikäärmeeni ja peikkoni mahdollisimman autenttisena
<jaege> Shakki on realistinen, sotilaat liikkuu yhden askeleen kerrallaan
<lehtimo> epäselvyys totta: https://www.youtube.com/watch?v=r0IZ_TEzg7M
<eZ-> On totta, että tollanen HC-pelimoodi voisi olla ihan kohillaan joissain peleissä. Fallout New Vegasissahan oli Hardcore-mode, jossa vähän edes lähdettiin tuohon suuntaan. Ei siinäkään tietty näin HC-menoa ollut, mutta rehellisyyden nimissä on tuokin riittävän hankala setti. Komppaan siis epäselvyys kommenttia. http://fallout.wikia.com/wiki/Hardcore_mode
<FernandoSolo> Pelimekaniikka ratkaisee ei realismi. Joihinkin peleihin realismi sopii, toisiin taas ei ollenkaan. Moisen puutteesta valittaminen on kuitenkin poikeuksetta perseestä.
<GentleDraw> No, sota- ja muut räiskintäpelit olisivat ainakin hiukan vaikeampia, kun yksi kuti riittäisi niittaamaan.
<soldat> epäselvyys eipä se olekkaan niiden tarkoitus, mutta silti aina ulistaan, kun peli ei ole "tarpeeksi realistinen"
<Prinny_dood> epäselvyys etkö itse pelaa seikkailusimulaattoreita :^)
<Luukasa> Ai näinkö on. Enpä tiennytkään. Nyt tiedän. Kiitos.
<perato> epäselvyys loogisuus ja realistisuus on eriasioita. Jopa fantasian ja scifin on noudatettava jotain omaa sisäistä logiikkaansa tai sen seuraamisesta menee mieli.
<Charma> svk Monessakin pelissä on perma death ja tallennus mahdollisuus, peli poistaa tallennuksen jos kuolet. Toki sen save filen voi varmuuskopioida muualle mutta se on pelin ulkopuolinen mekaniikka ja "huijaamista"
<4leksi> Tässä mediassa oli ainekset hyvään. Ei onnistunut
<(laitela)> Kyoushiro Onhan femakoilla Tomb Raider. Ainiin, mutta Lara Croft on "epärealistisen laiha".
<FullMetal> svk DIABLO:ssahan muistaakseni oli sillälailla että kun pelas eka läpi vaikeimmalla vaikeusasteella niin seuraavaksi pysty pelailemaan jotaki infernaalisen vaikeaa tasoa jossa kuolemasta peli alkoi alusta.
<SirByron> Jep. Realismia riittää omassa elämässä, en kaipaa sitä peleihin.
<Tsipe> Sehän se hyvä peli oiski missä sua ammutaan jalkaan niin seuraavat 2kk ootki sit liikuntarajoitteinen.
<Matricofilia> Kyoushiro Feminist Frequency on sellasta sontaa ettei siitä kannata välittää
<risulaine> Kuka haluaa koulu-/työpäivän päätteeksi mennä näyttöpäätteelle ja pelata peliä jossa olet vain ihan tavallinen saamaton paska?
<svk> Ja peleissä joutuisi aloittaa aivan alusta kun kuolee, ei olisi tallennus mahdollisuutta.
<Charma> Koska on loogista että luoti osuu aina päähän ja päät räjähtää...
<Kyoushiro> No eihän tää vielä mitään, mut jos kukaan on feminist frequencyä jostain syystä eksyny kattoon niin se yrittää tunkea feminismiä videopeleihin. Eli toisin sanoen jos pelissä ei ole vahva nainen päähahmona niin hän on tosi pettynyt.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu