Lähettäjä:
GarbanzoJakopään hihnan asennus
Tein itse ja säästin
ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ
Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.
Syy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
1
Riemurasia on ollut tavoittamattomissa 1.2.2022 - 2.2.2022 välisen ajan päivitystöiden johdosta. Ilmoitelkaa rohkeasti sivuston ongelmista mikäli niitä tulee vastaan palautesivun kautta.
Lähettäjä:
GarbanzoSyy
repostMediaId
Lyhyt selvitys
600
Kommentti ei liity mediaan
Eniten ääniä saaneet kommentit
Aika: 2016-12-29 12:02:01
+9729
<mar-kku>
Sattuhan noita, Aarniokin mokas. Hih.
Aika: 2016-12-29 12:40:05
+23326
<Derion>
Mustakaa kun alotatte tekee jakopääremonttia niin harjoitelkaa vaikka ekana sellasella palikka testillä missä pitää pudottaa kolmioita, neliöitä ja ympyröitä reikiin. Jos ei mene läpi niin pyytäkää että isi veis auton korjaamolle ja sitä kautta myyntiin.
Aika: 2016-12-29 12:17:58
+3235
<hottub>
Itsellä oli sentään hammashihna oikeen päin, mutta ajoituspampuloiden väärästä tulkinnasta johtuen, ja käsinpyörityskokeen unohduttua remmirempan tulos oli neljä venttiiliä mäntien päällä katkinaisena :-D
Aika: 2016-12-29 15:42:03
-18426
<BetBet>
Köyhille vinkkinä vaan, että raha on kans kova juttu – ei tarvi vittuakaan vilkuilla konepellin alle. Odotan kymmeniä miinuksia...
Aika: 2016-12-29 16:29:10
+994
<HraSamo>
Kannattaa hommata auto, jossa on kunnollinen ketjukone, niin ei tartte tällasia miettiä. Siis sellainen kestävä ketjukone. Ei niitä VAG-konsernin onnettomia kötöstyksiä, joissa ruukaa nuo ketjut venyä ennen aikojaan.Mulla on kaks autoa kunnollisella ketjujakopäällä ja vanhemmilla on kaks lisää, eikä niihin oo ikinä tarttenu tehdä mitään jakopäähän liittyvää.
Kommentit (38)
Piilota OFF-Topic keskustelu
<Partsi> kiristimen vaijeri pitää löysätä eka.
<Sambooty> Vapaasti pyörivällä moottorilla ei tartte pelätä venttiilien tai mäntien hajoamista jos väärä ajoitus tai hihna katkeaa.
<Khylläns> HraSamo Ketjukone? Ei kuulosta hyvältä.Kyllä kaiken pitää hoitua rattailla
<april7> Nää on näitä juttuja kun itse ICT-tukena, yrittäjä siis ja asiakas sanoo että koko eilisen päivän tätä miettiny mutta ei, niin sillon pitää vaan sanoa että mikset heti soittanu ja vartin homma!
<JoRMasteri> Tein itse toissapäivänä jakopäänrempan rellun 1.6 16v koneeseen, jossa hihnapyörät ovat vapaasti pyöriviä ja pysyvät ainoastaan kitkan avulla paikoillaan. Ajoitus tapahtuu lukitsemalla erikoistyökaluilla kampura ja nokat paikoileen. Vitun "nerokas" keksintö, jota käytetään myös Fordissa ja Hitlerin kostossa™. Ensimmäisellä yrityksellä tuli tarkistuksesta huolimatta heittoa ja taas sai availla pultteja ja hienosäätää.
<TB303> DJSeba että hihnan hampaat pitää olla sisäänpäin
<DJSeba> Tässä pitää vissiin tietää taas jotain?
<Jackal80> Varmaan joku pikkulohko ku remmiä käyttää :/
<torakka88> mandula Momentin ja monumentin erona lienee se että toisessa esitetään Hitleriä ja toisella tehdään hitleriä. Jakohihnassa on hyvä olla mittari mukana tuossa vaiheessa.
<Mandula> Moniurahammaskiilahihnapyörä on kiristetty väärään monumenttiin. Siksi se ei toimi, vitun idiootti..
<Normaalijorma> Luulen että nykyään auton moottorin suunniteluporukoita on useampia. Yksi niistä suunnittelee uuden hienon moottorin kaikilla nykyajan hienouksilla, toinen joka laittaa sekaan kaikki sopivat prototyyppeilytekniikat bensansäästön ja kikkelinpidennyksen nimissä ja kolmas joka päättää kusta kaikkien muroihin ideoilla tyyliin "Mää tedän, siirretään 20 tkm huoltovälillä oleva jakohihna tonne koneen vaihdelaatikon päähän."
<JeppeS> Olisit ostanut Opelin...
<Peelopekka> ekimaister Äkkiseltää vaikuttais 4A-FE? Ei haittaa pari harjotuskertaa.
<Kotkale> Toyotan 4A-FE. Näkyy olevan Boschin sähköillä ja ilmastoinnilla. Uus remmi oikein asennettuna ja kovaa ajoa, vahinkoa ei ole tapahtunut.
<EskoVee> Ostit sitten väärän hihnan. Sun autoos tulee hihna jossa on hammastukset sisäpuolella. Tv autoingengöra
<HraSamo> Kannattaa hommata auto, jossa on kunnollinen ketjukone, niin ei tartte tällasia miettiä. Siis sellainen kestävä ketjukone. Ei niitä VAG-konsernin onnettomia kötöstyksiä, joissa ruukaa nuo ketjut venyä ennen aikojaan.Mulla on kaks autoa kunnollisella ketjujakopäällä ja vanhemmilla on kaks lisää, eikä niihin oo ikinä tarttenu tehdä mitään jakopäähän liittyvää.
<TapolanMUSTAjööti> Mikä siinä onkin että suhteellisen yksinkertainen toimentpide, mutta moni sen onnistuu ryssimään. Tosin tiedän ihmisen joka myös kusi öljynvaihdon siihen malliin että moottori meni vaihtoon :DD
<pikkumusta> jos ei tiedä mikä mani vikaan, ei silloin kannata edes miettiä oman tai muiden autoon remminvaihtoa.
<BetBet> Köyhille vinkkinä vaan, että raha on kans kova juttu – ei tarvi vittuakaan vilkuilla konepellin alle. Odotan kymmeniä miinuksia...
<Tenkainen> Olen filosofian tohtori ja kysyn mikä tämä on?
<Froqert> Ajakaa autolla, siinä on nokkaketju, niinku kuuluukin.
<tuuhee> Sitten on moottoreita mitkä ei nakkaa paskaakaan jos hihna menee poikki, jolloin uusi hihna paikalleen ja ajoa.
<lipaisija> Saako jo nauraa todella kovaa ja pitkään?
<GyRo> bmw m40? vittu siihen sai vaihdella jakohihnaa 30tkm välein!
<RaDeon> Parhaita autonkorjaajia on ne jotka osaa purkaa muttei koskaan kasata :D Tässäkin hommassa kannattaa meinaan pitää myös jakomerkkien ajotusta silmällä jo purkaessa.
<ismo123> Saapas nähä miten omassa jakopäänrempassa kävi. Tai jakopääkin tehtiin samalla kun vaihdettiin kampiakselin ja kankien laakerit. Ens viikonloppuna moottori paikalleen ja se kuuluisa kuumottava eka starttaus. Sen verran auttaa että auto on kaverin omaisuutta, mutta tuskin sekään kovin kiittelee jos alkaa kolina ja kilinä kuulumaan :D
<ekimaister> No just=) Olisko tuo toyotasta? Kestää hihnan katkeamisen
<Pikipää> Joskus muinoin kaveri aloitteli jakopäärempan tekoa volvoonsa. Siinä sitten temusi kopan pois ja katto, että on sen verran paskanen jakopää, että voisi pestä ennen kun aloittaa. No, jannu käänsi avaimesta, kun eihän sitä ny jaksa työntää tallista ulos, kone pärähti käyntiin ja sammui samoilla lämpimillä. Meni se jakohihna sitten poikki. Oli kuulema tullut isolla miehellä tippa silmään.
<Derion> Mustakaa kun alotatte tekee jakopääremonttia niin harjoitelkaa vaikka ekana sellasella palikka testillä missä pitää pudottaa kolmioita, neliöitä ja ympyröitä reikiin. Jos ei mene läpi niin pyytäkää että isi veis auton korjaamolle ja sitä kautta myyntiin.
<VeikkoVälikäsi> Ei ehkä kannattaisi itse tehdä jos ei hoksaa laittaa edes oikein päin
<herald> Veikkaisin, et kampiakselin päätyratas hieman luistaa, haittaa käyntiä korkeammilla kierroksilla :D
<hottub> Itsellä oli sentään hammashihna oikeen päin, mutta ajoituspampuloiden väärästä tulkinnasta johtuen, ja käsinpyörityskokeen unohduttua remmirempan tulos oli neljä venttiiliä mäntien päällä katkinaisena :-D
<jhn72> My Summer Car Suomi facebookryhmä on vahvana tässä mediassa.
<Pun_Cala> Uskokaa tai älkää, mutta kaikki ei tiedä autoista näin paljon. En minäkään tiedä, mikä tässä kuvassa menee pieleen, mutta veikkaan, että tuon hihnan pitäisi mennä rattaan vasemmalta puolelta ja olla toisin päin.
<tikkariana> Luulisin että syynä on kampikammion kattovalon rikkoutuminen.
<joneee> Kuumottavin hetki jakopäärempan jälkeen on ensimmäinen starttaus, vaikka olis pari kertaa pyörittäny koneen käsin ja tarkistanu että jako on kohillaa.
<Rampesteri84> Se meteli olis kiva kuulla mikä synty..
<mar-kku> Sattuhan noita, Aarniokin mokas. Hih.
Uusimmat profiilikuvat
Foorumilla tapahtuu