Lähettäjä:
ArabJapani VS Länsimaat
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
ArabSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-12-10 13:22:10
+4995
<Wortex>
Niin, miten toi Venäjä ny lasketaan länsimaaksi...
Aika: 2016-12-10 13:28:42
+51222
<The Deceiver>
toisaalta kaupungin keskustassa oleva 15x20x5m reikä on hiukkasen suurempi ongelma kuin 1x0.5x0.05m kolo jossain lähiössä :D
Aika: 2016-12-10 13:30:55
+120070
<LionKing138>
paitsi että nurmikossa samat valkoiset läiskät. Fake and gay
Aika: 2016-12-10 13:21:23
+174
<TEPÅ>
Japani VS Venäjä
Aika: 2016-12-10 15:09:42
+24021
<Mursunet>
Hyvin on pikkuaukossa kivetkin pysyneet paikallaan kaikki vuodet. FAKE AND GAAYYY!
Kommentit (41)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Fresley> jossain toisessa kuvassa oli että toinen maa olisi ollut Puola, noh mene ja tiedä
<Zunatsim> Olikohan viikon vai kahden sisään kun tuo sama kohta sortu uudestaan tuolla japanissa :D
<testo_jolle> LionKing138 Onhan tuo koko kuvakulmakin hieman eri...
<EskoVee> Monia nykyisiä monttuja on Suomen teillä ollut jo 60-luvulla. "Korjaamme kun olemme saaneet kiireellisemmät hommat hoidettua." Vittu joo.
<Narego> Ninnoh, täällä nyt ei ensinnäkään ikinä keskelle esim mannerheimintietä muodostu tuollaista kraateria
<SirMaha> Alemmassa kuvassa voidaan kuitenkin huomara asvaltin ensiluokkainen kestävyys reijän reunojen ympärillä! Plus pikkukiveton samassa oaikassa reunan päädyssä. Joko tiellä ei aja autoja taikaikki osaa väistää kuopan.
<Alhimiq> hyvin on kestänyt asfaltti, kun 16 vuodessa ei ole enempää rikki mennyt. Kivetkään ei ole siirtyneet.
<lolleroinen123> Ensinnäkään, vuonna 1991 tuskin otettiin mustavalkokuvia. toisekseen, venäjä ei ole länsimaa.
<Mauke08> Miten ne oikeasti tekee tuon? Viikossa tuollainen monttu paikattu täysin ja isketty uudet pätkät tietä ja jalkakäytävää. En käsitä.
<Kantasolu> 24 vuotta eikä puun oksat ole kasvanut? Kuopassa kaikki on pyssyneet 24 vuotta liikkumattomana? Ehei.
<LionKing138> Ja on nuo puun oksatkin samoilla kohdilla kerrostalonkulmaan nähden.
<Cinere> Paitti tässä kuvassa alunperin seiso, jotta Norja, mikä teki siitä vielä hauskemman.
<Toza> Puolalaisella meemisivulla facebookissa alempi kuva väitettiin puolalaiseksi. Tiedä sitten.
<Tonny> alakuvan montun kivetkin samalla paikalla.
<lask90> Uskon että aito on, sillä vasemmassa kuvassa ei ole rasian logoa. Tämähän on ihan loogista kun riemurasiaa ei ollut vielä ysärillä.
<Lihamylly> Aika hyvin jengi tunnistaa Venäjän kuvista...
<Mursunet> Hyvin on pikkuaukossa kivetkin pysyneet paikallaan kaikki vuodet. FAKE AND GAAYYY!
<Omistaja> 24 vuoteen ei oo rapissu enempää asfalttia irti ja kivetki samassa paikassa. aika hyvää asfalttia sanoisin, mutta millä toi reikä on saatu tohon alunperin?
<njewb> LionKing138 Venäjällä ei ees nurmikko korjaannu
<tikkariana> OoC joo, siis puhuittekin tuosta sinkkireiästä. Minä puhuin tuosta pienemmästä. Tuon isomman suhteen olen täysin samaa mieltä.
<OoC> tikkariana, "More commonly, sinkholes occur in urban areas due to water main breaks or sewer collapses when old pipes give way." -Wikipedia, https://en.wikipedia.org/wiki/Sinkhole Referred on 10.12.2016 Ole hyvä :) Toki jos puhuit tosta pienemmästä tierikosta, niin joo, kivet, pengerryksen murtuminen, jne voi aiheuttaa tiehen kuoppia ja murtumia. Lisäksi kaupunki alueella ne vesiputket menee just siinä missä ne sattuu menemään. Siellä on parhaassa tapauksessa kolme järjestelmää, käyttövesi, jätevesi ja hule/pinta/sulamisvesi. Lisäksi vesi voi kulkea maan alla aika erikoisestikin.
<tikkariana> OoC kyllä se useiten on tien rungon tekosia, eikä putkirikko. Sitäpaitsi putket kulkevat tien pientareella jos vain mahdollista. Hulevesirummut toki poikittavat tien, mutta harvemmin nekään tuollaista tekevät. Suomessa tuollaisia tulee useiten kun routa liikuttaa maakiveä tien alla ja sen ympäristöstä poikkeava liike saa asfaltin rikkoutumaan ja sitten se sään ja liikennekuorman vaikutuksesta hajoaa ja runko paljastuu, jonka jälkeen murske alkaa häviämään sateiden ja liikenteen vaikutuksesta.
<tikkariana> Celer halvempi tehdä kun ei ole liikaa resursseja työmaalla. Mitä enemmän porukkaa sitä varmemmin tulee tilanteita että ainakin osalle tulee venttaa, eli ei syystä tai toisesta voi tehdä tehokasta työtä. Tältä osin kustannuskysymys. Sesonkiaikaan myös resurssipula: kaikkialle ei riitä tekijöitä tarpeeksi. Tietöissä on myös tilanahtaus, liikenteen toimittava töistä huolimatta - vähemmän koneita niin on helpompi hoitaa. Mutta olet oikeassa, usein voisi ottaa enemmän koneita ja tehdä nopeammin. Kustannustehokkuus kuitenkin kärsisi helposti ja tiukka kilpailu ajaa säästöihin.
<OoC> Horhees, paitti tommosissa ei oo yleensä tienpohjalla niinkään mitään tekemistä, vaan esimerkiksi joku vesiputki vuotaa ja "syö" samalla maa-aineksen ympäriltään. Lopputuloksena maanalainen holvi, joka sitten jossain vaiheessa romahtaa. Ja Suomessa vesijärjestelmien putkistothan on tunnetusti priimakunnossa, kuten on useaan otteeseen uutisoitukin. :)
<mikis-> oishan kuvan tekijä voinut edes vähän enemmän vaivautua muokkaamaan niin olisi huijaus voinut vaikka mennä läpikin..
<MösjööTipsu> Horhees Jos tienpohjat ois hyvin tehty, niin ei tollasia reikiä olis. Joo ja kyl jotkut moottoritiet on tehty hyväl sepelipohjl. Mut kaikki sivutiet on aika rajus kunnossa. Meijän tiet on tehty kustannustehokkaasti, elikkä halvalla mut silti ne on ihan vitun kalliita. Ja panostetaan kesällä johonkin vitun nurmikon leikkauksiin 90% budjetista, ni lopuilla ei paljoo korjailla.
<Horhees> Kyllähän se nyt niin on jos vaikka Helsingin keskustassa, merkittävässä risteyksessä sattuisi vastaava vajoama. Niin kyllä se korjattaisiin yhtä tehokkaasti kuin tässä japanin tapauksessa. Täällä meillä suomessa tienpohjat on jo valmiiksi niin hyvin tehdyt ettei vastaavaa edes pääsisi tapahtumaan.
<isbrytaren> Suuri valtaväylän katkaiseva monttu miljoona kaupungissa vs. kotitiellä oleva pieni halkeama
<Celer> Oon aina miettiny sitä, et miks Suomessa on helevetisti työmaita, missä on yks kone ja kolme äijää. Sit se työmaa on siinä kuukausia. Miks ei ole viittä konetta ja viittätoista äijää nii et se työmaa olis valmis nopeammin? Eli vähemmän työmaita kerralla ja enempi työvoimaa per kohde ni niitä ei olis niin perkeleen tiheässä, mut kustannukset olis about samat ja ne olis nopeemmin valmiita. Kertokaa, asioihin perehtyneet, miksi näin ei ole?
<Garbanzo> Ensin epäilin hiukan alemman kuvan aitoutta, nyt epäilen sitä paljon. Melkoisen varmasti tuossa ajassa tuohon monttuun on väkisinkin muutama ajoneuvo ajanut, mutta jostain syystä asfaltti ei ole murtunut reunoilta lainkaan, eikä kuoppa syventynyt. Suomessakin tuommoinen paikattu kuoppa on ennallaan muutamassa viikossa.
<JJpaa> Wortex Ei se oo niin justiinsa. pointti tuli selväks ja yhtä kaua siinä korjaamises kestää
<VeikkoVälikäsi> Suomessahan kaikki pitää kilpailuttaa vaikka kuitenkin valitaan se kaverin firma
<Metsien_mies> Pitäsköhän palkata muutama japanilainen rakentamaan länsimetroa ja olkiluotoa niin nekin saataisiin valmiiksi tällä vuosisadalla.
<] snakker [> Ehkä tommosen pienen kuopan korjaamista ei koeta yhtä tärkeäksi kun massiivisen sinkkireiän korjaamista
<LionKing138> paitsi että nurmikossa samat valkoiset läiskät. Fake and gay
<NowYouSuffer> Toisen nuista voi kiertää toista ei.
<The Deceiver> toisaalta kaupungin keskustassa oleva 15x20x5m reikä on hiukkasen suurempi ongelma kuin 1x0.5x0.05m kolo jossain lähiössä :D
<Beattila> Venäjä on mitä tahansa milloin tahansa riippuen mitä valtamedia ja globalistit milläkin hetkelle ajaa.
<sika> Kyse täysin saman kokoluokan kuopista...
<Wortex> Niin, miten toi Venäjä ny lasketaan länsimaaksi...
<TEPÅ> Japani VS Venäjä
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu